Mazuria ja Gdańsk

Mõtlen maikuus võtta ette perega autoreisi Poola. Vaadata natuke Warmia ja Masuuria regiooni ja kui aega on piisavalt ka Gdańskit.
Reis väikeste lastega.

On kellelgi kogemust? Millal parem startida (Tartust), õhtul või varahommikul? Tahaks, et tee peal oleks vähem liiklust.
Leedu piiri - Gdanski tee on sakiline ja liiklus tihe vist ka öösel??
Esimene ööbimine oleks parem Poolas, Suwalkist edasi, kus on vähem transiit!turiste nt Olecko, Giżycko, Kętrzyn..

Kumba teelõiku parem läbida öösel Tartu-Suwalki v. Suwalki-Gdansk? (Liiklustihedus=turvslisus=kiirus)

Kokku plaaniks 7 päeva.

Tänud!

Kogemus eelmisest suvest, enne Gdanski Elblagi poolt tulles oli teeremont.Sõitsin sealt läbi reede õhtul ja Gdanskist väljuv suund oli väga umbes, ikka mitmete kilomeetrite pikkuselt.Ei tea kui kaugel remondiga on jõutud.Mu arvates Suwalki - Gdansk teel, kui sõita läbi Mragowo, Ostrada, Poola mõistes väga tihedat liiklust pole, mis muidugi ei tähenda, et liikumiskiirus oleks Eesti oludega võrreldav.Gdanski regioonis ja Gizucko, Mikolaijki piirkonnas ongi kõige tihedam liiklus.
Turvalisuse mõttes läbiks Suwalki-Gdansk tee pigem valgel ajal, kuna suht palju kitsaid ja käänulisi teid ja Masuuria kant on ka päeva valgel ilus vaadata.
Ma hakkaks Tartust hommikul sõitma, ööbimise teeks kuskil Masuuria kandis ja Gdanskisse sissesõitmist väldiks kindlasti hommikusel tipptunnil ja pühapäeva õhtul.
Tuleb arvestada et Lätis alates Valkast Valmiera peale on teeremont, aprilli algul ettevalmistustööd käisid, see võtab ka aega maha ja Leedus Kaunas-Marijampole vahel.

Ma pakuks ka , et võõra tee peal (Poolas) on ikka mõistlik valges sõita, seda enam , et üksjagu käänuline. Valges küll rohkem liiklust, kuid turvalisem. Olen hämaras liikunud Mikolajkist Suwalki peale, no oli suht ebamugav koguaeg kruttida ja aimata kuhu tee läheb.

Sihi - meil sama plaan (ja samuti algusega Tartust :) ) juulis. Kui tüli ei tee, võiksite peale reisi oma muljeid jagada!

No lastega 1000km lastega järjest panna Poola on päris karm ilma ööbimiseta. Gdansk ise oma liivarannaga ilus nagu Pärnu

Käisime eelmisel suvel marshruuduga Pärnu-Gdansk. Ööbisime Kaunases. Kui oled Airbnb kasutaja, soojalt soovitan Ringaudai, Kauno apskritis. https://www.airbnb.ru/rooms/13027735

Sealt sõitsime seda teedpidi mis google maps näitas: Suwalki-Gizycko-Bartoszyce kuni kiirteeni ja sealt otse Gdanski. Kuni kiirteeni oli korralik sinka-vonka tee, peale Gizycko- liiklus rahulik, väga (!) ilus maastik. Külapoodides pangakaart ei tööta, kui münte ei ole siis jäätist ei saa :). Gdanski jõudsime õhtuse tiptunni ajaks ning mitu tundi seisime ummikus.
Gdanskist jäi meeldiv mulje, igati tasub minna. Peale Pärnu, Sopot ei jätnud erilist muljet, aga nende muusikafestivali lava on täitsa fantastiline objekt. Ning lava ümbritsev park on ilus, meeldiv ja rahulik.
Tagasiteel külastasime Malborki kindlust. Väga väärtuslik turismi objekt. Sinna tasub jõuda võimalikult vara et vältida bussituristide massi kassades.

Olen kahel järjestikus suvel käinud Poolas seiklemas. Üleeelmisel suvel kokku 7 päeva Põhja-Poola kuni Gdynia -Wladyslawowoni!
Tallinnast startisin 10.00 ja 20.00 olin Suwalkist veidi edasi Augustowi nimelises väikelinnas, mis on kena Poola siseturismiskeskus kanalite ja järvistu keskel. Seal odavam ööbida kui Leedus.
Rihtisin sinnasõidu nädalavahetusse, mil rekkaid vähem ja kiirem sõita, sest Põhja-Poolas mitmerealised kiirteed puuduvad ja tööpäevadel tuleb käänulistel ja kitsamatel maanteedel seetõttu ajakaoga arvestada. Üldiselt soovitan ka päeval sõitu, ükskord jäime liiga kaua munema ja tuli ööbimiskohta pimedas kimada- käänulised kitsad teed, ega kerge polnud!
Perega minnes võib Augustowis isegi päeva veeta, seal eurorahadega ranna- promenaadid rajatud, kanalitel ja järvedel saab jõelaevadega sõita ja kajakkide-kanuudega matka marsuudi ette võtta! Kohalikus I-punktis kaardid ja vastavad teenust pakkuvate firmade kontaktis olemas. Kui suund Gdanski poole, siis kohalike soovitusel sõitsin Gizycko ümbrust kaema -see üks Järvistu ala keskusi ja loodus ilus! Teed looklevad kuppelmastiku ja järvede vahel kuni lähedalolevale Hitleri idavallutuste peakorteri Hundikoopani ( Wilczy Szaniec). Soovitan seda kohta kindlasti ajaloohuvilisel külastada ja kindlasti võtta giid, mis ei maksa palju. Jõudsime sinna Hitleri salalinnakusse õhtul 21.00 paiku ja saime endiste saksa ohvitseride kasiinosse rajatud askeetlikusse hotelli öömaja. Miljöö ja atmosfäär oli lahe, ajastus ka, sest hommikul vist 10.00 sai kohe giid võetud ja enne rahvamasside saabumist rahulikult kogu alale tiir peale tehtu. Malborki poole väljudes saime aru, et õigel ajal saime külastuse tehtud, sest päeva I poole sissetulev saksa ja poola turismibusside voorid takistasid parajalt meie väljasõitu. Eelmises postituses nimetatud Marlborki soovitan kindlasti külastada, peaks olema Euroopa (kui mitte maailma suurim) tellistest kindlusloss-jääb kenasti ka marsruudile! Sealt varsti juba kiirtee ja otse Gdanski peale või veel ülespoole Wladyslawowo või Hel´ i maakitsus-poolsaar, soovitan mõlema külastamist.
Üldiselt on odavam ööbida Gdynias kui Gdanskis ja Sopotis. Need kolm linna on põhimõtteliselt üheks kasvanud ja rongiga odav ja kiire neid kõiki katta. Auto jätsin Gdynia hotelli parklasse ja liikusin kas rongiga või ratastega, seal kus rattateed rajatud olid.
Sopoti jätsin ajapuudusel vahele, Gdanskit soovitan! Kasutage linna avastamiseks ka seda läbivat nn jõetrammi, vist oli 2 liini.
Tagasiteel põikasin sisse mere ja Visla jõe vahele jäävasse maastikukaitse alasse, kus puhkerajoon ja laiad liivarannad. Soovitan õhtusel ajal Gdaskist Elblagi suunda vältida, sest see suund garanteerib mitmetunnise ummiku, mistõttu tagasi Augustowisse hilinesime kõvasti!
Liikluskultuur ja turvalisus on hea. Hinnad odavamad kui Eestis. Jälgida tasub aga liikluspiiranguid ja asulates asuvaid kiiruskaameraid! Kiiruse ületamisel trahvist pääsu pole, kvaliteetse fotoga ja eesti keelde tõlgitud trahvinõudega ümbriku saate mõne kuu pärast kodusele aadressile !

Marlborki kindlust tasub külastada kindlasti, aga kohe hommikul, keskpäeval on rahvamassid kohal ja ajakulu tunduvalt suurem.