Matkaautoga Horvaatiasse

Stardime 1. septembri keskpäeval Tartust. Meie käsutuses on 6 kohaline matkabuss.
Läbime Lätit, Leedut, Poolat, Tsehhit, Austriat, Sloveeniat. Kavatseme ühe jutiga kohale sõita kuna juhte on 4 tükki. Nii Võidame aega ja saame rohkem kohapeal olla.
Sooviks teada palju Leedus teemaksud on?
Kuidas Euroopas ja eriti Horvaatias matkabussi reoveepaagi tühjendus käib ning puhta vee paagi täitmine?
Oleme teadlikud, et Horvaatias eriti hästi ei vaadata kui mataautoga kuskil suvalises kohas ööbida aga kavatseme seda siiski mõndades nurgatagustes kohtades teha. Kas kellegil on selle kohta mingeid ideid? Mõne öö veedame siiski ka kämpingus.
Kas matkaautoga on mõtet suurematesse linnatesse ronida?
Reisi eesmärk on rannapuhkus ja natuke vaatame ka kohalikke vaatamisväärsusi.
Kui kellegil on veel huvitavaid ideid meile siis öelge julgelt.
.
.
.
.
Toimetus korrastas pisut teksti grammatilist osa.

Käisin ise juulis kolmenädalasel tripil matkaautoga Horvaatias ja polnud mingeid probleeme. Tühjendus- ja täitmiskohad on kämpingutes igal pool olemas. Väljaspool kämpinguid ööbimine on üsna keeruline, kuna mereäär on tihedalt asustatud või siis puudub juurdepääs. Sisemaal on võimalusi piisavalt, aga seal ei ole enam selliseid vaateid.
Pikem ülevaade on kirjutatud matkaauto.com foorumis: http://www.matkaauto.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=27&func=view&id=1102&catid=8

Lisaks võid vaadata sealt foorumist alalõiku "Ööbimiskohad", kus on välja toodud mitmed kämpingud mere ääres koos hindade, koordinaatide ja kommentaaridega. Neid lisan sinna veel jõudumööda juurde.

"Reisimuljed" all on ka mõnedest vaatamisväärsustest pikemad jutud ja pildid. Loodan, et leiad midagi kasulikku. Ka sinna ilmub lähiajal lisa, kui aega saan.
Hääd reisi!

Kuna pealkiri klappis, siis kasutaks võimalust ja sooviks kogenud matkasellidelt infot. Eelmine suvi olime oma matkaautoga 15.juuli - 30. august Horvaatias koos kahe lapsega 2 ja 4 aastat vanad, Sel aastal läheks veidi hiljem, ehk siis need pealkirjas olevad 1.- 12. september. Möödunud suvel olime minimaalselt kämpingutes ( ca iga 4. öö, kui sedagi- laadisme akud täis, tegime vajalikud täitmised - tühjendamised. Enamuse ajast ja öödest olime pisemates kohtades, leppides kohalikega kokku, et kedagi segamata kuskil servas ära ööbida ja hommikul vara mõnes rannalähedases parklas kohati tasuta, kohati väikese tasu eest päev paigal olla. Lõviosa ajast liikusime Omisi ja Makarska vahelisel alal. Soosik oli koht nimega Lokva Rogoznica, väike küla ülipuhta rannaga, vähe rahvast rannas, varahommikul alati parkimiskoht ( tasuta ) 50m merest. Külas 1 pood, 1 restoran. Vennastusime kohalikega ja olime paljud ööd samas, tõustes veidi mägedesse, et öine liiklus ei segaks. Mõni kohalik tahtis 3 eurot struja ( elektri ) eest. Mõni pakkus tasuta. Ja nüüd küsimus- kes oskab soovitada sarnaseid kohti Horvaatias. Väiksemad kohad ilusa puhta rannaga ( mitte üle rahvastatud ), normaalse päevase parkimisega ( usun , et ööde suhtes saan kohalikega kokkuleppele ). Kui on tekkinud mõni kohalik semu sealmaal( telefon, netiaadress ), kes võiks kohapealseid olusid tutvustada jne. Ei ole puruvaene ja nädal -poolteist kämpingutes on normaalne. Aga nagu me olime 45 päeva kohapeal korrutatuna umbes 500- 600 krooniga öö eest ehk 27000 murulapi eest.

Lp.Uva
Septembris on peatuskohti ja vabu apartemente jalaga segada- vali ainult välja ja astu sisse.Ise olin nädal tagasi Orij ja Mali Rati piiripeal- 4- ne apart ja net ka olemas- 45 euri.Praegu sama raha eest Pagi saarel.
Teisalt ei saa aru yldse matkabussiga reisimisest kui kulud suuremad mis mul tavalise sõidukaga. Kui kämpas maksad juba sellise raha, mis mina aparti eest, siis milles point.Sõidukaga juba kytet kulub 3x vähem.
Randu muidugi rannikul igale maitsele- liiv, peen kivi, suurkivi, betoon. Meie rannas olid ainult yle tee apartide kylalised, kuna mere pool maju polnud ja puudus ka parkimise võimalus.

Matkabuss võttis möödunud suvel 10- 10,5 l/ 100 km kohta. Kiirus, tõsi on veidi madalam ( 95- 100 km/h ), seda tuuletakistuse ( kabiini kohal on ka magamisase )tõttu. Keskpäeval Tallinnast rahukikult välja sõites jõuab õhtuks Leedu-Poola piirini, Kalvarijas uinak ja varahommikul Poolat vallutama. Õhtul 19-ks oleme Slovakkia alguses Namestovo kämpingus ( 70 EEKi öö matkabussi koha eest ) Ujumine, dush, õhtusöök normaalses restoranis ( supp 1 eur, praad 5-6 ), selliste hindade juures pole mõtet isegi endal vaaritada. Hommikul liikvele üle Tatrate Budapesti poole.Budapesti äärelinnas võike shopping. ( tõsisemad tagasiteel ) Teepealt värsket saaki ja õhtul 16-17 Balatoni äärde 121km alla keerates on uus tasuta parkla ( 50m veest ). Kohalikelt guljassi ja jäätist, lastele ise tatraputru, ujuma ja magama ( o euri ). Hommikul teele, väike kõrvalepõige Zagrebisse ja Makarska juures kiirteelt mere äärde. ( Lokva Rogoznica ) Nii pika sõidu järel akud pakatavad ja kuna külmik ja soe vesi on gaasi peal, siis umbes 5 ööpäeva pole muud muret kui 300 m liikumine päeval rannaäärne parkla ( väiksem jõmm teeb lõunauinakut vahel rannas, vahel bussis. ) Sel ajal saab ise suppi keeta või siis kartul, kaste. Õhtuks teest eemale, et und ei segaks Jadranska magistrala liiklus. 5 ööd x 0 euri. Edasi varahommikul mööda mereäärt liikuma. Omisi tanklas on värske vesi ja kõrval tühjendus. Kaubandusest liha, maksa jm. Päeval Omisi rannas. Õhtul lastele lõbustuspark. Ööseks linnast 2 km Cetinja jõge pidi ülesvoolu, kus tohutu parkla öösiti tühi, naabrimehelt voolu ( 3 euri ) ja 4-5 ööpäva jälle mureta, sest valgustuseks läheb vähe voolu ( õues pikalt valge ) ja telekas jooksis kinni ja lapsed vaatavad õhtuseid multikaid arvutist dvd-lt. Varahommikuti mööda mereäärt vahelduseks igaks uueks päevaks uus rand ( Promanja, Tucepi, Mali Drvenik, ( ööpäev 4,5 - 5 euri ) Tegelikult päevane parkimistasu, aga kui õhtul lahkuvalt parklamehelt küsid, mis on, kui oleme siin varahommikuni, vastus- kõik OK . See ongi matkabussi mõte, et 3-nädalase tripi 2+2 inimesele , eelarveks tuleb 5000x 2 krooni teekond, 1000 krooni kohapeal sõit. 30 euri parklad, vool. Söök samas hinnajärgus kui kodus. Kuna olime 45 päeva siis, teekonna osamaks muudkui vähenes ja lisandusid kämpad nendel öödel, kui oli vaja veidi akusid laadida ja samas ka kõik täitmised- tühjendused. Sai küll pikavõitu jutt, aga see peaks lihtsustama vastajate tööd, OTSIME SARNASEID PIIRKONDI, KUI OLI MEIE OMIS- MAKARSKA- MALI DRVENIK. Tänud, kui keegi võtab vaevaks vastata, samas loodan , et pöörame omaltpoolt mõne matkabussiusku.

Äkki keegi eksib vahepeal ka siia.

Värskendan ka veidi teemat .... ehk siis planeerimisjärgus reisi eelarvet koostades tahaks üdini algajatest matkaseltskond teada, et kuidas käib teel olles auto reovee ja wc paagi tühjendus (mis maksab? kui tihti? kas väljaspool kämpingualasid leidub piisavalt kohti?) jne.

Me ostsime oma matkaauto juba üle 4 aasta tagasi ja ka alguses hurraaga wcd ja puha , aga juba viimased 3 aastat wcd ei kasuta ja isegi kahju , et uuel bussil teda üldse paar kuud kasutasime, sest spetsiifiline lõhn sellest sektsioonist enam ei kaogi. Siiani ei ole wc puudumine trassil või ööbimiskohtades küll teema olnud või siis vähemalt üles kaalunud tühjendusjamad. Tarbevee tühjendamine kämpades , isegi bensukates on palju lihtsam.