Lennureisi mugavuse üks komponente on istmetevaheline kaugus lennukis. Arusaadavalt on istmevahe eriti oluline pikematele inimestele. Täpsustuseks tuleb öelda, et tollides mõõdetav ingliskeelne termin seat pitch ei tähenda seda, kui palju on jalaruumi, vaid missugune on istme mingi koha kaugus eesoleva istme samast kohast.
Istmevahet mõõdetakse tollides ja 1 toll võrdub 2,54 sentimeetriga. Näiteks istmevahe 30 tolli tähendab sentimeetrites 76,2 cm. Täissentimeetriteks ümardatuna oleks arvutus selline:
Tallinnast lendavate lennufirmade istmevahed
Tuginedes SeatGuru andmetele, on Tallinnast regulaarlende pakkuvatest lennufirmadest kõige väiksem istmevahe Wizz Airil – 28’’ ehk 74 cm.
AirBalticu puhul tuleb lisada, et alates 2026. aastast hakkavad nende Airbus A220-300 lennukitesse jõudma RECARO istmed, mille istmevahed kahanevad 30 tolli peale.
Lufthansa A320-321 lennukites kahaneb istmevahe lennuki tagaosas ka 28" peale. Esimestes ridades enamasti 31" kanti selle sama AeroLopa järgi. On mudugi ka paremaid kohti. Näiteks A321CEO rida 11 A/B/C (vähemalt poolteist kaks meetrit jalaruumi) ja mõned veel. Teoreetiliselt on pika vahega ka rida 1, aga seal on üsna vastik jalgu hoida. Eriti kui lauad käetugedes ja diagonaalis ka istuda ei saa. Ainuke normaalse jalaruumiga koht äriklassis on 1C kui lükata jalad lennusaatjatele "sülle". Samas, siis tuleb pidevalt võimelda edasi/tagasi kui sööki jagatakse. No ja vahest hoitakse ka jookidesse minevat jääd seal 1 rea ees kapis. Olen sealt paar korda külma kose saanud kui lennuk pöörab. Seni on hea reakstioon on päästnud jalgade vettimisest.
Ainuke Tallinnast lendav firma, millel on ka päriselt äriklassi istmed on Turkish. TAP'il on A321 mõnel modifikatsioonil ka voodiks käivad äriklassi istmed, aga nad kahjuks ei lenda Tallinna. Nii, et normaalset jalaruumi pikema inimese jaoks ei saa enamusel firmadel ka äriklassis mitte. Ainus võimalus on economy ja varuväljapääsu read (kui lennuk on nii suur, et varuväljapääsud olemas on). Need 2-3 tolli, mis enamasti juurde saab, on elupäästjad.