Viimased kommentaarid
  1. Camino del Norte ehk palveränd Hispaania põhjarannikul. Seitse päeva ja 200 km romantikat, sporti ja elu. Tohutult äge, täielik vasikavaimustus sellest!
  2. Gran Canaria marathon, Portuguese Coastal Camino, sügistripp kuhugi.
  3. Lahedale saarele Aasias, kus eriti ei käida (nt Andamani saared).
  1. Kevadel Filipiinidele, suvel Saksamaale, sügisel Rhodosele.
  2. Kõik sobib, selle aasta piletid on just tripist leitud, keep up a good work!

Naudi oma reisi, sa sõidad ju Hispaaniasse, Euroopa ühte mõnusamasse riiki. Aga lennureis enne seda on seiklus, mida saab sama moodi oodata. Et istud ümber ja stardid Riiast, siis arvatavasti sellepärast, et raha säästa. Seega oled, ehk enesele teadvustamata, väga nupukas lennureisija! Et sihtkohta jõuda, on sul võimalus külastada veel imekaunist Norrat, küll viivuks, aga täiesti tasuta.

Esimene lennureis ja õhkutõus - see on megaäge. Ära mõtle mingitele paganama pagasitele vaid leia aknaalune koht, kus lennuki tiib sul vaadet ei sega ja naudi igat sekundit oma lennust. Imetle seda, kuidas insenerid on disaininud lenniki salongi ja märka, kui head näevad välja lennusaatjad. Kui vanus lubab, ei tee liiga tilluke pudel veini.

Sul on ümberistumiseks 5 tundi aega - seda on niipalju, et jõuad ümberistumise u 10 korda läbi harjutada. Aeg on piisav, et teha lennujaama lähistel üks mõnus matk, nautes viivuks suvist Norrat. Aga võid jääda ka lennujaama ja jälgida, millised erilisi inimesi seal liigub. Paki kaasa hea võileib ja magus jook. Oslo lennujaam on hirmus kallis ja võid vaikselt naeru pugistades arvutada, et säästsid võileivaga väikese varanduse.

Selliseid detaile on sadu, mida lendamise ja lennujaamade puhul nautida. Ja igav oleks, kui kõik läheks perfektselt sest igasugu sekeldused on, vähemasti tagantjärele, nauditavad. Seega - naudi oma hirmu ja seda, kui suurepäraselt sa hakkama saad!

Riiast Marokosse (RAK) alates 95 eurot edasi-tagasi ühele, Lanzarote alates 99,96 eur...

Vaata azair.eu, väga häid pakkumisi piisavalt.

Kui ma oma kogemustest välismaal auto rentimisest räägin, siis üks asi, mida pea alati ütlen, on see, et Maltal ma autot enam ei rendiks. Kuna andsime auto paar päeva enne ärasõitu ära, siis pole ma kunagi autost lahtisaamise järel nii õnnelik olnud kui seal.

No ei sobinud minul seal sõitmine. Kõigepealt vasakpoolne liiklus, millega veel ära kuidagi harjus. Siis, noh, ei olnud need teed kõige paremad. Kuna asustus on tihe, siis ka autosid oli üle keskmise - sigin ja sagin kogu aeg. Isegi märtsi lõpul, mis pole ju kõrghooaeg. Pealinnas sattusime ikka päris tõsisesse ummikusse.

Kuigi mulle sõitmine meeldib, siis no ei olnud Malta teed ja autod minu jaoks.

Kui Kanaari saari soovitada, siis ei tohiks väga Tenerifes kinni olla. Tenerifel on tore aga Lanzarote, kus eelmisel aprillil käisin, oli vähemasti minule palju huvitavam.

Suht lennuvaba aasta vist tuleb. Rõõmustad vahepeal ikka, kuhu või mis toreda hinnaga UKst või Saksamaalt saaks. Siis püüad reisiplaanile liita mõnda mõistliku hinnaga otsa Riiast või Tallinnast aga enamjaolt selle taha hea plaan jääbki.

Kevadtripp tuleb ära jätta ja suvel vahelduseks autoga minna. Vaatab, mis sügisel ja järgmine aasta saab. Loodame, et lisandub uusi lennukeid nagu kihulasi!

See pole küll eriti tõenäoline, et võrdlus toimub lepingusse kirjutatud ja broneerimissüsteemi sisestatud e-posti vahel. Ju peitus põhjus mujal. Jäin mõtlema, et kui sa juba broneeringu numbrit nägid, siis kuidas seda broneeringut ei lõpetatud. Äsja broneerisin ja meil jõudis enne, kui broneeringu number kuvati. Ehk nägid mingit muud numbrit?

Ryanairi lennuaegade muutmise tõenäosuse saaks nii, et kasutaks tõenäosuse arvutamise valemeid ja lähteandmeid. Lähteandmed on ainult Ryanairil endal, seega jääb katki. Kui nüüd keegi ütleb et 2008 jäin Tenerife lennust maha ja keegi, et 2013 sain ilusasti kohale, siis nende juhuslike andmete põhjal tõenäosust arvutada ei maksa. Kui satuvad vastama rahulolevad lendajad, siis võid tõsta ainult oma meeleolu ja optimismi.

Seega - on risk, et muudetakse ja võimalus, et ei muudeta. Sinu valida on, kas riskid või mitte. Selline närvikõdi, põnev ju.

Need H Top hotellid jätsid Costa Braval kuidagi väsinud mulje. Kaks sügist oleme sealkandis käinud ja viies erinevas hotellis olnud. Enne minekut on hobi korras tehtud veebis korralik hotellide kammimine, et mõistliku raha eest leida parim valik. H Topi valimine pole päevakorda tulnud. Samas see Royal Beach tundus nende seast üks viisakamaid. Tripadvisor annab kolm punkti: http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g494960-d280924-Reviews-H_Top_Royal_Beach-Lloret_de_Mar_Costa_Brava_Province_of_Girona_Catalonia.html

Esimest korda minnes tuleb auto kindlasti võtta, nagu eelkõnelejad ka välja tõid, on see suhteliselt soodne. Barcelona tihe liiklus ja kallis parkimine polnud minu jaoks aga mägedes on lahe!

Hea valik muidugi, noortel inimestel on mõttetu väikest varandust kauge reisi peale kulutada, peaasi on ju sellise reisi puhul ikka seltskond ja koosolemine. Käisime töökaaslastega ükskord kapsauss-rongiga (Valga-Riia-Valga), see oli eriti lõbus, tagusime kaarte, sõime suitsuvorsti, jne. Nalja sai rohkem kui rubla eest. Bulgaariasse jõuad naiste ja lastega hiljem küll ja küll minna.

Ja Jurmala kämping on siin: http://www.nemo.lv/en/par_mums.html

If a Ryanair flight is time changed significantly (more than 3 hours before or after the original departure time) and no suitable alternative flight is available, we will, upon application, offer a refund for all monies paid in respect of the time changed flight, without further liability.

Ehk vaheta Malta-Sitsiilia lend mõne varasema vastu või raha tagasi (seda siis ikkagi ainult selle pileti eest).

10-kuuse vedu puudutavale küsimusele:

Eraldi pagasit imikule Ryanair ette näinud ei ole, küll aga kokkupandava käru, mille saad tasuta kaasa vedada.

Käruga mine kõigepealt check-in'i. Seal küsitakse, kas soovid käru kohe lennukisse saata või tahad sellega edasi minna. Kuna lapsele mugavam on edasi kärutada, siis lase edasi. Siis pannakse käru külge kleps ja klepsu teine pool sinu pileti külge. Turvakontrollis tuleb laps käru pealt eemaldada ja käru kokku litsuda. Sarnaselt muude kodinatega sõidab käru turvatunnelist läbi.

Käruta edasi väravasse, sealt lennukini. Enne treppi pane käru kokku ja selle toimetab pagasiruumi lennuteenindaja. Kui saabumisel trepist alla saad, on kärud juba trepi juures reas või pagasilindil.

3G teatas küll kahjuks, et "This App Is Incompatible With This iPhone"...

Las Vegase südalinn oli mingil määral ootuspärane, kuna enne reisi sai vaadatud üsna palju pilte, videosid ja Google StreetView'd, nii et oli tunne, nagu oleks seal varem juba käinud.

Oma kirkamad elamused sain hoopis Las Vegase läheduses matkates ja mägirattaga sõites. Kuna minu peatuspaik asus vahetult linna ääres läänes, oli kõrb ja mäed kohe kiviga visata. Las Vegase vahetus läheduses on rahvuspark Red Rock Canyon, oma matkaradade, väikeste farmide, haruldaste liikide, geoloogiliste imede ja palju muu huvitavaga. Minu pikem matk mägedes kestis ligi üheksa tundi, lisaks lühemad ja pikemad jalutuskäigud. Samuti õnnestus laenata ühe eestlase abikaasalt MTB, millega oli ülimalt lahe nii äärelinnas, kesklinnas kui mägiradadel ringi kimada. Kui seal üksinda keset loodust ringi uidata, siis on tunne selline, mida sõnadesse raske panna.

Nii et Las Vegas ei ole ainult lõbujanustele, vaid tõeliselt vinge koht ka spordi- ja loodushuvilistele. Ja see ei maksa praktiliselt midagi.

Tahtsin Farost autot rentida aga millegipärast jätsin selle tookord viimasele minutile. Nädal enne ärkasin ja saatsin erinevad päringud paljudesse rendifirmadesse. Kuna oli kõrghooaeg (august), siis muidugi olid kõik autod selleks ajaks läinud. Enda rumalus, tavaliselt broneerin autod varakult. Seega moraal - broneeri varakult ette, saad meelerahu ja põhjaliku otsimise korral hea hinna.

Kohapealt ei vaadanud, otsustasime sõita vahelduseks rongi, bussi ja taksoga.

Aga põhimõtteliselt saab Hispaaniasse sõita küll. Tingimused erinevatel rentijatel küll pisut erinevad, kuid reeglina tuleb võtta täiskindlustus (mis on soovitav nagunii võtta) ja maksta ka pisut lisa (mäletamist mööda oli suurusjärk 30 eurot rendiperioodi kohta). Aga selle kohta, kas tasub öelda, et lähed Hispaaniasse... Noh, lähed ja midagi ei juhtu, siis ei jõua ennast ära kiita kui osav olid ja rendifirma arvelt mõnikümmend eurot kokku hoidsid. Kui juhtub, eks ei jõua ära kiruda, et mõnekümne euro asemel hoopis kopsakama kulu pead kandma. Igaühe enda valik ja vastutus.

Sõitsime äsja neli otsa (TLL-NYO-MLA-LTN-TLL) koos käruga ja meie kogemus näitab, et see on üllatavalt lihtne ja mugav.

Käruga mine kõigepealt check-in'i. Seal küsitakse, kas soovid käru kohe lennukisse saata või tahad sellega edasi minna. Kuna lapsele mugavam on edasi kärutada, siis eelistasime alati kaasa võtta. Siis pannakse käru külge kleps ja klepsu teine pool sinu pileti külge. Turvakontrollis tuleb laps käru pealt eemaldada ja käru kokku litsuda. Sarnaselt muude kodinatega sõidab käru turvatunnelist läbi.

Kärutasime edasi väravasse, sealt jalutasime lennukini. Enne treppi panime käru kokku ja selle toimetas pagasiruumi lennuteenindaja. Kui saabumisel trepist alla saime, olid kärud juba trepi juures reas.

Kuna laps oli neljakuune, siis eraldi piletit temal ei olnud. Ka ei olnud kaasas midagi peale käsipagasi. Kergkäru vedu on tasuta. Meie sõitsime Ryanairiga, aga ka Smartlynx'is on see nii (www.smart-lynx.com/?Doc=176):

For infants under 2 years of age a foldable pushchair/carriage and 10kg of baggage is allowed.

Põlvamaal toimub samuti kohalik "Liigu terviseks" rattamatkade sari: http://polvamaa.ee/index.php?page=2129&.

On kogemus küll ja seda ka Mallorcal. Eestis broneerisime esimese hotelli, kuhu peale lennureisi läksime. Siis hakkasime vaikselt ringi sõitma ja vaatama. Nädala jooksul sai oldud mäletamist mööda kolmes või neljas hotellis ja ei kahetse valikut. Kellel kolida ei meeldi, sellele see muidugi ei sobi. Meile meeldib ja see on suht tavaline praktika.

Kui juhtub olema nutitelefon, siis soovitan sinna tõmmata mõned asjakohased appsid (nt booking.com, hotels.com), mille abil on broneeringut väga lihtne teha. Kasuks tuleb ka eeltöö st enam-vähem on ettekujutus pakutavatest hotellidest olemas.

Aprillis on täituvus madal ja häid hotelle võib saada väga hea hinnaga.

Läbisin piiripunkti märtsis New Yorgis. Peale lennu lõppu ei viitsinud eriti liigutada (juhuse tahtel sõitsin äriklassis ja ehk siis võtsin veel viimast:) ja läksin maha siis, kui lennuk pea tühi. Muidugi avastasin, et enne mind oli saba pikk nagu madu-uss. Hea, et järgmise lennuni aega jagus, sest sabas tiksumise peale kulus ehk kusagil poolteist tundi. Algul oli ikka päris suur hirm, sest kuigi teadsin ennast korraliku kodaniku olevat ja ka maad tulin külastama parimas usus ja tahtmises, kartsin siiski, et mind ikka mingil põhjusel koos oma tallinna kiludega Tallinna poole tagasi saadetakse. Või kilud käest võetakse ja siis ilma edasi saadetakse, mis oleks kohalike sugulaste jaoks pea samasugune õnnetus olnud. Seismise ajal oli mul eksklusiivne võimalus tutvuda u 30 korda Ameerikasse-sisenemise õppevideoga, peale mille nägemist olin piiriületuseks saanud perfektse ettevalmistuse, täieliku meelekindluse ja veendumuse, et olen USAs "very welcome". Seetõtu järgnes õpitud motoorikale "ulatan passi-vaatan kaamera-parem kämmal-vasak kämmal" vestluseta passitembeldus ja veelkordne teretulemast.

Kui valesti sa nime kirjutasid? Kuni 3 tahte voib valesti olla.

  1. Kordades soodsam hind kui teistel lennufirmadel. Senine positiivne kogemus.

  2. On seni jätnud alati hea mulje.

  3. Ei ole seni tekkinud.

  4. Jah

  5. Sõltumata firmast on mul lennukis (või bussis) alati kitsas, pikk inimene. Ryanairi lennukid on uued ja puhtad.

  6. Jah, miks mitte. Eriti peale seda, kui avati uued sihtkohad Tallinnast (seni olen sõitnud Riiast).