Mehhiko ühistransport

Sooviks igasugust infot bussiliikluse kohta liiklemiseks Mehhikos, sooviks nimelt liigelda bussidega alustades siis pealinnast läbi Acapulco Yucatani suunas. Kas keegi teab mingeid kasulikke linke bussigraafikute ja hinnataseme kohta, otsisin ise ka aga konkreetset inffi ei saanud ja samas oleks soov ka osta Lonely Planeti reisiraamatut Mehhiko kohta--ette tänades!

Mina panin googlesse "bus Mexico" ja teise asjana tuli näiteks selline leht - http://gomexico.about.com/od/planningandinformation/a/bus_travel.htm Ise leidsin hinnataseme kohta infot tripist leitud blogi lugedes :)

LP osas saadan teate.

Mul on pakkuda Lonely Planet Mexico. Käisime sellega eelmisel suvel, väga hästi toimis. Sõitsime ka bussidega, praegu peast ei mäleta hindu, ei ole ka materjale käeulatuses, aga väga normaalsed. Kui on huvi, võta ühendust: [email protected]

Acapulcosse sõidab kindlasti Estrella de Oro, kelle on ka kena veebileht olemas. Yucatani poolsaar on pisut keerulisem, ja kuigi ADO teeb sinna igapäevaseid reise, on hind kallis. Üldiselt on bussiga reisimine Mehhikos kallis, odavam on auto rentida, eriti kui perega minna. Üldiselt, kui google'isse tippida Estrella, siis selle sõna alt annab ka midagi otsida - väga paljud bussiliinid kannavad endas seda sõna, (Estrella Roja, Estrella Blanca, jne) aga mitte k6ik ei s6ida sinu soovitud suunal. (Lihtsalt soovituseks - ka Kesk-Mehhikos on palju põnevaid kohti - nagu näiteks Africam Safari Pueblas, v6i El Rollo (hiigelsuur) veepark Cuernavacas jne) Aga kui eesmärgiks on rannapuhkus, siis Kariibi mere rannik on muidugi väga ilus. Juulikuus küll pisut liiga ülerahvastatud. Loodan, et sain aidata.

Mehhiko pikamaabussifirmad on tasemel, väga tasemel. Suured ja magamisasendisse lastavad nahkistmed, bussides on tihti reisiteenindaja, kes jagab tekke patju (vahest ka süüa) jne. Tegime 3 aastat tagasi bussiga antud teekonna läbi. Alustasime Mexico Cityst - Taxco - Acapulco - Puerto Escondido - Tuxtla Gutierrez - San Cristobal de las Casas - Palenque - Tulum. Igas linnas sai ka peatutud, mõnes rohkem, mõnes vähem. Bussifirmad, mida kasutasime olid: Estrella Blanca, ADO, Estrella de Oro ja veel mõned. Bussisõit ei ole küll odav, kuid ei ole ka ülemäära kallis vahemaid arvestades. Enamasti ostsime piletid samal päeval bussijaamast, kuid viimane ots Palenque-Tulum (või Playa del Carmen, Cancun) on nii popp, et seal võiks osta 1-2 päeva varem piletid valmis. Ülevaate meie reisist leiad siit - http://mehhiko2007.blogspot.com. Äkki saad sealt mingeid kasulikke mõtteid.

Minu eespool mainitud Mehhiko blogi oligi Rännumehe oma :)

Praegu vaatasin gomexico lingi alt ADO graafikuid ja hindu. Väga hästi näitab ära kõik kellaajad ja hinnad. Lühemad otsad on OK, aga pikematel ei erine hind just palju lennuhindadest.

Enda mäletamist mööda olid lendamisega sellised probleem, et 1\ lennukite sõiduplaan tihtipeale ebamugavam kui busside oma; 2\ paljud lennud punktist A punkti B ymberistumisega Ciudad de Mexico's, mistõttu mõttetult palju aega selleks kulub; 3\ bussides saab ööd maha magada ja päevad muuks tegevuseks jätta.

Jah, mind huvitas konkreetselt Chetumalist tagasi Mex Citysse saamine :) Buss oli 1000 krooni ringis ja 20h, lennuk vist ca 1500. Lühematel otstel ma lendusid kaalunud ei ole. Buss on täiesti ok.

Kui probleemiks on reisi lõpuks Mexico'sse tagasisaamine, siis on veel selline variant: selle asemel, et osta pilet Euroopa - MEX - Euroopa, hankida hoopis open-jaw pilet Euroopa - MEX ja tagasi näiteks MuuMehhikoLinn - Euroopa. Tihtipeale võivad hinnad olla praktiliselt samad. Ei ole kindel, kas toimib juhul, kui MuuMehhikoLinn = Chetumal, aga MuuMehhikoLinn = Cancun või Merida võiks täitsa pädeda.

Mul on Euroopa - MEX - Euroopa olemas juba ;)

Meil on hetkel plaan liikuda Mex Cityst lõuna poole, käia ära ka Belizes ja siis Chetumalist lennata tagasi Mex Citysse.

Sa uurisid busside kohta ja mul tuli kohe meelde, kuidas ma Mehhikos reisides ühe ja sama probleemiga kogu aeg maadlesin. Pikad bussisõidud on tüütud juba iseenesest, eriti veel, kui nad kestavad üle 7-8 tunni. Tuli välja, et Mehhiko mägine maastik ja teede järjepidev kurvitamine tekitas mul suuri probleeme ka pideva iiveldusega. Minu esimene bussireis Mexico Cityst Oaxacasse oli täielik õudusunenägu, ma hoidsin hinge kinni, et ma jumala pärast oksele ei hakkaks. Iga järgneva bussisõiduga sain ma natukene juba targemaks ja lõpuks ma isegi kirjutasin oma reisiblogis väikese kirjelduse sellest, kuidas mul õnnestus see pidev iiveldustunne seljatada. Kirjutan seal ka natukene bussiliiklusest üldse, kui huvi lugeda, siis: http://sshiksa.blogspot.com/2009/04/tale-of-transportation.html