Tere, kallid tripikad. Kel oli sama probleem nagu minulgi, kuidas te lahendasite antud olukorda? Nimelt aastal 2021 tegin uue ja ilusa Eesti passi. Peale selle tekkisid väga paljudes kohtades probleeme, kui oli vaja passi skänneerida, siis öeldi, et kiip ei tööta (Helsinki, Istanbuli, Jaapani lennujaamades; samuti Jaapanis hotellides, kus pidi tegema check in aparaatides).
Lõpuks mu kannatus sai otsa, läksin Politsei-ja Piirivalveametisse, et näidata, et äkki mulle tehti vigase kiibiga pass ja siis on mul õigus seda tasuta välja vahetada. Ent PPA-s passi sai skännerida, viga ei näidanud. Öeldi, et kiip töötab ja keegi passi siis tasuta ei vaheta välja. Rääkisin neile, et mul on väljaspool Eestit probleemid. Selle peale mulle öeldi, et järelikult need teised ei tee oma programmides uuendusi ja seepärast minu uut passi ei loe. Raske jääda uskuma, et 3 aasta vanune pass ja ei lähe läbi, kuna ei uuendata programme... kel sama viga oli? Kuidas lahendasite selle probleemi? Tahan reisida mugavustega, kasutada automaamasinaid, mitte koperdada piirivalveametnike vahel, seletada, et probleem oli ka varasemalt, ent kodumaal kiip töötab jms.
Mõte oli, et teen juba omast taskust uue passi, aga selle peale PPA ütles, et kui programme ei uuendada, ka siis uue passiga probleem võib alles jääda.
Ette tänades vastuste eest.
Kõik võib olla, aga ma ise hääletaksin mitte passi, vaid pigem mingi teise osapoole probleemi poolt.
Ps. Kiipi saad ka enda telefoniga testida - lülita NFC sisse ja püüa mõne NFC äpiga lugeda. Neid on palju, liiga detailideni täpselt ise teemat ei valda, uuri ise, on äppe tehnilisemaid, mis loevad toorandmeid, aga usun, et on ka mitmeid, mis just passide lugemisele spetsialiseerunud.