Puhkus Itaalias

Tere,

Väike reis tulemas Itaaliasse,7p.Alagus Roomast ...kiirrongiga Napolisse.

Kuidas soovitate kas Napolist võtta eraldi päevatrip iga p( Amalfi,Positano,Sorrento,Capri jne)

Või on mõistlikum igas kohas eraldi päev veeta ja ööbida.?

Veel plaanis külastada Jumalate rada.

Tänud ette.

Ise ööbisin 3 ööd Sorrentos. Sealt hea väljasõite teha nii praami kui bussiga.

1 päev Capril. See saar oli pettumus, mega turistikas. Pigem eelistada Ischiat, aga maitse asi.

Amalfi linn iseenesest midagi erilist minu meelest polnud, kallid hinnad ka. Aga sealt läksin bussile, mis viis Jumalate raja algusesse- Bomeranosse. Matkarajaga lõpetades jõuab Positanosse. Väga palju treppe! Selleks võibki rahulikult terve päeva võtta.

Meie läksime kohe Napolist Ischiasse laevaga,olime seal 3 ööd ja siis laevaga läbi Capri Sorrentosse.Capril maale minema ei hakanudki,arvasime et turistikas.Nagu selgub-õieti tegime.Ischia oli lahe ja sinna läheks pikemaks ajaks. Sorrentost saab igasugu päevatrippe teha kas laevaga või bussiga Amalfi/Positano. Samuti rongiga Pompeisse.Mina eraldi ööbimist igasse kohta ei võtaks-eladki siis ainult kohvri otsas.Sorrento on parajal päevatripi kaugusel kõigist kohtadest.

Kogu Amalfi on "turistikas" ja Rooma niisamuti. See pole minu meelest argument, et neid külastamata jätta, lihtsalt tuleb sellega arvestada. Kui mul oleks aega ainult 7 päeva, siis ma Napolisse ei läheks, pigem siis jagaks selle aja Rooma ja Amalfi vahel. Napoli on vähem "turistikas", aga minu jaoks see ei kuulu Itaalia top 20 linna hulga. Logistiliselt on mõistlik leida majutus Sorrentos ja teha sealt väljasõite, loetletud kohtadele lisaksin kindlasti veel Ravello (sh Villa Cimbrone ja Villa Rufolo aiad). Head reisi!

Sorrento on hea baas peatumiseks, kuid Ischias oleks ilmselt ikka ööd ka. Seal oleks ilmselt abiks rendiauto, saab saart veidi rohkem avastada. Ütlen ka Capri "kaitseks", et pole see rohkem turistikas kui muu Amalfi. Sorrentost sai sinna laevaga ca 20 minutiga. Võib lihtsalt hommikul minna ja kasvõi pärastlõunal tagasi tulla.

Kas plaan on kohe Roomast Napolisse sõitma hakata või kõigepealt pool puhkusest Roomas veeta? Kui viimane variant, ning seitsmest reisipäeva sisse peavad ka lennud mahtuma, siis... läheb kiireks.

Tegime ise muidu sarnase tiiru, sh ka Jumalate rada. Olime pidevas liikumises (samas hotellis 1-2 ööd), ja tagantjärele mõeldes kaaluks samuti Sorrentot baasina, sealt saaks praamidega (Pompei ja Napoli suunas ka rongidega) mugavalt ringi sõita. Bussidega on nii ja naa, normaalse liikluse korral oleks võiks neid soovitada, aga kui päevast kulub mitu tundi hilineva bussi ootamisele, ummikutes passimisele ja lootmisele, et kas ikka peale mahub, siis ma pigem ostaks praamipiletid, hoolimata kallimast hinnas.

Tere,( Tänan asjalike soovit.eest)

Kuna maandume Roomas õhtul 8 paiku võtsime esimese öö Roomas rongijaama läh.Hommikul vara rongiga läbi Napoli Sorrentosse.

Paar ööd seal ja siis vaadata palju jõuab praamiga seigelda.Meelsamini ei ripuks suure bussiga kuskil kaljunukil.

Järgm.edasi Ischia.( praam)..jälle paar ööd.

Lõpetuseks paar ööd Roomas.

Kui räpased, veidi grunge ja lawless vaibiga kohad tõmbavad, siis peate Napolist läbi käima. See on polariseeriv linn, mulle ei meeldinud, aga mulle meeldibki kord ja puhtus veidi rohkem. Igaks juhuks hoidke rongijaama esisest platsist läbi jalutades oma pärlitest kinni, seal on tõesti palju kahtlaseid ja laksu all olevaid tegelasi. Lakus all inimene võib kaine peaga hea ja kena olla, laksu all ei ole käitumine ennustatav. Mõni ütleb, et pole hullu, aga ööd ei ole vennad.

Kui teid huvitab kultuur, siis sinnakanti minnes võiks külastada ühte kahest arheoloogilisest pärlist, mis mõlemad mattusid vulkaanituha alla - kas populaarsem ning suurem Pompeii või pisem, kuid paremini säilinud Herculaneum. Umbes 2-3 tunnisest visiidist piisab, edasi hakkab juba kordama ja väsitama.

Sealt edasi saab rongiga Sorrentosse, mis on väga kena ja piisavalt suur, et suudab ka põhihooaja välisel ajal erinevatele soovidele vastavat kõhutäidet pakkuda. Amalfi rannikule liikudes toidukohtade valiku pilt veidi muutub, sest enamik kohti on avatud vaid põhihooajal. Ka toidupoode on seal vähe ning need suletakse pigem vara.

Hotellide valik on lai, leiab kõike igale maitsele. Kohapealne transport on bussipõhine. Autoga võib sinna ka liikuda, aga seda põhihooaja välisel ajal, sest soojemal ajal on seal täielik autode uputus ning parkimine üsna kallis ning keskusest eemal (tavaliselt kalju sisse raiutud parklas). Kui teile pakutakse kohalikku limoncellot, siis võtke see vastu, sest parimat Itaalia limoncellot toodetakse just Amalfi ranniku terrassidel kasvatatud sidrunitest (mõni neist on sidrunipuude vahele ka majutuse rajanud). Kui keegi seltskonnast on selline, kellel hakkab kaine peaga laeval paha, siis tasub Sorrentos väljuvale bussile ingverikommid kaasa võtta. See buss raputab ja loksutab korralikult. Autoga on sama lugu.

Amalfi rannik on matkamiseks suurepärane sihtkoht. Võite ronida mööda lõpmatuid treppe või mööda mäekülgi kulgevaid matkaradasid. Wikilocis ja teistel matkasaitisel on detailne info, aga guugeldades/juutuubides "Amafli hiking" leiate ka piisavalt infot. Mulle meeldis väga mööda treppe Ravello külani tõusta. Ravello tipus on tõeliselt kena väljak suurte vihmavarju meenutavate männipuudega. Kusagil sealkandis filmiti ka mõned Teneti stseenid.

Väiksemates Amafli ranniku linnades on ööelu olematu. Seda tasub otsida ikka Positanost.

Tagasi Rooma minnes ei pea Sorrentosse sõitma, võite ka bussiga Salernosse sõita (see teekond on sirgem ja ei raputa nii palju, kui Sorrentosse minek) ja sealt rongiga otse Rooma sõita.

Soovitan Amalfi rannikult paat rentida (self drive, millel juhilubasid pole vaja) ning ise Capri saarel käia. Väga äge seiklusrikas kogemus. Näeb merelt Amalfi rannikut (sh Positanot), saab tiiru Capri saarele ära teha, randuda, ringi jalutada, lõunat süüa ja tagasi sõita. Kõige meeldejäävam päev minu lõuna Itaalia külastusest.

Napolis laksu all inimesi ma ei märganud, võib-olla resideerusin siis liiga nooblis kvartalis, küll aga selgitas mulle taksojuht, et ilutulestik, mis oli saateks minu reisile lennujaamast hotelli, oli tavapärane kohalik tava tähistada kellegi vanglast vabanemist... Ma ei tea, ma päris maha seda linna nüüd ka ei kannaks, lihtsalt antud ajakavasse see ei mahu minu meelest. Mulle meeldib Napoli värvikas olemas, suhtlusaltid inimesed, Hispaania kvartali kitsad tänavad, kus liikudes vaatad paratamatult otse esimese korruse kodudesse ja köökidesse, Umberto I galerii. Lisaks on sealsamas lähedal Itaalia versioon Versaillest, mida ei tunne suurt keegi, mis tähendab, et saad seda uudistada üsna rahus ja vaikuses - Caserta. Aga üldiselt on see linn koos eeslinnadega tohutult suur ja väga intensiivne - minu jaoks üsna kiiresti väsitav.

Tänud.

Paat rentida tõesti tore mõte.

Minu reis Itaalias oli nii:

Flixbussiga jõudsime Napolisse umbes lõunaks (tulime kesk Itaalia piirkonnast). Meil olid vaid kerged seljakotid ja nii liikusime terve päeva Napolis ringi kuni õhtuni. Mul olid eenevalt kõik olulised kohad mobiilis offline kaardile märgitud, et teadsin täpselt, et kuhu minna ja mida ja kus vaadata. Enne pimedat sõitsime rongiga Pompei linna ja seal olime 3 ööd.

Esimese terve päeva Pompeis külastasime Pompei varemetes linna ja niisama kolasime piirkonnas ringi. Pühapäeviti on Pompei varemete külastamine tasuta ja nii me käsime seal mitu korda.

Teise terve päeva olime ka Pompei piirkonnas. Hommikul esimese liinibussiga sõitsime Vesuuvi mäele, et sinna otsa ronida. Mäe otsa mineku piletid ostsin eelneval päeval internetist. Peale Vesuuvi külastust sõitsime liinibussiga tagasi Pompeisse ja kolasime seal niisama ringi. Ja algaski kolmas öö Pompeis.

Hommikul sõitsime varase rongiga Pompeist Napolisse ja siis varase Flixbussiga Rooma. Roomas panime kotid raudteejaama pakihoidu. Terve päeva kuni õhtul pimedani liikusime Roomas ringi. Õhtul sõitsime rongiga Ciampino linna öömajale ja järgmine päev lendasime Roomast ära. Ciampino on lennujaamast 5 km kaugusel ja sealne öömaja tundus parem ja taskukohasem kui see, mis suutsin Roomas leida. Olime oma otsusega rahul.

Ei tundnud puudust, et kuskil saartel või teistes linnades ei käinud. Algul plaanisime ööbida 3 ööd Napolis, aga Pompeist leidsin parema öömaja ja olin oma valikuga väga rahul.

Kui juba jutt matkamisele läks, siis kordan taas oma soovitust mapy.cz rakendus telefoni tõmmata ja https://en.mapy.cz/turisticka lehelt (menüüst "Outdoor" kaart valida) eeltööd teha - minu arvates parim valik, kust erinevaid radasid otsida. Kasutasime seda nii Jumalate raja puhul kui ka muidu ööbimiskoha ümbruses ringi ronides.

Capri on koht, mille kohta tõesti väga tihti öeldakse "turistikas" ja "pettumus". Oleneb, mida seal teha, meile väga meeldis. Veetsime seal kaks päeva ja oleks heameelega veel üheks jäänud. Selle ajaga jõudsime suure osa saarest jalgsi läbi kolada, kaunis loodus ja omapärane koht.