Boeing 767 erakorraline maandumine Arushas

Siin Aafrikas ikka juhtub. Ethiopian Airlinesi B767 maandus teadmata asjaoludel Tansaanias Arusha lennuväljal. Plaan oli maanduda Kilimanjaro lennuväljal, kuid seal seisis üks katkine lennuk maandumisrajal ees (oi, kuidas selised pisiasjad ei üllata!). Aga loo puänt on selles, et Arusha maandumisrada on kaugelt liiga lühike suuremate lennukite jaoks. See on ATR-ide jaoks. Miks lennuk Nairobisse või Dari ei lennanud, on teadmata. Spekuleeritakse, et polnud kütust.

Pikemalt saab lugeda Airliners.net-ist.

Nüüd siis ei saa lennuk ära lennata?

Täpselt see ongi järgmine küsimus. Tirime lennuki rajale tagasi ja edasi? Päris huvitav, kas suudab seal õhku tõusta või mitte. Igal juhul ootan huviga infot, miks kapten otsustas kõigele vaatamata ikkagi sellisel lennuväljal maanduda.

Nädal aega tagasi sõitsin ise korduvalt Arusha lennuväljalt mööda ja tõepoolest, seal nägi ainult hulka Cessnasid. Heal juhul sellised 10-kohalised lennukid. Kogu lennuväli on suhteliselt lühike maandumisrada, mille ühes otsas pargivad lennukid ja on kind of lennujaam. Ma ei kujuta ette, kuhu nad 767-e seal ära mahutavad, ilma, et see hakkaks kogu lennuvälja tööd segama.

Võrdluseks, see on umbes sama, kui Tartu lennuväljal maanduks Airbus 380 (mis tegelikult ei taha liiga pikka stardi- maandumisrada).

Praegu mõtlen, et päris kahju, et ei viitsinud pilti teha.

Jajah, tüüpiline Aafrika - kurat, teab millega filmitud suvaline värk. Aga saab mingi pildi saab ette küll, mis toimus. Aitäh lingi eest!

Aga näed, suutis ikka õhku tõusta. Videos on hästi näha, mis putukad seal muidu maanduvad.

Jah, ma ei tea asja, mis Aafriks mingil moel võimalik ei oleks. Sealhulgas lennukite õhkutõus selgelt liiga lühikeselt stardirajalt.

...jah, Ethiopian Airlinesiga on kõik võimalik. Ka tehnilised probleemid ja varulennuki puudumine. Kükin preagu Addis Ababas hotellis, poole päevaga organiseeritud transiitviisaga lennufirma poolt, kuigi polnud plaanis Addis Ababasse tulla. Hea, et niigi läks.

Võid ennast õnnitleda - vähemalt pole Addises tundidepikkust sõitu vähegi korralikuma hotelli juurde nagu Ugandas Entebbest Kampalasse või sealt veel edasi.

...õnnitlen muidugi, kuna hotelli, viisa, transpordi ja söögi pärast ei pidanud ise muretsema. Entebbe - Kampala on pea tunnine ots, miski 37 km, eelmine aasta sai ära mõõdetud...

Oskab keegi öelda, miks lennuk üleni valgeks on värvitud?

Põhjus lihtne; Ethiopian Airlines oli endale tellinud uued Boeing 787 Dreamliner lennukid, mille kättetoimetamine viibis akuprobleemide tõttu (sellest saab lugeda siit http://avherald.com/h?article=45c377c5&opt=0 ). Seetõttu liisiti endale ajutiselt asenduslennuk(id), mille värvimine lühiajaliselt pole üldjuhul majanduslikult kasulik. Seda "trikki" kasutatakse päris palju, viimati näiteks Norvegian, kellel sama mure. Nemad liisisid A340-300 tüüpi lennukid, pilt http://i1.ytimg.com/vi/x8klskM-lvY/maxresdefault.jpg