Viimased kommentaarid

Kui kohaloleku aega nii vähe, siis pigem tuleks Bakuriaanisse sõita.  Ise julgeksin tagasisõitu alustada 23.02. ca 2 paiku öösel mõne kohaliku taksoga, et viiks otse lennujaama, nii saaks veel ühe päeva lisaks mäel olla.

Kirjapildi ja pika teksti sisu järgi otsustades on põhjus ja tagajärg tasakaalus.

Noh aga mis on sellise priiskamise keskkonnamõju?  Tavareisijana püütakse mulle selgitada  mingit CO õhkupaiset kg-s per reisisegment - samas artiklis kirjeldatud ilmne ületarbimine ei ole kuidagi eraldi maksustatud keskkonnamõju mõttes?  Ja ega tegelikult raha ei korvagi juba asteleidnud negatiivset muudatusi looduses ja bioloogilise mitmekesisuse kadu.  Minu teada  raha eest hapnikku juurde ei osta ja mahavõetud vihmametsa ei taasta.  Lennundus tervikuna kogu toimimisahelas on vägagi arvestatav reostaja ja keskkonnahävitaja.

Just vaatasin oma kontaktid üle, Delicaid on pidevalt rendiks saada ca 50 eurot päev ilma juhita. Tuuakse ette kuhu vaja ja tullakse järele ka kuhu vaja. Koigil kahjuks  parempoolne rool ja janused mootorid.

Nüüd saab aru, miks piltide reas on suur vahe sees geograafiliselt ! Kahju, et pidite marsas piinlema ja hulk ilusaid kohti jäi vahepealt ära.

Kui keegi jääb väga hätta autorendiga Gruusias, kirjutage sõnumitesse. Saan aidata eelkõige Mitsu Delicaga, mis sobib ka mägedes sõitmiseks ja kuni  7-8  inimesele.

Hea reis oli teil. 

Maastikupiltide järgi vaatan, et Ushgulist tulite alla teist teed pidi, so Lentekhi-Tsageri-Tskaltubo-Kutaisi kaudu? Kui nii, siis olite eriti tublid, seda tagumist otseteed enamus autoturiste ei julge või ei tea ette võtta.  Geolokatsioonist ei saanud hästi aru. 

Kanjonis (Martvili) oli sellel ajal palju rahvast või sai rahulikult paadiga sõita?

Küsija otsib endale ise probleeme ja sekeldusi. 

Lõuna-Ossetias ei vastuta tema turvalisuse eest keegi ja ta on lihtne saak kohalikele koos oma rendiautoga. Ja ega seal midagi erakordset vaadata ei olegi, eriti niisama ringisõitmise mõttes.

Abhaasias on kahtlema ilus, kuid sinna on targem siseneda Venemaalt Sotshi kaudu. Gruusiast lihtsalt rendiautoga üle ei saa. 

Gruusias on rohkelt tegemist ka ilma liigseid jamasid otsimata.

Minu arvates tuleks sellisele meeleheitehinnale ise juurde maksta kasvõi mõned larid.  Alla euro ju - vanalinna ummikutes + juhi jooksutamine. 

Ehk läheb kellelgi infot vaja. Saime lõpuks UIA-lt hüvitise kätte (600€ x 3 inimest - teenustasu 30%), kasutasime vahendaja abi. Lend oli RIX-KBP-BKK, hilinemine kokku 23h, asenduslend sihtkohta organiseeriti CDG kaudu. Otse sutlemisel rakendas lennufirma vana head venitamise, ignoreerimise, tarbetute täpsustamiste ja lõpuks ka vältimise taktikat nii umbes 6 kuu jooksul. Näib, et kiireim meetod hüvitise saamiseks on esmalt otse lennufirmast küsida inglise keeles kirja teel konkreetselt ja anda tähtaeg tasumiseks, helistada ei ole mõtet, panevad ooteliinile lõputult. Kui heaga lahendust ei õnnestu saavutada mõistliku aja jooksul, esitada kaebus Läti või Eesti (kui võtavad menetlusse) Tarbijakaitsesse iseseisvalt või pöörduda edasiseks asja-ajamiseks mõne vahendaja poole. Meie puhul ei olnud abi ka reisikindlustusest, kuna tõepoolest otsest rahalist kahju me ei saanud (hotell, transfeerid ja paar toidukorda olid UIA poolt, sihtkohas lisakulusid ei olnud). 

See ei ole mingi hotell, vaid rendikorter. Voib olla peremees leiab mingi sauna, nt on reklaamfotodel naha kahte kallist korralikku hotelli, kus saunad olemas.

Kutaisis neid ei ole, vannides-basseinides saab mulistada Tskaltubo sanatooriumides. Batumis on spaad-saunad kallimates hotellides (nt Inturist või Sheraton). Tbilisi saunadega sarnast elamust mujalt ei leiagi. Türgi sauna (hamami) komme ei ole Gruusiale ajalooliselt omane, seetõttu taolisi pesemiskohti eriti ei olegi.  Tbilisis peavad neid kohti läbi sajandite azeri pered.  

Suvila rentimist ei oska soovitada. Ilmselt on kõige lihtsam valida välja sobiv piirkond, buukida paariks päevaks mõni kodumajutus ja juba kohapeal perenaise või naabrite kaudu edasi otsida tühja maja. Kui leppida kohalikega samas majas elamisega, siis on on kohti piisavalt.  

Nende kodumajutustega peab muidu ettevaatlik olema, bookingu kõrged (8-9-10) skooripunktid ja bookingu aukirjad ei pruugi kajastada tegelikku olukorda. Oleme korduvalt saanud ebameeldivate üllatuste osalisteks. Probleemid on olnud eelkõige olmega või  puhtusega. Pererahvas on siiski alati sõbralik olnud. 
Mererannikul või suuremates linnades korteriarenduste reklaame on terve  vene internet täis. Sisemaa ja provintsi kohta info praktiliselt puudub, mõistliku hinnaga sobivaid maju tuleb otsida kohapeal ringi liikudes ja inimestega suheldes. Selle peale kulub jubedalt aega. 

Õlu purgiga kaasa võtta ei sobi? Järjekordne tarbimishulus, toodame asju juurde. 

Kui ei leia netist sobivat masinat, kirjuta sõnumitesse. 

Küsiks, kuidas te suuremate laste kooliskäimise lahendate? Nad jääksid ju kaheks kuuks koolist eemale. 

Reisi osas jätaksin Bali hoopis kõrvale, selle asemel võiks minna Borneole peale Singapuri või Malaisiat. Väikese 1-aastasega saab liigutud küll. 

Osta asjakohane LP ja ongi piisavalt konkreetseid vastuseid.  

Kui üks vanem on kadunud, siis on lihtne saada endale lapse ainuhooldusõigus, sh reisimise osas. 

Küsimus oli eelkõige lendamis kohta. Kui tõepoolest plaanis esimene ja viimane lennureis kallile vanaemale organiseerida, siis tuleks kindlasti lennata mõne korraliku firmaga Tallinnast (luft, turkish). Et oleks norm teenindus, istmevahed, toit, lennukisse minek-tulek jmt. Nt IST ots teha ja uus lennujaam ka ära näidata. 

Küsin, kas kellelgi on kogemust Ukraina lennukompaniilt UIA hüvitise saamisel? 

Mul parajasti nendega kirjavahetus pooleli seoses Riiast väljunud lennu hilinemisega, asjaajamine käib jube aeglaselt. 

Vaatasin just oma kaskolepingut, seal on kirjas, et Türgis (+ veel endise NL maad) ei kehti. Olge tähelepanelikud selles suhtes, et hiljem liisinguandjatega probleemi ei tekiks. 

Pakun, et els ei saa sellise naiivse küsimuse peale asjalikke vastuseid. Kes hakkab tervet Istanbuli ümber jutustama.

Selline teekond vajab tegelikult 2-3 ööbimist, kui tahta midagi näha ja mitte rabeleda. Kui kasutada mingit ühiskondlikku transporti, siis vardziasse tuleb teha mitu ümberistumist, sinna on tupiktee.  Pigem leppige taksjuhtidega hinnad ja muud tingimused kokku. Ja neid nn veinimõisaid on seal mitu tükki:)  

Teil ei ole ilmselt liikumine korralikult läbi mõeldud. 

Türgis töötab mustalt väga palju odavtööjõudu Gruusiast, Azebaidzaanist, lisaks veidi spetsiifilisemat tööjõudu Ukrainst ja Venemaalt. 

Nad peavad omandama kohaliku keele, et seal läbi lüüa lihttöödel (nt koduabilised, teenindus jmt) või piirduma teenustega kehakeeles.  
Lisaks on Türgis miljonite kaupa põgenikke Süüriast.  
Oled sa valmis konkureerima sellel tööturul?