Hei,
Leisdin sellise riistapuu tolmu kogumas. Enne-minu-aegne, seetõttu ei oska sellega midagi kohe peale hakata. Ei saa aru ka kas paak on surve all või mitte. Midagi seal sees on aga põlema ei saanud. Sooviks kasutusele võtta kui vähegi mõistlik. Kuidas see töötab ja kuidas hooldada?
Paak tuleb head bensiini täis kallata ja kork kõvasti peale.Põleti alla piiritusetablett põlema. Selle kuumus soojendab põleti üles ja ühtlasi tekib surve bensiini kuumenedes paagis.Kas piiritusetablette veel kusagil müügis on ei oska öelda.Kui põleti ja paak on ilusti soojenenud, siis ei tahma leek priimust ära.
Piiritusetableti asemel piisab eelsoojendusesks tõesti sortsust kütusest, mis kallatakse põleti all olevasse kausikesse. Fotolt on näha paagi kaitseks mõeldud liigutatav plekkpaneel - oletan, et alguses võiks see olla avatud (st paak saab kiiremini soojeneda); hiljem lükkad liigse kuumuse vältimiseks ette. Aga see on kõigest arvamus.
Pudeliga tanklasse minemise asemel võid priimusebensiini osta ka matka- ja kalastuspoodidest (nt Primuse toodangut). On küll kallim, kuid samas peaks olema ka puhtam, st põlemisel tekkib kõikvõimalikku sissehingatavat jama vähem. Ise ostsin paariliitrise kanku ning sellest jätkub tõesti kauaks.
On jah oma 50 a. vana pliidike. Mälu järele aitas ka korras seadme puhul häda korral peopesaga paagi soojendamine, et bensiin hakkaks aurustuma ja suruks paagist bensiini välja. Ega automatkal 10 l kanistrist bensiini tilgutamine düüsi alusele pole ülesanne kergete killast. Reguleerimisvarras on ka ette nähtud düüsi puhastamiseks, teatud pöörde juures surub düüsist peene traatnõela välja. Muidugi kõik see nõuab tegutsemist väljas, mitte köögilaual.
Sarnast kunagi ise ka aastaid kasutanud. Tollal oli küll nii, et paar aparaati keerasin autobensiini kasutades lihtsalt tuksi, torustik ummistus liiga kiiresti, tahmas nagu elajas ja iga kell võis ka pisuke ilutulestik või vähemalt mõni korralikum pauk aset leida. Probleemid kadusid peale uue samasuguse masina ostmist ja vaid puhta pudeliga müüdava aviobensiini kasutama hakkamist. Jutt siis nõukaajast, tänapäeva autobensiin on küll puhtam, aga lisandivabad pole needki. Mis mootorile libestava määrdena kasuks, on priimusele lihtsalt ballastiks ja vajab ärapõletamist, tulemuseks tahm ikkagi. Ka tänapäeval on matkapoodides vedelkütusel töötavaid kaasaegseid priimuseid müügil, samuti puhast vedelkütust nende tarbeks. Seda soovitakski kasutada, aga asja ajavad ära ka ehituskauplustes müüdavad lakibensiinid jms, need vist odavamad. Ma autobensiiniga ei jamaks, kütusekulu ei ole nii suur, et pudelikese puhta kraami pealt koonerdama peaks hakkama. Endal hooletum ja potid ka puhtamad. Muu jutt on juba eelnevalt räägitud, too kausike seal põleti all ongi eelsoojendamiseks mõeldud. Minul oli pumbaga variant, sellega sai esimese surve sisse lüüa ja siis ventiili keerates otse paagist süüteks vajaliku bensiinikoguse alla nõristada.