Qatar tühistas lennupiletid, kuidas Balile saab?

Tere! Olid ostetud Qatar lnnupiletid 20. aug TLL-HEL-DOH-DPS. Täna Qatar tühistas ilma ühegi selgituseta lennupiletid DOH-DPS, pakkus asemele lennata Dohast Jakartasse ja edasi siselennuga Denpasari. Alles 1. septembril lubab Qatar bronnida otselennu Balile, mis muidugi ei tähenda, et lennud sel ajal ka väljuvad. Kas kellelgi on infot, miks enne 1. sept otselennuga Balile ei saa? Ajakirjanduses oli juttu, et Bali avatakse turistidele juulis. Võimalik, et midagi muutus selles osas.

Otselennuga Dohast ei saa, sest Qatar on need lennud plaanist maha võtnud. Ega muud põhjust ei peagi olema. Maha on võetud tõenäoliselt sellepärast, et pole nõudlust.

Kui nõudlus tuleb tagasi, siis pannakse ka lennud käima.

Nõudlus vast ikka on, inimesed soovivad reisida. Lennukis sai istekohti valida üle ühe (keskmistel istekohtadel olid ristid peal, kõrvuti istekohti valida ei saanud). Ostsin piletid maikuus, u pool lennukit oli üle ühe istekoha täismüüdud. 

Praegusele järelepärimisele vastas Qatar:

"We are sorry to let you know that your flight to/from Denpasar-Bali, Indonesia is no longer operating. This is in connection with the number of countries who have issued restrictions on entry for overseas travelers due to new developments in the COVID-19 pandemic. Qatar Airways is working closely with global and national authorities to implement the latest advice and guidance on COVID-19 (coronavirus) and operate our services accordingly."

Pool lennukit üle ühe istekoha teeb kokku umbes kolmandik kogu lennukist. See pole lendamiseks kindlasti piisav nõudlus. Bali on otseselt turismisihtkoht. Sinna on mõtet teha nii pikki lende siis, kui neid lendajaid ikka reaalselt ka lennukite viisi hakkab tulema. Jakarta pealinnana tundub piisav ühendus hetkel. Kellel väga vaja lennata, see saab ära lennatud.

Ega kui lennufirma tühistab / muudab lendu ja pakub asendust, siis polegi midagi teha. Kas oled asendusega nõus, või ei ole. Kui ei ole, tühistatakse kogu pilet ja saad raha tagasi, soovi korral ka voucheri (Qatar paneb voucheri vist jätkuvalt 10% väärtust juurde).

Lennufirma üldiselt ei põhjenda kuidagi oma lennugraafiku muudatusi. Tänapäeval muutuvad lennud täitsa koguaeg, sest kogu see valdkond on praegu väga ebastabiilne ja muutlik. 

Ise just tühistan Qatari lennud ja võtan taas voucherid. Muidu oli lende muudetud nii palju, et ei jõua enam järge pidadagi - sh nihkus tagasijõudmine viimaste muudatuste järgi 2 päeva hilisemaks. Aga no me jätame sel aastal LAVi minemata ja proovime järgmine aasta uuesti :)

"Pool lennukit üle ühe istekoha teeb kokku umbes kolmandik kogu lennukist. See pole lendamiseks kindlasti piisav nõudlus. "

See oli maikuus, kui lennupileteid sai broneerima hakata. Mis seis täna oli, ei tea ja lend pidanuks väljuma alles 20. august. Kes teab, võibolla loodeti ka ristiga märgistatud kohad lõpuks välja müüa. Kui selline piletite broneerimissüsteem välja pandi, siis järelikult oli see lennufirmale piisav kate. Lennupiletid olid ka kallimad, kui varem. Point ikkagi selles, et Bali ei luba veel rahvusvahelisi lende sisse. Mõtlesingi, et kui suvel RV-d lennud sisse lubatakse, on saar sügiseks cov-19 leviku pärast taas lukus. Samas, Bali elatub turismindusest ja neil ei ole seal maj. olukord sugugi kiita. 

Qatar pakkus, et lennake Taisse (20. aug). Ega ma siis lendamise pärast lenda, et ükskõik kuhu, peaasi, et saab lennata. :D
Võtsin lõpuks raha tagasi. Liiga kaua juba pileteid korduvalt tühistatud ja uuesti bronnitud.

No müüki pandi ikkagi seepärast, et sinult see raha kätte saada ja likviidsust parandada (s.t. kompenseerida eelmisi ära jäänud lende), mitte seepärast, et see lend kunagi plaanis oleks olnud.

Eks osaliselt jääb see lühiajaliseks laenuks piletiostjalt, samas on kindlasti neid, kes vahetavadki ümber või vahetavad mõne teise sihtpunkti vastu, nii et tasub õngitseda.

Küsiks huvi pärast, et miks lennust loobusid, kas pidasid siselendu rohkem ohtlikuks kauglennust?

Ise käisin Balil 2016, Helsinki - Doha - Jakarta ja sealt edasi Air Asiaga.

(No tunnistan küll, et käisin tegelikult hoopis Yogyakartas, Bali olin niisama kõrvalpõige)

@Reaper
Siselend ei ole kauglennust ohtlikum, aga tundmatute lennukompaniide renomeega tasub end enne valiku tegemist kurssi viia. :)
Läbi Jakarta lüheim lennuaeg üle 40 tunni (mida on liiga palju). Viimane ots Garudaga: https://www.aeroinside.com/airline/garuda-indonesia

 Air Asiat ei pakutud. Vaatasin, AA info on veidi segane, ei saa bronnida, ilmselt siis lende ei toimu:
 https://www.airasia.com/select/en/gb/CGK/DPS/2021-08-21/2021-09-17/1/0/0/R/N/MYR/ST 

Teine võimalus on minna Finnairiga Honkongi ja sealt Denpasari Cathay Pacific'ga.  Lennuaeg u 20 tundi.  Cathay Pacific: https://www.aeroinside.com/airline/cathay-pacific 

Mh on võimalik, et seda Finnair lendu ei toimugi, müüakse samuti pileteid likviidsuse parandamiseks, nagu @improved eespool kirjutas. Voimalik, et ka Qatari alates 1. sept  bronnitud lennupiletid on likviidsuse parandamiseks ja lende Balile endiselt ei toimu. 

Bali avatakse turistidele 1. juulist, aga RV lende sisse ei lubata. Kummaline.  https://en.prnasia.com/mnr/202106_MoTCE.shtml https://www.prnewswire.com/news-releases/indonesia-expects-to-welcome-international-visitors-in-july-2021-301303625.html

Kas pole nii, et kui Balile saavad turistid hakata lendama võib-olla, siis muu Indoneesia püsib lukus? Kas ma pean siis nii aru saama, et Jakartas põhimõtteliselt ei saaks ka lennujaamast väljuda, vaid lubatakse ainult transiiti Balile?

Nii hull vast asi pole, et Garuda asemel peaks otsima võimalusi Air Asiale ümber istuda.

Garuda on siiski üks maailma kümnest 5-tärni lennufirmast ja reeglina konkureerib Qatarite, Singapore Airlineside ja teiste sihukestega erinevates "maailma parima xxx-ga" lennufirma kategooriates. Muidugi mööndusega, et vaevalt siselendudele nüüd erilist tampi pannakse.

Ääremärkusena, et olen Garudaga teinud Indoneesias siselende. Väga OK lend oli, uus puhas lennuk, jagati võikut ja vett / karastusjooke. Pagas hinnas jne. Lend oli lühemate lendudega (ca 30 min kuni 1 h).