Lufthansa Miles & More

Vaatasin et Lufthansa veebis saab selle Miles & More kaardi taotluse esitada ja saab ajutise kaardi. Ehk siis saad ainult kaardi numbri ja kui on 3000 miili arvele tekkinud, siis saadavad selle õige kaardi postiga? Teab keegi selle kohta miskit, kas Eesti kohta ka toimib. Või on mingi kohalik esindus, kust selle saab? Pean siis check-in'is tädile selle ajutise numbri ütlema, kuna mul päris kaarti pole?

Üle-eelmisel reedel toimunu jutukavestluses oli sellest ka juttu, vaata kokkuvõtet, suht alguses on peatükk "Boonuspunktid". Ega nüüd mina ka lõpuni asjast aru ei saand aga ehk on abiks.

Lufthansal on esindus täitsa olemas, aga telefoninumbrit tuleb telefoniraamatust otsida. Muidugi tasub huvilistel vaadata ka nende fantastilisele kodulehele, seal on kirjas ainult see kõige vajalikum informatsioon. Mis Lufti meelest on see, et Tallinna lennujaamast kesklinna on 8 km. Samas on see siiski märgatav edasiminek võrreldes eelmise aasta lõpuga, kui brauserisse trükkides www.lufthansa.ee lennutati sind ilma igasugu boonuspunktideta kpnqwesti kodukale. Programm No Miles and Even Less!

Rävala pst 2 10145 Tallinn
Piletid, broneerimine kesklinnas (0) 666 3045

http://www.1182.ee/baas/disp.cgi?uid=00001P6G0wdKKegU00Y0j

Lufthansa lehelt saad registreerida ja saad nn. ajutise numbri. Hiljem (~2 nädala pärast) saad oma aadressil plastikkaardi, millel on sama number mis oli ka ajutine s.t. ajutine saab päriseks. Seejärel saad oma kaardile miile ehk punkte koguda. Mul endal on SAS eurobonuse kaart ja punkte nii palju kogunenud, et sain hõbedase taseme. Ilmselt on Luftil enam vähem sama süsteem see tähendab erinevad tasemed. Mina tegin oma kaardi kunagi lennuväljal enne check ini. Pikkade lendudega teenib päris palju punkte nii et nende eest saab pärast boonusreise (lennupileteid, hotelle, autorenti) taodelda.

Peaksid olemas samas kohas kesklinnas, ametiühingute maja taga.

SAS Eurobonusega lendasin ma oma esimesed lennud ilma kaardita, kuid avaldus oli tehtud, peale lendu viisin piletid esindusse, sain oma punktid kirja ja kaardi ka kätte.

Seega keegi siis konkreetselt Lufthansa kohta ei tea :) Ma siis katsetan ise esimesena (ehh, ei viitsi kohale minna Tlna kontorisse, püüan läbi veebi kõik asjad aetud saada). Ma nende .com veebist sain siiski aru, nagu saaks selle päris kaardi alles siis, kui oled 3000 punkti saanud, niisama taotluse peale nad ei saada. Veits loogiline ka. Sellest võib siis järeldada, et ainult selle virtuaalkaardi (numbri) kaudu peaks saama selle esmase 3000 miili ikkagi kuidagi kätte. Trükin siis ise omale selle esmase kaardi :)

Kõige mõistlikum on ehk siiski helistada Tallinna Lufthansa esindusse. Kuid minu arusaamist mööda on LH-l tõesti nii, et ajutine kaart vahetatakse päriskaardi vastu siis, kui selle omanik on lennanud teatud hulga miile (st 3000). Ma usun, et need ei pea olema LH lennud, küll aga Star Alliance'i lennud (ka SAS kuulub sinna).
See lähenemine, et peab enne nö linnukese kirja saama, kui sulle kaart antakse, kehtib mitme lennufirma puhul (nt ka Air France talitab vist samamoodi).

Aga milleks Lufthansa kaart? Äkki oleks mõistlik ka SASi helistada ja hoopis nende kaart võtta, kui lihtsamalt saab? Lufthansa ei pea ju kinnisidee olema, Lufthansa punktid saab SASi kaardile ka, kogemus aga puudub, kas esimese korraga ka nii saab... igal juhul maksaks uurida, s.t +1 telefonikõne ja asi selge.

Mulle soovitati kunagi ka teha SAS Euroboonus kaart. Kuna Star Alianssi kuuluvuad nii mitmed kompaniid, siis vahet tõepoolest ei ole kas teha Miles & more või Euroboonus.
Star Allianssi kuuluvad ka LAuda Ar, Austrian Airline, Air Canada, Air New Zeeland, Mexicana, Singapore Airlines, Thai jne. Need on põhipartnerid ja saab nn. basic punkte. Lisaks on muud koostööpartnerid (näiteks Estonian Air), kelledelt saab extra punkte. Jutt on suht keeruline, aga eks see saab aega mööda arusaadavamaks.

Katsetasin ara ja sobis ise paberile kribatud veebist saadud ajutine number kyll. Pole veel nainud kas mingeid punkte on laekunud, kuid tadi loi selle check/innis rahulikuln sisse kysimusi esitamata :)

Nuuh kui tokyos sai käidud siis pandi estonian airi lennu eest ka basic pointe..

aga see vist sellepärast et pilet oli ikka sasilt ostetud aga kuna reis oli TLL kopenkaaken narita
siis kasutasid nad osavasti Eairi ära..

Teate sõbrad, see on mastaabiküsimus.
Eurobonus on suhteliselt lokaalne ugri-murgi-värk, olgugi, et SAS kuulub StarAlliance'i.

Väike võrldus:
Lufthansal on suht lihtne saavutada FTL (hõbe)tase -- vaid 35 tuhat staatusmiili.
Sealt edasi läheb lõbusaks - lisandub igalt lennult veel +25% miile ja kõik miili don lennates topelt: nii staatus- kui preemiamiilid.
OK, Eesti Õhu eest miile ei saa, aga seda saasta niigi ei kasuta.

FTL-ist edasi on mitte-Saksa-residendil Senator ehk kudltaseme saavutamiseks vaja kokku koguda (koos FTL-i 35 tuhandega) ainult 100 tuhat miili ja selle eest saab staatuse minimaalselt kaheks aastaks. Näide, kui saavutad FTL või SEN taseme 2007 märstis, kestab Sinu staatus automaatselt 2010 aasta 28.veebruarini.

See SAS EuroBonus tahab aga igal aastal rekvalifitseerumist, mis võib olla suht tüütu.

Lisaks, sõbrakesed, vaadakem ikka auhinnalehte ka.
Ja siin teeb Lufthansa SAS-ile pika puuga!!!
Kui muidugi, jah, keegi just ei taha oma miilikesi mingitele skandi-ugri-mugri-liinidele ära kulutada.

Olles SEN, saad kaaslase bookida kaasa poole väiksemate miilide eest. Lisaks veel mitmeid ja mitmeid hüvesid.

Star Gold staatus annab ka õigustuse väheke jalgu trampida, kui miskit ei meeldi ning... asjad saavad enamasti korda. :)

Käisin suvel Ateenas. Lendasin kah Lufthansaga (läbi Frankfurdi). Seal pakuti mulle võimalust teha Miles&More kaart. Täitsin taotluse ära ning sain asemele paberist nö. algse kaardi, kus tõest on olemas vaid kaardi nr. ja nimi. Plastikkaart saadetakse sulle koju siis, kui oled 3000 miili täis saanud. Kuna mina ei ole nüüd peale seda reisi Lufthansat kasutanud, pole mul veel ka plastikkaarti. Aga igatahes tundub asjalik asi olevat.. rohkelt boonuseid jne.

Sellega on jah lugu nii, et peab saama vähemalt 3000 miili, et see saadetaks. 3000 miili saabki kui lennata Tallinnast läbi Frankfurdi mõnda Euroopa linna ja broneeringuklass on mis-iganes-peale L või T (nende eest saab ainult 500 miili, mitte 3000 selle 4 segmendise Euroopa-sisese reisi eest.

Tasuks aga tähele panna, et Tallinna lennujaama tibid (või arvutid) EI EDASTA enamasti Sinu reisiinfot korrektselt Lufthansale. Sinu pardakaardile võib olla isegi trükitud Sinu M&M number, kuid Lufthansani see info ei jõua.
Siin aitab see, kui täidad Lufthansa veebis miilide tagantjärginõude avalduse (saab teha vist aasta jooksul pärast lennu toimumist).
Seda, KUI PALJU Sinul miile hetkeks kogunenud on ja milliste lendude eest, saab samuti teada Lufthansa veebis, kus tuleb ennast (ka oma ajutise kaardinumbriga on see võimalik) kasutajaks teha.

Aga hea valik on Lufthansa Miles & More igatahes.

Asi pole Tallinna lennujaama tibides - nemad ei pea seda kuhugi eraldi postituviga saatma. Asi on lennujaama kui asutuse küündimatuses, kelle süsteem juba aastaid ei haaku ei SASi ega ka LH süsteemidega, mistõttu paljudel kordadel ei ilmu Tallinnast väljalennu boonuspunktid su arvele automaatselt, vaid pead ise mõttetit raamatupidamist pidama ning neid punkte retrospektiivselt taotlema. Ning kuna nii lennujaamal kui SAS-il ja LH-l klientidest tegelikult sügavalt pohhui - raha tuleb niikuinii - siis pole keegi neist aastate jooksul vaevunud midagi ka ette võtma.

lufthansa kalkulaatoris selgus, et nt oma lennuga teenin ca 11000 miili. saan plastkaardi ja edasi? mis nende miilidega siis peale hakata? kui eriti tihe lendaja ei ole, siis pole sel kaardil ikkagi olulist kasutegurit, või olen asjast valesti aru saanud?

On ikka nende miilidega miskit peale hakata.

Esiteks kehtivad miilid mitte-staatus-reisija puhul 3 aastat, staatusreisija puhul aga senikau kui kehtib staatus+3aastat.

Kõige väiksem summa, mille eest juba midagi saab on 10 tuhat miili ja selle eest saab upgrade äriklassi jas euroopa või USA siselennul.
Samuti saab miilidega maksta ka FRA tax-free poodides (enamikus neist) või osta asju LH MIles & More kataloogist (telekateni välja, tõsi, telekas maksab juba väga palju miile ja sellist hulka on igal juhul mõistlikum lendamiseks kulutada).
Kõige odavam lend maksab minu mälu järgi 15 tuhat miili (aga seda on võimalik ainult nende veebis SmartSurf nime alt bronnida.)

LH M&M miilikalkulaator aga ei tööta juba paar kuud korrektselt, s.t. ei suuda lisada TLL-FRA miile. Seega võib tegelik miilide hulk olla veelgi suurem, kui Sinu poolt leitud 11 tuhat.

St. ikka FlySmart, mitte SmartSurf.

Jep, oli jah FlySmart.
Ei mäletanud peast täpselt.

Kunagi aastal 2004 novembris tuli käidud Portugalis ja seal mingi reklaamikampaania käigus täidetud Miles&More ankeet. Mingeid ajutisi kaarte me ei saanud, ainult sooja naeratuse ja lubaduse, et kaart tuleb postiga. Mingist 3000 miilist polnud juttu. Unustasin kogu asja. Täna, oh imet ja yllatust, tuli postis Luffe kaart. Arvake, kas oli mälus sobramist, et mida kuradit ja kes selle on tellinud, irv. Tänu eelmistele kommidele sain nii pika tulemise pöhjusegi teada :-)