Tere,
Kui kellelgi on soov külastada Sri Lankat ja vajab saarel ringi vaatamiseks giidi, siis julgen tugevalt soovitada kohalikku meest Karnal de Silvat. Tegu väga professionaalse ning hästi inglise keelt kõneleva giidiga, kes pani meile reisiplaani kokku ning organiseeris kõik väiksemate detailideni (ööbimised, rahavahetused hea kursiga, buss, rongipiletid jne). Meil oli 12 liikmeline reisiseltskond kellega esimese nädala reisist sõitsime mööda saart ringi ning teise nädala vedelesime saare lõuna osas rannas. Jäime väga rahule.
Karnali kontakt:
+94776644295
Suhtleb nii Whatsappis kui ka maili teel.
Kellelegi täpsemaid küsimusi reisiplaani või giidi osas siis vastan meeleldi.
Oliver
Kus täpsemalt käisite? Kus rannas olite? Palju ta raha küsis? Meil sama asi plaanis detsembris või järgmise aasta alguses.
Julgen samuti soovitada Karnalit--kohe kindlasti te ei pettu. kui soovite infot,siis minu meil on [email protected] ja telefon 5041336 Ülo
Huvitav, kas Karnal ikka veel tegutseb??
Küsiks siia teemasse, kui endal ikka 90% juba teada, kuhu ja mis järjekorras minna, kas see saare ringreis oöeks mõeldav ka oma autoga? Aasias autosõidu kogemus täitsa olemas.
Ja teine küsimus, nendele kes on juba käinud. Kas teeksid sama ringreisi uuesti autoga (juhiga rent) või pigem ühistranspordiga (rong ja buss)
Etteruttavalt ütlen ära, et terve Goa risti põiki oleme mitmeid kordi läbi sõitnud oma autoga, sisse elamiseks läheb paar päev. Ja kuna seal tüütuid mägiteid pole, ja selle sigina sagina harjub paari päevaga ära, siis oma autoga oli seda kõike palju mugavam teha.
Nüüd olemegi dilemma ees, kas on mõtet ise rentida auto, või pigem mitte. Palun jagake oma kogemusi
Heia
Kõik on seda Karneval Silvat kiitnud
Paar tähelepanekut- esimene või ka oli teine päev ta meiega, siis saatis meid umbkeelne autojuht, kes ei jaganud ööd ega mütsi- käis ja palvetas ainult, mis muidugi tore tegelikult
kõik asjad said korda lõpuks- nii et maha väga ei teeks. Selline so so värk
Mina nagu ei viitsiks hakata süvenema nende liikluskultuuri- kui 2 inimest -siis vb aga meid oli 5 inimest ja see toimis väga hästi
Mulle tundus sealne liiklus üsna rahulik. Millega võrreldes? Näiteks Liibanoni vm Lähis-Ida riikidega. Maanteedel oli lisaks suhteliselt hõre liiklus. Kihutada õnneks ei saa palju, sest külasid on tihedalt ja seega ka lamavaid politseinikke. Tuktukid arvestavad suuremate sõidukitega ja hoiavad vajadusel signaali kuuldes eest. Ülejäänud sõidukeid on kõvasti vähem ja seega on autojuht eelisseisundis.
Tihedam liilus on rannikul, kui liigud mööda tavalist maanteed. Kui venida ei viitsi, siis on olemas ka korralik kiirtee mööda lääne- ja lõunarannikut. Mägedes ja sisemaal oli liiklus üsna hõre ning linnad on seal väiksed ja nende tihedam liiklus on vaid korraks läbimiseks. Teed olid üllatavalt väga heas seisus. Kütuse sabasid tekitavad tuktukid, millega ei raatsi keegi oma kvartalist kaugemale sõita. Seega 1-2 km kaugusel olevas tanklas võib järjekorras olla vaid 2 autot erinevalt keskuses oleva tanklaga, kus on 30-40 tuktuki ja lisaks autod ja bussid. Tundus tavaline vaatepilt igas veidi suuremas asulas.
Olin korraldatud ärireisil, aga juba esimene päev oli tunne, et tahaks ise roolis olla. Vasakpoolne liiklus pole seni takistuseks olnud ja ise pikemale ringile minnes võtaks tõenäoliselt auto. Tundus, et igasugu väikseid rendifirmasid on päris palju, ja kohalik rikkam klass ja välismaalt sugulasi külastama tulevad inimesed kasutavad neid palju. Oli mõte küll vähemalt päevaks autot proovida, aga ei suutnud seda normaalselt kavasse sisse mahutada. Proovisin ära kohalikke busse ja ka rongi. Reaalselt pole vist nendes kohalikes bussides pagasiga midagi teha. Katusele nagu midgai ei panna ja jäigi arusaamatuks, kuidas kohalikud oma suuremat kraami veavad. Tuktukiga siis? Rannikul suurlinnade vahel oli näha suuri pagasiruumidega busse. Rongile saab pagasiga tõenäoliselt vaid nendes rongides, kus on broneeritud istekohad. Need kiiremad rongid mägedesse peaksid seega sobima. Ise sõitsin mingist rannikulinnast Colombosse vahelduseks rongiga. See oli äge seiklus isegi ekspressrongiga. Reaalselt võttis mu kohver ära vähemalt kahe või kolme kohaliku seismise ruumi ja need pidid siis uksel rippuma enamiku teest. Jällegi küsimus, et kas pagasiga sõidetakse rannikul vaid siis nende suuremate liinibussidega.
Autoga ma ei ole Sri Lankal liigelnud. Küll aga teiste liiklemiseks sobivate vahenditega liikudes peab pilku kogu aeg tagasivaatepeeglis hoidma. Seda peab tegema isegi tuk-tuki juhtides.
Lihtsalt, et mõni hull kihutav bussijuht sulle 3 meetri kauguselt tagant signaali ei annaks või julmalt sind teeservale jalakäijate hulka ei pressiks. Temal on ju alati palju kiirem, kui sinul.
Sri Lankal ei ole kaherajalisel teel mingi haruldus ka kaks kõrvuti lendavat bussi, millest üks asub muidugi vastassuuna sõidurajal. Vastassuunas sõitjatega arvestama ei ole neid bussijuhte reeglina keegi programmeerinud. Niisis peab arvestama, et suure tõenäosusega ta ei kavatsegi lähemale jõudes sulle teed anda.
Kõik kes Sri Lankal käinud, teavad millised need "tapjabussid" on. See on tõesti õudne.
Aitäh nii põhjalike vastuste eest!! Nendest tapjabussidest on palju internetis juttu. Otsustame siis kohapeal, kas teeme tiiru ümber saare autoga või bussidega. See sai igal juhul selgeks, et ette ei bronni midagi, peale esimese paari päeva majutuse.
Mul selline küsimus, et lennupiletid ostetud märtsiks.
Olen bronninud bookingus ise majutuse ja nüüd leidsin ühe giidi, kes terve reis oleks meie autojuht. Oskab hästi inglise keelt mis on väga vajalik aga küsib 70e päev . On see nüüd palju või saaksime ise ka hakkama tuktukkidega ühest linnast teise ja kas tuleks odavam? 4si seikleme.
Tänud rumalate küsimuste vastajatele
Mais oli tuktuki ametlik hind 100 ruupiat kilomeetri eest ehk siis euro eest sai läbida 3 km. Hetkel saab euro eest veidi rohkem läbida. Kui hinda teadsid, siis väga pikalt kaubelda ei olnud vaja, sest valikut on palju. Neljakesi tuktuki muidugi ei mahu isegi ilma pagasita. Arvutamisel vast abiks.
Päikesepreili
Meie käisime 4-5a. tagasi ja marsruut oli järgmine:
Colombo (lennujaam)-kohe Negombosse (seal aklimatiseerusime 2ö/p.) edasi, Kandy-Nuwara Eliya-Haputale-Yala National Park- Talalla- Mirissa- Unawatuna. 7 inimest Mini-Van, 7päeva, 6 ööbimist. Giid- autojuht oli Sunil Bandara. Autojuht võttis lennujaamast peale, viis Negombosse puhkama. Tuli kahe päeva pärast järele ja reis algas. Tema bronneeris kõik reisil olevad öömajad (mõned ei meeldinud ja lasin muuta). Kokku maksime 1600eur. sisaldas öömaju ja pileteid e. peale jotsi rohkem ei pidanud maksma. Hiljem pani meid maha Unawatunas kuhu jäime veel üheksaks päevaks ja siis tellisime eraldi transfeeri Colombo lennujaama.
Päikesepreili: Mida see 70 eur. päev sisaldab.Kas see on ühe inimese hind või neljale päev, kas kütus on selle sees, majutus, millega liigute, mida see hind üldse sisaldab, jne?
Car model – toyota kdh van with full AC
Included in total cost:
•Unlimited kilometers within your itinerary.
•Professional English speaking Government Licensed Tourist Chauffer (Fully vaccinated)
•traditional cooking demonstration program
•Assist to arrange train tickets for hill country train ride.(reservation tickets)
•Meet at airport with name board.
•Good condition vehicle with working A/C.
•Travel in a vehicle that is fully insured.
•Driver’s food and accommodations.
•Fuel, parking charges, highway tolls, and all other government taxes
•There are no other hidden charges related to transport.
70 eurot siis neljale kokku , et meil oleks giid.
Me läheme ka sõbraga kahekesi 3 nädala pärast Sri Lankale ja oleme võtnud hinnapakkumisi mitmetelt siit foorumitest läbi käivatelt giididelt.
Plaanis klassikaline ring Sigiriya, Polonnaruwa, Dambulla, Kandy, NE, Ella, mõned rahvuspargid ja siis rannikule.
Ringreis kokku 8 päeva ja 7 ööd.
Pakuti samuti lihtsalt transporditeenust 70 euri päev, aga ka planeeritumat varianti koos ööbimiste, hommikusöögi ja mõningate rahvusparkide külastuste/safari ja rongisõiduga.
Lõpuks valisime Sunili pakkumise, mis oli 840€ eur, koos Udawalawe ja Sinharajaga.
Donaldi hind jäi väga kõrgeks ja ta ise tahtis meid kangesti Yalasse viia, mille vastu meil liigset huvi polnud.
Mangala tegutseb ka endiselt ja on väga huvitatud klientidest, aga ta oli samal ajal tuuril ja vastas seetõttud lünklikult.
Eks kõigiga oleks veel kaubelda andnud, aga oleme hetkel rahul. Eks näis kuidas päriselt kohapeal kujuneb. Kui kellelgi huvi, võin detsembris teada anda, kui reis seljataga.
Ootan huviga ja vahvat tulevat reisi ! :)
Aitäh kõigile, kes üldse vastavad