Lend Taisse: Ühe otsa pilet vs. edasi-tagasi pilet

Planeeritud viibimine Tais 3-4 kuud. Kuna 100% kindel ei saa olla mis ja kuidas, on kaalumisel ühe otsa lend või edasi-tagasi lend. Kumba soovitate ning kui suur tõenäosus on, et piiril küsitakse/nõutakse tagasilennu piletit näha?

Viimati Phuketis küll taheti näha tagasilennupiletid. Pidin tükk aega seletama, et kavatsen Taist lahkuda 30 päeva jooksul laevaga Malaisiasse. Lõpuks näitasin hotellide bronne ja lubati riiki. Lahkudes korjas Ko Lipel piirivalve kõigil lahkujatel passid ära ja tagasi anti alles Langkawil.

Minult pole kordagi küsitud, olen Taisse sisenenud mitmekümnel korral. Nagu eelnevast näha, on küsimine täiesti ettearvamatu ja sõltub konkreetsest piirivalvurist. Samas ma hindaks küsimise tõenäosust väga madalaks.
Kui keegi peaks tõesti küsima, sobib ilmselt piirivalvele ka see, kui ütled, et ups ei teadnud, ja ostad kohapeal mobiilis mingi kõige odavama riigist väljuva lennu (a la Air Asiaga Kuala Lumpur, kindlasti igal ajahetkel 20-30 dollariga saadaval lähima kuu aja jooksul). Seda siis juhul, kui Taisse saabudes pole endiselt selge, kuhu edasi minna.

Mul sama lugu nagu improved'il, pole kordagi küsitud. Kuna sa ei tea veel kas soovid olla 3 või 4 kuud siis võiksid ühesuuna pileti osta. Rahakotile on samas kasulikum võtta kohe edasi-tagasi lennupiletid.

Kuidas kommenteerite seda väidet, et Tais ei pikendata nende viisat, kellel puudub tagasilennupilet?

100% inimlik faktor.

Esimene komistuskivi on juba Euroopas. Kui satub mõni selline check-ini töötaja, kes arvab, et ta peab kontrollima, et sa 30 päevaks kauemaks ei jää, ja keeldub muidu koostööst. Väga raske on sellisele aktivistile selgeks teha, et pole tema asi ega pädevus. Sõltub, mis lennujaamast minna (oletan, et üks ots algusega Tallinnast on sama kallis, kui edasi-tagasi, seega algab lend ilmselt kuskilt mujalt) ja mida sealne check-in teab Eesti ja Tai suhetest.

Teiseks siis Tai piirivalve, kes sama teoreetiliselt võib küsida piletit.

Viisa pikendamisel samuti keegi võib küsida. Antakse kilo pabereid, mis ära täita, aga reaalselt keegi neid ei vaata ja tempel lüüakse sisse niisama. Välja arvatud siis, kui satub see inimene, kes vaatab ja tegeleb sinuga.

Mina kasutaksin võimalust bookida kõigiks neiks otstarveteks kohapeal mobiilis odavaim Air Asia või Thai Lion Airi pilet riigist välja. Selle kodutöö võiks enne ära teha, et kuhu oleks kõige odavam osta vajadusel, ca 1500-2000 bahtiga võiks kätte saada.
Selle süsteemi eelis on see, et kulutad selle raha ainult siis, kui keegi tõesti nõuab piletit näha (mis on ebatõenäoline).

Muidu võib probleeme tulla nagunii. Näiteks ostad edasi-tagasi, aga ei lasta Euroopas lennukisse, sest sul on tagasilend 90 päeva pärast, aga lubatud on max 30 päeva. Sama suur tõenäosus jauramiseks kui ainult üheotsapileti korral.
Ilmselt on oht suurem siis, kui lend ei alga Tallinnast, aga ka Tripis on olnud pikki kirjeldusi, kus keegi on üritanud Tallinna check-inis ennast pool tundi lennukile kaubelda läbi ebapädeva (või liigpädeva) töötaja.

Tänan põhjaliku vastuse eest improved!

Tegelikult on nii, et reis algab Tallinnast ning plaanis on ka naasta Tallinna. Tagasilennu eelistan jätta lahtiseks, Aga ilmselt siiski maksimaalselt 90 päeva on prognoositav aeg riigis viibimiseks. Nagu ma aru saan, siis selleks perioodiks pean siiski taotlema turisti viisa 60p, mida saan siis pikendada 30p võrra?

Kui kavatsed võtta 60-päevase viisa, siis võib piiril küll küsimusi tekkida, sest ametniku tavaline tembeldamise töörütm saab rikutud ja ta peab sinu pärast natuke ajurakke hakkama ragistama. Ja siis äkki meenub, et peaks visiidi eesmärgi ja pileti kohta küsima, nagu manuaal ette näeb.

Kõige lihtsam on saada piiril 30-päevane viisa ja pikendada seda riigist väljas käimisega. Ühe korra saab ka seda 30 päeva võrra pikendada Tais kohapeal, seda kasutavad reeglina inimesed, kes arvutavad, et pikendamine maksab 2000 bahti, aga edasi-tagasi lennupilet naaberriiki läheb kallimaks, seega valime odavama lahenduse.

Kui sa kohe kindlasti ei soovi naaber-Aasiat külastada, siis sinu 60+30 süsteem pädeb, aga kui 30+30+30 puhul pakuks piletiküsimise võimalust mõneprotsendiliseks, sest oled mutrike päevas kümneid tuhandeid inimesi läbihekseldavas liinitöös,
siis 60+30 puhul oled unikaalsem juhtum ja ametniku soov sinu koju tagasijõudmise teemal filosofeerida on suurem, kuni ta oma teise kuupäevaga templit taga otsib.

Samas, kui 60 päeva järel pikendama lähed, siis äkki on tagasilennupilet juba olemas või naasmisaeg kindlamalt teada, seega seal ametis võib lihtsam olla.

Kui taotled 60-päevast viisat saatkonnast, siis juba seal on vajalik edasi tagasi pileti olemas olu.

Saatkonda esitab ju nagunii mingi Estraveli bronni, mille hiljem tühistad.
Ma küll ei tea, kuidas Tai 60-päevast viisat väljastab.
Teistpidi (taidele Euroopasse) antakse viisa küll sekundipealt saatkonda esitatud lennukipileti bronni järgi, mitte tunnikski /päevakski rohkem.
Mujalt maailmast reeglina saad 60-päevase viisa nii, et 1-2 aasta jooksul võid siseneda suvalisel ajal ja siis hakkab 60 päeva jooksma. Taist võid halvimal juhul saada täpselt lennukipileti päevadeks, seega väga suvalist bronni pole mõtet esitada igaks juhuks.

Tais hakkavad ka need päevad jooksma sisenemisest, ning kolm kuud aega ühekordse sisenemisega ja 6 kuud kahe vöi kolme kordse sisenemisega.

Tulles tagasi plaani majandusliku momendi juurde, siis enamikel lennufirmadel on edasi-tagasi ja ühe suuna lennupiletite hinnavahe minimaalne. Kui üldse. Algusega Tallinnast on ühe suuna peal parim ilmselt Aeroflot, aga sel juhul ei tasu üllatuda, kui söögi kõrvale veini ei pakuta. Norwegian lähiriikidest vast ainus, kus tõesti üheotsa pilet majanduslikku mõtet omab. Mõnevõrra kallim alternatiiv on osta äriklassi flex (s.t. mitte kõige odavam) pilet ja siis jooksvalt otsustada. Samas ei tule see ostuhetke õieti ajastades vast isegi märkimisväärselt kallim, kui 2 üheotsapiletit.