See kas keegi teine teeb või ei tee rahvusvahelist juhiluba ei puutu asjasse. Vastavalt 1949 Genfi liikluskonventsioonile peab olema rahvusvaheline juhiluba. Asi see siis teha, mine ARK-i võta kaasa foto ja 26 eur. ja tee ära.
Rolleri rentimisel ei küsi keegi lube. Aga sõita seadusejärgselt ei tohi.
Seaduslikult peaks Eesti juhiloast piisama.
Seadus ise - https://www.mot.gov.my/en/Documents/Act%20333%20-%20Road%20Transport%20Act%201987.pdf Punkt 28 on välismaa lubade kohta. Mingi täpsustav nimekiri on näiteks siin, kus on ka nimeliselt riigid mainitud - https://cir.umpsa.edu.my/images/FOREIGN_LICENSE_RECOGNITION.pdf
Põhimõte vist selline, et kui juhiluba on ladina tähtedega, siis pole rahvusvahelist luba vaja. Kui on mingis muus tähestikus, siis on vaja tõlget, aga kõlbab ka rahvusvaheline luba, mis juba aitabki luba inglise keelde tõlkida.
Vaatasin suvaliste rahvusvaheliste rendifirmade kohalikke reegleid ja seal on ka selgelt kirjas, et piisab kodusest juhiloast, kui see on inglise keeles loetav. Meie luba on vastavalt EL-i standarditele ja selle lugemisega enamikes maailma riikides probleeme ei teki isegi, kui see kribukirjas selgitus seal äärel on reaalselt eesti keeles.
Fakt on see, et 3-ndates riikides tee ääres seadusega vehkimine võtab x aja ja ei tea kunagi kas lõpuks õigeks jääd. Minu jaoks vähemasti aeg=raha ja raha (aega) üleliia pole kunagi, aga 2x26EUR kulutus (mõlema konventsiooni kohase papiraamatu eest) ei ole just maailma kõige suurem väljaminek.
Üks kehtis aasta ja teine 3aastat, mul need konventsioonid alati sassis, aga see mille Eesti alles hiljaaegu ratifitseeris kehtib aasta.
Tunduvalt rahulikum liigelda, kui papiraamat kaasas. Aasias hakkab roller üldiselt 125cc alates, ehk siis jah, sellise aparaadiga liiklemiseks on vaja A-kategooria juhiluba. Malaisiat ei tea, aga Tais sõltuvalt piirkonnas on see politseile (nii RV juhiluba kui ka A-kat) eriline maiuspala. Rendipunktis ei huvita see luba kedagi niikaua kuni midagi ei juhtu.
VM ei oma kahjuks kogu infot kõigi maailma riikide seaduste jms kohta. Nad üritavad kuidagi kontrolli all hoida infot riiki sisenemise tingimuste kohta, mis on vahel siiski veel vananenud, aga näiteks see liikluse osa on enamike maailma riikide puhul lihtsalt kopeeritud tekst, millest juhindudes midagi halba juhtuda ei saa. Samas võivad kohalikud seadused lubada ka Eesti lubade kasutamist. Malaisias on see vastavas seaduses lihtsalt ja selgelt kirjas. Link on ülal olemas.
Vastuseks ei päde väide, et katsu sa siis kohaliku politseiga seaduste üle vaidlema hakata, kui teel kinni peetakse vms. Kohalikud politseinikud on seadustega samuti kursis ja ei hakka sellisel teemal vaidlema. EL-i lubade standard on nii üldtuntud, et seda pole seal vaja kellegil eriti uurima hakata.
Kuna Malaisia teemel postitus tekitati, siis ei hakka uut looma vaid küsin siin - mul kohe minek ja nädala keskel on India uus-aasta (Thaipusam). Kas Batu koopaid oleks kõige mõistlikum külastada päev enne, Thaipusami päeval või päev hiljem. Mul väike kahtlus, et õigel päeval saab küll pidustusi vaadata, aga rahvast nii palju, et koobastele endile väga ligi ei pääse.
Mina kasutasin kõikjal Grabi. Toimis hästi ja võib olla ühistranspordist isegi odavam.
Siin saab vaadata nende hinnaprognoosi.
https://www.grab.com/my/fare-check/