Viimased kommentaarid

Ilmselt peate kohapeal sadamas ringi vaatama ja küsima. Neti kaudu vaevalt keegi siduvaid kokkleppeid teeb. Ettemaksust võib kergelt ilma jääda. 

Kohalike arvates on jaht eelkõige suur mootorpaat, kas turistide lõbusõidutamiseks või ujuv bordell.  Mitte purjekas.

Ei julge siin kedagi konkreetselt  soovitada, kuna ootused ja tegelikkus on enamasti erinevad. Hiljem ollakse pettunud ja süüdistatakse soovitajat.  

Juba vene keele oskamine/mitteoskamine annab tavalisele gruusia reisile hoopis erineva kvaliteedi. Inglise keele baasil jääb tõeline Gruusia kinniseks ja formaalseks. Lisaks veel reisitellija rahakoti suurus, hotellieelistused,  senine reisikogemus, üldine kultuuritaust, gruusia puhul ka alkoholilembus.  Nii mõnegi reisimehe unustamatu kogemus üksnes teeäärse plastikpudelis  koduveniga piirdubki.  

Hea, et konkreetse härra Gennadi teenustega on tripikad rahule jäänud. Ta pakub tavalisi kohalikke marsruute ja ilmselt suudab asjad ka ära organiseerida.  Enamusele sobib.

Teemaalgataja, kirjuta parem siia konkreetselt, millega ja kuhu lendasid,  kus kohapeal käisid, mida nägid, mis mida maksis, mida pigem teha ja millest hoiduda, mis seis oli covidiga-testidega-maskidega, millised kohad olid lahti ja millised kinni mai alguses, kus ööbisid,  palju oli turiste, kuidas olid kevadised mägiteed, lisa juurde mõned pildid jne jne. Gruusia avanemise ja lendude taastumise järel oleks kõik see kuldaväärt info tavaturistidele siin foorumis. Reisimisvõimaluse ja hetkeolukorra kohta kohapeal pole aga algpostituses suurt midagi. 

Ehk siis kirjuta enda reisikogemus, mitte ära reklaami ühte sadadest kohalisest nn giididest. 

Võin neid kohalikke autojuhte tegelinskeid  ise ka  soovitada, kui kellelgi huvi on (või ise reisi korraldada:) 

Need kohalikud  teejuhid ei tea arhitektuurilise mõiste "tetrakonh" tähendust ega nt Narikala kindluse nime päriolu. 

Ega edu reisimisel!

Reklaam? Paneks siia enda andmed ka?

Tipi pealt reisiraha kokkuhoidjatele märgin, et sealmaal on kombeks laua kohta teha üks ühine  arve, mida siis sööjad ise omavahel klaarivad. Neile on arusaamatu meie põhjamaine komme prae ja magustoidu sente saagida ja ettekandjat sellega piinata. Eriti kehtib väljaspool turistilõkse. 

Tähelepanek - kui ikka isegi parieurose tipiraha on probleemiks, siis on ehk targem kodus istuda ja mitte üle oma võimete elada. Või enne reisi sissetulekuid suurendada:) 

Ise ootan õhinal, kuna saaks piiranguteta  Gruusiasse lennata.

Kas keegi on saanud Wizzilt midagi tagasi? 

Nad pakuvad jõuliselt asenduspunkte kasutajakontole, soovisin pärisraha ärajäänud Kutaisi lendude eest, seni on asjaajamine üsna vaavalaine ja segane. 

Konkatknumber 6094141 on üldse väljalülitatud juba mitu päeva.

kui osta soodukaga odavlennufirma kõige odavama klassi pilet ja korralikku kindlustust ka ei ole - siis ei ole ilmselt mõistlik oodata esmaklassilist järelteenindust ja probleemikäsitlust.  Kaduma läinud raha ca 100 -150 eurot ei ole ju tegelikult suur summa.  Puhkuse kulutused ei koosne ju üksnes lennupiletite hinnast.

Gruusiast tulnud info põhjal avaneb riik juulis. Millises mahus ja kuidas turism toimima hakkab, ei  julge prognoosida. Sealne rahvas on erakordselt tundlik haiguspaanikale, seetõttu ei pruugi kohapeal turistil mugav olla, isegi kui riiki sisse saab. 

Mina ise olen kõik Gruusia plaanid selleks aastaks maha matnud. Oli muidu kaks gruppi koos, aga loobusime ja taotleme piletihinna tagaztamizt wizzilt.

Kui kohaloleku aega nii vähe, siis pigem tuleks Bakuriaanisse sõita.  Ise julgeksin tagasisõitu alustada 23.02. ca 2 paiku öösel mõne kohaliku taksoga, et viiks otse lennujaama, nii saaks veel ühe päeva lisaks mäel olla.

Kirjapildi ja pika teksti sisu järgi otsustades on põhjus ja tagajärg tasakaalus.

Noh aga mis on sellise priiskamise keskkonnamõju?  Tavareisijana püütakse mulle selgitada  mingit CO õhkupaiset kg-s per reisisegment - samas artiklis kirjeldatud ilmne ületarbimine ei ole kuidagi eraldi maksustatud keskkonnamõju mõttes?  Ja ega tegelikult raha ei korvagi juba asteleidnud negatiivset muudatusi looduses ja bioloogilise mitmekesisuse kadu.  Minu teada  raha eest hapnikku juurde ei osta ja mahavõetud vihmametsa ei taasta.  Lennundus tervikuna kogu toimimisahelas on vägagi arvestatav reostaja ja keskkonnahävitaja.

Just vaatasin oma kontaktid üle, Delicaid on pidevalt rendiks saada ca 50 eurot päev ilma juhita. Tuuakse ette kuhu vaja ja tullakse järele ka kuhu vaja. Koigil kahjuks  parempoolne rool ja janused mootorid.

Nüüd saab aru, miks piltide reas on suur vahe sees geograafiliselt ! Kahju, et pidite marsas piinlema ja hulk ilusaid kohti jäi vahepealt ära.

Kui keegi jääb väga hätta autorendiga Gruusias, kirjutage sõnumitesse. Saan aidata eelkõige Mitsu Delicaga, mis sobib ka mägedes sõitmiseks ja kuni  7-8  inimesele.

Hea reis oli teil. 

Maastikupiltide järgi vaatan, et Ushgulist tulite alla teist teed pidi, so Lentekhi-Tsageri-Tskaltubo-Kutaisi kaudu? Kui nii, siis olite eriti tublid, seda tagumist otseteed enamus autoturiste ei julge või ei tea ette võtta.  Geolokatsioonist ei saanud hästi aru. 

Kanjonis (Martvili) oli sellel ajal palju rahvast või sai rahulikult paadiga sõita?

Minu arvates tuleks sellisele meeleheitehinnale ise juurde maksta kasvõi mõned larid.  Alla euro ju - vanalinna ummikutes + juhi jooksutamine. 

Ehk läheb kellelgi infot vaja. Saime lõpuks UIA-lt hüvitise kätte (600€ x 3 inimest - teenustasu 30%), kasutasime vahendaja abi. Lend oli RIX-KBP-BKK, hilinemine kokku 23h, asenduslend sihtkohta organiseeriti CDG kaudu. Otse sutlemisel rakendas lennufirma vana head venitamise, ignoreerimise, tarbetute täpsustamiste ja lõpuks ka vältimise taktikat nii umbes 6 kuu jooksul. Näib, et kiireim meetod hüvitise saamiseks on esmalt otse lennufirmast küsida inglise keeles kirja teel konkreetselt ja anda tähtaeg tasumiseks, helistada ei ole mõtet, panevad ooteliinile lõputult. Kui heaga lahendust ei õnnestu saavutada mõistliku aja jooksul, esitada kaebus Läti või Eesti (kui võtavad menetlusse) Tarbijakaitsesse iseseisvalt või pöörduda edasiseks asja-ajamiseks mõne vahendaja poole. Meie puhul ei olnud abi ka reisikindlustusest, kuna tõepoolest otsest rahalist kahju me ei saanud (hotell, transfeerid ja paar toidukorda olid UIA poolt, sihtkohas lisakulusid ei olnud). 

See ei ole mingi hotell, vaid rendikorter. Voib olla peremees leiab mingi sauna, nt on reklaamfotodel naha kahte kallist korralikku hotelli, kus saunad olemas.

Kutaisis neid ei ole, vannides-basseinides saab mulistada Tskaltubo sanatooriumides. Batumis on spaad-saunad kallimates hotellides (nt Inturist või Sheraton). Tbilisi saunadega sarnast elamust mujalt ei leiagi. Türgi sauna (hamami) komme ei ole Gruusiale ajalooliselt omane, seetõttu taolisi pesemiskohti eriti ei olegi.  Tbilisis peavad neid kohti läbi sajandite azeri pered.  

Suvila rentimist ei oska soovitada. Ilmselt on kõige lihtsam valida välja sobiv piirkond, buukida paariks päevaks mõni kodumajutus ja juba kohapeal perenaise või naabrite kaudu edasi otsida tühja maja. Kui leppida kohalikega samas majas elamisega, siis on on kohti piisavalt.  Nende kodumajutustega peab muidu ettevaatlik olema, bookingu kõrged (8-9-10) skooripunktid ja bookingu aukirjad ei pruugi kajastada tegelikku olukorda. Oleme korduvalt saanud ebameeldivate üllatuste osalisteks. Probleemid on olnud eelkõige olmega või  puhtusega. Pererahvas on siiski alati sõbralik olnud. Mererannikul või suuremates linnades korteriarenduste reklaame on terve  vene internet täis. Sisemaa ja provintsi kohta info praktiliselt puudub, mõistliku hinnaga sobivaid maju tuleb otsida kohapeal ringi liikudes ja inimestega suheldes. Selle peale kulub jubedalt aega. 

Õlu purgiga kaasa võtta ei sobi? Järjekordne tarbimishulus, toodame asju juurde. 

Kui ei leia netist sobivat masinat, kirjuta sõnumitesse. 

Küsiks, kuidas te suuremate laste kooliskäimise lahendate? Nad jääksid ju kaheks kuuks koolist eemale. Reisi osas jätaksin Bali hoopis kõrvale, selle asemel võiks minna Borneole peale Singapuri või Malaisiat. Väikese 1-aastasega saab liigutud küll.