Õige varsti uued suuruse nõuded lennuki käsipagasile?

Tänane Delfi artikkel: http://www.delfi.ee/a/71676787

Not cool...alles hiljuti sai korralik uus käsipagasi kohver ostetud :/

No kuidagi tuleb seda lubatud kaalu ju vähendada. Iga kohvri pealt natuke annab lõpuks üksjagu kilosid kokkuhoidu. Kohvritootjate lobi siin vaevalt mängus on. Inimesed ilmselt kohe uut kohvrit ei osta ja siis läheb see hiljutine kabiinimõõdus kohver tavapagasisse. Kui nüüd meenutada nende praeguste kohvrite äramahutamist salongis, siis neis kappides ongi ruumi vähe. Päästab see, et kõigil pole seda kabiinimõõdus kohvrit. Seega pole see vist 100% vale otsus.

0
0

Täiesti mõistlik otsus. Käsipagasi mõõt peaks ikka olema selline, et iga reisija saaks oma pagasi endale peakohale riiulisse panna, mitte ei pea hakkama lennuki teises otsas koti jaoks ruumi otsima.

1
0

Nõuded nõueteks, kuid minu viimaste aastate lennukogemus on selline, et ei Finnair, SAS, American Airlines ega ka Lähis-Ida kolmik käsipagasi mõõtusid (ega ka arvu) ei kontrolli. Kohati on lausa tunne, et võiks. Näiteks siis kui jälle mõni tüüp oma kahele käsikohvrile ja veel paarile kile-/paberkotile üle lennuki kohta otsib ja sinu käsipagasi juurde oma asju üritab kõigest väest suruda. Kui teha nii, et 1 käsipagas = 1 käsipagas, saaks usutavasti päris korraliku kokkuhoiu kilodes.

3
0

Kas praegune mõõt on siis selline, et ei mahu peakohal olevasse riiulisse? Ilusti mahub ju, kui on vastavalt lennufirma kehtestatud mõõtudele kohver...või siis eesoleva istme alla, kuhu samuti võib ju käsipagait panna. Minu meelest on paljudel kompaniidel see kontroll lihtsalt nii nõrk, et keegi eriti ei jälgi ega kobise midagi, kui inimene tuleb suurema kohvriga ja on veel lennujaama poest mitu kilekoti täit nodi kaasa ostnud....ja loomulikult tulevad sellise bagaasiga reisijad lennukile viimaste seas (sest taxfrees oli ju vaja viimse minutini shopata), kui tema istme peakohal olev riiuliruum on juba täis ja siis hakkab üks vabade kohtade otsimise trall pihta. Pean silmas just klassikalisi lennufirmasid nagu näiteks Lufthansa, kus ollakse selles suhtes ikka väga leebed. Säästukatega pole aastaid lennanud, seega ei tea kui karm kontroll nendel on...va airBaltic ja neil on kontroll ikka mõnes kohas päris karm. Ühesõnaga mulle jääb mulje, et tegelt see % reisijatest on ikka suht väike, kelle pärast see probleem nüüd on tekkinud ja kelle pärast suurem osa reegleid jälgivaid reisijaid nüüd peavad kannatama. Ja no tahaks näha kas siis ka see käsipagasi mõõdu kontroll karmimaks läheb kui uued mõõdud kehtestatakse ja hakatakse massiliselt kohvreid lennu väravas ära korjama, kui üritad vana mõõduga kohvriga pardale saada.

0
0

Kahtlen, kas see otseselt midagi nt. Lufthansa või British-i klientide puhul midagi muudab. Kujutan ette järgmist olukorda: jõuad viimasena jooksuga nt Frankfurdis või Heathrows väravasse, nimeline „final call“ on ka juba tehtud, lennuk on valmis lahkuma ja siis hakatakse käsipagasit mõõtma ning öeldakse, et sorry, su kohver on 2cm lubatust suurem? Samal ajal vastutab lennufirma reisija ja tema pagasi lõpp-punkti viimise eest. Siin tekib nüüd vastuolu, sest ilmselgelt ei jõua see reisija enam oma kohvrit ära andma ja lennufirma peab ta järgmisele lennule mahutama, mis tekitab ebamugavusi nii reisijale kui lennufirmale. Suure tõenäosusega valib see reisija järgmine kord lendamiseks lennufirma, kes nii rangelt pagasireeglitest kinni ei pea. Seega tekitab see pigem probleeme nendele reisijatele, kes lendavad just odavlennufirmadega, kes peavad samas pagasireeglitest väga hoolega kinni.

0
0

Sellel uuel regulatsioonil on üks ja ainult üks eesmärk - sundida reisijaid oma kohvreid pagasisse ära andma. Iseenesest pole see sugugi halb, sest turvakontroll ja pardaleminek muutuvad kiiremaks ning lennukis on ka veidi mugavam kui ei pea niigi nappi jalaruumi vähendama oma koti eesoleva istme alla toppimisega (sest kõik pagasiriuulid on juba täis). Probleem on aga see, et äraantav pagas on järjest enamatel juhtudel tasuline ning hinnad võivad olla päris kopsakad. See just ongi loonud reisijatele tugeva stiimuli kogu oma materiaalne vara käsipagasisse toppida. (Sest "low-cost lennufirmad on ju nii toredad ja Euroopa piires saab suurepäraselt ainult käsipagasiga hakkama") Täna moodustab Ryanairi tuludest neljandiku "lisateenuste" müük, millest valdava osa moodustab just pagas. Eks muidugi tahavad teised lennufirmad ka pirukast oma osa saada. Seda enam, et pagasit mittesisaldavaid hindu võib vabalt reklaamida (erinevalt makse mittesisaldavatest hindadest) ning seeläbi tekitada mulje väga odavast lennureisist.

0
0

Ajavõit turvakontrollis tuleks vaid siis, kui üldse käsipagasit enam ei lubataks, sest siis poleks enam kotte mida kontrollida. Mõnede sentimeetrite kärpimine käsipagasi mõõtudes küll turvakontrolli kuidagi kiiremaks ei muuda. ikkagi on ju vaja läpakas või tahvel välja võtta, samuti vedelikud 1-liitrises kotikeses ette näidata. Ja kui inimesed lennujaamas shoppavad ja väravas keegi käsipagasi piiranguid ei kontrolli, siis pole siin mingit ajavõitu ju.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased