Viimased kommentaarid

Käisime veebruaris 2017 perega 2 nädalat (2 täiskasvanut ja 1 laps). Kõik kulud koduukselt koduukseni jäid alla 3000 euri pere kohta. Selle sees olid nii lennud, hotellid, autorent, söögid ja joogid ja kõiksugu meelelahutus.
Hotellid olid kõikjal basseiniga ja kindlasti üle keskmise (Cancunis oli meil võetud korter, mujal hotellid). Autoga sai tervele Yucatanile tiir peale tehtud (natsa üle 2000km). Oleme seni ikka Tai fännid olnud, kuna vaatamist ja tegemist leidub ja hinnad head, siis peale Mehhikot ei liigu meie mõte enam üldse Tai poole. Ilmselgelt Cancuni hotellipiironnas saab raha lendu lasta korralikult kui ikka soov on, kuid kui natukene vaadata ringi siis kindlasti ei ole kallis see riik. Soojalt soovitame!

Meie reis algas ka Bangkokist ja lõppes Saigonis-tee peale jäid siis nii Angkor Wat kui Sihanoukville.
Eestist alustades oli meie esimene arvamus minna rongiga Bangkokist (odavaim ja ehk ka vaheldusrikas).
Koha peal aga suutis reisibüroo meile maha müüa hoopis minivani teenuse koos viisateenusega -ja vastutulek ka Kambodza poole pealt ehk siis Bangkokist kuni Siem Riepini.
Bangkokist võttis meid mugav minivan peale otse hotelli eest ja sõit algas. Minivan täitsa täis ei olnud ja seega oli meil kõigil suhteliselt mugav olemine. Kogu tee peal Bangkokist kuni piirini tehti paar toidupeatust (üks kuskil külapoe juures ja teine mingi kohaliku toidukoha juures). Enne piiri tehti peatus Kambodza saatkonna juures, kus siis autojuht läks passidega sisse ja maksimum tunni pärast oli passidega tagasi ja järgmine peatus oli juba piiril. Piiril tuli vastu keegi kambodza kodanik, kes andis meile juhtnöörid ja juhatas kuni piiripunkti ukseni. Ootasime oma järjekorra ära ja olimegi teiselpool piiri ja seal juba oli meil Kamboodza poole kodanik taas vastas ja juhatas meid esmalt bussi peale, mis viis piiripunktist lähedalolevasse bussijaama ja seal oli meil juba vastas auto juhiga, kes siis meid peale võttis ja SIem Reapi viis.
Kogu see protsess oli igati mugav ja kiire ja kindlasti mitte ka kallis. Hetkel ei suuda mitte kuidagi meenutada seda, mis see täpselt maksis aga viisa maksis meile vähem kui selle oleks teinud kuskil Bangkoki reisibüroos.
Seega julgen soovitada.

Käisime grupiga jaanuaris Ngapalis ja olime 5 päeva.
Ööbimispaigaks Merciel Resort, kohe lennuvälja kõrval.

Olles külastanud kõiki lähikonna riike, siis see linn rannalinnana ei pakunud meile midagi aga...

Ngapali jätsime oma reisi viimaseks linnaks, et lihtsalt vedeleda ja puhata peale suurt ringreisi Birmas. Kuna meil oli algusest peale sellinne natukene seikluslik see reis siis valisime ka Ngapalisse jõudmiseks minivani Baganist.

Oli see ehk just reisi suurim seiklus :) Enne Ngapalisse jõudmist on sellinne piiritsoon üle mägede tulles, kus siis elutsevad kohalike jutu järgi moslemitest narkoärikad ja seal vahepeal oli ka 2 piiripunkti, mis meenutasid vägagi Bondi filmides nähtut : mehed automaatidega, piiripunkti ees põleb lõke, kus mehed soojendavad end aga ülejäänud olemine on küll sellinne, et kui vale samm teha või sõna öelda, siis puhkeb seal tulevahetus. Tee oli huvitav kuid 12 tundi minivani oli isegi meile natukene liig.

Ngapali ise siis pikk ja kitsas asula mööda rannikut. Midagi muud seal väga peale hotellide polegi. Koha peal sai rentida rollereid ja igal hotellil oli tasuta ka jalgrataid, kuid ega rolleriga muud teha ei saanud kui ühest otsast sõita (niipalju pikk, et jala ei jaksa küll kõndida) kuid kaugemale linnast minna ei saa (sisemaale) kohe linna piiril on politseipunkt, kust lastaksegi edasi vaid oma inimesi.

Ainukeseks tegevuseks jäigi seal vaid kalal käik ja ülejäänud aja nautisime hotelli basseini ja kohalike söögikohti. Midagi väga muud seal teha pole.

Koha peal sai kuulatud ka teiste inimeste arvamusi, siis Ngapali plussiks öeldigi, et see ongi vaid vedelemiseks, kuna siin siis kõige korralikumad hotellid aga ilmselgelt kohana üle hinnatud!

Meie hotelliks oli Merciel, mis oli siis linna kõige viimane hotell ja lennuvälja kõrval aga samas nii kaugel, et ükski lennuk ei häirinud.

Kõikide hotellide randadesse me ei astunud, kuid rand oli küll suht kesine ja tundus, et ka teiste hotellide rõhk oli pandud enda basseinile.

Lühidalt kõik, kui küsimusi konkreetsemaid, siis vastan meeleldi.

Pole Borneol käinud aga Langkawist jääb meenutama lapsel ja elukaaslasel meduusi kõrvetused, mis aga ei tähenda, et meduuse ka Borneol olla ei võiks.

Kuigi meie esimestele küsimustele hotellides ja randades meduuside ja merisiilide olemasolust vastati, et neid pole ja kui on siis mingitel teatud kellaegadel vaid ja väga harva. Merisiile tõesti polnudki.

Oli see Cenangil ja valisime just sellise kellaaja mil välistati meduusid, siis õnnestus ikkagi nendega kohtuda. Lapsel oli suisa mitu meduusi korraga: käel, jalal, kõhu peal-armid elu lõpuni. Elukaaslasel vaid käe ja jala peal. Minul läks kuidagi õnneks kuigi keha pindala on suurem kui lapsel ja elukaaslasel kokku.

Rannas olevas hotellis kuhu läksime esmast abi küsima vaadati nagu ilmaime seda meduusi kõrvetust ja ega seal väga tarka infot ei tulnudki-seega võtsime takso ja sõitsime haiglasse.
Haiglas olles selgus aga, et meduusid on ikkagi igapäevased ja ka haiglas oli teisigi hädasolijaid.

Peale seda reisi on lapsel igakordne küsimus randadesse minnes, et ega siin nüüd meduuse pole :)

Ei ole ka rumal ja reisinud ja näinud palju ja kuigi olen alati hoolas, suudavad Itaalia autorendifirmad ALATI millegiga naha mul üle kõrvade tõmmata.
Seega piinlik isegi nentida aga olen nii Europcarist kui Hertzist saanud "üllatuste" osaliseks lisaks muudele firmadele. Ja nendega suhtlus tagantjärgi on ikka väga vaevaline tegevus.
Tuttav Itaalia ärimees lohutas mind ja ütles, et ta on pärit Sitsiiliast ja isegi temal tõmmatakse nahk üle kõrvade, mis mina üldse kurdan :)

Tänud info eest.
Küsiks aga jätkuvalt, et kas Ngapalisse pääsemine on siis ikkagi nii ajakulukas kui räägitakse.
Meil plaan liikuda Baganist Ngapalisse. Saan aru, et sinna pääseb läbi Pyay ja/kuid kõiksugused informatiivsed allikad väidavad, et sinna pääsemine Pyayst võtab 12-20h (ca 250km) olenevalt teeoludest. Kas see tõesti siis vastab tõele?

Eelkõige huvitab transport Ngapalisse. Kas jätkuvalt ongi nii pikk ajaliselt kui internetiavarustes räägitakse. Mõned tähelepanekud muudes turismipaikades? Hea reisigiidei soovitus jne jne.
Olen enda jaoks küll internetist ammutanud palju infot aga paljuski on see ikkagi vananenud ja tihti ka vasturääkiv.
Seega hea meelega piinaks kedagi konkreetsete küsimustega, kes käinud ja näinud ja viitsiks minu peale aega ja klaviatuuri kulutada.

Cebu Pacificust räägiks ühe juhtumise tavapiletitega selle aasta veebruaris. Olime interneti teel ostnud ära 3+4 piletit, ca kuu ette. Maksime krediitkaardiga, raha läks maha, piletite kinnitus tuli meilile ja rahuliku südamega asusime reisile. Cebu Pacificut oli plaan kasutada lennul Manila-Cebu. Manilas koha peal aga selgus, et 3 piletit oli olemas ja 4-ja piletit ei olnud enam, kuigi meil oli väljatrükk ja pdf nende saadetud kinnitusmeilist, võtsime ka internetipangast koha peal väljavõte, kuid Cebu kinnitas, et sorry tühistasime piletid, sest raha polnud saabunud ja kui lennata tahate täna, siis peate ostma piletid ca 3-4 korda kallimalt, nendele samadele kohtadele.
Helistasime ka Swedbanki, et saada ülevaadet toimuvast ja Swedbank kinnitas, et raha on krediitkardilt maha võetud ja makstud selle eest ka Cebule ja seda ca kuu tagasi juba ja saatsid väljavõte.
Lühidalt, said 4 reisilist korraliku tünni Cebult ja ostsid kalli hinna eest uued piletid koha pealt. Ei nõustunud Cebu ka mitte mingisuguse allahindlusega ja pigem unustasid kõik teenindajad kohe inglise keele, kui tekkis probleem, mida nad veel jutualguses rääkisid soravalt. Ca kuu aega hiljem tekkis krediitkaardile tagasi ka raha Cebu Pacificu poolt, mis oli makstud piletite eest.
Swedbank jäi kindlaks, et nende poolt viga pole ja olen selles ka ise suht 99,9% kindel, sest see milliseks vassimiseks läks Cebus, viitab ikka vägagi nende veale,seda enam, et kõik kinnitused rääkisid nende kahjuks. Kuidas aga end selle vastu kaitsta, ma ei tea. Igaljuhul teatav ettevaatus kulub ära küll.

Kloonid on turu peal ja originaalkaup Phuketis kaubanduskeksustes.
Patongis mina ei ole näinud suuri tehnika kauplusi kuid midagi leiab kindlasti ka sealt. Kuna aga vahemaa Phuketiga lühike siis Phuketis ära käia ei tohiks olla probleem.

Eelmine aasta peatusime meie sellises kohas: http://www.thecabin.com.my/index2.htm
Tegu siis selliste moodulmajakestega, mis näevad välja natukene konteinerilaadsed:). Igas majas on 2 tuba, igal toal oma terass ja vajadusel saabki võtta kõrvuti toad oma peredega ja siis saab nende vahelt ka ukse avada ja tihedamalt läbi käia (muudel juhtudel suletud see uks) ja ei meenuta üldse hotelli-pigem sellist hubast suvemajakest, kus ees oma mururiba ja puud/põõsad.
Asukoht oli väga hea kuna randa vaid 100meetrit kõndida olenevalt, kus toas asusid ja rand oli minu arust üks saare puhtamaid. Asub peatänava ääres, kus on palju söögikohti ja öine turg. Kõrval kohe ka underwaterworld. Hind oli hea, toad olid värsked ja moodsad, teenindus super.
(Enne saarele jõudmist broneerisime endale Akasia hotelli, kus kirjas oli jutt, et uus hotell ja pildid ilusad-reaalselt oli väga kole hotell ja laps palus, et me sealt minema läheks. Ise täiskasvanuna kannatasime ikka ära, sest liiga hilja oli juba uut hotelli esimesel õhtul otsida-seega sellest kindlasti hoiduda)

Kuna minek lastega, siis soovitan ette vaadata meduusidega, kuigi need suht nähtamatud. Nimelt meie põnn sai väga korralikult kõrvetada meduuside käest ja seal samas rannas, nii et tormasime kohe ka haiglasse, mis õnneks ka polnud kaugel.Kusjuures meduuse kohtasime praktiliselt igas rannas saarel kus vette läksime.
Armid alles senini ja vist jäävad veel pikaks pikaks ajaks meenutama Langkawit:)
Saar suht väike ja esmalt tegime autoga tiiru saarele peale ja hiljem veel rolleritega ka.
Vaatamisväärsused, mis meile meeldisid olid:
CableCar ja seda ümbritsev park. Seal kulub aega päris palju, kuna köisraudteele on päris pikk järjekord. Ülesse minek oli päris hirmuäratav kuna sel päeval oli suht tuuline ja kuna see asub otse mere ääres, siis kõikus päris tublisti. Ei olegi nii kõrgest sügavikust ka alpides üle sõitnud kui seal aga üleval oli vaade päris hea ja seal lisaks veel sild siis kuristiku kohal. Sel päeval olime vist ühed vähesed valged inimesed seal järjekorras ja seega kõik kohalikud üritasid igal võimalikul moel meist ja lapsest pilti teha nii salaja kui avalikult küll koos ja üksi. Last üritati igal kombel ka näppida ja katsuda. Tekkis selline väikene staari tunne:)
Krokodilli farm, kus palju krokodille nagu ikka. Toitmisaeg oli huvitav, muidu nagu krokofarm ikka.
Wildlife park oli ehk meile kõige meeldivam paik. Palju loomi, linde, keda sai käes hoida ja mängida ja hind oli ka odav.
Madude farm-suht mõtetu. Üksikud maod üksikutses mustades puurides ja ca paarikümne minutiga sai läbi käidud.
Underwater world, suht väike ka aga lastele seal vaatamist ikka.
Kotkas kui Langkawi sümbol sai ka ära pildistatud ja seal ka mingi park, kus saab jalutada ja kohata varaane.
Cable Cari juurest sõites krokufarmi poole on sellinne metsavahe kus on ahvide kolooniad ja sai peatutud kuid nendega peab olema ettevaatlik nagu mujalgi. Päris ülbed teised. Tulevad ja manguvad midagi head ja kui ei anna siis näitavad hambaid ja urisevad, kuid kui midagi maistvast neile anda, sisi tulevad ja võtavad seda käest ja väga julgelt ja saab neid ka päris hästi pildile.
Kiiruga rohkem ei meenu, kui küsimusi siis vastan meeleldi.

Poodides ikka PHP aga tänavakaubanduses, turismilõksudes ja taksodes ja ka hotellis sai USDidega makstud ja aktsepteeriti vabalt.

Ei ole ise veel jõudnud Kambodzat ära näha ja see võimalus avaneb novembris kui suur prügimägi see siis ikka on kuid oma nägemusest väga Malaisiat ka esile ei tooks.
Selles osas kus ise olnud, siis ei saaks öelda, et suurem asi, kindlasti Tai edulisem ja nii mõndeki muud lähiriigid. Rahvas ikka sõbralik kuid kindlasti usk mõjutab natuke nägemust ja fiilingut. Teiseks see bussireis kui aru sain, et esmane sihtpunkt on Phuket, sõita siis on samuti pikk ja suht tüütu, kuigi bussid on okeid. Kolmandaks kui vaadata veel joomingu koha pealt, siis on Malaisias usk natukene teine (islam) ja sellist elu ja melu kui Tais või ka Kambodzas-seal pole. Alkohol ka kallim:)

Meie oleme novembris 3 nädalat ja tagasi novembri lõpuks. Kui huvi, siis saame kõige värskemat infot jagada nii Saigonist, Mui Nest, Phnomist, Siem Reapist ja ka Sihanoukwillest.
Reisi ajaks riputame ülesse ka väikse blogi kohaliku elu-olu ja infoga.
Seega kui huvi, siis oktoobri lõpust: saigonekspress.blogspot.com ja muul ajal siin olemas.

MuiNes pakutakse ka tuure valgetesse, punastesse düünidesse, kanjoni, kõrbesafarid, Takou mäele.
Saigonis aga on igasuguseid päevaseid laevatripe, mis on kindlasti huvitavad.

Novembri alguses. Taist algusega ja lõpp peatusega Ho Chi Minchis

Mõned aastad tagasi sai käidud Lucial ja siin kuskil sellest ka kirjutatud . Kuna me olime kokku kuuekesi, siis rentisime majast ühe osa (3toalise) http://www.tropicalbreezeresorts.com. Oli tegu Castriesi äärelinnas, ookeanist ca 700 meetri kaugusel asuva majakesega ja meie olime ülimalt rahul. Saime ise süüa teha, samas pakkus ka maja peremees süüa või siis miks mitte ise kesklinna sööma minna. Sama maja saatis meile ka vastu transpordi ja seda transporti kasutasime ka tulevikus(buss juhiga). Juht oli igati värvikas tegelane ja igav temaga ei hakanud ainuke, mis seal saarel igal pool tuleb enda jaoks selgeks teha, et kellast väga kinni ei peeta.
Meie tegime peaaegu kogu saarele tiiru peale kohaliku auto ja autojuhiga. Märke vähe, teed mägised ja kurvilised, autosid palju ja seega kohalik teab ja tunneb seda paremini ja kuue peale ära jagades tuli väga mõistlik summa.
Vaatamisi:
Pigeon Island- seal on rahvuspark koos vanade kindlustega ja tippu ronides saab ilusa ülevaate Castriesile. Sealsamas pargis ka oma rand.
Vihmamets Soufriere juures-suhteliselt mõtetu ja kallis. Gondliga viiakse üles vihmametsa kõrgele mäeotsa ja siis tagasi alla. Loomi ja linde praktiliselt ei näe ega kuule-seega ainuke boonus on hea vaade ülevalt.
Pitoni mäed-ühe mäe otsa saab ka ronida. Ca päevane matk ülesse ja alla. Meie seal ei käinud vaid vaatlesime neid eemalt.
Diamond Botanical Garden-siin kose juures olla kunagi filmitud Kalliskiviromaani mingid lõigud.Lilli ja erinevaid taimi palju, seega isegi osadele, kes polnud tamehuvilised tundus see siiski päris vahva.
Marigot Bay- Siin on filmitud Dr.Doolitle aga niisama tegu ilusa ranna ja lopsaka loodusega ja väga ilus koht.
Sulphur Spring-Ainuke vulkaan kuhu saab autoga sisse sõita ja läbi sõita. Meie ikka jalutasima ja kuulasime giidi seletusi.Kõige lõpuks on võimalik ujuda väävli tiigis ja ihu pidi muutuma 50 aastat nooremaks. Need kes ujusid kinnitasid seda fakti täiel rinnal:)
Maria Island-kahjuks jäi aja puudusel käimata aga pidi olema ka looduskaitseala väga rikkaliku taimestikuga.
Randadest oli Vigie Beach otse Castries-ilus liivarand kus sai enamus rannaaega veedetud. Omapärane ja väga vahva rand oli ka Pitonsi lahes ühe söögikoha territooriumil: pruunipõhjaline laht, kus tegu pigem peeneteralise kruusaga-kivikestega ja otse Pitoni mäe jalamil ja see oli ka päris vahva elamus -otse suure mäe kõrval ujuda.
Saar meeldis meile väga kuigi seal on läbi segi uhkeid maju kui ka kohe kõrval lobudikud ja mõned tänavad on öösiti päris pimedad, kuid rahvas on sõbralik, abivalmis.
Seega kui küsimusi võin konkreetsemalt vastata-hetkel loovalt rohkem ei tule:)

Küsimus aga, kas keegi teab, mis bussifirma teeb öiseid sõite Siem Reapist PP poole.
Olen leidnud vaid PP-st SR poole öö liine.

Just tegelesin ise otsimisega ja hetkel Kambodzasse ja Vienamisse pakkus AirAsia arusaamatult kalli hinnaga ja leidsin Vietjeti www.vietjetair.com.
Vietnamisse pilet tuli ca 50 EUR. Üldiselt ikka AirAsia olnud soodsam.

Otsustasime, et aja kokkuhoiu huvides tuleme lennukiga.
Siis isenesest peaks olema sama võimalus kui esimesel korral sisenedes?
Või??

On siin väga palju räägitud Tai viisast ja enamuse läbi lugenud ning küsinud ka saatkonnast aga no loll on loll:)ja lihtsam uuesti küsida kui oma rumala peaga liialt mõtlema hakata. Saatkond vastas üleüldse väga lakooniliselt minu pikale küsimusele, et Eesti kodanik saab viisa teha piiril 15neks päevaks ja niimodi vastati kokku 3 korda kui palusin täpsustada lähtudes minu soovist:)
Plaan siis lennata Taisse, olla paar päeva Tais ja edasi liikuda mööda maad Kambodza suunda ja naasta siis ca 20ne päeva pärast tagasi Taisse ka mööda maad.
Niisiis, Tai viisa sisenemisel on 1000THB ja kehtib 15 päeva. Kuna sellest viisast ei piisa tagasi tulemiseks Kambodzast, siis kas ma teen tagasi tulles uue viisa piiril maksumusega 1000THB või läheb see re-entry või pikendamise alla või hoopis midagi muud ja kas tuleb maksta 1000THB või 1900THB.
Kas ma saan seda ikka teha piiril või peaksin mõtlema sellele enne Taist lahkumist Kambodza suunda?

Meil ka plaanis novembris 3 nädalat Tai-Kambodza-Vietnam.
Lennud Bangkoki ja sealt siis omasoodu edasi. Kindlasti 3 nädalaga ei suuda tabada kõike aga kuna me olemegi rahutud hinged, siis spetsiaalselt võtnud ideeks, et vaadata kõike natukene. Kuna eelmistel kordadel Tais vaadatud erinevaid kohti, siis ka selleks korraks jääb midagi mida veel näinud ei ole ja jääb veel ka järgmiseks korraks avastamiseks. Seega usun, et ka kuu on vähe Tai jaoks rääkimata Vietnamist ja ka Kambodzast:)

Laiskuses väga süüdistada ei saa :) , pigem suures infotulvas reisifoorumites, kus enamus on maininud järelikult seda eksklusiivprogrammi, sest leidsin rohkem juttu 5000 Bahtisest sissepääsust kui 600sest.
Tänud aga suurimad!

Mina sellinne rahutu hing võtaks ehk mõlemad: Tai ja Kambodza. Nagu Naabrimees mainis, siis Tai on jah igati lihtne ka algajamale turistile, kuid kuna Kambodza on kohe naaber, siis Angkor Wati võiks ikka ära vaadata. Kuu ajaga loomulikult jääks igal juhul ka ühe riigi jaoks väheks kui tahaks kõike näha, kuid on piisav, et saada mõlemast riigist ja vaatamisväärsustest piisava ülevaate ja nautida ka randa. Koha peal ka AirAsia lennutab suht normide hindadega ühest kohast teise.

Üldiselt ei ole tuvastanud,et kvaliteetelektroonika oleks oluliselt odavam Eestist. Viimane kord võrdlesin telefone,arvuteid ja tabe ja hinnaeelis Tai kasuks vaid ca 20-30 eur. Igasugu kloonitud tehnika küll odav.