PC arvuti autos

Navigaatorite foorumist libises läbi UMPC ( ultra mobile PC ) mõiste. Olen nüüd aastajagu kasutanud paralleelselt Beckeri mobiilset navigaatorit ja PC baasil navigeerimisseadet. Huvitav teada, kui palju on neid kes autos PC taolisi seadmeid kasutavad. Kuna minu kogemused näitavad, et PCga probleemid ( ja võimalused ) hoopis teisest seinast, siis nagu olemasolevaid foorumeid ei ole sobiv koormata. Andke teada, kes millist tehnikat ja millist programmvarustust kasutab. Kuidas autole paigaldatud sai ja millised muljed on. Järsku ongi see alternatiiv mobiilsetele seadmetele. Suur arvuti ikka SUUR arvuti.

Ise veel otseselt ei kasuta, aga tulevikus on ehk võimalus heade juhuste kokkulangemisel ära proovida midagi Sunitilt. http://www.sunit.fi/alkusivu.php

Üsnagi töökindel komplekt tundub olevat - mõningane teiste inimeste praktika näidanud.

Asi muutus huvitavaks. Kas tõesti pole kedagi ( peale minu ) kellel autos puutetundliku ekraaniga( suurem kui neli tolli ) windowsi baasil toimiv seade, mis peale kõige muu ka navigeerimist toetab. Kui nii, siis tuleb vist monoloog maha pidada sellest mida selline süsteem võimaldab. Loodan, et mobiilseadmete kasutajad lisavad omapoolseid mõtteid ja teadmisi. Esialgu aga - on siis veel kellelgi PC arvuti statsionaarselt autos?

mina olen kasutanud ja ka kasutan talavilt läpakat windowsi paasil autos ja gps.päris hea asi!!Statsionaarset ei ole kahjuks

MInul sisse installitud PC endise 2DIN raadio cd mängija asemele ja kõik toimib.Internetiühenduse saan kas siis WIFI antenni või GSM Modemiga vastavalt vajadusele.Eestis olles on kõikjal net olemas ja seda 200 kroonise kuumaksu eest olenemata andmemahust mida kasutan.Läänes aga maksustamine mahupõhine ja seal pigem WIFI t ründan.Aga muidu arvuti nagu arvuti ikka ja mul vist mingi 12 tolli oli :)

Võtaks arutluseks ühe PC kasutusvõimaluse - navigeerimine. Enamus ajast jookseb minu auto arvutis Regio kaardiprogramm. Ega siin Eestis Valgast Tallinna sõites teda just vaja ei ole. Aga kuna tavaliselt mul ei ole väga kiiret kuhugi jõudmisega, siis ekraani mõõtkava on valitud selline, et viie kilomeetri raadiuses on näha külanimed ja mis kõige tähtsam, huvitavad kohad. Näiteks matkarajad, vaatetornid jne. Siit küsimus suurele ringile, kas mobiilsete seadmete eesti kaardid sisaldavad neid andmeid ja milline on see maastaap mida väiksel ekraanil kasutada saab. Ühe sõnaga, kas keegi oskab võrrelda Regio Windowsi kaarti mobiilseadmete kaartidega?
Infoks. Olen paari kuu jooksul katsetanud lätlaste JS Baltijat. Ehk on huvilisi, kes tahaksid naaberosariigi kruusateid avastada.

peab ikka väga igav olema:) mul ilmselt laupäeval on piisavalt vaba aega Raplas katsetamiseks. Tavaliselt ikka kahte seadet korraga ei viitsi aga alati ka ei saa lihtsalt läpakat paika panna

Regio kaart minu pihuarvutis näeb välja selline. Sellel pole küll vaatamisväärsusi nagu PC versioonis. Saab ise need küll peale panna kui vajadust oleks, kuid ausalt öeldes, pärast Regio navigeeritava garmini formaadis vektorkaardi väljatulekut ei näe enam Regio rasterkaardi kasutamisel mõtet. Teedevõrgustik on ikka Regio vektorkaardil hulga parem, mis on ka loogiline (võrdle Regio Atlas ja Regio Garmin). POI-de hulk on küll veidi kasin, aga EOMAPi kaart paistab selles osas parem olevat. Rasterkaarte Eestis kasutan veel vaid ortofotode näol. Seega soovitan ka PC peal üle minna garmini kaartidele, õige pea on PC-le saadaval ka Garmin Mobile PC tarkvara.

Meelis K 6 aprill, 2008 - 16:16

Asi muutus huvitavaks. Kas tõesti pole kedagi ( peale minu ) kellel autos puutetundliku ekraaniga( suurem kui neli tolli ) windowsi baasil toimiv seade, mis peale kõige muu ka navigeerimist toetab. Kui nii, siis tuleb vist monoloog maha pidada sellest mida selline süsteem võimaldab.

Aga anna siis teada, millist ekraani kasutad? Ise mõtlen läpakale mingi puute-vga panna ja mingi väike klaver ja läpakas istme alla. 220v on olemas autos.

Kasutan hiinlaste firma Lilliput ( www.lilliput.cn ) 8,4 tollist ekraani. Maksimaalne lahutus 800x600 ja puutesensoril USB väljund. Konkreetset mudelit neil kodulehel enam väljas ei ole, aga see mis minul, on käitunud üllatavalt hästi. Kuigi eelmine talv oli nagu ta oli, aga nende temperatuuride puhul ei olnud veel märgata et ekraan või puutesensor oleksid tuimaks jäänud. Autos on ta olnud aastajagu. Voolu tahab 12 volti. Kinnitus tuli endal välja mõelda. Ega sõiduautos seda kohta, kuhu see ekraan panna, nii väga ei ole. Samuti pidi ta olema lihtsalt eemaldatav. Hinda täpselt ei mäleta, aga ilma transpordi kuludeta tuli alla 200 Euro ( NB! see kõik oli poolteist aastat tagasi ja neid osteti rohkem kui üks).
Kuna juba kirjutamiseks läks siis paluks teadjatelt abi. Nimelt samalt firmalt on 7 tollise ekraaniga navigaator GN715. Temal kõhus ainult Windows CE 5.0. Kelle poole ja mis küsimusega peaks pöörduma, et see karp navigaatorina ellu äratada.

Meelis K, mida mõtled ellu äratamise all? Muidu mul jookseb Windows CE 5.0 PNA peal näiteks TomTOM 6.010.

Probleem lihtne. Kui otsingumootorisse tippida TomTom6, siis sealt saab lõputul hulgal viiteid alternatiivsele omandamisele. Mind aga huvitab, kellelt ma selle värgi osta saaks. Näiteks www.gps.ee pakub: "Navigaator6+EE kaart", mis peaks töötama tervel real platformidel. Kas seda tükki rauda, mille nimed seal nimistus on, saab platformiks nimetada, on maitse asi. Eriti ei vaevanud ennast, aga ega esimese valuga üles ka ei leidnud, milline OS just konkreetses seadmes on. Pool aastat tagasi, kui viimati eesti müüjaid selle küsimusega tülitasin,ei teadnud keegi Windows CE-st midagi. Seega konkreetne küsimus, kas selles 1400 krooni maksvas "Navigator 6" karbis on kõik, et suvalisel Windows CE arvutil navigeerimine käima panna?
Veel natuke Lätlaste JS Baltija st. Olen saanud mõned korrad lätis teda katsetada. On nagu on. Aluskaart tundub olevat mingi bitmap või taoline. GPSi hoiab rahuldavalt ja ka pisemaid teid on, mõnes osas. Lahutus on kuidagi paikkonniti erinev. Andmed tunduvad olevat suht vanad, näiteks Saulkrasti ümbersõidust polnud lõhnagi. Minu arvutil jookseb kord päevas kokku, aga see võib olla ka minu viga. Kes plaanib lätimaa nurgataguseid avastada sellele käib küll. Mina midagi paremat ei tea.

Erinevalt Charly'st arvan ma, et Regio paberatlas/rasterkaart on siiski palju parem, kui uued Garmini vektorkaardid (nii EOMAPilt kui Regiolt). Paberkaart on endiselt palju ülevaatlikum, sisaldab topograafilisi detaile, maastikku, asustust, talusid jms. Vektorkaardil on ka palju eeliseid, kuid seda enamasti vaid linnas ja magistraalidel liikumisel. Kui sõita metsa vahel väiksemates urgastes ja tahad lihtsalt ümbrust jälgida, siis Regio paberatlases sisalduva info vastu pole eriti midagi elektroonilist panna.

Olen ise Regio paberkaardi sisse skänninud ka teinud sellest Memory Map programmile tervet Eestit katva ühes tükis kaardi. Seda saab siis kasutada nii pihuarvutis kui ka tavalises arvutis. Tulevikus plaanis omal ka UMPC paasil autosse midagi aretada, kui vastavate arvutite hinnad muutuvad mõistlikumaks.

Igati nõus, et ilma paberkaardita ei saa. Ühelgi ekraanil ei ole võimalik saavutada sellist ülevaatlikust nagu paberit lapates. Aga kuna ma eelistan võimaluse korral keerata "suurelt" teelt kõrvale siis alailma on vaja teada millise ristmiku peal just parasjagu oleme. Ei ole harv juhus kus kaardil olev metsasiht on palgivedajatel nii suureks nagu riigitee tallatud. Olen aastaid tuuritanud mööda Eestit paberkaardi abil. Ega see eksimine siin suurt midagi tähendagi, mõned kilomeetrid juurde. Aga omamoodi elamuse ( räägin siin ainult endast ) saab juba möödalibisevat kaarti aegajalt silmanurgast jälgides. Milliseid külanimesid küll seal ei esine. Ja hinnast. See siin ikka kõik rohkem lõbuks ja peab siis see nii väga odav olema.

Ega ma ka mõelnud, et pead hakkama paberit kasutama. ;) Endalegi meeldib, kui arvuti kerib minu eest kaarti ja seepärast kasutan ise sedasama Regio paberatlast, mis on aga skännitud arvutisse ja töötab umbes sama moodi, kui Regio CD atlas (aga visuaalselt kenam). Mu meelest Regio paberatlas on oma loetavuse, ülevaatlikuse ja kartograafia poolest täiesti vabalt maailma parimate seas, mida ka tõestas hiljuti mingil atlaste võistlusel saadud kõrge koht. Võid kõrvale võtta täpselt samadel andmetel tehtud vektorkaardi ja vahe on nagu öö ja päev. Aga eks see vist kaardifriikide teema ole, paljusid inimesi eriti ei huvita sellised asjad ja nende jaoks pole suurt vahet.
Ma oma jutuga ei mõtle, et kaart peab kindlasti olema paberil vaid just seda visuaalset esitlust, ehk siis samal kujul kui atlases.

Vektorkaarti eelistades pidasin ma eelkõige siiski silmas tavalist autoga reisijat, kelle jaoks on vektorkaardil suured eelised - ruutingu võimalus, detailsem teedevõrk, suurem huvipunktide andmebaas. Maanteedest kõrvale jääva maastiku kohta saab aga kahtlemata hetkel veel Regio rasterkaardilt parema ülevaate. Kuigi selge on ka see, et see konkreetne 1:150000-ne Regio teedekaart on siiski ka orienteeritud autoreisijale ja sellel pole topo elemente just eriti palju (alustades kasvõi reljeefi puudumisest). Korraliku topokaardi jaoks oleks vaja muidugi juba alustuseks ka suuremat mõõtkava a la 1:50000. Kahtlemata on aga Regio ja EOMAPi vektorkaartidel veel kõvasti arenguruumi, ideaalis võiks kaart sisaldada ka digitaalset kõrgusmudelit.

Kas kellelgi on reaalseid kogemusi Euroopa avastamisel "Marco Polo Grosse reiseplaner"i kaasabil?

Njah, ca 3 aastat ühes punases raketis juba lauarvuti tükkidest sisseehitatud mobiilne ratastel arvutaja. Kahe monitori toega, et ise esimesle ekraanil näeks kaarti (autoroute 2002 ja 2008, Marcopolo/Reise Planer, Regio Pro, Google Earth) ja tagapingil olijatel võimalik multikaid vaadata. Aja jooksul on aga välja kujunenud et hoopiski telefonis (PDA)olev MioMap/iGO (eestis ka google maps) tarkvara juhendab kuhu minna ja mida teha. Käidud selle abil nii Kesk-Euroopas kui USA-s. kogu maailma kaardiandmestik mahub kenasti 4GB sele mälukaardile ja teab rohkem tänavaid ja hotellide/vaatamisväärsuste asukohti kui TomTom. Olin kunagi tomtomi heavy user. Peale MioMapi kasutuselevõttu ei taha Tomtomi enam näha. USAs tegime katseid ku TOM TOM käskis otse sõita aga ristmik oli tegelikult T kujuline ehk siis otse ees oli tühermaa. Seal kus TomTom pakkus välja kummalisena tundvaid manöövreid tegi MioMap paremaid ettepanekuid.

Autos siis kaks 10" st ekraani, mõlemad touchscreenid. Kogu multimeedia navigeerimine käib RoadRunner tarkvara abil. Lisaseadmeid nagu ikka tavalisel arvutil, mis mööda autot laiali jaotatud: DVD kirjutaja, mälukaardi lugejad, erinevad klaverid/hiired (osundusseadmed), Kõu (seade jagab auto ümbruses ka wifit laiali), wifi, gprs.

Kes siin viitas SunIT arvutitele. Need on ikka rämekallid. Tehase inimesed käisid eelmine aasta minu juures oma toodangut näitamas. Ainus mille poolest sunit arvutit cartft.com või mp3car.com omadest erinevad on videosalvestusvõimekus. Seal on spetsiaalne kaart mis võimaldab sul nii esimest kui tagumist kaamerat salvestada.

Praegu peaks enamvähem arvuti, pean silmas Celeron M prosega mitte mingit mõttetut VIA proset, saama ca 1200 euroga, monitor ca 400 eur. Paigaldustööd võtaad aega, eriti kui tahta ilusat tulemust.

(http://www.rpgrupp.com/index.php?album=50&leht=357&disp=6)
.
.
.
Trip.ee toimetus parandas postitust keeleliselt!

Vaidleks Calaga. Esiteks 1200 EURi autoarvuti eest on liiga palju. Kuigi igasuguse asja hinna ülemine piir on määramatu suurus. Kõik oleneb mida sa sellest masinast ootad. Ja 10" puutetundlik ekraan on ikka üle kahe korra odavam. Aga täna on minu küsimus järgmine: kas keegi on kasutanud Google Earthi koos GPSiga?

Proovisin kunagi huvi pärast läpakal Google Earthi koos GooPsi ja usb porti käiva GPS'iga ja töötas päris kenasti. Selles mõttes üsna normaalne variant PC kasutajale, et saad algul Google Earthist pildid cache'i salvestada ja siis ilma internetiühenduseta GPS'iga ringi sõita.

Nüüd on siis saadaval PC platvormile Garmin Mobile PC tarkvara, millega saab siis koos gps'ga ka edukalt navigeerida. Esmamulje on päris hea. Visuaalselt hulga kenam kui näiteks senine Garmin nRoute. Näeb välja suhteliselt sarnane Garmin Mobile XT-ga. Panin mõningad ekraanipildid ka veebi üles.