Meil tuleb lend Londonist Stockholmi ja Stockholmis peaks istuma ümber Air Balticu lennule Riiga. Air Baltic aga muutis oma lennu aegu 25 varasemaks. See jätab meile aga ümberistumiseks vaid 65 minutit. Selle ajaga peaksime jõudma oma pagasi välja võtta ja end lennule registreerida, kuna American Airlinesi ja Air Balticul pole omavahelist lepingut. Andke palun nõu. Kas see on reaalne või tuleks see kohe unustada? . . . . Trip.ee toimetus tuletab meelde, et koha- ja ettevõtete nimed algavad suurte tähtedega ja parandas vead.
Air Balticuga läbi rääkida ei andnud...Ja pileti muutmine läheb kallimaks, kui piletid üldse olid. Praegu on meil vaid kaks varianti, mida olen suutnud välja mõelda: 1)vaadata, kuidas kulgeb ja kui juhtub, et peaks maha jääma siis tuleb osta uus pilet (mis tuleb odavam, kui muutmine). 2) Stockholmi lend on American Airlinesiga, mis lubab käsipagasit kuni 18 kg. Ehk õnnestub kogu pagas võtta pardale ja ehk siis 25 minutiga jõuab end sisse registreerida. Või tundub see ulmeline? Meid on kokku neli ja igale inimesele on lubatud 2 ühikut pagasit kaaluga kuni 18 kg.
Ei usu eriti, et jõuab, kui vaja uuesti check-in teha. Check-in lõpetatakse hiljemalt 30 minutit enne väljumist (vahel ka palju varem). Äkki siis jõuab kuidagi, kui kaks jooksevad pagasi järgi ja teised kaks tormavad kohe check-in-i järjekorda. Stockholmi lennujaamas on ka self-check-in aparaadid. Ei tea, kas seal saab registreerida kõikidele lendudele, aga siis saaks üks kõigi pardakaardid välja printida. Uuri ka Air Baltiku lendude käsipagasi kilode kohta.
Mul oli siis täpselt sama probleem. AirBaltic'uga läbirääkimised on küll mõttetu ettevõtmine. Neil on igas asjas õigus ja et nad natukegi liigutaks, tuleb maksta vähemalt 100 EUR per reisija. Ja tõepoolest tuleb odavam osta uus pilet kui ümber vahetada. Samas, serenity04, ma kardan, et juba lennust maha jäädes ja siis uut piletit järgmisele lennule ostes maksad sa mitu korda rohkem. Mina ostsin piletid järgmisele lennule lisaks. Vähemalt kindel tunne. AirBaltic muide ütleb, et neil on ühepoolselt õigus lennuaega muuta kuni 5 tundi!! Seega kui keegi arvestab edasilennuga, aga lennud ei ole ühel piletil, siis tuleks kahe lennu vahele arvestada nii 7 tundi. Ja kui siis AirBaltic suvatseb teisele poole 5 tundi muuta, siis istud terminalis 12 tundi :)) Sellesama 15:25 lennu aeg muudeti ära juba kuskil oktoobris, teade muudatusest saadeti aga paar nädalat enne lendu veebruaris. Eks ikka selleks, et sul poleks enam võimalik ka soodsaid alternatiive leida ja sa selle 100 EUR ikka AirBaltic'u kukrusse poetaks. Muide, olen lennanud AirBaltic'uga viimase aasta jooksul 3 korda ja kõiki aegu on muudetud (sealjuures üks neist lendudest jäeti üldse ära, mille tõttu mu lend muutus 3 tunni asemel 15-tunniseks). Minu kogemuse põhjal on AirBaltic igatahes rohkem 'odavlennufirma' kui Easyjetid ja Ryanairid kokku. Eks igaüks teeb omad järeldused, aga tõesti, vähemalt jätkulendudeks seda firmat küll ei soovita kasutada.
Ostisn online pileti. Lenndu tõsteti 20 minutit ettepoole ehk siis ~1,5 tunnist kahe lennu vahelisest ajast sai 1 tund ja 5 minutit (45 minutit enne lendu peab olema check-in tehtud). Reisikorraldaja kaudu ostsin American Airlinesi pileti kuni Stockholmini. Stocholmist Riiga pileti ostsin ilma reisikorraldajata...
Algselt sai tagasilend Londonist EA kaudu bronnitud, kuna sinna me saime sobival ajal EA-ga aga tagasi mitte. Lennuaeg London-Riia muutus paar tundi ja lasime ümber vahetada Riia-Tallinn lennuajad, kuna muidu oleksime jäänud mõttetult kauaks Riia lennujaama ootama. Võimalik, et seepärast ei olnudki probleemi, et mõlemad lennud olid AB omad ja ühe pileti peal. Piletid olid küll kõige odavamas broneerimisklassis. Samas, kui läksin pileteid vahetama, ei tekkinud küsimustki, miks ma seda teha tahan vms, lihtsalt tõsteti meid sobivamale lennule.