Kuala Lumpuri Rahvusvaheline lennujaam

24. Jaan 2019 väljalend Turkish Airlinesiga Riia-Istanbul-Kuala Lumpur- Denpasar, Kuala Lumpuris 25 õhtu kuni 26 hommik peatus. Kas äraantav pagas antakse selleks ajaks mulle kätte ning tuleb 26 hommikul taas check in teha ja lennujaama siseneda? Kuidas on lennujaama lähedal hotellidega, kus tasuks ööbida, et hommikul kui 7.15 lennuk Denpasari väljub, poleks liiga pikk maa sinna jõuda? 

Võimalik, et saad kätte, kui küsida, sest edasi toimetab mõni teine lennufirma (oli vist Malindo). Aga usutavasti tehakse siiski lõpuni. 

Parima asukohaga on vist Sama Sama Express ja lennujaama sees oli ka loetud tundide jaoks suhteliselt kalleid variante. NB! Sama Sama Express hotell on ka KLIA2-s ehk kaugemal.

Aga kuidas Ma teada saan, kas maandun KLIA1 või KLIA2 lennujaamas? Piletil on vaid (Kul) Intl. Aip. Tagasitulles vaatasin, et Balilt Kuala Lumpuri saabudes vaid järgmisele lennule minekuks 1h 25 min aega jõudmiseks. Kas see aeg on ikka piisav ja kas võib juhtuda, et maandumine ja väljumine erinevast lennujaamast? Lend toimub Denpasarist Malaysia Airlinesiga ja edasi Turkish Airlinesiga.

Siin oled natuke ekslikult aru saanud. Need 1 ja 2 ei ole mitte erinevad lennujaamad, vaid sama lennujaama terminalid 1 ja 2. Terminalide vahel saab liikuda kõige kiiremini rongiga, 3 minutiga. Seda, kummas terminalis lend maandub, saab vaadata näiteks siit:



Kui Sulle müüdi piletid vahemaandumisega 1h25m, siis järelikult peetakse seda reaalseks ajaks ning peaksid jõudma. Kui ei jõua, jääd maha, siis antakse piletid järgmisele lennule.


Tänud vastuse eest, lähen esimest korda nii mitme vahemaandumisega ja ei teadnud.

Eks ta keeruline tundub alguses ja kõiki nüansse ei oska ette kujutadagi. Siin on rohkem selgitatud seda transporti terminalide vahel:




Tagasitulles vaatasin, et Balilt Kuala Lumpuri saabudes vaid järgmisele lennule minekuks 1h 25 min aega jõudmiseks. Kas see aeg on ikka piisav ja kas võib juhtuda, et maandumine ja väljumine erinevast lennujaamast? Lend toimub Denpasarist Malaysia Airlinesiga ja edasi Turkish Airlinesiga.

Hmm, TK on Star Alliance ja MH oneworld ja Turkishi lehelt ma sellist connectionit ei leia.
Kas ostsid pileti mõne OTA kaudu? Või kaks eraldi piletit? Kui nii, siis võib hilinemiste korral probleme tekkida

Siin sama liin, sama mure.Lend alles märtsis.Vahe vaid selles,et minnes edasilend Kuala Lumpurist  järgmisel hommikul MH 715 kell 9.00.Tulles kõik nii kui kribuskil.Turkishi lehel kõik ühel broneeringul ja piletinumbril.Tasuta kohtade valik võimalik seni vaid Turkishi opereeritavatel lendudel.MH kodulehel annab bron.veateate aga piletinumbriga saab sisse ja annab ka teise broneeringu tähise.Selgub,et nii minnes kui tulles terminali vahetus.Jah,firmad erinevas alliansis.Siit ka võimalik probleem pagasiga.Kui peab Kuala Lumpuris selle välja võtma siis järgmisele lennule tõenäoliselt ei jõua. 

Mul on üks pilet ja ostsin momondost, pileti saatis mulle budget.lv, Travis Nederland B.V. Mis need oneworld ja Star Alliance tähendavad üldse? 

Matist, kas seda kuskilt küsida ei saa, selle pagasiväljavõtmise kohta? Või peaksin üldse pileti uue ostma või mitte hakkama suurt pagasit kaasa võtma?

Star Alliance ja need teised on kõige lihtsamalt seletades lennufirmade liidud, millesse kuuluvad ettevõtted teevad omavahel koostööd. Muuseas ka siis pagasi edasi toimetamist teise sama liidu firma lennukitele. 


Kas Sul on pilet tasuta tagastamisega, et saad loobumise korral kogu raha tagasi? Vastasel juhul ei ole Sul Budget.lv käest midagi saada ja raha läheb kaotsi, kui uued piletid ostaksid. Käsipagasiga lendamine oleks üks variant, teine variant oleks teha korralik pagasikindlustus ja panna kohvrisse talveriided jms kraam, mis ei ole hirmkallis ning on asendatav. Suure tõenäosusega saad kohvri siiski hiljem kätte, kui see ümberistumise ajal ka sama lennuki peale ei jõua.

Näide pagasikindlustusest- sõber läks reisile ja pani alla kohvri, kus oli muuseas 5 kg pakendatud šašlõkki. Kohver sihtkohta ei jõudnud. Tal oli Swedbanki krediitkaardi kaudu kindlustus ning sai 500 euri kompensatsiooni pluss kohver leiti ka üles ja saadeti talle koju. Šašlõkk elas selleks ajaks oma elu juba.

Parim variant muidugi pagasita reisimine.Soovitan võtta ühendust Turkishi Tallinna lennujaama esinduses kellekiga.Minu muredele on alati leidnud lahenduse Rainis Kolgo. Miks uus pilet? Lennud ju ühel piletil,seega lennufirma mure.Edu.

Mul on tehtud SEB kuldkliendi kaardile reisikindlustus, seal on sees pagasikindlustus. Siiski kui ümberistumiseks 1h 25 min, kas siis oleks reaalne jõuda järgmisele lennule? Aga kui juhtub, et Malaysian Airlines lend hilineb? Kas Seb kindlustuse reisitõrge aitab siis või lennunõuded.ee? 

Minu arvates käib asi ikkagi nii, et lähed sinna väljunud lennu väravssse, ütled oma nime ja Sulle organiseeritakse piletid järgmisele lennule mis Su sihtkohta toimetada saab. Piletid on ühe broneeringuga ostetud ja see tähendab muuseas ka seda, et Sina ei pea muretsema iga lennu pärast eraldi. Sul on piletid ostetud Balilt Eestisse ja pead saama ilma lisakuludeta koju. Teine asi, kui ostaksid piletid nii, et kõik lennud on eri firmade kaudu, eraldi broneeringutel. Siis on jõudmine Sinu mure ja reisikindlusest vaadatakse kõõrdi, et miks Sa ostsid eraldi piletid nii lühikese vahega ("ei ole teinud omalt poolt kõike võimalikku, et reisile jõuda").

Nii palju tekkis hetkega küsimusi, et pea läks paksuks. Parem vast mitte muretseda. Muidugi ei tahaks, et kui juhtub, et lennult maha jään, pean uue üheotsa pileti 800eur eest ostma☹️ Vast saavad siit teavet ka need, kel plaanis sama marsruut

Kribusk, mis kuupäeval sul tagasilend on? Ma ei suuda kuidagi leida marsruuti DPS-KUL-IST-RIX kus vedajateks MH ja TK ning KLis lendude vahe 1.25.

Nagu ma juba mainisin, on MH ja TK erinevates alliansides, seega pagasi edasi saatmine väga kahtlane. 
Samuti ma kahtlen lennufirma vastutuses hilinemiste korral, MH vastutus lõppeb sind Kuala Lumpuri toimetades, TK vastutus algab Kuala Lumpurist. Oleks pilet ostetud otse kas MH või TK kaudu, siis oleks julgem. Reisikindlustus võib siin abiks olla, kuid loe nende tingimused enne läbi. Nad võivad nõuda näiteks kahte või kolme tundi lendude vahel, kuigi konkreetse lennujaama MCT võib väiksem olla.
PS: budget.lv on autorendifirma...

Budgetair müüb jah selliseid pileteid, kus erinevad lennufirmad kokku pandud. Olen ka ise kasutanud, pidanud eraldi check-ini tegema jms. Pagas on küll otse edasi saadetud.

Sellised erinevates liitudes olevate lennufirmade ühised piletid on vahel isegi Euroopas saadaval. Lisaks liidusisestele lepingutele on ka lepinguid otse erinevate firmade vahel jne. Kui kõik lennud on ühel piletil sama piletinumbri ja broneeringukoodiga, siis pole enamasti muret ka pagasiga. Süsteem annab pea alati automaatselt pagasi saatmise kõigi samas broneeringus olevate lendudega. Kui on mingi tõrge, siis enamasti piisab transiit check-inis pileti ja pardakaartide näitamisest ja nende töötajad lähevad võtavad ise lindilt pagasi, panevad uue lipiku külge, annavad pagasi edasi ja toovad lipiku kontsu sulle.

Kogu pilet on väljastatud ühe firma poolt. Pileti väljastajat näeb näiteks pileti esimesest kolmest numbrist. Pileti väljastaja vastutab ka kõigi lendude eest. Kui probleemides on süüdi teine firma, siis omavahelised probleemid lahendatakse ise ära. Klienti see ei puutu ja tema peab saama sihtpunkti kohale.

Ka minul sarnane tagasilend DNP-KUL MH 852 19.15-2215 ja KUL-IST TK 61 23.40-6.20 ühel piletil-

Pilet on 24.01.2019-07.02.2019 Riia-Istanbul-Kuala Lumpur-Denpasar ja vastupidi. Riias tagasi 08.02 hommikul. Turkishi kodukal on näha ainult nende piletid ja Malaysia airlines lehel bronn olemas. 

Kas tõesti Turkishi lehel Kuala Lumpur-Denpasar puudub?Minul kogu reis seal olemas.