Pekingi lennujaamas pääs linna. Tasuta 144h viisa

Tervitus

Pekingi lennujaamas olukord, et kui lendude vahe on alla 10 h, siis linnapeale ei lasta. On kogemusi ?

Veikko, kust see info pärit? Olen ise otsinud, aga ühetgi ametlikku viidet miinimumajale pole leidnud.

Ei leidnud sealt viidet vähemalt 10 tunni nõudele

eile sõbrad läksid ja lennujaamast välja ei lastud. me proovime homme.

Meil õnnestus ilusti linna pääseda. Täitma pidime migratsiooniametniku juures maale pääsemiseks vormid (need erinesid veidi sellest, mida ülejäänud seltskond täitis). Kõik sujus ja umbes tunniga olime lennujaamast väljas.

Lisan siis oma värsked kogemused.

Hoidsin Hiina TWOV teemal TripAdvisori ja FlyerTalki vahendusel silma peal. Tundus, et asi on karmiks läinud, kui vahepeatus on alla 8 tundi, siis lennujaamast välja ei lasta (rohkem küll Guangzhous ja Shanghais, aga piisavalt palju ka Pekingis). Kohati tuli ette reisijaid, kes lausa 20 tundi pidid lennujaamas passima.
Mõned jagatud nipid: 
★Lase pagas saata ainult Pekingisse, mitte lõppsihtkohta, et kotid kätte saada, pead passikontrolli läbima. Aga Guangzhoust on teada mõned juhtumid, kus sellegipoolest välja ei lubatud, vaid kästi helistada oma lennufirmasse ning lasta neil kotid üles korjata ning lõpppunkti registreerida.
★Kui peatus jääb öisele ajale, broneeri hotell, isegi kui sa seal peatuda ei kavatse ning prindi broneeringukinnitus välja.
★Alla 12 tunniste peatuste korral ära ütle, et kavatsed linna peale kolama minna või Hiina müüri vaadata. Pigem tasub rääkida, et tahad näiteks tunni-lounge'is (terminal 3 saabuvate lendude korrusel, avalikul alal) dushi all käia ning paar tundi puhata ja/või söömas käia.
Minu esimene katse oli LHR-PEK-BKK, vahepeatus Pekingis 6.5 tundi, eriti ei lootnud, et välja lubatakse, aga proovima peab. Heathrow's keelduti kohvrit ainult Pekingini saatmast, sest mul polnud Hiina viisat. Üritasin selgitada, et kasutan viisavaba transiidi võimalust, aga nemad jäid endale kindlaks, et kohvri väljavõtmiseks on viisat vaja. Lõin käega. Pekingis TWOV leti ääres ei olnud peale minu kedagi. Täitsin arrival ja departure card'i (kui tahate TWOV kasutada, tuleb täita sinine kaart, mitte kollane, mida lennukites jagatakse). Väga sõbralik naisterahvas vaatas kaardi üle, uuris passi ja pardakaarte ning nentis, et kuuspool tundi on liiga lühike aeg linna peale minekuks. Ütlesin ausalt, et ei tahagi linnapeale, vaid ainult õue suitsu tegema. Naisterahvas hakkas naerma ja lõi templi passi. Tund pärast maandumist olin juba õues.
Teine katse KUL-PEK-LHR, peatus Pekingis 11h. Seekord plaanisin juba ka linna peale minna, aga üle viie tunni hilinenud väljalend Kuala Lumpurist jättis mulle taas ainult 6.5h Pekingis veetmiseks. 
Loomulikult ei saanud taas kohvrit ainult Pekingini saata (põhjuseks, et "see pole lihtsalt võimalik"). Kuigi Kuala Lumpuri check-in'is oldi TWOV reeglitega kursis, ei tahetud mind algatuseks üldse lennule registreerida, sest mul polnud UK viisat. Läks tükk aega ja mitu ülemust selgitamaks, et ma ei vaja seda.
Pekingis protsess sama - kiirel sammul TWOV letti, kaart täidetud, järjekorda. Minu ees oli paar inimest, aga selja taga kasvas saba meeletu kiirusega. Seekord oli leti taga meesterahvas, kes ei esitanud ühtegi küsimust ega öelnud üldse ühtegi sõna. Vaatas kaardi üle, võrdles pikalt mu näo vastavust passipildile, sama pikalt uuris, ega passi andmelehte kattev laminaat kuskilt nurgast lahti pole ja lõpuks siis tempel passi.
Ei oska öelda, kas mul lihtsalt vedas mõlemal korral või on reegleid lõdvendatud. Igal juhul tasub proovida.


Kasutan seda juba avatud teemat ja küsin, et kui Pekingist lennujaama naasta, kas piisab, et olla 2 tundi varem kohal? Vanemad postitused TA-s räägivad ka 1,5 tunnist, aga mul siin üks Pekingi kohalik reisigiid hirmutab juba 3 tunniga (check-in avatakse tõesti 3 tundi varem).

Siiani olen mujal 2 tunniga hakkama saadud, aga kuidas teistel selle tasuta transiitviisa kasutajatel Pekingis on olnud?

2 tundi enne väljalendu ? Siis on küll viimane aeg. Eks sõltub sellest, kas parajasti on palju inimesi ja Pekingi lennujaamas tavaliselt on, samas muidugi on ka teenindajaid päris palju. Peale kahekordse turvakontrolli + passikontrolli tuleb check-in ära teha, siis veel selle rongikesega õigesse terminali sõita. Tavaliselt, kui tegemist pikema lennuga, hakatakse lennukile gruppide kaupa varem sisse  laskma, niiet see aeg tuleks ka sisse arvestada. Ise oleks ikka 3 tundi enne kohal.

meil läks kahe tunniga ikka päris kiireks. kolm on turvaline

olen siin vahepeal mujalt ka uurinud ja nii see kipub olema jah.

Ütlevad, et:

Domestic terminals 1 and 2: 1 hour

Domestic terminal 3: 1.5 hours

International terminal 2: 1.5 to 2 hours (shorter side for regional Asia flights, longer side for intercontinentals)

International terminal 3: 2 to 2.5 hours (ditto)

Veikko, mis terminale ise tookord kasutasite? Kas check-in oli juba tehtud või tegite siis leti taga?

Nii. Puhkuselt tagasi ja õnnestus minnes ja tulles Pekingit selle tasuta viisaga külastada. Enne minekut "uurisin ja puurisin", sain kokku ka ebavajalikku (või aegunud) infot ja nüüd mõtlesin, et panen oma kogemused kirja, et ei ole see midagi nii väga keeruline.

1. meil oli Peking ümberistumisega (Stockholm-Peking-Yangon), mõlemad lennud Air Chinaga. Lennukis midagi täitma ei pea ja ei pea eelnevalt ka kedagi informeerima oma linnakülastuse plaanidest. Kõik nagu tavaliselt, ka seda kollast kaarti ei pea täitma. Pagasi saatsime kohe lõpp-punkti.
2. saate lennukist välja, suunduge "Exit" poole. Meie printisime veel selle teksti A4 välja, et mitte aega raisata mingite siltide vms otsimise ja lugemisega: 请问(72小时/144小时)免签证入境手续在哪里办理? 谢谢 Nagu teksti kellelegi näitasime, vehiti kohe käega õiges suunas.
3. mingil hetkel need, kes lennujaamast välja lähevad, pööravad paremale, teie minge otse edasi. Seal meil esimesel korral võeti sõrmejäljed, teine kord varahommikul mitte. Kohe seejärel paarikümne meetri pärast ongi vasakul viisalett, selle ees veel mõned lauad ja riiulid. Riiulitel sinised paberid, need peate ära täitma.
4. Esimene kord meilt küsiti, et miks ja kuhu ja avaldati arvamust, et ega teil aega jää. Me ütlesime, et meil ollakse vastas ja jõuame, teine kord varahommikul ei huvitanud meie linnaplaanid enam kedagi.
5. Viisa passis, minge tagasi sinna, kus enne teised paremale pöörasid, minge seal sappa ja näidake migratsiooniteenistusele oma pass ette. Seal peab veelkord sõrmejäljed andma.
6. Siis minge otse kuni jõuate sisemisele rongile, mis viib teid edasi 2 peatust (rohkem polegi). Kõik.

Meil läks mõlemal korral väga kiiresti, sellele vaatamata kulus aega lennukist mahasaamisest kuni nn lennujaama välisukseni mingi 1,5H
Esimene kord meil aega 9,20H (st lendudevaheline aeg paberil) ja külastasime Hiina müüri Mutianyu osa. 


Teine kord oli aega 8H ja külastasime Taevase Rahu väljakut ja Keelatud linna (need kõrvuti).


Mõlemal korral kasutasime kohaliku giidi teenuseid, kes oli meil lennujaamas vastas ja pärast tõi tagasi. Simon, simonxqz1973@hotmail.com, http://simon-service.com/ Simon ostis meile ka mõlemal korral sissepääsupiletid, sest ise oleks arvatavasti kassades vaid kätega vehkinud ja rohkem aega raisanud. Giidi (no tegelikult rohkem autojuht) soovitan, mees rääkis hästi inglise keelt, rääkis Pekingist ja tundis huvi Eesti vastu.
Tagasi tulles lennujaama läbimine: et läbida toll, migratsioon, rongisõit jne võttis see mõlemal korral aega  45min. Väga ruttu, olin valmis, et aega läheb 2-3 tundi. Loomulikult ei ole see reegel.
P.S. Uuesti lennujaama sisenedes võeti mul turvakontrollis ära akupank, sest sel polnud peal mahtu. Teisel õnneks olid kõik nr peal, seega päris ilma ma ei jäänud. Samuti olid seal väljas sildid, vist oli 16 000mAh maksimum lubatud, aga ma võin ka eksida.

AndresR kas Mutianyul nn. cable car-iga sõitsite? Meil samuti lendude vahepeal müüri külastus planeeritud ja mõte cable car sõit  teha, vähemalt 1 ots. Kas kohapeal söögi-joogi eest sai maksta kaardiga? Kuna meil tagasi tulles lühem ümberistumine, siis ainult müüri külastuseks CNY-sid vaja vahetada (söök, jook, nänn).

Puparo,

üles läksime selle kaabliga, alla tulime kelguga (see päris ohutu, isegi naised saavad sellega hakkama, videos paistab selline äkiline vaid). Seal all, enne nn suurt väravat, on hunnik söögikohti, aga sai maksta vaid sulas. Ma soovitan raha Eestis ära vahetada, muidu peate hakkama lennujaamas ATMi kasutama.


Aitäh AndresR ! Plaanis ongi raha Eestist kaasa vahetada. Nüüd selgem kui palju. Eks kohapeal näeme, kes millega sõita julgeb.

Kelgusõit alla oli vahva. Videos tundub jah äkilisem, kui tegelikkuses on.  Üleval Subway-ga samas hoones asuvas hiina söögikohas sai maksta kaardiga, samuti selle terassil müüdavate suveniiride eest.  Müüri külastuse tellitud firmast oli meile saadetud väga täpsed tegutsemise juhised ning u. tund kuluski välja jõudmiseks.  Ning tüüpilise eestlasena ei saa jätta vingumata:  Air China- ei soovita. Jätkulennu hilinemine, mitte töötavad telerid ning pea 10 tundi oksesel istmel oksehaisu nautimist.