kohtunik

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi
33 meeldimist
3 postitust / 84 kommentaari
44 (7%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

12 eurot uus hind
huvi korral võib ka kirjutada postkasti

Toidukaupadest - seesama vanake, kuid kallis kinkepakendis (meie podides ca 29 eurot), Kännukukke, käsitööölled, must leib, kilud, angerjas, silmud. Ilusamad ja kallimad Kalevi karbid. Anne Veski või Jaak Joala CD, ulukilihakonservid. Rahvariietes kallimad nukud jmt käsitöö, sh sepised. Liköörikommid.
Nahktooteid, pildialbumid Eesti kohta, fotod, kunst. Film 1944 DVD, kosmeetika made in Estonia vmt
Rakendage fantaasiat, arvestades oma võimalusi ja kingisaajate arvu ja olulisust. Ka kohalikku mentaliteeti peaks arvestama, lõuna ja ida suunas ei ole üldiselt mõtet vedada öko-mökö asju, see mõtteviis seal tööta.
Ega nii ei saagi kingitust teha, et loodate odavalt pudeli vanakesega pääseda. See ei ole enam ammu hea kingitus Eestist, vähemalt Ukraina ja Gruusia turismipiirkondades.

Asi on selles, et taoliste vaffate kirjutajate tõttu sureb tripi foorum sisuliselt välja. Asjalikud tegijad, kelles tõepolest oleks lugejatele midagi öelda, ei tule enam siia. Naiivseid või lihtsalt rumalaid autoreid ei viitsi pikemalt lugeda.

Aga miks sa ise ei otsi vastuseid siin foorumi ajaloos või mujal netis?
Kui leiad, pane siia välja, loen samuti huviga.

Küsin juba kolmandana, kuidas lahendage laste koolikohustuse täitmise pikalt ja kaugel olles? Kas lastekaitse ei sekku lõpuks?☺
Olen Tais näinud nt rootsikeelset kooli, või teete tõsist koduõpet?

Kui on soov lund vältida, tuleks valida Kutaisi piirkond, sealt saab teha kergemaid mägiseid retkeid põhjapoole. Samuti Batumi-Kobuleti kant, mäed lähedal, võid sattuda rodode õitsemise hooajale. Isiklikult soovitangi neid kahte piirkonda. Siiski pead arvestama, et mägedes on lumesulamise tippaeg, vett on tohutult, jõed-teed-rajad on ääreni täis ja mudased. Reaalselt on läbitavad vaid peamised maanteed. Kõik huvitavamad mägised piirkonnad on sisuliselt veel kinni. Aprill on selles mõttes veidi vara minna, öösiti on jahe ka veel.

Kui vene keelt oskad, võin saata ühe netiallika.

Vabandust, teemast mööda, kuid kas vanem laps koolis ei peaks olema? Meil endil reisipuudumiste tõttu pahandused koolis, kaugemale sõiduks jäävad vaheajad lühikeseks

Pakun, et ratta ärid kohapeal maha ja ei olegi tagasitoomise muret. Kunagi ammu tasus nii teha.

Mõistliku raha eest saab rahu ja vaikust Lanta alumises otsas, vähe sinisemat merd sinna juurde - vaata sealt edasi saarekesi Ngai, Muķ, Kradan jt. Laev liigub sinna iga päev mõlematpidi.

tänan improved hea ülevaate eest - kui nii ongi, siis jääb Dubai külastamata. Kagu-Aasia vastu ei saa miski, nii odavuse, looduse- kui eksootika mõttes. IMHO

Värsked andmed - teadmiseks seiklejatele - Akhaltsihhest saab Batumi otse üsna kenasti. Aega kulub u pool päeva. Sõita on soovitav ikkagi valgel ajal. Ühe päevaga ilmselt Borjommist Batumi ei jõua, võiks planeerida ööbimise Akhaltsihhes ja ühtlasi Rabati kindlus üle vaadata. Tee on mägedes küll kehva, kuid ta on olemas. Kohalikud sõidavad lausa ladadega. Kindlasti on läbitav juuni-september. Ühistranspordi osas ei oska nõu anda, kuid visuaalselt oli kogu trassil liikumas näha rahvast täis Ford Transite. Ise olime rendiautoga. Oskaja juhi puhul ei ole maastur minu meelest vajalik, kuid ega turist eriti muud ei rendigi. Sõitu tasub ette võtta, vaated on vägevad. Eriti huvitav tuleb teekond Bakuriani kaudu, siis saab ka Vardzia koopad möödaminnes ära näha.

Pakuksin ridamisi saari Koh Lanta-st alla kuni Koh Lipe-ni välja. Kõik vaiksed ilma liigse kära-mürata puhkusesaared, viimaselt on lihtne vajadusel teha viisapikendamise reise Langkawile.

Juara on tõesti kena vaikne kohake rahulikuks perepuhkuseks. Igaks juhuks hoiatan, et seal on massiliselt nn liivakärbseid (sandflies). On sellised pisikesed putukad kes söövad sind rannas märkamatult. Sügelema hakkab mõne päeva möödudes, voib tekkida turse ja punetus. See võib olla väga piinav. Meie lastel avaldus üsna kergelt, kuid täiskasvanud olid väga hädas.

No tõepoolest Berjaya vist ei toimi.
Aga kui soov kindlasti lennata, siis vaata siia http://www.sassb.com.my Näitas küll lende märtsis

Vt Berjaya Air
Lendab Singapurist ja
KL-st Tiomanile.

Viimati Phuketis küll taheti näha tagasilennupiletid. Pidin tükk aega seletama, et kavatsen Taist lahkuda 30 päeva jooksul laevaga Malaisiasse. Lõpuks näitasin hotellide bronne ja lubati riiki. Lahkudes korjas Ko Lipel piirivalve kõigil lahkujatel passid ära ja tagasi anti alles Langkawil.

Marx, pigem ei jõua, kuna tegemist välislennuga, tuleks vaadata ka terminalide paigust. Endal kogemus, kuidas AA siselnnude vahe jäi KLIA-s tund ja 20 minutit ning jõudsime Kuichingi lennule vaid tänu AA regsitreerijate armule. Pagas välja võtta ja sisse anda, passikontnroll läbida, uuesti turva, trepid-koridorid läbi joosta. MIna ei võtaks seda riski. Vali edasilennuks veidi hilisem lend.

No ehk saab algataja nüüd pileti ostetud. Soovitan võtta päeva esimese külastuse, saab kohe alguses kasvõi 15 minutit veidi rahulikumalt maailmaimet vaadata, enne kui turistide hordid kõik ruutmeetrid täidavad.
Kui olla lausa esimeste hulgas, õnnestub pildid teha pea inimtühjast sisemusest:)
Edu!

MIlord, kui perekonnanimedki on erinevad, siis kuidas peaks nt mingi bulgaaria ametnik aru saama, et tegemist on Teie lapsega?
MIlleks otsida endale seiklusi, kui probleemi on eos võimalik vältida lihtsa notariaalse nõusoleku vormistamisega. Lapse isa ikka annab
nõusoleku?
Tripi-foorumi kollektiivne aju võib siin jagada kogemusi ja arvamusi, kuid sellest ei ole vähimatki kasu argumenteeritud vaidluses bulgaaria politseiga.

Jagan siis kogemust.
Sai kunagi tellitud Poolast 42 sorti rodosid. Eelnevalt tehtud korralik filter kliimataluvuse osas, piiriks seatud tsoon 5a. Tänaseks so 10 aastaga alles 7 sorti, teised kõik hukkunud külma või liigniiskuse tõttu. Esimese talvega läksid umbes pooled. Ehk siis neid asju sealt osta ei tasu.... Kliima vahe on määrav. Hariliku kuuse ja männi, elupuu ja mõne nulu sortidega ei tohiks küll ka eesti kliimas midagi hullu juhtuda..... loetelu võiks siiski ka pikeneda mõne liigiga.
Teemaalgatatusest ei selgu taimehuvilise aianduslik ettevalmistus, kuid proff ilmselt siin taolisisi küsimusi ei püstitaks. Põhimõtteliselt okaspuude poogitud ja pistikust tehtud vorme saab Poolast lõputult, sh haruldusi, mida meile müügiks keegi ei too. Tavaline aiahuviline leiab endale piisava (ja soodsama kui Eestis) valiku juba Läti puukoolidest. Veelgi odavam on igakevadiselt aeda soetada möödaminnes roose-rodosid-elupuid-suvelilli jmt sortimenti nt maxima kaupustes. Arvestatav baasvalik ja ei maksa palju. Kuid kui juba Poolas olla, siis ilmselgelt tasub üht-teist taimevalikust kaasa osta, nagu eelnevad kirjutajad on teinud.
Edu rohenäpp-Ragazzale ja oleks palve, et kui ostud tehtud, siis kunagi anda siia tagasisidet ostukogemusest.

Kui juba Borjommi kandis olla, siis peaks Vardzia koobaslinna, Bakuriaani mägiraudtee ja Ahhaltsihhe kindluse ära vaatama, seal tasuks ööbida. Edasi tuleks kaubelda mõne auto peale,mis Khulo-Batumi suunas liigub. Transporti leida ei ole keeruline. Mägitee ise on kehva, kuid vaaated vägevad, sh iidsed kaarsillad.
Teadmiseks, et Adjaarias veiniviinamarjakasvatus puudub (liiga niiske kliima), kohalik õuetoodang on kodune hapu soga, müüdavad veinid on sisse toodud Imereetiast või Kahheetiast. Mida iganes teile keldriomanik ka ei jutustaks.

Sa ei taha seal ise autot laenutada. Linnades tõstad tänaval käe püsti ja kaupled 5-10 lari eest endale taksoteenuse. Või uurid veidi marsade liine ja sõidad linnas pea tasuta. Pikemad otsad teed rongi- või marsaga. Või kohaliku turu juures kaupled endale sobiva auto sobiva hinna eest vajalikku kohta sõitma.

Huvi pärast ja enda harimise mõttes ehk oleks viimane kommentaator nõus TÄPSELT kirja panema kahju asjaolud ja swedi keeldumise teksti. Siis saaks erapooletud lugejad seisukoha võtta.