Praam Saksamaalt Helsingisse voi Tallinnasse

Tere, äkki on siin keegi kes liikus koju praamiga Saksamaalt, tundub et otse Eestisse ei pääse. On teil kogemused?

Saksamaalt saab Leetu (Klaipedasse). Eestisse praamid ei sõida

2
0

Finnlines sõidab mitu korda nädalas Travemünde ja Helsingi vahet.

2
0

Otse Eestisse ei saa, saab:

* Helsinkist Travemündesse -- Finnlines

* Liepajast Travemündesse -- Stena Line

* Klapedast Kieli -- DFDS

Lisaks saab nii Travemündest kui Rostockist (ja samuti mitmest Poola linnast) Rootsi

Liepaja - Travemünde laevaga olen korduvalt sõitnud, viimati tänavu juuli alguses. Väga mugav viis Saksamaale jõudmiseks. Klaipeda on Eestst veidi kaugemal kui Liepaja, Saksamaal Travemünde ja Kieli eelistus sõltub pigem sellest, kuhu edasi minna soovitakse / kust tullakse.

Helsinki laev tundub kodulehe andmetel üle mõistuse kallis olevat sõiduautoga reisijaile.

2
0

To alar

Aga kas on suurt pointi? Sinna Liepajase on Sama tee mis poola piirini.

1
2

@dim123

Minu meelest pole laevaga minekul suurt pointi, kui just meresõit erihuvi ei paku.

0
0

@dim123

Eks see pointi olemasolu ole individuaalne.

Selle suve eesmärk oli Itaalia, Aosta org. Kui arvestada Excelis kokku kilomeetreid ja aega, siis võib-olla saanuks Poola kaudu kiiremini või vähemalt otsemini. Ma olen läbi Poola sõitnud korduvalt, tavaliselt esimesel päeval Varssavisse ja siis edasi lõuna poole. Sõitmine pole probleem.

Aga puhkuse ajal ei ole miski vajadust (vähemalt minul) jõuda kohale minimaalse ajakulu ja teekonnaga. Teel olemine on ka osa puhkusest. Võimalus päev läbi laeval mitte midagi teha vaid hoopis dekil päikese käes pilvi vaadata ja raamatut lugeda omas seekord vägagi pointi.

2016.a. sõtsime sedasi Põhja Prantsumaale, ka siis oli täiesti point olemas.

6
0

ega ma ei norinud , lihtsalt huvitav. Varem kui tee kuni warsavini oli halb laev oli atraktiivne .

aga nüüd kui poola suutis teid korda teha , aina vähem tundub see Liepaja tee mõistlik, eriti kui minna lõuna poole

1
0

Olen ka mitmel korral laeva varianti kaalunud. Varakevadel olid südasuvised piletid päris normaalse hinnaga. Kui puhtalt rahaliselt vaadata, siis üksi autoga reisides tuli hind kütusekuluga sama. Kui lähed perega, siis piletihind tuleb kütusehinnast juba kallim. Lisaks tekkib seal laeval niikuinii mingeid lisakulusid.

Minu jaoks väga pointi pole, sest lihtsalt päev aega laeval molutada või raamatut lugeda väga ei tõmba. Pealegi on möödanik see 60-70 km/h kulgemine ühest Poola külast teise. 30 aastaga on Poola teed teinud uskumatu arengu.

3
0

Preisimaa teedel poolas 70 km h on väga mōnus sōita. Saab peatuda külapoe ees, käia ujumas. See on tōeline roudtripp. Kiirtee valiks vaid siis kui reisisuht pole mitte puhkus, vaid vaja saksa minna autot tooma vms- kiirtee on minu silmis kōrb, seda läbides ei olegi sa reisil vaid teed tööd.

Olen ise aastaid uurinud stenaline lehte kuid ikka loobunud sest ei suuda ka seda otsustada kas jätta auto läti sadamasse vōi vōtta kaasa. Lübekis iseenesest pole oma auto vajalik. Pigem vōiks keegi kirjeldada kas elu- olu neil laevadel on vaikne , kas perel igav ei hakka?

Mis puudutab finnlinet siis kodulehe järgi klounid, muusikud olemas. Kōik soomlased. Ilmselt siis alles für finnen und nichts für deutschen. Nagu soome-rootsi kruiisidelgi kōik soomlastele, rootslasi ei lasta isega karaokesse.

3
0

Olen kasutnud Klaipeda - Kieli varianti mõlemas suunas ning olen väga rahul. Piletid on alati varakult ostetud ning mulle meeldib eriti tagasi tuleku aeg. Kell 18 Klaipedas, ca 3 tundi sõitu ja veidi enne Panevežist magama. Järgmine päev rahulikult Leedu - Läti... Hea meelega sõidaks ka Soome kaudu, kuid hinna vahe on ca 2 korda kallim.

2
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased