Loomulikult ei jää ootama. Kas tõesti mõtlete et LOT hoiab oma 290kohalist Dreamlineri lennukit kinni kui kaks reisijat tunni hiljaks jäävad - või jätavad lennu ära seetõttu et Tallinnast tulev lend ära jääb? Viimase nädala jooksul pole ükski TLL-WAW lend ära jäänud või üle 15 min hilinenud, seega tõenäosus et see juhtub on üsna väike. Varssavi lennujaam pole teab mis suur, isegi kui lend peaks pool tundi hiljaks jääma, jõuab ikkagi jätkulennule, vahest ainult pagas mitte, aga see tuuakse järgmine päev järele ja reisikindlustus maksab kõik lisakulud kinni. Ning kui lennukist maha jääda, siis hüvitab lennufirma või kindlustus alternatiivlennu või majutuse uue lennuni.
Kui lend Tallinnast Varssavisse sootuks ära jääb, siis ei jää jätkulend kohe kindlasti teid ootama. Selle asemel leitakse teile uus lendude kombinatsioon, et jõuaksite ikkagi Dubaisse ning võimalikke hüvesid vastavalt EL eeskirjadele.
Kui lend hilineb näiteks 10-15 minutit, siis on täiesti võimalik, et tullakse kohe lennuväravasse saabudes vastu ning aidatakse võimalikult kiiresti Dubai lennuväravasse.
Küll aga loomulikult ei jää Dubai lend kedagi ootama, kui näiteks jääte 1-2 tundi hiljaks Varssavisse. Samuti ei tasu unustada, et hoopiski Dubai lend võib hilineda või tühistuda Tallinn-Varssavi asemel.
Üldiselt on ühe pileti peal sama lennufirma lende omades asi ikkagi üsna stressivaba võrreldes näiteks odavlendude kombineerimisega. Ühel või teisel moel teid sinna Dubaisse ja tagasi ikka tuuakse vastavalt eeskirjadele ja kohustustele, mis ei ole lendaja seisukohast just kõige hullemad :)
Päris nii mustvalge ei pruugi alati olla - kui TLL-WAW on piisavalt palju ümberistujaid WAW-DXB lennule, siis võidakse isegi oodata. Viimati lendas WAW-DXB mitte B787 vaid B737-800 ja see päris 290kohta õnneks ei ole.
TLL-WAW on nii lühike lend, et juba enne Tallinnast õhkutõusmist on see info, kas hilinemine toimub või mitte Varssavis teada. See sõltub 1000 ja ühest tegurist (ilm, tuul, jne.). Üldiselt on see kapteni otsus. Kuna WAW on LOT kodubaas, siis 0,5h kauem väravas seismine ei ole ka majandulikult väga kahjulik lennufirmale. Ilmselt on tegu TLL-WAW puhul hommiku varase lennuga ja selle hilisem väljumine on pigem haruldane (lennuk seisab öösel TLL lennujaamas). TLL-WAW lennukoridori ei tohiks väga ka vastutuul mõjutada, kuna tegemist on pigem põhja-lõuna suunalise lennukoridoridoriga.
Tunnist ajast, kui kõik on graafikus, piisab täiesti, kui just ise vägaväga rumal ei ole.
Aga jah - ühel piletil lendude pärast väga ei muretseks, küll kuidagi ikka kohale saab.
Vahemärkuseks, et Finnairi A350 Bangoki lend ootas täitsa TLL-HEL lennult tulnud üheksa eestlast kunagi (vist oli 2018...) ära - Tallinnast tõusti õhku 20min peale HEL-BKK graafikujärgset väljumist:). Mõtetes olin juba pigem arvestanud, et äkki õnnestub lennata läbi Singapuri v Hongkongi (need läksid +1,5h hiljem kui Bangkok) ja valmistusin kauplema Finnairilt ennast kahju korvamiseks äriklassi:D. Aga võta näpust.
Ootamine sõltub sageli ka sellest, kui palju on neid hilinejaid eelmiste lendude pealt, st. kas lennufirmal on kasulikum maksta kompensatioone ja tegeleda hotellide ja uute lendudega bronniga või pigem ikkagi ära oodata. Kümmekond päeva tagasi ootasime omajagu Vantaa lennujaamas Finnairi ATR lennukis Helsingist Tallinna poole väljumist, kuni arvestatav osa lendajatest (12 reisijat Bangkokist tulnud lennult) lõpuks kohale jõudis.
Aga kui samal piletil jätkulend ja ka ise pigem seikleja loomuga, siis on vähel lausa tore lasta asjadel omasoodu kulgeda ja vaadata, mis juhtuma hakkab hilinemiste korral ;-)