Lendamine RyanAiriga, pagasi ja ymberistumiste probleem

Plaanis siis märtsi alguses Ryanairiga Riia-London-Tenerife ja sama teed pidi ka tagasi lennata. Vaikselt ringi uurides tekkis kohe esimene probleem soeses pagasiga. Ryanair maksustab iga äraantava pagasi eraldi (välja arvatud 1 käsipagas reisija kohta). Kuna me lendame kahekesi ja vaja Londonis ymber istuda ja tagasi tulles samamoodi, ja meil mõlemal on mõlemas suunas minnes ja tulles 1 yhik käsipagasit ja 1 yhik äraantavat pagasit, et kas siis lisab see meie piletihinnale 4x pagasitasu või saab 2x tasuga hakkama? ja ymberistumistega selline teema, et kui kahe lennu vahele jääb ca 3 tundi, siis kas selle ajaga jõuab oma pagasi ilusasti välja chekkida ja uuesti sisse anda? Või saab selle kohe Riias sisse anda ja otse Tenerifele saata? Sry sellise juhmi kysimuse eest. See siis esimene lend odavlennufirmaga. Siiamaani kogemused Estonian Airiga, British Airwaysiga, American Airlinesiga, SASiga ja Finnairiga....neil need asjad poole lihtsamad.

  • piletihinnale lisandub 4-kordne tasu
  • pagas tuleb Londonis välja võtta ja uuesti registreerida (odavlennufirma ei saada pagasit otse) -3 tunniga saab hakkama küll, sest Ryanair väga täpne (juhtuda võib kõike, aga mul pole lennud kunagi hilinenud ja lennatud Ryanairiga ikka mitmeid kordi)

3h-ga võid jõuda ja mitte jõuda. Normaalsetes oludes peaksid jõudma küll. Kuigi varasemad kogemused Ryanairiga on samuti positiivsed olnud ja mäletan vaid ühte hilinemist, siis viimane kogemus Gran Canariaga oli selline, et minnes jäi Ryanairi lend 1h ja tagasitulles 2h hiljaks. Tee kindlasti reisitõrkekindlustus, sest üldjuhul peaks 2h lendude vahel ok olema, aga uuri kindlasti kindlustustingimustest järgi. Tripis on ka selle kohta teemasid olnud.

vastutuse osa. See on odavlennufirma ja kas ta vastutab erinevate lennusegmentide( jätkulend) eest.

Eelkõnelejatel on muus osas igati õigus, küll aga tuleb pagasi tasu korrutada mitte kahe või isegi mitte neljaga, vaid kahjuks hoopis kaheksaga.

Saan aru eelnevast, et 2 reisijat, mõlemal check-in'nitav pagas lisaks tasuta käsipagasile, edasi-tagasi neli otsa. Seega väike matemaatika 2 x 2 x 4 = 8.

Pagasit loomulikult otse Tenerifele saata ei saa, ikka Londonis lindilt maha ja uuesti check-in.

Puhtjuhuslikult liigume ka ise märtsi algul samal marsruudil (Riia-London-Tenerife). Küll ainult seljakotiga ja ilma pagasita:) Träni vedamisest edasi tagasi on isu täis, sest edukalt saab ka ilma hakkama.

Lendasime ise just marsruudil Tln-London-Tenerife EasyJetiga poole ja Aer Lingusega teise poole. Seda võin küll öeld, et 3h jätta lendude vahele on küll riskantne. Meil ei väljunud ükski lennuk õigeaegselt Tln-STD jäi hiljaks 20 min (Tallinna lennujaama korralduse probleem) Standsteadist pidime edasi siirduma Gatwicki lennujaama kuna nii EasyJet kui Aer Lingus väljusid Tenerifele just sealt. Õnneks oli meil lendude vahe terve õhtu ja öö sest kuna seal tekkis just parasjagu paar miinuskraadi ja lumi tuli maha siis oli paanika ja probleemid nii metroo, bussi kui ka lennuliiklusega. Kui sul lennud on samal lennuväljal siis pead uurima kas vahepeal pead üldse äraantava pagasi välja võtma (maksma pead kindlasti 2X2 korda, sellest odavlennufirmad viimasel ajal elavad). Meil hilines järgmine lend (samuti umbes 40 teist lendu) LGW-Tenerife SUR 4 tundi just nende ootamatu paari miinuskraadi pärast, kuid check-in pidi ikkagi olema tehtud õigeaegselt. Tagasi tulles oli Tenerife lennujuhtimiskeskuses mingid probleemid, kõik lennud hilinesid 4h või rohkem. Õhtu asemel jõudsime Londonisse 3 öösel, hotelli enam polnud mõtet minna. Lend Tallinasse hilines õnneks vaid 40 min. EasyJet tühistas aga üldse oma Tenerifelt väljuvad lennud ja pool meie reisiseltskonnast jäi seega üheks ööl veel saarele ning nende uus 9.30 väljuma pidanud järgmine lend tuli ka hoopis 13:30. EasyJet kasutuks muutunute edasilennu piletite ümbermuutmisest midagi kuulda ei tahtnud ja uued piletid olid muidugi väga kirve hinnaga. Seega kindlasti vajalik teha reisitõrkekindlustus ja lugeda odavlennufirmade pisikesi kirjasid üldtindimustes reisi edasilükkumise ja ärajäämise puhul. PS! Ka käsipagas tuleb täpselt ära mõõta, pea igas kohas mõõdetakse kahtluse puhul üle. Ning äraantava pagasiga peab jätma veidike varu sest Tenerifel kaalus meie sama pagas 2kg vähem kui Londonis (vbl oli ka niiskest ilmast raskemaks muutunud :P).