Viimased kommentaarid

Tosinpäike, selgitage palun, miks see lahja on?

Kui tõepoolest on 22 tundi vahe mõlemal suunal, siis on kahjuks teil üsna kehvalt ostetud piletid. Isegi lennujaamas passides kulub hulk raha söögi ja nänni peale. Aga selle ajaga jõuaks Moskva kesklinna küll ära vaadata. Eeldan, on Domodedovo lennujaam, sealt saab üsna kiirelt, mugavalt ja odavalt marsaga metrooni ja siis juba kesklinna. IMHO tasuks vähemalt ühekordse viisa teha ja nt tagasilennul Kremlit kaeda ja hotellis ennast välja puhata.

Mida allapoole saartmööda, seda paremaks rannad lähevad. Vesi puhtam ja inimesi vähem. Majutusi hakkaks valima alates keskosast (Long Beach) ja sealt edasi. Hind paneb kõik paika. Juba viidatud koht on igati hea, sealkandis on veel mõned resordid, mida tasuks vaadata.

Pead olema võimeline vajadusel ennast kehtestama ja turvakontrolli sabas ette pressima. Tehtav julge pealehakkamisega. Ka on suur tõenäosus, et äraantav pagas ei jõua kohe kaasa, vaid saabub järgmise lennuga. Mul juhtus nii kahel korral viimase kuu jooksul.

Lugupeetud teemalgataja on ehk veidi kahepalgeline. Nüüd äkki ei meeldi nn murjanid. Küsimus - milleks, kelle rahade eest ja mis projektide raames on siin ja seal elatud ja kohalike aidatud. EI saa olla lõputult valivalt ja mugavalt salliv.

Akhmeta ja Tianeti vahel marsat leida on küsitav, tee ise läbitav maasturiga. Tuleb kas takso võtta või hääletada. Kui tahta kindla peale minna, siis ilmselt Tbilisi kaudu.

Lanta on väga ok rahulikuks perepuhkuseks. Hotelli soovitan saare alumises pooles, nt narima resort (suurepärane new year gala dinner). Rolleriga liigub saarel ringi. Kogu perioodiks jääb ehk veidi üksluiseks, eriti lapsel. Viimased viis ööd võiks võtta Krabisse ja sealt väljasõite teha.

Teie poolt eelistatud liikumisviisidega kahte kohta korraga pigem ei jõua - Svaneetia ja Tusheetia. Viimane on Tbilisile veidi lähemal, valige see, kuigi seal ei ole turismindus sedavõrd arenenud, kui Svanetis. Tusheti suunda oleks mõistlik kombineerida Kazbegi külastamisega. Sõltuvalt teie grupi suurusest, tuleks mõelda majutuste ette broneerimisele. August on tipphooaeg kõrgmäestikus. Kõik kohad eurooplasi täis. Oleme ise ka 12-liikmelise salgaga augusti teises pooles Svaneetias:)
Rongid on muidu tore asi, kuid kiirem, sageli mugavam ja logistiliselt paindlikum on siiski marsadega liikuda. Gruusias tasub ainult Tbilisi-Batumi otsa rongiga sõita.

Mõni mees on ikka tõsiselt alkosõltuvuses, võiks endale ikka omaprobleemi tunnistada........ Sõita välismaale pildituksjoomise eesmärgil?

Sama lennuki peale jääb haruharva. Nii on olnud mõned korrad nt siselendudel Borneol. Ka siis aeti lennukist välja tankimise ajaks.
Vahepeatus tähendab teise lennuki peale ümberistumist, sageli koos uue registreerimisega ja turvakontrolliga. Mõnikord isegi riiki sisenemisega.

naisterahva turvalise eest ei vastuta abhhaasia poolel ja piirtsoonis keegi. Sa võidki sinna jääda kadunuks. Ametlikult üle ei saa, mägede kaudu seiklemiseks on vaja kohalike abi. Kui on mõjukad tutvused, ehk siis.

12 eurot uus hind
huvi korral võib ka kirjutada postkasti

Toidukaupadest - seesama vanake, kuid kallis kinkepakendis (meie podides ca 29 eurot), Kännukukke, käsitööölled, must leib, kilud, angerjas, silmud. Ilusamad ja kallimad Kalevi karbid. Anne Veski või Jaak Joala CD, ulukilihakonservid. Rahvariietes kallimad nukud jmt käsitöö, sh sepised. Liköörikommid.
Nahktooteid, pildialbumid Eesti kohta, fotod, kunst. Film 1944 DVD, kosmeetika made in Estonia vmt
Rakendage fantaasiat, arvestades oma võimalusi ja kingisaajate arvu ja olulisust. Ka kohalikku mentaliteeti peaks arvestama, lõuna ja ida suunas ei ole üldiselt mõtet vedada öko-mökö asju, see mõtteviis seal tööta.
Ega nii ei saagi kingitust teha, et loodate odavalt pudeli vanakesega pääseda. See ei ole enam ammu hea kingitus Eestist, vähemalt Ukraina ja Gruusia turismipiirkondades.

Asi on selles, et taoliste vaffate kirjutajate tõttu sureb tripi foorum sisuliselt välja. Asjalikud tegijad, kelles tõepolest oleks lugejatele midagi öelda, ei tule enam siia. Naiivseid või lihtsalt rumalaid autoreid ei viitsi pikemalt lugeda.

Aga miks sa ise ei otsi vastuseid siin foorumi ajaloos või mujal netis?
Kui leiad, pane siia välja, loen samuti huviga.

Küsin juba kolmandana, kuidas lahendage laste koolikohustuse täitmise pikalt ja kaugel olles? Kas lastekaitse ei sekku lõpuks?☺
Olen Tais näinud nt rootsikeelset kooli, või teete tõsist koduõpet?

Kui on soov lund vältida, tuleks valida Kutaisi piirkond, sealt saab teha kergemaid mägiseid retkeid põhjapoole. Samuti Batumi-Kobuleti kant, mäed lähedal, võid sattuda rodode õitsemise hooajale. Isiklikult soovitangi neid kahte piirkonda. Siiski pead arvestama, et mägedes on lumesulamise tippaeg, vett on tohutult, jõed-teed-rajad on ääreni täis ja mudased. Reaalselt on läbitavad vaid peamised maanteed. Kõik huvitavamad mägised piirkonnad on sisuliselt veel kinni. Aprill on selles mõttes veidi vara minna, öösiti on jahe ka veel.

Kui vene keelt oskad, võin saata ühe netiallika.

Vabandust, teemast mööda, kuid kas vanem laps koolis ei peaks olema? Meil endil reisipuudumiste tõttu pahandused koolis, kaugemale sõiduks jäävad vaheajad lühikeseks

Pakun, et ratta ärid kohapeal maha ja ei olegi tagasitoomise muret. Kunagi ammu tasus nii teha.

Mõistliku raha eest saab rahu ja vaikust Lanta alumises otsas, vähe sinisemat merd sinna juurde - vaata sealt edasi saarekesi Ngai, Muķ, Kradan jt. Laev liigub sinna iga päev mõlematpidi.

tänan improved hea ülevaate eest - kui nii ongi, siis jääb Dubai külastamata. Kagu-Aasia vastu ei saa miski, nii odavuse, looduse- kui eksootika mõttes. IMHO

Värsked andmed - teadmiseks seiklejatele - Akhaltsihhest saab Batumi otse üsna kenasti. Aega kulub u pool päeva. Sõita on soovitav ikkagi valgel ajal. Ühe päevaga ilmselt Borjommist Batumi ei jõua, võiks planeerida ööbimise Akhaltsihhes ja ühtlasi Rabati kindlus üle vaadata. Tee on mägedes küll kehva, kuid ta on olemas. Kohalikud sõidavad lausa ladadega. Kindlasti on läbitav juuni-september. Ühistranspordi osas ei oska nõu anda, kuid visuaalselt oli kogu trassil liikumas näha rahvast täis Ford Transite. Ise olime rendiautoga. Oskaja juhi puhul ei ole maastur minu meelest vajalik, kuid ega turist eriti muud ei rendigi. Sõitu tasub ette võtta, vaated on vägevad. Eriti huvitav tuleb teekond Bakuriani kaudu, siis saab ka Vardzia koopad möödaminnes ära näha.

Pakuksin ridamisi saari Koh Lanta-st alla kuni Koh Lipe-ni välja. Kõik vaiksed ilma liigse kära-mürata puhkusesaared, viimaselt on lihtne vajadusel teha viisapikendamise reise Langkawile.