Indoneesia seljakoti ja rolleriga.

Ahoi!

Plaanin sügiseks Indoneesiat läbivat reisi. Üldiselt oleks plaan ennast kuidagi Medani toimetada ja sealt osta roller ja panna allapoole ajama. Tekkinud on paar küsimust millele mõni rändur ehk oskab vastata.

Kui palju aega peaks selliseks reisiks varuma, et ei peaks kiirustama(kaua sa ikka jaksad päevas istuda rolleri seljas)?

Loen netist, et turistid ei saa enam endale kohalikke rollerilube teha, kas see vastab tõele? Kui ei siis kui palju seal kohalike ametivõimudega jagelema peab teepeal?

Kui eikuskil ööbimist ei leia, siis kas Indoneesia on telgisõbralik?

Kui vene keelt oskad, võin saata ühe netiallika.

Indoneesias saab minu andmetel rolleriga sõita Eestis väljaantud juhiloaga millele on veel lisaks vaja Maanteeametist taotleda rahvusvaheline juhiluba, mis maksis vist 25 EUR
https://www.mnt.ee/et/liikleja/juhiluba-ja-juhtimisoigus/rahvusvaheline-juhiluba
Kui rolleri mootor on alla 50 cm3, siis luba vaja ei ole aga Indoneesias oli enamus rollereid üle 100cm3, millega sõitmiseks on vaja juhiluba. Kui mõned aastad tagasi Vietnamis käisin, siis sõitsin ilma lubadeta ja probleeme ei olnud. Probleemid tekivad aga kindlasti siis, kui peaks avarii juhtuma. Esiteks ei kata kindlustus ravikulusid ja kui sõidad kellegagi kokku, oled kindlasti sina süüdi. Ei tahaks aega veeta mõnes Indoneesia vanglas. Seega võtsin kätte, tegin Eestis mootorattaload ja sõitsin kaks nädalat Lombokil ringi nagu õige mees.
Telkimisega ei tohiks probleemi tekkida, mine mõne majapidamise juurde ja kindlasti lubavad nad telgi oma õue püsti panna.
Rolleri seljas üle 4-5 tunni päevas mina istuda ei viitsiks ja kuna kiirused on väikesed, siis 200 km päevas oleks normaalne läbisõit.
Olen isegi mõelnud rolleriga Indoneesia ühest otsast teise sõitmise peale. Kindlasti uuri järgi kuidas välismaalased Indoneesias rollerit osta saavad. Pärast võksid infot jagada.
Edu sulle.

Sumatra kohta ei oska kommenteerida, aga Java läbimiseks kulub julgelt 4 päeva, eeldusel et istud hommikust õhtuni rolleri seljas. See 1000 km ei oma Java puhul suur tähendust, sest tegemist on ikkagi maailma ühe tihedaima asustusega saarega ja seda on näha ka liikluses. Üle 40km/h kiirust arendada õnnestub vähestes kohtades. Jakarta lähedal on kiirteed, aga sinna rolleriga vaevalt lastakse.

Tänud vastuste eest. Vietnamis sain trahvi lubadeta sõitmise eest. Pika lunimise peale ikkagi ühtegi kviitungit ei saanud. Ilmselt tegi see politseinik õhtul baaris õlled kõigile.

Mul on samuti plaanis Sumatra põhjast lõunasse enamasti mööda läänekallast läbida. Ilma rollerita - buss ja näpp. Et mu reis hakkab hiljem, siis mõtlesin pärida, et kuidas sul läinud on, soovitusi jms.

Rix01: plaanisin ka legaalse rolleriga sõitmise jaoks motikaload teha.

Aga krt, see motikas on ju suur ja raske. Elu eest väänan täiest jõust juhtrauda, üritades õppeslaalomit sõita. Ei midagi, jäid kursused pooleli. Sidur ja käiguvahetus ka saast.

Roller ikka palju mõnusam riistapuu. Sellele võiks saada eraldi lube teha...

Reaper: Oleksid võinud teha endale A1 load, siis on õppesõit väikese rattaga.
A1 sõiduk on võimsuse piiranguga 11 KW ja mootori töömahu piiranguga 125 cm3
Mulle ka ei meeldinud suure motikaga õppesõitu teha, eriti järsku pidurdamist, aga sain hakkama. Olen nõus, et roller on mõnusam riistapuu, eriti Aasias tihedas liikluses.

Ma seiklesin bali saarel 250cc ninjaga ja pole a kat lube. Normaalselt sõites ei jää kellegile silma, politseid nägin piisavalt aga kiiver ja pikad riided aitavad ;) 125cc Honda F1 on ka täitsa piisav ja säästlik pill.