Viimased kommentaarid

Osta asjakohane LP ja ongi piisavalt konkreetseid vastuseid.  

Kui üks vanem on kadunud, siis on lihtne saada endale lapse ainuhooldusõigus, sh reisimise osas. 

Küsimus oli eelkõige lendamis kohta. Kui tõepoolest plaanis esimene ja viimane lennureis kallile vanaemale organiseerida, siis tuleks kindlasti lennata mõne korraliku firmaga Tallinnast (luft, turkish). Et oleks norm teenindus, istmevahed, toit, lennukisse minek-tulek jmt. Nt IST ots teha ja uus lennujaam ka ära näidata. 

Küsin, kas kellelgi on kogemust Ukraina lennukompaniilt UIA hüvitise saamisel? 

Mul parajasti nendega kirjavahetus pooleli seoses Riiast väljunud lennu hilinemisega, asjaajamine käib jube aeglaselt. 

Vaatasin just oma kaskolepingut, seal on kirjas, et Türgis (+ veel endise NL maad) ei kehti. Olge tähelepanelikud selles suhtes, et hiljem liisinguandjatega probleemi ei tekiks. 

Pakun, et els ei saa sellise naiivse küsimuse peale asjalikke vastuseid. Kes hakkab tervet Istanbuli ümber jutustama.

Selline teekond vajab tegelikult 2-3 ööbimist, kui tahta midagi näha ja mitte rabeleda. Kui kasutada mingit ühiskondlikku transporti, siis vardziasse tuleb teha mitu ümberistumist, sinna on tupiktee.  Pigem leppige taksjuhtidega hinnad ja muud tingimused kokku. Ja neid nn veinimõisaid on seal mitu tükki:)  

Teil ei ole ilmselt liikumine korralikult läbi mõeldud. 

Türgis töötab mustalt väga palju odavtööjõudu Gruusiast, Azebaidzaanist, lisaks veidi spetsiifilisemat tööjõudu Ukrainst ja Venemaalt. 

Nad peavad omandama kohaliku keele, et seal läbi lüüa lihttöödel (nt koduabilised, teenindus jmt) või piirduma teenustega kehakeeles.  
Lisaks on Türgis miljonite kaupa põgenikke Süüriast.  
Oled sa valmis konkureerima sellel tööturul? 
 

Vot selline peab olema asjalik foorumipostitus - huviline  küsis, teadja vastas. 

Tubli, buldooza!

Huvi korral saan aidata Gruusia suunal. 

Siin foorumis on neid küsitlejaid olnud palju, kahjuks ei ole seni silma jäänud, et keegi oleks hiljem oma tööga välja tulnud, et üldistust lugeda saaks. 

Vastasin küsimustiku ära, tõepoolest pakettreisijate poole kaldu kõik. 

Arvan, et nii väikese lapse lõbureisile kaasa võtmine on vanema enda ego rahuldamine. Lapsele on see vaid ebamugavus ja tarbetud terviseriskid. Oma lapsi hakkasin puhkereisidele kaasa võtma 3-4 aastaselt, kui neil reisidest ka mingeid mälestusi võis jääda. 

Loodan, et pikad lennud kulgevad teematõstajal siiski valutult ja vaikselt, last ja kaasreisijaid häirimata. 

Huvitav, kas see üsna süütuna alanud teema on nüüdseks teinud trip.ee rekordi loetavuse mõttes?

Minu meelest on Eestis hullem liikluskultuur kui Tais. Aasta alguses tegime kolmenädalase 2400 km tripi rendiautoga Kesk-Tais (sh veidi Bangkokki  ja Changi saar). Paar päeva oli küll peegelpildis mõtlemist rohkem et  harjuda vasakpoolse liiklusega, sealt edasi üsna rahulik sõitmine. Keegi ei trügi ega kiirenda sõgedalt ei linnas ega maanteel, saab reastuda, parkida, politsei ei tülita, ei signaalitata, kui veidi kohmistema jääd foori alla,  jalakäijad ei astu autole ette. Koju tagasujõudes tundus siin kõigil juhtidel tugev stressiprobleem olevat, mida roolis rabelemisega välja elatakse.  

Saksa õigusel põhineva Võlaõigusseaduse sätete rägastik jääbki enamusele selle rakendajatest arusaamatuks. Seaduse tekst ise ei sunni kedagi seda täitma. Seadus annab üksnes üldreeglid. Teemaalgatajal oli  õigus nõuda lepingu täitmist, so reisi korraldamist. Teenusepkkuja seda eiteinud. Turist võttis raha tagasi. Ongi kõik. Kui turistil on mingeid kahjusid seoses ärajäänud reisiga (nt tagastamatu autorent), tuleb kahju nõuda teenusepakkujalt, kui viimane seda vabatahtlikult ei tee, siis ainuke tsiviliseeritud võimalus enda õigusi kaitsta on kohus. Kohtupidamise iseärasused on eraldi teema. 

Hea teemaalgataja, ei tasuks ametkondliku juristi tasuta saadud arvamust pidada viimaseks tõeks. 

Vjadusel alati leidub mõni teine ja parem jurist risti vastupidise arvamusega samade asjaolude kohta.

Lipe on Tai parimaid rannakohti, igati soovitan. 

No mingi hingevalu on teemaalgatajal, et ta siia kirjutama tuli. Ta tõi lõpuks välja, et reisikorraldaja annab raha tagasi.  Üldiselt peaks sellega olema õnnelik lõpp lool. Kui tal on siiski veel rahalisi nõudmisi (nt renditud auto, reisiga seotud extrakulud, tarbetu kindlustus, pettumus, solvumine jne), siis jääb üksnes kohtus käimine. 

See, et taoliste reisikorraldajatega pigem ei tasu asju ajada, on vanadel reisisellidel niigi teada. Vähemkogenud tegelased maskavad kooliraha, teiste vigadest ei kiputa õppust võtma. ODAV oli ju ....

Kui taotletav kahju/hüvitis ongi ca 500 eurot, siis tuleb teemaalgatajal esitada maksekäsu avaldus ja oodata tulemust. 

Siin foorumis hädaldamine ei anna mingit rahalist kasu ega sunni reisikorraldajat tegudele. Tripikate arusaamad seadusest,  õiglusest, heast ega kurjast ei ole kellelegi siduvad.  

Kui seoses ärajäänud reisiga tekkisid teemaalgatajal tõendatavad lisakulud või kahjud, siis on võimalik üsna kerge vaevaga kohtus hagemisega hüvitist saada. Seda juhul, kui Tarbijakaitsest ei piisa (ma küll ei kujuta ette, kuidas riigiamet saab firmat sundida reisi korraldama....) Kui hagemiseks pealehakkamist ei ole, siis tuleb peeglisse vaadata.  Turumajandus ongi selline, et igaüks on enda eest väljas. Ilmselt taolised patused reisikorraldajad-firmad  ei karda kliendipuudust, alati leidub piisav hulk inimesi, kes kahtlaselt odava reisi ette ostavad.  Võtmesõna on ODAV...  

Tegelikult me ei tea ju KÕIKI selle kaasuse asjaolusid, siin esineb vaid üks pool. 

Lisan veel, et Lipele edasi-tagasi sõidule kulutate kokku ca kaks päeva oma reisist, vahepeale kusjuures jääb mitu veidi suuremat imeilusat saart. 

Lihtsalt ei tundu mõistlik kahe pika laevaretke tegemine. Jumet oleks siis, kui Lipelt minnakse edasi Langkawile. 
Piletite pärast ette pabistada, pole mingit mõtet, kohapealt kõik vajalik saadaval. 
Phi-Phil trügimise jätaks kohe vahele, see vaatepilt on masendav.  

Suur tänu hea video eest, selliste kogemuste nimel tasubki reisida!!! 

Kas ise ka osalesid  mingil moel tseremoonias, kasvõi sponsorina?:) 

Liikumispuudega tekib teil kahjuks väga palju piiranguid, kuna maastik mägine. Olge selleks valmis. Koopad-kanjonid, enamus kirikuid ja kloostreid on kõik treppe täis. Kui autoga liigute, siis enam-vähem saab ringi vaadata Sairme keskosas, Kutaisi kesklinnas, Bagrati  on ligipääsetav.  muidugi Batumi tervikuna on tasane. Autojuhil keelake kohe alguses kihutamine ära, mõjub ähvardus mitte maksta, kui kiirust ületab. 

Kilu ei tasu viia, nad ei söö seda. Pigem nt ulukilihakonservi. Parim külakost on raha, millega tasute teenuste eest + lisatipp, ärge liigselt koonerdage.  Kui soovite viisakad olla, pange tähele lapsi,  tänage majaperenaist, kiitke kõike ja olge jutukad ja avatud, kohalikele see meeldib. 

Milles seisneb pakkumiste ebausaldusväärsus? Kui lahendust ei leia, võin aidata autode saamisega, kirjuta sõnum.