Booking. com`i musta reede pakkumised: Hinnad all järgmise aasta lõpuni kuni 35%.
Mul on broneeritud aastaks 2025 kokku 4- ks reisiks 9 hotelli. Broneeringud on tehtud kõik käesoleva aasta novembris. Täna ekstra vaatasin, kas tasub ehk mõnda ümber broneerida, kuna sellised soodukad ikkagi. Kontrollisin kõiki üheksat broneeringut... Mitte üheski neist ei olnud odavamat pakkumist- jah, ilutseb punaselt kirjutatud ja maha tõmmatud nn. suurem alghind ja pakutav hind ikka samaja, pooltel isegi mõnevõrra kõrgem.
Kas teil on pilt sama? Küsimus: Kus on siis see "must reede"?
Pilt on põhimõtteliselt sama jah. Tavaline kunstlik tillist tõmbamine on must reede paljudes kohtades :)
booking ei saa sulle mingit 35% allahindlust teha, seda peab tegema ju hotell või majutus, kes seda tahab teha reklaamiks.
Ma leidsin eelmine nädal Musta Reede pakkumise küll läbi HostelWorldi.
Üks sama tuba samas hotellis/hostelis Mumbais oli bookingus ~75 EUR samal ajal HostelWorldis ~45 EUR. Ma oletan, et selle vahe plekib siiski kinni Hostelworld, mitte majutuasutus ise, niiet vist sõltub täitsa :)
Norsu, ära nori sõnastuse kallal. Ma pole veel idioot. Booking on vahendaja ja osalise kasu saaja. Järelikult ta osaleb koos majutuse pakkujaga huiamises.
selgelt on ju kirjas, et KUNI 35% ja ainult teatud hotellid. Kui on tava hind suuremaks pandud, siis on jah tegu pettusega ilmselt. Samas tasub vaadata ka äpist hinda, ise just jõuludeks Itaalias bronnisin ja hinnavahe oli päris suur äpp v brauser.
Mõnda kohta sirvisin, kuhu bronnid tehtud ja paari musta reede märgistusega pakkumist ka nägin. Endale midagi paremat ei leidnud ja konkreetsed pakutavad kohad ei olnud varasemast meeles, et öelda, kas hind kuidagi parem või mitte.
Need mahatõmmatud hinnad on tavapärased ja tõenäoliselt sõltuvad ajast, kohtade saadavusest, vaatamise hetkest ja millest iganes veel...peaasi, et broneerima meelitaks. Kas ja kuidas sellisele Booking.com sugusele platvormile peaks EL allahindluste kuvamise reeglid kohalduma või on nad selle regulatsiooni alt väljas?
Selver ja Rimi toimetavad täpselt samamoodi. Nad annavad oma tarnijatele teada, et tulemas on soodusmüük, andke hinnas alla ja tooge suurem kogus nodi. Maksate juurde, siis paneme teid isegi otsariiuli peale või kohe kassa kõrvale. Kui osaleda ei soovi, siis ei hakka ei Selver ega booking ise oma naha arvelt allahindlust tegema.
Isegi kui jätta kõrvale asjaolu, et Booking pole ju lubanud, et soodukaga on kõik hotellid kõikidel soovitud aegadel, arvan, et see teema on vähe keerulisem. Sest hotellide hinnad ei ole tänapäeval üldreeglina kivisse raiutud. Vähemalt enda kogemuse järgi ütleks, et neid kohi, kus on konkreetne hinnakiri (a la standard tuba on hinnaga x, deluxe tuba hinnaga y jne ja nii ongi) on väga vähe. Ja isegi, kui on selline hinnakiri, siis ei pruugi see tähendada, et otse omanikult broneerides oleks odavam (kui kampaaniad välja arvata). Mul oli nt ükskord selline juhus, kus ööbisin nädala Horvaatias 3-toalises korteris ja neil oli ukse külge pandud hinnakiri, kus oli siis välja toodud, miks üks öö selles korteris maksab (vastavalt hooajale). Aga kiire kalkulatsioon näitas, et maksin ise ca 300 eurot vähem (4 in kohta nädala eest) kui see hinnakiri ette nägi.
Samuti olen pannud tähele, et mida lähemale planeeritud reisiaeg jõuab, seda kallimaks hinnad lähevad. Mul on korduvalt olnud olukordi, kus bronnin mingi majutuse ja siis paar kuud hiljem sõber ütleb, et tuleks ka, et võtku ma talle ka majutus. Ja sama hotell, sama tuba on siis maksnud juba oluliselt rohkem, kui ise maksin. Ühtegi sellist olukorda, kus hotelli hind oleks aja möödudes odavamaks läinud, pole minu silmad veel näinud. Kõige ekstreem näide, mille saan tuua, on ühe Santorini hotelli kohta. Maksin 650 eurot 4 öö eest. Hiljem, kui sõbranna küsis hotellisoovitust, pakkusin sama hotelli, sest oli väga hea hotell. Ta siis ütles, et „nalja teed või, 600 eurot/öö küll mõistlik pole“. Läksin ja vaatasin järgi ning jah, see sama hotell ja sama tuba oligi 2400 eurot 4 ööd. Seal oli muidugi ka see erisus, et ise olin selles hotellis covidi „lõpu“ ajal, sõbranna reis oli ca aasta hiljem. Teine näide – just vaatasin ühte Siem Reap hotelli sõbranna jaoks, sama tuba, mis mul endal bronnitud on, maksab nüüd 4 kuud pärast seda, kui ise bronnisin, pea kaks korda rohkem.
Seega ütleks, et hinnad muutuvad ajas, mistõttu ei julgeks ma ise küll tõsikindlalt väita, et kui soovitud ajal soovitud kohta varasema hinnaga võrreldes odavamalt ei saa, siis on tegu pettusega.
Mis puudutab EL allahindluse kuvamise reegleid, siis need peaks ikka Bookingule kohalduma. Sest üldreegel on, et kui ettevõtja tegutseb siinsel turul või suunab teenuse meie turulevõi kui teenus on ühisturul kättesaadav, siis tuleb tal järgida ka vastavaid reegleid. Ettevõtja enda tegevuskoht ja/või serverid võivad olla Burkina Fasos, aga kui nende teenust on siin võimalik vabalt kasutada, siis langevad nad ka EL jurisdiktsiooni alla.