Ngapali vs Ngwe Sang ( Birma) ?

Hey,

reis tuleb Birmasse jaanauris, hetkel olen kahe vahel kumba rannapiirkonda külastada. Ehk on siin grupis inimesi,kes on käinud mõlemas kohas ja oskab soovitada ;) Hetkel tundub,et Ngwe Sang ümbruses on rohkem teha kui Nagpalis...

Hea küsimus. Ootaks ka soovitusi.

Käisime grupiga jaanuaris Ngapalis ja olime 5 päeva. Ööbimispaigaks Merciel Resort, kohe lennuvälja kõrval.

Olles külastanud kõiki lähikonna riike, siis see linn rannalinnana ei pakunud meile midagi aga...

Ngapali jätsime oma reisi viimaseks linnaks, et lihtsalt vedeleda ja puhata peale suurt ringreisi Birmas. Kuna meil oli algusest peale sellinne natukene seikluslik see reis siis valisime ka Ngapalisse jõudmiseks minivani Baganist.

Oli see ehk just reisi suurim seiklus :) Enne Ngapalisse jõudmist on sellinne piiritsoon üle mägede tulles, kus siis elutsevad kohalike jutu järgi moslemitest narkoärikad ja seal vahepeal oli ka 2 piiripunkti, mis meenutasid vägagi Bondi filmides nähtut : mehed automaatidega, piiripunkti ees põleb lõke, kus mehed soojendavad end aga ülejäänud olemine on küll sellinne, et kui vale samm teha või sõna öelda, siis puhkeb seal tulevahetus. Tee oli huvitav kuid 12 tundi minivani oli isegi meile natukene liig.

Ngapali ise siis pikk ja kitsas asula mööda rannikut. Midagi muud seal väga peale hotellide polegi. Koha peal sai rentida rollereid ja igal hotellil oli tasuta ka jalgrataid, kuid ega rolleriga muud teha ei saanud kui ühest otsast sõita (niipalju pikk, et jala ei jaksa küll kõndida) kuid kaugemale linnast minna ei saa (sisemaale) kohe linna piiril on politseipunkt, kust lastaksegi edasi vaid oma inimesi.

Ainukeseks tegevuseks jäigi seal vaid kalal käik ja ülejäänud aja nautisime hotelli basseini ja kohalike söögikohti. Midagi väga muud seal teha pole.

Koha peal sai kuulatud ka teiste inimeste arvamusi, siis Ngapali plussiks öeldigi, et see ongi vaid vedelemiseks, kuna siin siis kõige korralikumad hotellid aga ilmselgelt kohana üle hinnatud!

Meie hotelliks oli Merciel, mis oli siis linna kõige viimane hotell ja lennuvälja kõrval aga samas nii kaugel, et ükski lennuk ei häirinud.

Kõikide hotellide randadesse me ei astunud, kuid rand oli küll suht kesine ja tundus, et ka teiste hotellide rõhk oli pandud enda basseinile.

Lühidalt kõik, kui küsimusi konkreetsemaid, siis vastan meeleldi.

Nii palju,kui ma Ngwe Sang kohta uurisin , tundub seal rohkem tegemist kui Ngpalis, reisid merel väike saartele, sukeldumis ja snorgeldamis võimalus, lisaks on seal 2 randa, suht lähedal ka mäed, rohkem turnimist ja avastamist ;) Ka meri ja rand tunduvad ilusamad kui Ngpalis. Esmalt plaanisin Ngpalisse minna aga hetkel mõtlesin plaani ümber. Yangoni maandume, sealt autoga 3.5h Ngwe Sangi ja hiljem Yangonist madalaysse lennata ;) Ja seal pool ringi vaadata. Kellegil ehk Ngwe Sangi kogemust ka?

Kusagil 6 aastat tagasi oli esimene reis Kagu-Aasiasse. Üks osa sellest reisist lõppes Ngwesaungi rannas. Tõenäoliselt asjaoludest, et see oli esimene rand Kagu-Aasias, kuhu sattusin, ja nostalgiaüledoosist, pean seda ka täna kõige paremaks rannaks, kus olen olnud. Samal reisil jõudsin ka Andamani meres asuvatele Tai saartele, mis olid mingis mõttes ehk sarnased, ent Ngwesaung oli oluliselt ehedam.

Meie kogemuse põhjal Ngapalis teha tõesti suurt midagi pole, aga rannale küll midagi ette ei heidaks. Ööbisime the Residence by Sandoways, millel endal basseini ei ole, nii et käisime iga päev korduvalt meres ujumas. Võrreldes teiste kohtadega Aasias, kus käinud olen, üllatas küll väga see, kui inimtühi rand oli.

Meie oleme jällegi Ngapalis käinud kahel korral ja ootan oma kolmandat korda. Seda küll, et seal suurt midagi teha pole- hotellid ja restod reas, aga rannad on imelised ja isegi oleme jätnud alati reisi lõppu lebotamiseks. Küll aga motikaga saab kõigist nendest politsei punktidest edasi ja ehedat avastamist jätkub täiega. Eelmisel aastal kohtasin ühte Šveitsi paari, u 50 aastased pakuksin, kes ütlesid, et nad on ka mujal aasias käinud, aga peaasjalikult oma viimased 20 aastat Ngapalis suurema osa ajast veetnud isegi peale nüüdseks avatud uute kohtade avastamist. Mekk on maitse asi- ütles kukk ja nokkis tatti- mine võta kinni. Igaüks teeb ise oma otsused, aga kuna see piirkond ka meile sobib, siis pooldan nende juttu.

Aitähh! No hetkel on nii kuna riik on suur,siis kõike punkte ei saa läbi ;) Tuleb valik teha. Kuna meie oleme paar kellele meeldib pea vette pista,sukelduda ja paadiga merel käia, siis hetkel on Nwge sangis selline varjant olemas ;)