Lennuhüvitis

Tere! 

Usun, et siin kindlasti selliseid postitusi palju, ei jòua kòiki làbi lugeda, ehk keegi kogenum targem oskaks nõu anda. 

Seoses koroona viirusega jàeti mu reis Uus-Meremaale ära 4 p enne reisi. 

Kuna pilet on ostetud läbi kolmanda firma (travel2be.com ) kaudu, kellega on põhimòtteliselt võimatu ühendust saada , suhtlesin otse lennufirmaga (qatar) kellega lend pidi toimuma. Kuu aega hiljem anti qatari poolt vaucher, aga kuna covid19 pole kuskile kadunud siis ilmselt ei leia ka kasutust sellele ja otsustasin uurida refundi võimalust. Pikk ja keeruline protsess kuna firma kellelt ostsin ei vasta ei kõnedele ei e-mailidele (kulutades 150.- eur lihtsalt et ootejärjekorras oodata, mis pandi ka lõpuks kinni) . Sain lõpuks neilt vastuse et qatar peab pileti reopen’ma et nad pääseks andmetele ligi. Saades qatarilt vaucheri kinnitused ja muud dokumendid, mille edastasin Travel2be’le, vastasid nad et kuna nende teenustasu on 50.- eur kallim kui vaucher siis põhimõtteliselt mulle refundi ei võimalda. Nii on mind jooksutatud edasi-tagasi ja ausaltöeldes juba väsinud sellest kõigest ja nüüdseks 10 kuud aega võtnud. Pileti kogu maksumus üle 600.- eur. Ei tahaks nagu asja pooleli ka jätta. Ehk leidub siin kedagi kes oskab soovitada mida teha, kelle poole pöörduda või ehk kellegil sarnane lugu. 

Ja pole mõtet soovitada (eesti) juristi, kuna nendega juba ühenduses olnud ja nemad vastasid järgenavalt :  ei saa nõuet menetlusse võtta, sest puudub kohtualluvus Eestis (reis ei lõpe ega alga Eestis). Ehk siis reis hel-doha-auckland.

Esiteks, sajandat korda, ärge kasutage neid absurdseid vahendajaid, et natukene piletilt säästa.

Teiseks, ära helista on tavatelefoniga välismaisele lennufirma/vahendaja numbrile. Selle jaoks on Skype, kelle teenust kasutades oleks see sama kõne maksnud mitte 150 vaid ca 5 eurot.

Kolmandaks, kui ikka totaalselt kopp ees, võid proovida ju voucheri maha müüa. Mis kehtivus on? Pakun, et ehk mingi 60-70% nimiväärtusest pakutakse, kuigi oleneb väga, et kaua on aega kasutada.

Jutust ei selgu, kes lennud tühistas, kas QR või teemaalgataja ise. Kui oli vabatahtlik tühistamine, siis tuleb rahul olla, et voucher anti.

QR poolse tühistamise korral oleks saanud raha tagasi küsida, aga üldjuhul pärast seda, kui voucheriga nõus on oldud, pole see enam võimalik.

Tere!

Puutun töö asjus kokku pangakaardivaietega ja valdavalt oleme sellistel puhkudel klientidele raha tagasi saanud, nii et soovitan võtta ühendust oma pangaga.

Seal on paar punkti, millest oleneb, millele vaiet esitades rõhuda, nt kas tulevad mängu euroopa regulatsioonid, kas kaart oli visa või mc.

Üldiselt vahendajad nagu travel2be lükkavad esialgu chargebacki tagasi ning tuleb minna arbitrationisse, selles osas võib olla vaja panka veidi tagant suruda, kuna see on tükk tööd ning kaotuse korral korralikud trahvid.

Ma olen tänu chargebackile (krediitkaardi tehingu vaidlustamine panga kaudu) ikka päris palju raha tagasi saanud. See on krediitkaardi omaniku õigus küsida raha tagasi teenuse eest mida neile ei osutatud. 

Siinkohal on muidugi oluline silmas pidada kahte olulist nüanssi - teenus peab olema tühistatud teenusepakkuja poolt ning nõude esitamise aegumistähtaeg on 4 kuud peale planeeritud teenuse osutamist (st kui lend oli näiteks planeeritud 1. maiks, siis on aega nõuet esitada kuni 1. september).

Kui klient on hüvitisena voucheri vastu võtnud, siis on chargebacki keeruline põhjendada.

Teinekord pane vautšer kasvõi siinsamas ost-müük sektsioonis 450 EUR eest müüki, oleksid säästnud 10 kuud ja vahendajate nuumamise vaeva. Qatari soodukaid jookseb ka siin pidevalt (viimati paari päeva eest Sansibarile) ning suure tõenäosusega oleks see juba kellegi poolt ära kulutatud. Lisaks asjaolu, et kui vautšer vastu võetud, siis lennufirmal kohustust seda rahaks teha enam ei ole ning ka chargebacki nüue läbi ei läheks. Samuti tuleb arvestada et vautšerid tihti tähtajalised, SASil näiteks tavaliselt aasta.

Voucheri müüa soovitajatele - vähemalt minu kogemust mööda ei võimalda Qatar voucheril nime muuta. Voucher on nimeline ja seda ei saa teisele isikule anda. Meil jäi eelmise aasta aprilli reis Sri Lankale ära ja juhtus nii, et kolm inimest said kenasti refundi (3 inimest samal bronnil), aga üks reisija, kellel oli eraldi bronn, ei saanud. Tema taotluse menetlemisel tekkis miski viga ja temale väljastati voucher. Nüüd on juba kuid ja kuid seda arutelu peetud Qatariga ja saadetud kirju BudetAirile, kuid tulemuseta. Kuna ma ise olen koroona-ajal ka reisinud, siis pakkusin sõbrannale tema voucheri ära kasutada nüüd talvel, kui olin endale Rwanda piletid ostmas. Paraku EI võimaldanud süsteem mul tema voucheri kasutada ning ka Qatari helistades tuli ühemõtteline vastus, et voucher on personaalne ja seda saab kasutada ainult algne pileti omanik.

Kui kellelgi on just konkreetselt Qatari voucheriga miski muu kogemus, siis hea meelega loeks selle kohta, et saaks sõbranna voucher järgmine kord kasutada. Seni ei ole see õnnestunud.

Mis puutub juristi ja kohtualluvust - tarbijakaitsevaidlustes saab avalduse esitada tarbija elukohajärgses riigis. Edasi käivitub tarbijakaitseasutuste vaheline koostöö, kus taotlus edastatakse siis kuhugi, kus reaalne menetluspädevus. Aga teemaalgataja kui tarbija saab rahuliku südamega teha ise avaldus Eesti tarbijakaitsele. Lisainfot loe siit: https://consumer.ee/esita-kaebus/

Tnx kòikidedele vastajatele, sooviks siiski lahendusi, ettepanekuid ? Nt keegi tòi vâlja pangaga yhendust v6tta ( ilmselt hilja kui 10kuud möödas)teiseks minule pole pakutud varianti kas refund v6i vaucher, ehk siis vaucher tuli automaatselt ja seda ka minu algatusel. Ehk oskaks keegi asjaliku juristi soovitada vòi vòtta yhendust soome tarbijakiatseametiga ?vòi leidsin siit trip.ee’st sellise postituse 

https://trip.ee/foorum/uldfoorum/uus-lahendus-koroonaviiruse-tottu-tuehistatud-lendude-piletiraha-tagasisaamiseks

Oskab ehk keegi sooovitada !?

To Marko Velt 

Juristina ma andsingi Sulle nõu - ava see link, mis ma postitasin, ja esita kaebus Eesti Tarbijakaitse Ametisse (kui Sa elad Eestis). See peaks olema Su esimene samm, kui suhtlus piletimüüjaga ei toimi. 

Panga charge-back'i ei oska kommenteerida, pole ise seda teinud.