Lendamine jalgrattaga

Tere,
Sooviksin teada, et kuidas trip.ee külastajad jalgrattaga lennates, selle pakivad, et rattad ka terveks jääksid? Ise lendasime Oslosse ja küsisime selleks Hawaii expressist jalgratta kastid. Kuna kaste kaasas ei tassi ja kohapealt ei riskinud planeerida küsida, siis tagasi tulime Stockholmi kaudu laevaga.
Olen näinud kilesse pakkimist, kuid nii võib ratas rohkem viga saada, sest kasti oli päris korralikult loobitud.
Vahel oleks hea kui saaks tagasi ka lennata, mitte ei pea teed plaanima suunaga koju. On kellelgi häid ja proovitud lahendusi?

Jalgrattaga lendamist nägin ma kunagi ammu filmis nimega E.T. Kahjuks mul endal kogemused puuduvad ;(

Ilma naljata, aga, et kast oleks muidugi parim võimalus. Samas, HE peaks ka spetsiaalseid ratta transpordikotte müüma. Vast ikka tiba parem, kui kiletamine. Aga, jahh, olen selleks liig palju lennanud uskumaks sinisilmselt, et pagasipoisid su asjadega hoolikalt ringi käiksid. Kui on ikka selline 50-100 kilo maksev riistapuu, siis parem karta kui kahetseda. Ükski neetud kindlustus ei hüvita su ratta eest selliseid summasid, kui midagi juhtuma peaks.

Mina õmblesin endale riidest rattakoti, kaalub natuke üle 300 g ning matka ajal kasutan teda padjana ja külmema ilma puhul ajutise lisasoojendusena. Riie ei pea olema lõpmata tugev (st raske), kriimustuste ja nügimiste eest kaitseb minu arvates paremini pehme ja mitmekordselt kokkupandud riie. Siiamaani pole probleeme olnud.

Rattaga lennates soovitan tagumise käiguvahetaja raami küljest lahti keerata, see võib pagasi laadimise käigus murduda, samuti kummid tühjemaks lasta.

Iga ratas peaks olema piisavalt tugev, et suudab välja kannatada sõitmisel ettetulevaid mükse, kui tema seljas istub 80 kg kaaluv inimene. Pole tõenäoline, et lennukile tõstmisel rattale suurem koormus osaks langeb. Põhjused, miks rattakast lennureisil rohkem kahjustada saab, on: 1) teravad nurgad ei leia endale sobivat kohta muude pagasiüksuste hunnikus; 2) pakkematerjali ülesanne ongi endasse haarata kogu deformatsiooni energia selleks, et sisu jääks võimalikult puutumata. Samuti, mida raskem on pakk, seda rohkem kipuvad laadimistöölised teda loopima ja seda kõvema hooga ta maandub.

OF-i kasutades leiab infot ka siit: http://trip.ee/node/1741 ja http://trip.ee/node/7277

Olen ratta transportimisel äraproovinud nii kiletamis-kui ka pappkarbi variandid.
Pärast viimast reisi väldiksin kõiki muid variante, peale pappkarbi. Kiletatud
variandil kasutasin, küll veel igasuguseid polsterdusi, mis vähegi andis(peno,lennujaama reklaamajakirjad, kindad, vana kumm jms.), kuid ratas sai kannatada ikkagi. Pakiraam oli ühest kohast pooleks ja ratastel kaheksad sees, pisemaid traumasid jagus veelgi. Kaaslastel läks veel kehvemini, ühel rattal sai raam kannatada ja nad otsustasid hiljem uue ratta osta. Võib muidugi minna nii ja naa,
aga soovitaksin siiski pakkida ratas rattakarpi. Olen seest ratast polsterdanud veel penoga, magamiskotiga(midagi vahele panna,et magamiskott ei määrduks), strateegilised kohad(käiguvahetajad ees/taga,vahetid leistangil)polsterdan ja teibin halli pehme toruga, mida torupoodidest saab. Leistang tuleb muidugi lahti võtta, vändad sissepoole, esiratas alt ära ja küljepeale kinni. Kui annab veel midagi karpi polstriks sokutada(plätud,rattakott)on hea. Kummid tühjaks ja karp korralikult kinni teipida. Koormarihmad ümber, siis parem vedada lennujaamas.
Tuttav probleem , mida teha sihtriigis rattakarbiga ja kuidas seda säilitada. Kui rattakarp laiali lammutada, nii et ta muutuks kahekordseks kandiliseks papiks, tuleks ta pikkupidi veelkord kokku murda ja seejärel kokku rullida. Näeb välja nagu penorull, kui kinni teipida või ekspanderiga ära fikseerida. Lennujaamas tavaliselt seda kuskile ära peita ei õnnestu, turvamehed näevad ja seletamisi võib tulla. Ega muud ei aitagi, kui lisa papirull oma varustuse külge ja sõida lähima võimaluseni, selleks sobib ka teeäärne võpsik, kuhu tõenäoliselt inimjalg ei astu, kata kilega ja peida okstega ja jäta koht meelde.
Pikk jutt, aga üks soovitus veel. Kui rattamatk hakkab läbi saama ja pole näiteks
millegisse ratast pakkida. A)Uuri läheduses võmalike rattapoode ja vaata nende tagahoove, kui seal karpide hunnikuid ei ole, siis küsi poest. B)Valmista ise rattakarp kasutades tavalisi pappkarpe(supermarketid jms.) ja teipi. C)Paki ratas korralikult toidukilega ja lenda koju!
Tekstiilist rattakott nõuab analoogselt kiletamis variandiga head ratta polsterdamist, seetõttu soovitan ikkagi suuremamõõdulist rattakarpi.
Head reisi!
Pets

Tere. Oleme vähemalt viimased 4 aastat käinud nii, et kodus pakime rattad minekul rattapoodidest hangitud kastidesse ja tagasi tulles koormapressu, mille omakorda teibime pakketeibiga . Neisse pampudesse saab lisada telgi-magamiskoti-madratsi jm.Oleme jälginud kaalu 20 kg nõuet
No pole mingeid probleeme esinenud!!! SIC tagumise ratta oleme jätnud puutumatult kohale

Ei hakka uut teemat avama, kuid tahaks teada: kas ratast lennukiga vedades on kindel hind rattale, olenemata palju kast kaalub või käib ratas ikka kaalult läbi ja lisakilode eest tuleb täiendavalt maksta?

Ratastele kindel tariif kuid väikese erandiga firmati ( ca 40 EUR ) ja kehtib 20 kg nõue ( ei hakka keegi sinu ratast ja kasti eraldi kaaluma!) . Kui minna grupiga, siis eriti seda kaalu ei vaadata. Olles ratta eest maksnud jääb muu lennufirmades pagasile esitatavate kriteeriumide osas kehtima
Vaata lennufirmade kodukaid