Järgmise hooaja lennuplaan

Siin kogemustega rahvas koos, öelge palun, millal avaldavad lennufirmad oma järgmise hooaja lennuplaanid?

Tundub kuidagi uskumatu, et detsembris ei ole võimalik leida aprilliks lende sihtkohtade vahel, kus muidu on stabiilne lennuliiklus. Veel huvitavam on see, et nt Norwegianil on küll ühtepidi lennud olemas, kuid teistpidi mitte.

Kui detsembris pole järgmise aasta aprill müügis, siis järelikult seda lendu tõenäoliselt ka ei ole või on tegemist mingi suurema jama ja kinnituste ootamisega, et seda pole võimalik müüki panna. Isegi enamik odavlennufirmasid müüb oma lende pikemalt ette. Üldiselt tulevad suvised lennud uutesse sihtkohtadesse müüki juba eelmise suve lõpus ja siis hakatakse graafikuid vajadusel muutma detsembrist veebruarini.

Süsteemides on tehniline võimalus osta pileteid tuleviku 330 päeva - mõningate vedajte puhul isegi kuni 360 päeva. Graafikud seega peaksid avaldatud olema.

Jaanapr, see asi hakkas mind huvitama, äkki saaksid tuua mõne näite, millistesse sihtkohtadesse Norwegian lendab ainult ühes suunas?

Norwegian lendab jah vahest "ühes suunas", aga seda üldjuhul vaid Tallinnast. Kui pole sobivat lennuühendust tagasi, siis ei näitagi seda. Pead proovima lende eraldi osta.

Mondrai, vt Norwegiani lehelt nt TLL-PMI aprillis. Sinna saab, tagasilennu kohta tuleb teade, et lende pole.

Asi on tõenäoliselt selles, et tagasisuunal pole sobivaid ühendusi ümberistumiseks. Lennud Tallinna ja Oslo ning Oslo ja Palma vahel on ilusti olemas, aga tagasi lennates ei ole võimalik saada samal päeval Palmast Oslosse ja sealt edasi Tallinna lennukile.
Soovi korral võid osta need piletid siis jupi kaupa Tallinn-Oslo-Tallinn ja Oslo-Palma-Oslo ning tagasilennul klapitad lennud nii, et oled öö Oslo lennujaamas. Tõenäoliselt on selle asemel ka mingeid muid mõistlikumaid variante, millega saad teiste firmadega kuidagi sama päevaga Tallinnasse või Riiga kohale.

Mingit lennuplaani muudatust vms antud juhul oodata ei maksa. Graafikud on paigas ja selle firmaga sobivat ümberistumisega tagasilendu lihtsalt Tallinnasse ei ole.

Jah, vaatasin vahepeal ise ka natuke sügavamalt sinna N lennuaegadesse ja asi ongi tõenäoliselt selles, et N ei paku oma süsteemis lende välja, kui need jäävad erinevatele kuupäevadele.

Täielik peavalu on leida normaalse hinnaga (alla 250.-) lende isegi siis, kui olla kuupäevade osas mingil määral paindlik. St hea hinna ja lühikeste ümberistumistega lennud on isegi olemas, aga kui lähemalt vaatama hakkad, siis selgub, et vahemaandumine 1:20 on nagu kiuste just Stanstedis...

Lennuplaanide avaldamisest veel: BA avalikustas eelmisel aastal oma Tln-ühenduse alles novembris. Vahetult enne seda sai 25 inimesele 2,5 korda kallimad piletid ära ostetud.

ma leidsin küll täpseid kuupäevi teadmata Tallinnast alates 153 ja Riiast 93 euroga 1 ümberistumise ja ööbimiseta.

Uute liinide avalikustamine jah sõltub asjaoludest. Ryanairiga sai soetatud piletid ilusti suveks uuele liinile Tallinnast Paphosesse. Hotellid, autorent juba olemas ja siis vaid natuke peale liini avamisteadet muudeti päevad ja ajad ära. Nüüd lennuplaan päev varem ja ajad päris hilised. Hotell õnnestus panna juba muutmisõiguseta ja läheb viimane öö kaotsi.

Jaanapr, kuna lend PMI-OSL (15.15) saabub hiljem, kui OSL-TLL (08.00) väljub, on võimalus veeta öö Gardermoenis ;) , hinnad küll algavad 70.- eurost öö.