Kreeka

Plaanis suvel Kreekasse minna. Esmakordselt. Rentida kohapeal auto. Kuidas on seal eramajutusega? kas on kohapeal leida või vaja ikka eelnevalt paika panna. Mida soovitate külastada?

Kui just terveks suveks ei kavatse Kreekasse minna tuleks teha mingid esialgsed valikud. Kas saabumine lennukiga Atheena või Thessaloniki või Chania või Heraklioni või Kerkyra jne. lennujaama? Kas kavatsed rentida autot lennujaamast? Kos, Lesbos ja teised Türgi ranniku äärsed saared täis pagulasi aga Bulgaari piiri äärsetes suusakuurortides saad kindlasti suvel majutust. Mida külastada Kreekas suvel? Ajaloomälestisi on tuhandeid, tavernaid, saari, sadamaid samuti. Kreekas on 13 piirkonda, lisaks mungavabariik Agio Oros. Neist 4 on saarestikud, ülejäänud 9 on paras nädal ja piirkond. Loomulikult leiab Peloponeesoses või Kreeta saarel avastamist ka teiseks ja kolmandaks nädalaks, palju oleneb ka sellest kas oled rannas suvitaja või mägedes matkaja.

4
0

plaanin tõesti rentida auto kohe lennujaamst. kuidas on seal ise autoga sõita? tänavasildid ju nende tähestikus. peab vist enda hea gps kaasas olema?

0
0

Olles ise käinud erinevatel Kreeka saartel Kos,Rhodos,Santorini,Korfu alati võtnud rendiauto, küll mitte kohe lennujaamast vaid hotelli juurest tavaliselt, hinnad ja tingimused on olnud lihtsalt paremad. Autoga sõita on väga lihtne ja ohutu, enamus on ju samasugused turistid nagu me kõik:) seega julgelt võta auto, ainult kui soovid sõita kuhugi mägedesse siis soovitan võtta auto mis ei ole päris 1.0l , võib tekkida raskusi järkudest mägedest üles saamisega ja kütusekulu võib osutuda suuremaks kui seda vähe võimsama autoga. Kui on plaani minna ühele neist saarest olen nõus meeleldi jagama kogemusi ja nõuandeid;) Tõba telefoni selline GPS programm sygic, olen sellega alati reisidel sõitnud ja töötab ilma interneti vajaduseta satteliitide pealt, näidab kiiruskaameraid,lubatud kiirust, väga korralikud ja täpsed kaartid koos sõiduridade näitudega

1
0

Suunaviidad linnade vahel ikka kakskeelsed, oma ööbimiskoha võiks muidugi gps-i salvestada. Tavaliselt rentinud auto linnas kohalikust rendifirmast täiskaskoga, maksnud sulas ei mingeid tagatisi ega krediitkaardi numbreid. August on ainuke kuu kui võib tõrkeid tekkida, aga ka muud hinnad on siis laes. Kui võimalik siis reisida juuni-juuli esimene pool või september-oktoobri esimene pool. Vesi soe jaanipäevast-oktoobri lõpuni, oktoobris võivad sisse tulla vihmapäevad.

1
0

kui saartele minna, kas siis autoga ehk praamiga mandrilt või võtta uus auto kohapealt? ööbimiseks otsin appartmente ehk eramajutust. praegu googeldades ei ole midagi eriti leidnud. kas on mingit linki soovitada?

0
0

Jälle tuleb teha esmased valikud. On saari kuhu saab mandrilt üle silla ( Lefkada, Euboia), on saari kuhu saab siselennuga Ateenast 20-25€ üks ots. Ateenas maandudes on autoga Korfule või Tasosele kauge sõita, jäävad kas Küklaadid või Euboia. Kui võtad auto lennujaamast on imelik jätta see saartele minnes kas Pireuse või Rafina sadamasse. Parklad tasulised ja autorent ju jookseb. Kui ei ole soovi nädalaga Kreeka kuulsamad kohad( Olümpos,Meteoora, Akropol jne.) kotti panna, soovitaks hoopis Euboiat. Internetis otsinguid tehes võid kirjutada ka Evia. Rafina sadam vaid paarkümend kilomeetrit lennujaamast, praamid Marmarisse tihedalt, sõidad nädalaga saare läbi ja tuled näiteks üle silla mandrile tagasi Chalkidas.

0
0

Sõitmisega pole mingeid probleeme ja kõik on loetav ja arusaadav. Kuhu minna plaanite? Lennukiga saartele odavam kui laeva ja autoga, pealegi võtab ülesõit aega. Kui Kreetat plaanid külastada siis saan autorendiga abiks olla ja auto ka lennujaama saata ;) Kui kortereid tahad kasutada siis augustis on väga keeruline midagi leida, rääkimata hindadest. See kas bronnida ette või otsida koha peal sõltub sellest, millal tulemas oled. Googelda short-term rentals ja piirkond ning leiad kindlasti erinevaid variante. Kreetal on väga palju vaadata, ühest nädalast jääb kindlasti väheks. 2-3 on juba ok ja siis ei jõua ka kõike näha :) Soovitan rõhku pigem lääne poole panna, rohkem vaadata ja ilusam loodus.

0
0

Sõitmine on endiselt OK. Viidamajandus on suurepärane ja liikluskultuur OK. Juhid on sõbralikud, mõistvad ja mõtlevad kaasa. Aga... kiiruskaamerad ja maanteed. Enne reisi uurisin kiiruskaamerate kohta ja leidsin tripadvisorist teema, mille sõnul on kaamerad paigaldatud buumi ajal, ilma pädeva järelvalveta ning ei toimi. Kuna polnud plaanis kiirust ületama hakata, ei pööranud sellele rohkem tähelepanu. Kui reaalselt jõudis aga kätte maanteelõik, kus neid kaameraid ka oli, olin üsna hädas. Kaamerad on enamasti ristmikel või piiratud kiirusega alas. Enne ristmikku on sageli kiiruspiirang 60 km/h. Olles mägedest rahulikelt teedelt tulnud, lasin ka seal jala kerkida gaasi pealt ja oleks paaril esimesel ristmikul nii mõnegi avarii põhjustanud. Kaasliiklejad olid pehmelt öeldes hämmingus minu kiirusevähendamistest ja pidurid vilisesid. Kõik, absoluutselt kõik võtavad need alad 100-110 km/h. Peale tunnist sõitu ja higist selga panustasin sellele, et ehk kaamerad tõsti ei tööta ja läbisin ühtlases liiklusvoolus kaamerate alad. Esimeses tanklas, kus peatusin, uurisin töötajatelt, milles teema - vana naeris, ütles, et muidugi kaamerad töötavad, trahv tuleb 15 päeva jooksul ja on kuni 800 €. Minu küsimuse peale, miks keegi kiirusest kinni ei pea, muigas vana edasi ja kui ma puisest inglise keelest korrektselt aru sain, kasutatakse massiliselt numbrite kleepimist (ei jää pildile), mille vastu on ka spetsiaalne trahv 300 € ulatuses ette nähtud. Samuti pidi olema üsna lihtne lasta oma trahve "kustutada" - keegi teab kedagi, kes teab kedagi jne. Kokkuvõttes, ca 10 kaamerat sai kindlasti ületatud, istun ja nukrutsen siin nüüd, oma trahve oodates. Rendiauto on soovitav automaat võtta. Valdan küll hästi käigu ja siduriga auto balansseerimist, kuid päevade peale väsitab see mägistel teedel kõõlumine ära ja automaatkast on igati kasuks - saad pisut rohkem keskenduda vaadete nautimisele ja pea püstloodis üles sööstvatel kitsastel teedel ei ole hirmu tagasivajumise osas. Ahjaa- kaamerad pildistavad sind selja tagant, mitte eestpoolt ;)

1
0

Otsing ei andnud tulemusi Lefkada saare kohta. Saar on lihtsalt ligipääsetav maismaalt mööda maanteed ja esindatud on kõikvõimalikud erinevad rannavormid. On liivaranda, kiviklibu, kilomeetrite viisi tühjust ja populaarseid turistikaid. Populaarseim rand on Porto Katsiki, kuhu pääseb hõlpsalt autoga ligi, mööda korralikku asfaltteed. Parkimine on tasuline, kuid hommiku poole saabudes on võimalik keerata muruplatsile, mida haldab üks kohvikupidajatest. Näib, et varem on olnud miinimumtellimuse summa, mis tagas tasuta parkimise, kuid hetkel vastati sõbralikult, et oled lihtsalt teretulnud oma vajalikud asjad meilt ostma. Trepist alla ja kaljualune rand on fantastiline. Kaljunukile enam peale ei saanud, kuna trepp on lagunenud. Järgmine suurepärane rand on Egremni. Sinna viiv tee on lõpus ära uhutud, mis tagab selle, et paarikilomeetrine paradiisirand taevasinise veega on pea inimtühi. Kohtasime populaarsel ajal seal 7 inimest, kes jagunesid mõne kilomeetri peale ühtlaselt ära. Suurepärane rand, metsik, puutumatu ja seetõttu ka nudistide ja topless päevitajate poolt avastatud. Auto sai parkida ca km kaugusele ja allaminekuks tuli kasutada kohati inimlikku nelikvedu. Üles tulemisel oli käpuli liikumine kohustuslik mitmesaja meetri ulatuses. Gialos on kohe Egremni kõrval, tee on samuti ära uhutud, kuid vaatamata sellele on see kohalike seas populaarne. Heitsime rannale pilgu vaid ülevalt ja nägi hulka lahjem välja, kui Egremni. Couchsurferitelt saime soovituse freecampida Pefkoulial. Ei tea küll, miks just seal, sest midagi enamat võrreldes teiste randadega seal ei avastanud. Kämperid olid oma vahunid üles seadnud enamasti Agios Ioannise liivastele luidetele, kust on hea päikeseloojanut nautida ja kiiret ühendust Lefkada linnaga pidada. Vassiliki rand ise näis mõttetu, kuid lahe mõlemal kaldal on huvitavaid kohti. Idapoolsel kaldal saab näiteks Agiofilil cliffjumpingut praktiseerida. Idakalda sõitsime kiiremini läbi ja see ei paistnud meie jaoks nii huvitav. saare keskel olevate koskede juurde samuti ei sattunud. Öömajaga ei ole probleemi - ringi sõites kohtad pea igal pool kohalike kuulutusi ja tuba pakuti alates 20-st eurost. Paak on mõtekas maismaalt täis võtta, kuna mägede vahel kütust kulub ja läänekaldal tanklaid ei ole. Lefkada ja Vassiliki vahel ei suutnud midagi tuvastada. Ja kuigu tühja paagi korral võib tankla olla linnulennul 5 km, võib see reaalsuses tähendada 20-30 km pikkuse teekonna läbomist suurtel tõusudel ja langustel, kus kulu jällegi suur.

0
0

Sai ka ise käidud eelmise aasta septembris matkaautoga lefkadal.Reis meeldis ja rannad ilusad.Kui liigute autoga (matkaauto või lihtsalt telgiga) siis meie peatusime Pefkoulia Beach kohviku õues(Deck cafe)Koos elektri ja mugavuste kasutamisega maksis 10 euri kahele. Meri kohe kõrval ja väga ilus.Nagu jmets mainis Kindlasti Porto Katsiki (trepp oli siis korras ja seal 100 astet) Matkaauto koht üleval parklas 5euri päev ja 3 euri sõidukas.Egremnis sõitsime alla parklasse matkaautuga ja seal vaadati küll vähe imelikult(Peale vihma ei soovita sinna autoga minna ,järsk ja libe.Meil vedas kuiv oli).Egremnis on alla randa 350 astet nii et paras trenn. Proovige kohalikke toite ja soovitavalt mägikülakestes turistilõksudest eemal.Sellel aastal jälle augustis matkaautoga Kreekasse ja plaanis vallutada Zakinthos.

1
0

PS. Üle aasta möödas ja trahve ei ole tulnud. Eks igaüks teeb omad järeldused.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased