Viimased kommentaarid

Minu arvates tuleks sellisele meeleheitehinnale ise juurde maksta kasvõi mõned larid.  Alla euro ju - vanalinna ummikutes + juhi jooksutamine. 

Ehk läheb kellelgi infot vaja. Saime lõpuks UIA-lt hüvitise kätte (600€ x 3 inimest - teenustasu 30%), kasutasime vahendaja abi. Lend oli RIX-KBP-BKK, hilinemine kokku 23h, asenduslend sihtkohta organiseeriti CDG kaudu. Otse sutlemisel rakendas lennufirma vana head venitamise, ignoreerimise, tarbetute täpsustamiste ja lõpuks ka vältimise taktikat nii umbes 6 kuu jooksul. Näib, et kiireim meetod hüvitise saamiseks on esmalt otse lennufirmast küsida inglise keeles kirja teel konkreetselt ja anda tähtaeg tasumiseks, helistada ei ole mõtet, panevad ooteliinile lõputult. Kui heaga lahendust ei õnnestu saavutada mõistliku aja jooksul, esitada kaebus Läti või Eesti (kui võtavad menetlusse) Tarbijakaitsesse iseseisvalt või pöörduda edasiseks asja-ajamiseks mõne vahendaja poole. Meie puhul ei olnud abi ka reisikindlustusest, kuna tõepoolest otsest rahalist kahju me ei saanud (hotell, transfeerid ja paar toidukorda olid UIA poolt, sihtkohas lisakulusid ei olnud). 

See ei ole mingi hotell, vaid rendikorter. Voib olla peremees leiab mingi sauna, nt on reklaamfotodel naha kahte kallist korralikku hotelli, kus saunad olemas.

Kutaisis neid ei ole, vannides-basseinides saab mulistada Tskaltubo sanatooriumides. Batumis on spaad-saunad kallimates hotellides (nt Inturist või Sheraton). Tbilisi saunadega sarnast elamust mujalt ei leiagi. Türgi sauna (hamami) komme ei ole Gruusiale ajalooliselt omane, seetõttu taolisi pesemiskohti eriti ei olegi.  Tbilisis peavad neid kohti läbi sajandite azeri pered.  

Suvila rentimist ei oska soovitada. Ilmselt on kõige lihtsam valida välja sobiv piirkond, buukida paariks päevaks mõni kodumajutus ja juba kohapeal perenaise või naabrite kaudu edasi otsida tühja maja. Kui leppida kohalikega samas majas elamisega, siis on on kohti piisavalt.  

Nende kodumajutustega peab muidu ettevaatlik olema, bookingu kõrged (8-9-10) skooripunktid ja bookingu aukirjad ei pruugi kajastada tegelikku olukorda. Oleme korduvalt saanud ebameeldivate üllatuste osalisteks. Probleemid on olnud eelkõige olmega või  puhtusega. Pererahvas on siiski alati sõbralik olnud. 
Mererannikul või suuremates linnades korteriarenduste reklaame on terve  vene internet täis. Sisemaa ja provintsi kohta info praktiliselt puudub, mõistliku hinnaga sobivaid maju tuleb otsida kohapeal ringi liikudes ja inimestega suheldes. Selle peale kulub jubedalt aega. 

Õlu purgiga kaasa võtta ei sobi? Järjekordne tarbimishulus, toodame asju juurde. 

Kui ei leia netist sobivat masinat, kirjuta sõnumitesse. 

Küsiks, kuidas te suuremate laste kooliskäimise lahendate? Nad jääksid ju kaheks kuuks koolist eemale. 

Reisi osas jätaksin Bali hoopis kõrvale, selle asemel võiks minna Borneole peale Singapuri või Malaisiat. Väikese 1-aastasega saab liigutud küll. 

Osta asjakohane LP ja ongi piisavalt konkreetseid vastuseid.  

Kui üks vanem on kadunud, siis on lihtne saada endale lapse ainuhooldusõigus, sh reisimise osas. 

Küsimus oli eelkõige lendamis kohta. Kui tõepoolest plaanis esimene ja viimane lennureis kallile vanaemale organiseerida, siis tuleks kindlasti lennata mõne korraliku firmaga Tallinnast (luft, turkish). Et oleks norm teenindus, istmevahed, toit, lennukisse minek-tulek jmt. Nt IST ots teha ja uus lennujaam ka ära näidata. 

Küsin, kas kellelgi on kogemust Ukraina lennukompaniilt UIA hüvitise saamisel? 

Mul parajasti nendega kirjavahetus pooleli seoses Riiast väljunud lennu hilinemisega, asjaajamine käib jube aeglaselt. 

Vaatasin just oma kaskolepingut, seal on kirjas, et Türgis (+ veel endise NL maad) ei kehti. Olge tähelepanelikud selles suhtes, et hiljem liisinguandjatega probleemi ei tekiks. 

Pakun, et els ei saa sellise naiivse küsimuse peale asjalikke vastuseid. Kes hakkab tervet Istanbuli ümber jutustama.

Selline teekond vajab tegelikult 2-3 ööbimist, kui tahta midagi näha ja mitte rabeleda. Kui kasutada mingit ühiskondlikku transporti, siis vardziasse tuleb teha mitu ümberistumist, sinna on tupiktee.  Pigem leppige taksjuhtidega hinnad ja muud tingimused kokku. Ja neid nn veinimõisaid on seal mitu tükki:)  

Teil ei ole ilmselt liikumine korralikult läbi mõeldud. 

Türgis töötab mustalt väga palju odavtööjõudu Gruusiast, Azebaidzaanist, lisaks veidi spetsiifilisemat tööjõudu Ukrainst ja Venemaalt. 

Nad peavad omandama kohaliku keele, et seal läbi lüüa lihttöödel (nt koduabilised, teenindus jmt) või piirduma teenustega kehakeeles.  
Lisaks on Türgis miljonite kaupa põgenikke Süüriast.  
Oled sa valmis konkureerima sellel tööturul? 
 

Vot selline peab olema asjalik foorumipostitus - huviline  küsis, teadja vastas. 

Tubli, buldooza!

Huvi korral saan aidata Gruusia suunal. 

Siin foorumis on neid küsitlejaid olnud palju, kahjuks ei ole seni silma jäänud, et keegi oleks hiljem oma tööga välja tulnud, et üldistust lugeda saaks. 

Vastasin küsimustiku ära, tõepoolest pakettreisijate poole kaldu kõik. 

Arvan, et nii väikese lapse lõbureisile kaasa võtmine on vanema enda ego rahuldamine. Lapsele on see vaid ebamugavus ja tarbetud terviseriskid. Oma lapsi hakkasin puhkereisidele kaasa võtma 3-4 aastaselt, kui neil reisidest ka mingeid mälestusi võis jääda. 

Loodan, et pikad lennud kulgevad teematõstajal siiski valutult ja vaikselt, last ja kaasreisijaid häirimata. 

Huvitav, kas see üsna süütuna alanud teema on nüüdseks teinud trip.ee rekordi loetavuse mõttes?

Minu meelest on Eestis hullem liikluskultuur kui Tais. Aasta alguses tegime kolmenädalase 2400 km tripi rendiautoga Kesk-Tais (sh veidi Bangkokki  ja Changi saar). Paar päeva oli küll peegelpildis mõtlemist rohkem et  harjuda vasakpoolse liiklusega, sealt edasi üsna rahulik sõitmine. Keegi ei trügi ega kiirenda sõgedalt ei linnas ega maanteel, saab reastuda, parkida, politsei ei tülita, ei signaalitata, kui veidi kohmistema jääd foori alla,  jalakäijad ei astu autole ette. Koju tagasujõudes tundus siin kõigil juhtidel tugev stressiprobleem olevat, mida roolis rabelemisega välja elatakse.  

Saksa õigusel põhineva Võlaõigusseaduse sätete rägastik jääbki enamusele selle rakendajatest arusaamatuks. Seaduse tekst ise ei sunni kedagi seda täitma. Seadus annab üksnes üldreeglid. Teemaalgatajal oli  õigus nõuda lepingu täitmist, so reisi korraldamist. Teenusepkkuja seda eiteinud. Turist võttis raha tagasi. Ongi kõik. Kui turistil on mingeid kahjusid seoses ärajäänud reisiga (nt tagastamatu autorent), tuleb kahju nõuda teenusepakkujalt, kui viimane seda vabatahtlikult ei tee, siis ainuke tsiviliseeritud võimalus enda õigusi kaitsta on kohus. Kohtupidamise iseärasused on eraldi teema. 

Hea teemaalgataja, ei tasuks ametkondliku juristi tasuta saadud arvamust pidada viimaseks tõeks. 

Vjadusel alati leidub mõni teine ja parem jurist risti vastupidise arvamusega samade asjaolude kohta.