Budapest-Bamako ralli

Ungarlased korraldavad juba mõni aasta Pariis-Dakarile alternatiivset Budapest-Bamako rallit(http://www.budapestbamako.org/en). Mõned korrad on peast käinud läbi mõtte üks aasta seltskond kokku panna ja ka ära käia. Trip-i otsing ei andnud selle kohta mingeid tulemusi, seega eeldan, et väga populaarne üritus see eestlaste seas ei ole. Siiski äkki keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes on sellest osa võtnud?

Meeldiv näha, et ma pole ainuke hull :D
Omal plaanis kunagi Mongol Rallyl osaleda :P

Eestlaste osalemise kohta arvan, et seda oleks raudselt meedias mainitud. Minu teada pole eestlased sarnastel nn. maratonrallidel osalenud (v.a. Uuno Aava 68-dal aastal London-Sydney).
Seega polegi nagu kedagi kelle käest midagi küsida :D Eestlaste suuremad autoretked on olnud Rollingud, Oiltripi kutid, ning Uaziga Afrikas 40p tripi teinud mehed.
Eestlased jah millegipärast ei fänna selliseid rallisid.

Eks ilmselt see kulukus on üks mõjutaja. Budapest-Bamako on iseenesest säästueelarveline üritus, aga sealgi tuleb ilmselt arvestada 3000-4000 euroga meeskonna kohta pluss auto (või mootorratta) soetamise kulud. Samas sõidetakse seal ka väga päevinäinud masinatega, seega see võiks olla väärikas lõpp mõnele teenekale liiklusvahendile.

Mis eestlaste osalemisesse putuub, siis on meie mehi Pariis-Dakaril käinud päris mitmel korral. Nt Mart Lajal 2002 mootorrattal (tõsi küll, katkestas), Taivo Luik 2005 mootorrattal. Lisaks muidugi klassikud - 1990. ja 1991. aastal Joel Tammeka, Juhan Anupõld ja Enno Piirsalu KaMAZil, kusjuures teisel aastal toodi omas klassis koju lausa 3. koht. Ja lisaks mootorsõidukitele on jalgratastel samas klassis lausa kaksikvõit Maarjamaale toodud :), vt http://www.epl.ee/artikkel/363825

Päris äge mõte ju minna sinna trippima, kuid seal võivad ilmneda järgnevad probleemid (sorry, ei viitsinud tõlkima hakata, kes tahab, kasutab google translatorit):

Possible problems:

•highway accident in Europe
•kidnapping in West Africa
•becoming victim of a terror attack
•imprisonment in Africa
•lynching by locals if you hit a man or animal
•dehydrating in the desert
•unfixable technical problems on the open road
•accident and injury on the open road
•bandits or thieves in the desert
•food-poisoning
•sunstroke
•corrupt immigration officers who want to let you cross the border in return of money
•lazy immigration officers who let you cross the border after hours or days of awaiting
•corrupt policemen who wants to let you along the way in return of money
•improvised taxes and fees in Africa ranging from 5 to 30 Euros
•dangerously driving Africans
•dangerously driving Budapest-Bamako participants
•sandstorms
•nerves stretched to the breaking point
•and thousand of other dangers which can’t be defined in advance

Lisaks võid arvestada, et auto võid jätta/annetada Mali koolile või haiglale, teine variant on sõita senegali ja sealt lasta auto shipata Hamburgi, mis läheb lisaks 1500 euri maksma või siis müüd selle auto Bamako's maha. Varem või hiljem, tahaks selle retke ka ise ära teha, kuid üks on kindel, et selleks peaks olema ka teine seltskond autoga ees/taga, siis on hea madistada, kui midagi juhtuma peaks.

Kõige nõrgem koht ongi see, et kui oled võistluse maha sõitnud, siis oled 8000km kodust ja kuidagi oleks tarvis tagasi saada. Kui aega laialt käes, võib ju muidugi tuldud teed tagasi sõita. Sellepärast ma ise mõtlengi, et pigem võiks auto olla selline, mida pole kahju kohalikele maha parseldada või lihtsalt ära kinkida. Samas, kui on juba mingi 10000-15000 eurone auto (pluss varustus), siis tasub juba see 1000 eurot maksta laevaga saatmise eest. Selge on, et tegemist ei ole odava ettevõtmisega.

Lugesin seda eile, aga mingi hetk jäi pooleli. Vähemalt alguseots oli iseenesest huvitav lugemine, aga tehnilise poole pealt ja ettevalmistuste kohta oli infot üsna vähe. Ilmselt tuleb kirjutada ja küsida.

http://www.offroadclub.cz/bamako_files/utikonyv_2010_eng_1resz.pdf - abiks lugemismaterjal enne reisi, mitte reisi ajal. Eriti head punktid on 9ndal lehel, mis võib juhtuda. Fun on ju sõita 2000km tagasi, kui mingid paberid on korrast ära. :)

Sattusin just sellise laheda ralli peale. Olen ühe Trabantidega liikleva saklaste blogi ka lugenud. Igati vahva. Peaks järgmine aasta ka minema.

http://www.allgaeu-orient.de/gamerules.php?lan=en