Viimased kommentaarid

PPA -le ei saa saata neid andmeid ilma kohtu loata...

Millise pistelise kontrolliga? Iklas ei ole mingit pistelist kontrolli. Ja isegi kui oleks, ma tahaks kohe näha riiki sisenejat, kes tuleks suur plakat peal kohal "from Croatia" või siis mõne muu blacklistis oleva riigi nimetusega plakat. 

Leedu Läti piiril ei toimu samamoodi mingit pistelist kontrolli. 

Sellise jaburusega võib ainult tuult väljalt püüda.

Ei viitsi küll otsida, kas selline lollus on kuskil kirjas ka, et "Saabudes kõrge nakatunute arvuga riigist, tuleb piiril täita kinnitusleht, millega inimene kinnitab, et jääb Eestis kaheks nädalaks eneseisolatsiooni." , aga ühestki nendest riigist ei saa vist otselennuga eestisse ja sisenedes mööda maad, kuskohas piiril see kinnitusleht tuleks täita? Iklas viinapoes? Ja jätta sinna müüja kätte pärast? Siis võiks selle kinnituse juba peldiku seinale kriidiga kirjutada. 

See on tegelikult idiootsuse tipp mis on välja mõeldud. Poola oli ka selles "blacklistis" terve nädala (number 15,1 oli vist, nüüd 13, millegagi). 100 000 elaniku kohta ei ole seal mitte mingitki vahet kas see kordaja on 2 ühikut suurem või väiksem. Eriti kui arvestada üksikasju, et Poola järsk nihe tekkis puhangust kuskil söekaevanduses. Ja arvestades ka seda et Poola on rahvaarvu poolest üsna suur riik. 

Kuskil teemas on ka läbi jooksnud, et kui keegi tahab Euroopast  (Schengeni viisaruumist, mis on avatud) hetkel endale viirust hankida, siis peab seda ikka otsima. Kui käituda mõistlikult samamoodi nagu kogu Eestis kehtinud eriolukorra ajal, isiklikku hügieeni oluliseks pidades ja mitte ronides kellegi külje alla ja kuhugi eriti tihedalt rahvastatud kohta (mitte et neid üleliia palju olekski kuskil), siis viiruse saamise tõenäosus on peaaegu olematu.

Dist hoidmise sildid igal pool, mask soovituslik (keegi ei kanna), rannad, söögikohad lahti, turiste väga vähe ( veel). Ühesõnaga ideaalne.

Kuna trip on peamine reisifoorum Eestis, siis tõenäoliselt jälgib terviseamet, erinevad ministeeriumid jne ka siinset liiklust

Kes seda siis jälgib? Loodetavasti oli see huumoriga mõeldud... fakt on see, et schengeni sisepiiridel regulaarset kontrolli pole (Kui siis pisteline võib kuskil olla ) ja kui poolast soidad läbi leedu läti eestisse, siis ei saa keegi teada, et sa just poolast tulid, kui just suurt plakatit kirjaga “tulen poolast” pea kohale ei tõsta. See eneseisolatsiooni termin on erakordselt jabur väljend niikuinii.

Nähes mujal olukorda schengeni sisepiiridel siis olen kindel et seal pole kedagi ega midagi kontrollimas. Ka siin teemas keegi kirjutas horvaatiasse mimekust seda rada pidi

Montenegro võib enne 01.07 olla probleem, pole ei eu ega schengen, ega enne teada ei saa kui piiril oled. Aga tanane seis sujuvuse koha pealt on rzesov barwinek kosice miskolc. Null piirivalvurit, null seismist. Interneti avarustes veel hommikul saada oleva info põhjal ei tohiks selline marsruut üldse lubatud olla. Liiklus muidugi tavapärase juuniga võrreldes Ka täitsa olematu.

Eesti VM võiks oma värsket infot värskendada reaalse olukorraga, sama ka reopen.europa.eu . Poola Slovakkia piiril konutas kaks poola politseinikku ja seda ka Poola sisenemise poolel ja ega neid ei huvitanud ka Poola sisenejad. Slovakkia Ungari piiril meenutasid piiri olemasolu punaste torbikute hunnikud, aga ühelegi piirivalvurile polnud midagi näidata ja seisma ei pidanud jääma. Ilmselt on sama lugu ka Saksamaa, Austri, Tsehhi jm riikidega. Igaksjuhuks ei hakanud ronima Rumeeniasse, kuna eile tuli värske paber välja neil kus mingid riigid saavad siseneda piiranguteta, aga eestlane peaks karantiini jääma. Ungari poolel sai nende piirikatega suheldud ja seda paberi originaali koos loetud ja nad ei soovitanud proovima minna. Seekord jäi proovimata. Ilmselt see Rumeenia teema on meie VM suurepärane töö kuna Läti Leedu seal ilusti nimekirjas, kes piiranguteta saavad. Ehk kokkuvõtts siis üleval pool toodud paanika on suht ilmaasjata.

Täna veel ei plaanigi, küll aga järgmise nädala lõpupoole ehk. Kui tegu poleks Poolaga siis diskuteeriks heameelega piiril ametnikega, aga Poola piirivalvuriga pole see vist edasiviiv tegevus. Muidugi hetke info kohaselt peaks alates 12.06 ja edasi ehk piir juba lahti olema:)

Endiselt huvitab see Poola transiit sellises võtmes: igasugustes kirjatükkides mis interneti avarustest leitavad on aru saada, et "transiit on lubatud liikumiseks elukohta või registreeritud peatuskohta". Kas näiteks Poola piiri tagune makstud hotellibroneering liigitub registreeritud peatuskoha alla? Vaevalt et ma vastuse saan (isegi kuskilt ametkonnast küsides, Eesti VM-i soovitus on jumala eest mitte reisida kindlasti ) sellele enne kui Poola piiril, aga huvitab ikkagi:)

Kas selle uudise kohta mingi viide ka on? Ja kas ainult suunaga Eesti poole või vastupidi ka saab, ehk kas siis kogu transiit on lubatud?

Ongi eelistused erinevad, kahtlemata. Olen küll pisut julm, aga selline suhtumine on minu jaoks endiselt maiguga a`la kas kõik ikka kuulevad, et ma olen 5x Dubais Palmil 5* hotellis olnud. 

Ma soovitan soojalt eelpoolkirjutajale ära käia Dubai muuseumis ja ka Etihad muuseumis,  saab tutvuda hakatuseks selle riigi ajalooga. 5-6a lapsel on seal ka juba huvitav. Ja muuseas ma olen käinud Dubais nii 1,5a, 4a, kui ka 12a ja ka muus vanuses lapsega/lastega ja ka ilma lasteta muidugi, aga ausalt ei kujutaks ettegi, et nad kannataks välja All Inclusive hotellis Palmil istumise. Dubais on väga palju mänguväljakuid ja atraktsioone ja muud põnevat lastele, neid siin ka kirjeldatud. 

Ahjaa kesklinna kohta - alates Emirates Towersist kuni väikeste vahedega Dubai Marinani välja on Sheik Zayed roadi ääres pilvelõhkujad, mis neist siis kesklinn on?

Lasnamäel on ka valdavalt 9x majad, aga Tallinna kesklinn on ikka seal kust asustus laiali hakkas hargnema. Aga no Dubai muusemi käigu järgselt saab eelpoolkirjutaja sellest juba targemaks, kus kesklinn:)

Dubai kesklinn on ikka ajalooliselt Deira ja Bur Dubai, ehk siis Creeki ümbrus. See Damac Maison Royale on Burj Khalifa juures, mis jah on linnaosana downtown Dubai, aga kesklinnaks seda nüüd küll pidada ei saa. Veel 2012 oli seal Dubai Mall, Burj Khalifa ja mõned valmis hooned ja suured ehitusplatsid pooleli olevate hoonetega ja enamuses igav liiv ja tühi väli. Nüüd muidugi valmis seal kõik.

Eks Dubais ongi minu nägemust mööda 2varianti hotellivalikuks - kas rannas (valikuid suht vähe, selles mõttes, et ainult Jumeira, mis on kallis) või siis kesklinnas. Ja liikumised siis vajadusel taksoga kas kesklinnast randa kui või rannast kesklinna. Ise eelistan igal sajal juhul hotelli kesklinnas (ehk siis Bur Dubai, Deira), seal on õhtusel ajal ka tegemist. Vabandan oma otsekohesust, aga ei saa aru nendest kes 4x on Jumeira Palmil hotellis olnud...

Kui muidugi ainult rannapuhkust tahta siis on rahakotile tunduvalt soodsam Sharjahis rannahotellis olla. Üldist emiraatide melu näeb ka seal piisavalt, küll on seal elu natuke konservatiivsem kui Dubais ja alkohol täitsa null.

16 milj. inimest aastas ei ole väga suur lennujaam. Väga suur on 60 milj. Tund aega lennukist väljumisest kuni pagas käes ei ole kosmose valdkonda kuuluv. Terminalide vahe on jala 15 minutit. Jah, mökutada kuskil pole mõtet, aga võib proovida. Bangkok Airways minimaalne connection time on 1:15 ja check in laud suletakse 40min enne väljumist. Ehk teoorias mahub täpselt "seaduse" piiridesse ja peaks olema kõlblik ka kindlustuse jaoks:)

Ja nagu kirjutasin siis pileti võiks saada ka koha pealt ostes (mürki ei võta muidugi, aga seda võib nende käest üle küsida kas üldse saab. Kunagi nad vastasid küll kirjadele operatiivselt). Siis on lihtne - kui 12:45 ei jõua, siis 14:30 ikka.

12:45 peaks ka jõudma, kui HEL - HKT lend ei hiline katastroofiliselt. Reeglina Finnairi pikad lennud ei hiline. Phuketi lennujaam ei ole väga suur ja 2h on piisav ümber istumiseks isegi koos pagasi välja võtmise ja uue check in-ga. Samas HKT  ja USM vahel ei lenda üleliia palju rahvast (olen vastupidi suunal lennanud 9reisijaga lennukis), ma usun, et variant on isegi koha pealt osta, siis ei ole üldse hilinemisega muret.

Internet city metroojaama lähedal vaatamisväärsused? Millised? Internet city metroojaam on Sheik Zayed roadi ääres kus on kummaski suunas 7 sõidurida ja üle tee saamine on juba kunst omaette. Dubais on üldse küsitav, mis on vaatamisväärsused - kui pilvelõhkujad, siis neid on seal läheduses omajagu. Midagi muud seal jalutuskäigu kaugusel ei ole. Emirates Mall suusamägi on Munamäest sama kaugel nagu lehm lennukist. Lilleaia nimi on Miracle Garden - tasub käimist. Ka kõik muud kohad, mis siin välja toodi tasub ära vaadata. Uus loomaed (Safari Park) mis 2a tagasi avati, sinna tasub minna. Odav ei ole neist muidugi ükski koht. Odav on Dubai muuseum (asub Bur Dubais) ja imeodav oli vana loomaed Jumeira road ääras, aga uue loomaaia avamisega see suleti.

Savoy Park on väga hea valik asukohaliselt.

Teemaksud:Slovakkia - e-vinjett, osta saab netist (ülal oli aadress olemas, lihtne ja loogiline teha) ja saab ka esimesest bensukast. PS. mingeid kiirtee maksupunkte küll Slovikkias ei ole.Ungari - e-vinjett, saab vist osta ka netist, ise ostsin bensukastRumeenia e-vinjett, saab osta netist (ülal aadress olemas, lihtne ja loogiline teha) ja saab ka kohe peale piiri.Lisan ka Bulgaaria, äkki kellegil abi - e-vinjett (alates 01.01.19), mõistlik osta netist (bgtoll.bg), piiril on putka (automaat tegelikult mis asub putkas, maksta saab kaardiga) kohe peale piiripunkti, aga seal võib kilomeetrine järjekord olla ja kuna rumeenia-bulgaaria piir (kumbki riik pole schengeni viisaruumis) on nagu kunagi leedu-poola (ehk siis võib olla teatud liiki ajakulu sõltuvalt päevast:(), siis seal veel tunnike seista suvel 30++ kraadiga on omaette katsumus.Slovakkias ja Ungaris on kuni 3,5t sõidukitele tasulised teatud kiirteed, nende kohta on info nendel asamadel ülalpool toodud lehtedel ilusti olemas. Kui minna lühemat teed pidi Rumeeniasse, siis Slovakkia on Presov- Kosice kuni Ungari piirini ja Ungaris Miskolc - Debrecen (tegelikult on täiest tutikas kiirtee peaaegu Rumeenia piirini juba). Nendest tasulistest lõikudest saab muidugi ka mööda hiilida kui on soovi.Rumeenia ja Bulgaaria on 100% maanteed tasulised.Kõigis nendes riikides on vinjetti kontroll numbrituvastuse põhine, kiirteed on kaameraid täis. Ei kujuta ette muidugi mismoodi nad seda kontrollivad jooksvalt, ilmselt kui politsei kinni peab siis kontrollitakse. Bulgaaria oli muidugi omaette tase - bgtoll kirjaga kaubikuid olid kõik maanteed täis ja nendel oli katusel numbrituvastusseade ja kinni oli peetud autosid omajagu.Reisisoovitused - kuna Ungari ja Slovakkia olid seekord nn. "üle nurga transiit", siis nende kohta midagi erilist soovitada ei oska. Rumeenia kohta soovitan minna kohale ja hakata avastama - avastada seal on küll ja veel ja varuda aega, kuna maa on suur, enamjaolt mägine ja liikumiskiirus on nagu on. Ise tolmuseid asju ei armasta ja muuseumid jäid külastamata, aga kokkuvõttes on Rumeenia ise paras muuseum stiilis "Eesti 90-ndate alguses". Vabalt võib vändata paar osa seriaali "Võimalik vaid Rumeenias". Aga inimesed on sõbralikud, loodus võrratu, küll natuke paska ja sodi on tee ääred täis, aga sellega harjub ära. Soovitan kindlasti sõita üle Karpaatide kasTransalpinat või Transfargani pidi (loodetavasti kirjutasin õieti...). See teine oli veel suletud, kuna 11.06 koristati alles ekskavaatoriga lund, aga transalpine oli võimas oma vaadetega. Majutuse kohta ei oska rohkem rääkida, et kuna reisime matkaautoga, siis kämpingukultuur on veel lapsekingades, aga samas olid kämpingud peaaegu tühjad, v.a. Musta mere ääres nädalavahetusel. Ka tundus Musta mere äär olema pisut rikkam piirkond - juba liiklusvahendite järgi hinnates, kui Karpaatide ümbruses oli saksa autode vanus 10 ja vanem, siis Musta mere ääres oli ikka uuemaid saksa jms. isendeid kordades rohkem. Daciaid on muidugi kõvasti igas vanuses:). Majutuse leiab kindlasti hõlpsalt - terved teeääred on "Pensiune" silte täis. Söögid restoranides korralikud ja maitsvad, erutuda ei tasu kui menüü on ainult Rumeenia keelne ja Google translate tuleb appi võtta. Keelega on seal üldse nagu on, inglise keelt eriti ei osata ja ei räägita (üldse ei räägita oleks tegelikult täpsem), aga saab ikka kuidagi hakkama. Kogu see info siis viimase 3-e nädala perioodist, ehk oli abi.

Esiteks 12 päevane Emiraatide trip ei ole eriti "omajagu" aega. Õigemini kui puhata ka tahta siis ei jõua selle ajaga suurt millestki seal hoomata:) Aga see GO kaart on suht mõttetu asi. Mingi hinna eest ei jõua nende pärvade arvuga kulutada niipalju raha kui see all inclusive pass maksab. Jämedalt tasub arvestada 1-päev/1-le "vaatamisväärsusele". Dubai on omajagu suur ja ühest kohast teise liikumine võtab aega. Kui just kl. 7:00 üles pole plaanis tõusta ja ringi tuiskama hakata.

Esiteks Momondost ei saa osta ühtegi piletit, Momondo on lihtsalt veebikeskkond mis otsib erinevate lennufirmade ja vahendusfirmade pakkumisi ja kuvab need siis vastavalt otsingule. Ostad kas vastava lennufirma lehelt või vahendusfirmalt (tickets, mytrip jne. jne.). Momondo pakub sulle välja need erinevad variandid. Aga vastus küsimusele - kui lennud ühel piletil, siis annad Tallinnas check-in leti juures pagasi ära ja võtad Denpasaris lindi pealt uuesti. KLM-il peaks olema jah 23kg äraantavat pagasit inimese kohta + 1 ühik käsipagasit. Ja Tallinnas ei tehtud probleemi ka sellest kui oli 2-e inimese kohta 31kg ühe ühikuna, aga Denpasaris hakati nägusid tegema ja lisakilode eest raha küsima. Asi lõppes 100000 ruupialise passi vahele panemisega, ja pagasilipikul oli nagu naksti 23kg kirjas:)

Pagas läheb siis lõppsihtkohta kui kui kõik lennud on ühe pileti peal. Kui ei ole, siis ei saa - nii lihtne ongi.

Hatta mägedes on korra jah tore käia, aga ega seal midagi erilist pole vaadata. lahe oli seal 10-15 aastat tagasi, kui sai reaalselt ka mägedesse sõita ja geograafiliselt isegi täitsa kaugele Omaani territooriumile. Aga juba paar aastat tagasi oli kõik ümber ehitatud seal, seda vana mägedesse viivat teeotsa enam üles ei leidnud ja mingine vaateplatform oli sinna tehtud.

Al Ainiga sama lugu, seal nende kõrgeim mägi kus kannatab ära käia üleval ja täitsa tore loomaaed. Muidu linn keset kõrbe ja turistile seal midagi pole. Üle päeva seal aega pole mõtet raista.

Fujairah on jah täiesti mõttetu koht.

Võta rahulikult, kui lennud ühe pileti peal siis on igal sajal juhul vedaja vastutus sind kohale viia ja kui juhtudki õigest lennust lennufirma süül maha jääma panevad nad sind järgmise Denpasari lennuki peale. Singapurist Denpasari läheb iga tunni, paari tagant lend. Aga ma julgen 99% arvata, et jõuad ilusti, sest nagu juba kirjutasin, siis Singapuri Changi lennujaam on väga mugav ja loogiline ja 30-40 minutit ei kulu isegi D tiiva lõpust, C tiiva teise otsa minekuks. max 20 min rahulikult. Seal orienteeruda pole praktiliselt vaja, sildid näitavad ilusti ja monitore on ka piisavalt. Pole küll õnnestunud Singapore Airlinesiga lennata, aga ma usun, et ka juba enne Singapuri maandumist tuleb IFE ekraanile info jätkulendude väravate kohta ja ei jäägi muud üle kui viitade järgi kohale minna. Jutt siis terminal 1-st kuhu peaksid need mõlemad lennud saabuma/lahkuma. Võta rahulikult, Singapore Airlines on üks maailma primatest lennufirmadest ja Changi üks maailma parimatest leenujaamadest, kõik sujub.

Võib arvata, et see on KLM Amsterdamist ja pilet on otse Amsterdam - Denpasar. Singapuris sinu jaoks lihtsalt vahemaandumine, mille käigus kobid oma asjadega lennukist välja, pardakaardile tehti mingi märge, kolistad lennujaamaas mingi aeg ja siis samast väravast peale tagasi, istekoht jääb ka samaks. Singapur - Denpasar reeglina pooltühja lennukiga:) Aga kui ei olegi see lend, siis sellel juhul kui lennud sama pileti peal peaks jõudma kui lend ei hiline. Singapuri lennujaam on küll suur, aga üsna loogiline ja mugav. Aga kui juhtumisi ei ole ühe pileti peal (mida ei julge uskuda, et reisibüroo teeks, aga mine tea), siis ei ole lootustki. Singapuri sisse üle piiri saab imekiiresti, aga väljatulek on sellevõrra aeglasem. Aga kas turismibüroo ei anna isegi lennu numbrit mitte teada? AMS-DPS KLM-iga oli vist KL835.

Taksosõit Emiraatides on võrreldes Eestiga odav, lennujaamas on eraldi taksod ja neil sisseistumine oli kallim., aga km hind sama mis tavataksodel (vist 1,75AED/km) Jumala eest ei tasu kohe uksest välja astudes lasta ennast nn. "soodsa takso" pakkujatel ära rääkida. Ikka üritatakse alustuseks natuke tillist tõmmata. Ametlikud RTA taksod seisavad rivis natuke eemal (vist oli lennujaama uksest välja ja vasakul pool). "Soodsa takso" peale istudes ja esimest korda emiraatides olles võid kindel olla, et saad tõmmata. Ametlikus RTA taksos on plafoon katusel ja taksomeeter ja kui mõni murjam üritabki midagi korraldada siis näita armatuuril olevale infokleepsule (seal on kõik hinnad jms kirjas) ja luba helistada RTA-sse ja politseisse ja pärast seda lõpeb kiiresti:) Ja Dubaist Sharjahi sõites läheb automaatselt 10AED arvele juurde. Ahjaa, RTA on "Roads & Transport Authority" mille alla kuulub kogu Dubai ühistransport (taksod, bussid, metroo ja isegi abrad). See jutt on Dubai taksode kohta, Sharjah-s sai viimati ööbitud kümmekond aastat tagasi ja siis oli kogu ühistransport seal veel hoopis teistsugune.