Tere!
Usun, et siin kindlasti selliseid postitusi palju, ei jòua kòiki làbi lugeda, ehk keegi kogenum targem oskaks nõu anda.
Seoses koroona viirusega jàeti mu reis Uus-Meremaale ära 4 p enne reisi.
Kuna pilet on ostetud läbi kolmanda firma (travel2be.com ) kaudu, kellega on põhimòtteliselt võimatu ühendust saada , suhtlesin otse lennufirmaga (qatar) kellega lend pidi toimuma. Kuu aega hiljem anti qatari poolt vaucher, aga kuna covid19 pole kuskile kadunud siis ilmselt ei leia ka kasutust sellele ja otsustasin uurida refundi võimalust. Pikk ja keeruline protsess kuna firma kellelt ostsin ei vasta ei kõnedele ei e-mailidele (kulutades 150.- eur lihtsalt et ootejärjekorras oodata, mis pandi ka lõpuks kinni) . Sain lõpuks neilt vastuse et qatar peab pileti reopen’ma et nad pääseks andmetele ligi. Saades qatarilt vaucheri kinnitused ja muud dokumendid, mille edastasin Travel2be’le, vastasid nad et kuna nende teenustasu on 50.- eur kallim kui vaucher siis põhimõtteliselt mulle refundi ei võimalda. Nii on mind jooksutatud edasi-tagasi ja ausaltöeldes juba väsinud sellest kõigest ja nüüdseks 10 kuud aega võtnud. Pileti kogu maksumus üle 600.- eur. Ei tahaks nagu asja pooleli ka jätta. Ehk leidub siin kedagi kes oskab soovitada mida teha, kelle poole pöörduda või ehk kellegil sarnane lugu.
Ja pole mõtet soovitada (eesti) juristi, kuna nendega juba ühenduses olnud ja nemad vastasid järgenavalt : ei saa nõuet menetlusse võtta, sest puudub kohtualluvus Eestis (reis ei lõpe ega alga Eestis). Ehk siis reis hel-doha-auckland.
Voucheri müüa soovitajatele - vähemalt minu kogemust mööda ei võimalda Qatar voucheril nime muuta. Voucher on nimeline ja seda ei saa teisele isikule anda. Meil jäi eelmise aasta aprilli reis Sri Lankale ära ja juhtus nii, et kolm inimest said kenasti refundi (3 inimest samal bronnil), aga üks reisija, kellel oli eraldi bronn, ei saanud. Tema taotluse menetlemisel tekkis miski viga ja temale väljastati voucher. Nüüd on juba kuid ja kuid seda arutelu peetud Qatariga ja saadetud kirju BudetAirile, kuid tulemuseta. Kuna ma ise olen koroona-ajal ka reisinud, siis pakkusin sõbrannale tema voucheri ära kasutada nüüd talvel, kui olin endale Rwanda piletid ostmas. Paraku EI võimaldanud süsteem mul tema voucheri kasutada ning ka Qatari helistades tuli ühemõtteline vastus, et voucher on personaalne ja seda saab kasutada ainult algne pileti omanik.
Kui kellelgi on just konkreetselt Qatari voucheriga miski muu kogemus, siis hea meelega loeks selle kohta, et saaks sõbranna voucher järgmine kord kasutada. Seni ei ole see õnnestunud.
Mis puutub juristi ja kohtualluvust - tarbijakaitsevaidlustes saab avalduse esitada tarbija elukohajärgses riigis. Edasi käivitub tarbijakaitseasutuste vaheline koostöö, kus taotlus edastatakse siis kuhugi, kus reaalne menetluspädevus. Aga teemaalgataja kui tarbija saab rahuliku südamega teha ise avaldus Eesti tarbijakaitsele. Lisainfot loe siit: https://consumer.ee/esita-kaebus/