Igaks juhuks hoiatan Ecolines'i poolt leiutatud uue praktika eest. Pärast 10 päeva kestnud välisreisi lennukite, rongide, busside, taksode ja erinevate ujuvalustega, kogesime oma viiese reisiseltskonnaga, et ebameeldiv üllatus võib tabada just siis, kui arvad, et oled juba samahästi kui kodus tagasi. 29. septembriks olid meil ostetud piletid Riia lennujaamast kahele kell 18.20 väljuvale bussile. 4 piletit Tartusse ja 1 Tallinna. Mõistagi on need kaks erinevat bussi. Tartu buss saabus lennujaama ning istusime peale, jätsime peatusse jääva ja üksi Tallinna suunduva tudengineiuga kenasti Ciao ja keegi küsis möödaminnes ja muuseas venekeelselt bussijuhilt, et Tallinna buss tuleb ikka ka kohe, eksole. Ennäe üllatust, bussijuht pobises vastuseks, et ei tule, Tartu buss viib Tallinna reisijad lennujaamast bussijaama. (Enesetsensuuri korras jätan siinkohal ära raskestitõlgitavad väljendid horvaadiserbo ja serbohorvaadi keeles, vene keeles ja muudes keeltes.)Kurat lahti! Me oleks (pärast reisil tehtud kulutusi) üsna pennitu neiu RIX'i jätnud, sest keegi Ecolines'is oli otsustanud mingi optimeerimise korraldada või muidu loovalt käituda (ja muidugi ühtlasi kokkuhoitud kütust virutada jmt). Tegin nende kontorisse suulise kaebuse ja ootan kirjalikku vastust. Ja juhin teiste reisijate tähelepanu sellele, et suhtuge umbusaldusega Ecolines'i infosse, mis on kirjas piletitel jm. Ristküsitlege bussijuhte, võib-olla kõige otstarbekam oleks neid ähvardada juba enne ebameeldivuste tekkimist.
Kasulik info igastahes aga miks ähvardada bussijuhte? Milles nemad süüdi on et ülemused ei saa oma tööga hakkama? Üldse kipuvad inimesed viimasel ajal sageli unustama et suhtlemine koosneb paljustki muust kui ainult ärvardamisest, süüdistamisest ja hoiatamisest. Olge ise inimesed ning siis uhtuvad ka teised teisse inimlikult :)
Aga kas ei olegi nii, et üks buss viib rahva bussijaama, kust omakorda sõidetakse teiste bussidega edasi Tartu või Tallinna või kuhuiganes? Ja bussijuhiga ülbitsemine on piinlik. Need "reisile tehtud kulutused" ei õigusta küll seda kuidagi. Enesetsensuur oleks võinud juba seal lennujaamas tööle hakata.
Saan aru, et Riia lennujaam-Tallinn bussipiletil polnud mingit Riia bussijaamas ümberistumise märkust?
Bussijuhti ähvardada pole vaja, kuid kui bussijuht oli sellest teadlik ja siis ta oleks võinud igaks juhuks ootajatest üle hõigata. Või bussil võiks olla kaks silti.
->RainerF Teemapostitusest on aru saada, et sellest polnud võimalik kohapeal aru saada, et Tartu sildiga buss teenindab ka mingil lõigul Tallinna reisivaid inimesi.
Sõitsin hiljuti Ecolinesiga Riiast Pärnu ja kui buss Pärnu uuele ringteele keeras hakkasin aimama halba. Minu küsimuse peale, et me sõidame ju Pärnust välja mitte sisse sain vastuseks et ärge muretsege, me paneme teid maha kesklinna lähedal Saugas. Kes seda kanti ei tea siis Saugast on Pärnu kesklinna 15 km.
Vabandan kõigi ees, kes ei tabanud lauses "Ristküsitlege bussijuhte, võib-olla kõige otstarbekam oleks neid ähvardada juba enne ebameeldivuste tekkimist." peitunud irooniat. Võtan edaspidi arvesse ja enam ei tee.
Riia lennujaam - Tallinn piletil on konkreetselt kirjas, et see väljub lennujaamast buss nr. 22 peatusest.
To RainerF jt: keegi ei ülbitsenud bussijuhiga, millise eelarvamuse alusel selline väide?
Aga piisas ju lihtsalt küsimisest ja kõik selgus. See edasine tõmblemine ja kaebamine on milleks vajalikud? Jäi siis keegi maha või pidi nui neljaks igale reisijale oma buss olema?
-> Naabrimees Kui nüüd veidi demagoogitseda, siis ei selgu postitusest, et bussijuht ei hõiganud.
Sellisel juhul oleks see neiu X ju bussi tulnud ja seda teemapostitust siis poleks siin praegu.
Kusagil "soojas" riigis olen alati bussijuhilt täpsustavat infot küsinud...no ei taha sattuda X kohta. Siin kandis peaks piisama sellest, et mul on pilet liini numbri ja sihtkohaga, mille saab reaalse sõidukiga kokku viia. Antud olukorras saan aru,et piletid nö ei klappinud ja üks inimene jäi enda numbrile/nimele vastavat küüti ootama...olekski jäänud pikemaks ajaks, kui juhuse tahtel poleks täpsustavat infot küsitud. Emotsioonid tahaplaanile jättes on see hea õpetus tulevastele reisijatele, kes seda liini kasutavad. Sellel bussil võiks olla "Tallinn,Tartu" silt. Jääksid probleemid ära.
Saugast Pärnu kesklinna on alla 5 km ja tõenäoliselt oleks peatus tehtud veel enne linnapiiri, seega 2-3 km kesklinnast, aga noh - kui piletil kirjas Pärnu coach station, siis on pahameel õigustatud.