Kas voucher või oodata raha?

Palun soovitusi, lend pidi toimuma septembris. Lennufirma Turkish ja vahendaja Mytrip. Väidetavalt Mytrip tegeleb, aga Turkish ei maksa. Lend tühistati lennufirma poolt, seoses corionaga. Kas varuda kannatust ja oodata või võtta Turkishi käest voucher? Kui kaua saab mõelda, kui soov voucheri kasuks otsustada?

Enamik firmasid laseb vautšerit valida kuni raha väljamakseni. Seega oota kuni tekib kindel plaan sama firmaga lennata ja siis vali vajadusel vautšer. Kui raha laekub enne, siis pole ju ka hullu.

Minu kogemus (Qatar Airways ja Lufthansa) on see, et voucheri saab valida ainult kuni selle hetkeni, kui on esitatud rahalise refund´i taotlus. Ehk siis see hetk, kui MyTrip esitab taotluse Turkishile, ei saa seda enam voucheriks pöörata. Vähemalt nii on mu sõbrannal Qatariga. Ta sai alguses kohe voucheri, aga ei soovinud seda ja palun BudgetAir´il ikkagi raha taotleda. Nüüd aega on läinud juba VÄGA palju, BudgetAir on väidetavalt esitanud miski taotluse (vähemalt nii nad väidavad) ja Qatar ütleb, et nad ei saa enam voucheri väljastada, kuna broneeringu juures on märge, et sooviti refund´i ja see protsess käib, 

Seega seda peab uurima Turkishilt, kas on võimalik veel voucheri saada.

Isiklikult arvan, et kui on ikkagi plaan edasi reisida, ja sõltuvalt voucheri kehtivusest (mul Turkishiga pole selles asjas kogemust), siis võib voucher olla kindla(ma) peale minek. 

Ma isiklikult ühed piletid sain väga pikka sõdimise tulemusena BudgetAirilt kätte (Qatari lennud), teised võitsin voucherina ja praeguseks olen voucheri juba ka käiku lasknud - eks näis, kas saab ka lennata või muutuvad ka need piletid voucheriks :)

Ise võtsin Turkishilt open ticketi, mis vähemalt tol hetkel tundus kõige kasulikum variant üldse. Hiljem on Turkishilt tulnud automaatseid kirju, et nüüd on neil uus ja palju varem vautšeri võimalus jne, aga pole põhjust olnud midagi muuta.

Lisaks on raha küsimiste järgi tulnud automaatsed vautšeri pakkumised enne raha küsimust näiteks Ryanairilt, Aeroflotilt ja vist ka Lufthansalt.

Ja KLMi esialgu kohustusliku vautšeri sai pärast Euroopa Komisjoni vms korraldusi ilusti rahaks muuta.

Aga ametlikke süsteeme ei tea kõigil firmadel. Ja kui lisaks on ka vahendusfirma, siis võivad asjad keerulisemad olla.

Ma sain Wizzilt umbes kahe nädalaga raha tagasi. Pilet oli otse nende lehelt ostetud

Ma olen ka vaid lennufirma kodulehelt ostnud. Lufthansalt tuli raha samal päeval kaardile tagasi kui küsisin, ilma naljata. Qatar ütles, et läheb 28 päeva. Voucherile pakkusid +10% summast ja saigi need võetud ning ka kasutatud. Saab kasutada vaid sama inimese broneeringuks, mitte summana kelle iganes broneeringuks Qatari puhul. Olen eelistanud vahendajad viimastel aastatel ära jätta kuna vaev ja risk on selgelt suurem läbi vahendaja.

Mytrip pole nüüd küll see firma keda uskuda.Meil oli enne coronat võetud Mytripi kaudu  Turkishi piletid.Lend tühistati ja Mytrip keeldus meile raha tagastamast ka väitega,e lennufirma pole tasunud.See oli vale.Saime raha tagasi peale pikka kirjavahetust ja Turkishi Tallinna esinduse abile.Nad kirjutasid ise Mytripile,et raha on neile tagastatud ja nad on kohustatud meile tegema tagasimakse.

Seekord võtsime piletid otse Turkishi lehelt.Pileteid saime omada kuu aega ,siis tühistati,sest Tallinn-Istanbul suunal lende ei toimu.Raha tagastati paari päeva jooksul.