Chiang Mai/Pai või Chiang Rai!?

Hey tripikad, sooviks hüva nõu. Plaan külastada p-taid, mõlemasse piirkonda seekord ei jõua. Aga ehk keegi on käinud ja oskab võrrelda!;) Aitähh!

Pais pole käinud, Chiang Mai ja Chiang Rai on mõlemad toredad. Chiang Mai on palju suurem: lahmakas vanalinn, lõputult palju templeid, nädalavahetuseti kilomeetritepikkused tänavaturud, palju turiste. Chiang Rai on väiksem ja hubasem, pigem selline tšillimise koht, kus vähe turiste. Vähem vaatamisväärsusi, aga linna ümber mõned väga huvitavad eesotsas ogara lumivalge Wat Rong Khuniga. Alustada tasuks vist pigem Chiang Maist.

Chiang Mai oleks ka minu soovitus. Sealt Paisse pole ka pikk tee. Eks Pai selline Põhja-Tai El Nido kipub olema, ehk et palju turiste, peamiselt backpackerid/hipid, nii et kirev ööelu jms.

Veetsime elukaaslasega kaks nädalat põhja tais septembri alguses. Sai külastatud nii Chiang Maid , Paid kui ka Chiang Raid. Reaalselt jõuab kahe nädalaga kolm kohta kenasti läbi käia, aga kui peaks ajapuudus olema , siis soovitan Chiang Maid ja Paid külastada.

Pai on väga tore külake. Eks ta turistikas pole aga olen sinna korduvalt ja korduvalt sattunud. Meeldib see rahulik õhkkond, kus pole müra ning kõik atraktsioonid asuvad jalgratta/rollerisõidu kaugusel. Chiang Mai on üsna kompaktse vanalinnaga ja ka Chiang Mai ümbruses on tegemist kindlasti paariks päevaks. Chiang Rai on nendest piirkondadest kindlasti ehedaim Tai. Turisti vähem ning hinnad ka soodsamad. Kui sellist hipilikku Pai vaibi ei taha ja plaanid lennukiga Põhja-Taisse minna siis kasutaksin open-jaw varianti lennates Chiang Maisse ning tagasilend teha Chiang Raist.

Meie tulime novembris Põhja-Taist tagasi. Tegime kõvast eeltööd ja üritasime turistilõkse vältida. Meie marsuut oli Bangkok- Sukhotai-Chiang Mai-Soppong-Mae Hong Son-Nan-Bangkok. Kohapeal 15 päeva. Bangkok oli lihtsalt kiire peatus. Meie lemmikud paigad olid Sukhotai, Mae Hong Son, Nan, Chiang Mai meeldis meile kõige vähem. Kuidagi ei saavutanud seda kontakti, turiste oli ka liiga palju. Ei tea kas seal on alati selline ülerahvastatus, või selle festivali pärast. Kui teistes kohtades, näiteks Nan oli väga puhas, seal ööturul oli näiteks kaks inimest spetsiaalist tööl, kes näitasid millisesse sorteerimiskasti prügi visata, siis Chaing Mais oli märgata jällegi seda aasia prügiprobleemi. Järeldus, kus on palju turiste, kes lagastavad ja tekitavad prügi, seal on ka probleem, et seda prügi ei suudeta käidelda. Kui tagasi tulla sihtkohtade juurde siis alguses kaalusime ka Paid aga Soppongi soovitati blogides rohkem, just looduse poolest, seal palju ilusaid koopaid ning pidutsevad noored kogunevad pigem Paisse. Paist sõitsime läbi enne Soppongi ja tegelt oleme väga rahul, et Paisse ei läinud, see koht kus me Soppongis olime (Cave Lodge), oli ikka mega kihvt. Siselende ei teinud, liikusime kohalike bussidega ja rolleriga. Meie reisivideot näed siit, kui on soovi, vb saate ideid. https://www.youtube.com/watch?v=MwiWNdi2PzI