18 päeva Rajasthanis – soovitused?

Hei tripikad,


Palun soovitusi, missugune võiks olla kahe ränduri iseseisva reisi ( ca 18 päeva) marsruut Rajasthanis?


Dehlis oleme korduvalt käidud ning Agra ka varem nähtud. Seega Dehli jäägu ainult maale tulekuks ja sealt lahkumiseks.


Põhiliselt olen leidnud sellised marsruudid (loomulikult on mõningate erisustega veel teisigi):

1) Delhi -Jaipur-Pushkar-Udaipur-Rankpur-Jodhpur-Jaislmer-Bikaner-Delhi
2) Delhi- Jaipur- Puskar- Udaipur- Jodhpur- Jalisamer- Delhi


Küsimused:

1) Missugust marsruuti soovitaksid Rajasthanis varem käinud rännumehed (vabalt võib ka erineda eeltoodutest);

2)  Missugune Rajastani linndest või kohtadest on selline, kus tasuks relaksida nt. 3-4 päeva, et lisaks jalutuskäikudele võtta päikest hotelli basseini ääres?

3)  Mõistliku hinnaga basseiniga hotellide soovitused Rajastani sihtpunktides?

4) Kas ja mis otsade tegemisel kasutada siselende?

5) Kui juba Uidapuris olla, kas siis külastada ka seal läheduses olevat Mount Abut?

6) Kas Jalisameris võtta ette kõrbetrip? Kaameliga sõit tegelikult eriti ei meeldi :)

7) Muud head soovitused?


Tänud kõigile, kes viitsivad vastata! :)

Mõned aastad tagasi sai tehtud ring Rajastanis, küll palju lühem, kui teil plaanis. Delhist lennukiga Udaipuri, sealt bussiga Jaisalmeri,  Jodhpuri, Jodhpurist rongiga Delhi tagasi. Udaipuris ööbisime sellises kohas nagu Lake Pichola Hotel, soovitan, neil on katusel suurepärase vaatega restoran, üle järve paistab loss ja vanalinn nagu peo peale. Vähe tähtis pole asjaolu, et süüa teevad nad seal ka hästi. Järve poolse, rõduga toa viimasele korrusele saime suure tingimise peale 9000 rupsiga kolmeks ööks, tingimusel, et maksame sulas. Bassein on katusel olemas, kuigi väike ja üsna külma veega. Kolm päeva on paras, et enamus atraktsioone linnas läbi kolada. Linna lähedal käisime Nagda Sas Bahu templites, kaalukeeleks sai külastajate vähesus. Tuki mees maksis sinna tagasi 500rupsi. Vend ootas truult tunnikese koha peal, külastajatest olime ainult meie kahekesi. Linnas lossi kolama minnes tasuks suur pudel vett alt kaasa osta.

Edasi siis Jaisalmer, väga omanäolise arhitektuuriga, keskaegsed kõverad kitsad tänavad, sodimüüjaid tihkelt täis. Meid see ei seganud, silmi jätkus ainult ehitiste jaoks. Sissepääs ülikute elamutesse on veel eraldi tasu eest, pildistamine elamutes veel eraldi, eraldi tasu eest jne. jne. Öömaja saime all linnas, väravatest paarisaja meetri kaugusel. Kuigi soovitatakse kindlusesse majutus võtta, siis meie vahet ei näinud. Peaasi, et soe vesi ja konditsioneer olemas oleks. Kõrbetrippi kaamelitel ei võtnud, lihtsalt niisamagi ei meeldi looma seljas loksuda, seda siis veel 40 kraadises kuumuses. Võimalus on ka Dziipidel tripp teha kui isu on. 

Jodhpuris jättis kindlus väga võimsa mulje ning ka sinine vanalinn oli väärikas. Ööbisime Klock Towerist paari saja meetri kaugusel,

Jee Ri Havelis, strateegiliselt hea koht, turg ja napsupood lähedal,kukkumise kaugusel.

18 päeva on natuke lühike aeg esimese marsruudi jaoks. Tehke pigem lühem. Kuna olete Indias käinud, siis teate isegi, kuidas seal tuleb ette viivitusi. Isegi kui kõik sujub graafiku järgi, võtab ikka aega jaamast linnasõit, hotellidesse registreerimine ja kuni sealt linna peale jõuate. Minu kogemuse järgi kaks päeva ühe sihtkoha kohta on liiga lühike aeg. Mis iganes riigis. Kui see ei ole just stiilis: kindlus-nähtud, loss-nähtud, kaamel-tehtud ja nüüd ruttu magama, et hommikul edasi sõita. 


Olen Rajasthanis palju käinud, aga ainult Jaipuris, Pushkaris ja Jodhpuris. Peamiselt on need tööalased reisid, kuigi ringi on ka palju vaadatud. Aastate jooksul olen sinna enda fima töötajaid viinud ja siis on vaatamisväärsuste tuurid olnud programmis sees (kaasa arvatud kaamelisõit). Minu koostööpartnerid Indias on alati hoolitsenud selle eest, et mul igav ei oleks.

Ise eelistan pikemalt aega veeta Pushkaris. Basseine seal ilmselt pole, aga ma pole ka otsinud. Samas ei julge Pushkari teile soovitada, kuna inimeste eelistused on seinast seina. Ühele meeldib, teisele mitte. Pushkar on niiöelda hipidele. Seal saab igasugu kanepitooteid vabalt ja seetõttu sõidab sinna palju selle eesmärgiga turiste.
Vahel veedan Pushkaris nädalajagu aega, sest see on niivõrd rahulik ja hea auraga koht. Kusjuures ei tarbi kanepit. Kui aga on juhtunud parasjagu olema pulmade periood, või püha, siis ei saa öösel üldse magada, sest templitest tuleb korralikku tümpsu. Samas jälle individuaalne. Sõber magas samal ajal teises majutuses ilma probleemideta. 

Mulle ei meeldi üldse Jaipur. Kohutav sagimine. Samas on mul kaasas olnud töötajaid, kes kiitnud, et esimene koht reisi jooksul, mis on vähemalt linna moodi.  Nii et taas maitse asi. See Amber fort on seal muidugi väga uhke ja isegi peale kümnendat korda lähen sinna meeleldi tagasi. Linnakärast eemal ka. 

Jodhpuris olen ka palju aega veetnud, aga erilisi sooje tundeid enam pole. Kunagi väga meeldis, kui polnud mujal Indias käinud. Taas meeldib see suur Mehrangarh fort. Kutsusin kunagi sõbra Indiasse kaasa, kui ise olin suures vaimustuses. Delhi oli talle paras katsumus, aga lohutasin, et Jodhpur on mõnus koht. Pole nii lärmakas ja saastunud õhuga. Sinna jõudes ei saanud me õiget hotelli ja olime sunnitud ööbima ilma akendeta urkas, kus linadel augud sees ja üldse väga must koht. Tänavale minnes oli suur ummik ja meeletu toss õhus. Sõber vaatas mulle otsa ja ütles vaid "see on siis vaiksem ja puhtam". See oli ka aeg muidugi, kui interneti sai vaid vastavatest kohvikutest ja ka siis ei pruukinud alati ühendust olla. Ettebroneerimisest ei teadnud ma sel ajal midagi. See oli lihtsalt näiteks, kuidas ühele võib meeldida, teisele mitta ja kõik sõltub hetke olukorrast. 
Näiteks ühel korral oli Mehrangarh fort suletud, kuna Elizabeth Hurley pidas seal oma pulmi. Hollywoodi staare veeti helikopteritega hotellist kindlusesse. See oli omaette vaatepilt.

Aasiarändurid "Keskeakruiisil" käisid Jaisalmerist ööbimisega kõrbetripil ja neile väga meeldis. Mulle ka ei meeldi kaameli seljas loksuda, aga see kõrbes magamine kõlas ahvatlevalt.  Vaadake seda videot India kohta. Seal kõrbetrip ka sees. Väga heal tasemel montaaž.


Võite proovida nendega ühendust võtta blogi kaudu, kuid praegu neil kiirem periood ees ja pole kindel, kas neil aega vastata.

Lendude koha pealt. Üldjuhul on need vahemaad kõik piisavalt lühikesed rongiga liikumiseks, kui just ei sõida Udaipurist või Jodhpurist Delhisse. Ma ise ei viitsi tervet ööd rongis veeta ja mingil hetkel loobusin Jodhpurist Delhisse sõitmisest ja asendasin selle lennuga. Paar kuud tagasi avati uus lennujaam Kishangarhis, mis on Pushkari lähedal.  Samas tuli sinna Pushkarist oma tund aega taksoga sõita. 
Delhi-Jaipur rongiga on lühike ots, kõigest 5 tundi. 

Mina alustaks Delhi-Jaipur rongiga ja siis liiguks seal linnade vahel vastavalt sellele, mis käepärast ja mugavam on (buss, rong, takso). Tagasi Delhisse lendaks kõige kaugemast punktist. 


Seiklust!


Võib-olla on tulevikus rännuhuvilistele abiks ka meie marsruut, mida hetkel kavandame novembri  lõpp - detsembri algus 2019 (kokku 3 nädalat).


Delhi- Jaipur (ööbimine(sed)) – Puskhar (ööbimine(sed)) - Jodhpur (ööbimine(sed))- läbisõidul Ranakpur (Jain temple) – Uidapur (ööbimine) - Chittorgarh (1 öö) - Uidapur (ööbimised) – lend 4,5 h kokku (Uidapur – Mumbai- Goa ) – Goa (rannapuhkus) - lend Delhi 


Ööbimiste arv veel paigas ei ole.


Hetkel selline mõte, et võtta Dehlist juhiga auto Rajastani ringreisi jaoks. Läheb küll kallimaks, kuid tagab mugavuse ja kiiruse.  Esialgse info põhjal võib auto koos autojuhiga maksta ca 400 eur. Kuid allles hakakn otsima.


Ehk on kellelgi häid kontakte/soovitusi, kellega Dehlist pidada läbirääkimisi auto ja autojuhi osas? 


Muud soovitused?


Tänud Sebinale ja Siddharthale!


Unustasin kirjutada, et Jaisalmer, mis iseenesest on kindlasti väga huvitav ja külastamist väärt koht, sai välja jäetud seetõttu, et jääb teistest olulisemalt kaugemale ning sõit sinna ja sealt edasi järgmisesse kohta  võtab kaua aega.

Võta heaks, Merlin!

Autotuuridega on mul kogemusi küllaga, aga peamiselt ühepäevastega. Seega hinna osas ei oska nõu anda. Võite arvestada umbes 20 ruupiat kilomeetri eest, aga sinna lähevad veel otsa juhi söök ja ööbimised ning mis väga oluline, teemaksud ja osariikide tasud. Delhis registreeritud autoga Rajasthani sõites tuleb juba maks teise osariiki sõidu eest ja kas seal mitte ei tule Haryana serva ka läbida.


Näiteks oktoobris võtsime auto Jaipuri lennujaamast otse Prepaid taxi letist ja sõitsime Pushkari. Alguses oli jutt umbes 3000 ruupiast. Tegime diili ära. Kui arve kirjutati, oli seal juba GST (general sales tax - uus asi Indias) lisaks. Teetolli maksime veel ka jooksvalt taskust ja kokkuvõttes läks see sõit umbes 3500 ruupiat, pluss juhile andsime veel midagi peale. 

Kindlasti uurige, kas teemaksud on juba sees. Reegline tehakse hinnapakkumised ilma. Võimalik, et kallimad agentuurid pakuvad juba "kõik hinnas" paketti ja seetõttu ongi kallimad. Ma enne ei teadnud seda, kuna tavaliselt oli auto ühe osriigi piirides sõitmiseks. Nüüd sama tripi ajal oli teist korda autot vaja Delhist Lohaghati (400 km) ja mu koostööpartner uuris oma tuttavalt. Ütles, et umbes 8000 ruupiat. Mina juba teatasin inimesele Eestisse, kes pidi kohe sinna jõudma ja kulusid jagama, et selline summa läheb. Igaks juhuks uurisin veel oma hotellist ka, kus istuvad kolm meest iga päev arvutite taga ja organiseerivad reise. Sealt tuli pakkumine 16 000 ruupiat ehk poole rohkem. Läksin igaks juhuks oma sõbra juurde tagasi uurima, et kuidas nii suur hinnavahe ja kas see on ikka kindel, et mingeid lisakulusid ei tule. Siis selgus, et teetollid ja teise osariigi maks tulevad ka. Imestasin, et miks ta sellest kohe ei rääkinud. Tema vastas, et keegi ei ütle sulle hinda koos lisakuludega, kuna täpselt ei tea palju neid tuleb. Arvas, et mitte rohkem kui 1000-2000 ruupiat. Oluliselt soodsam siiski. Lõpuks läksime ikka rongiga ja võtsime lõppjaamast jagatud takso. Tuli veel palju soodsam ;)

See autotuur on paras loterii muidugi. Olen korduvalt võtnud guugeldades autosid nii Jaipuri, Agrasse kui ka lõunaosariikidesse. Siis pole tingimustest väga juttu olnud, sest mis seal ühe päevaga ikka nii väga olla saab. Linna piires teetolle pole ega ka osariigi maksu. Soovitud vaatamisväärsused olen meili teel enne ära saatnud. Muidugi on ette tulnud "muuseumitesse" ehk suveniiripoodidesse viimisi, kuigi olen eelnevalt öelnud, et mitte mingil juhul neid trikke ei soovi. On poole tuuri pealt peale võetud "sõber" vabandusega "he knows better english", kes siis üritab meid kuhugi ära rääkida. Olen neist alati lahti saanud. Ühel korral oli küll tüütu sekeldus, sest vahetult enne Fatehpur Sikri't sigines taas mingi tüüp autosse ja pakkus end giidiks. Juht ei teinud teist nägugi. Lasi tüübil meid moosida, kuni ma ütlesin, et meid ei huvita absoluutselt selle koha ajalugu ning me tahame sinna sisse minna vaid selleks, kuna rongini on palju aega ja seal hea rahulik vedeleda.

Igal juhul saad juba kauplemist selle infoga alustada ja loodan, et saate omale hea diili ja toreda autojuhi. See uus GST on seal ka selline asi, mida ei kiputa menüüdesse ega üldse kuhugi kirjutama ja küsi kindlasti üle.

Ja auotmark muidugi ka veel. Toyota Innova on hea suur auto. Väiksemad on küll palju odavamad, aga nii pikal sõidul on mugavus oluline. Kui juba minna selle peale, et ei liikle ühistranspordiga, siis miks mitte võtta see mis mugavam. 

PS! Võin muidugi uurida selle juhi kontakti, kes on mu koostööpartneri tuttav. Eks ta tegelikult sõidab ka ikka mingi firma alluvuses, aga tegemist siis odava firmaga. Seetõttu ilmselt targem võtta pisut kallim firma, aga tingimusel, et nad vastutavad ka kõige eest ja paketile ei lisandu muid kulusid teel olles. Oma tuttava puhul ma seda ei saa kohe mitte kuidagi lubada ;)

Siddhartha, väga asjalikud näpunäited (GST jm maksud), poleks ise selle peale tulnud. 

Palun saada võimalusel ka oma tuttava autojuhi kontaktid! 
Tänud ette!

See maksude teema on jah Indias väga arusaamatu kui kursis pole. GST ja igasugu luksusmaksud kallimate hotellide jms. puhul, samuti erinevad need osariikide kaupa. Alati tasub hinnad küsida koos maksudega.

Kui huvi,siis mul lapsed tegid põhjapoolse tripi.Rishikesh,Srinagar,Amritsar.Lõpetasid Goa rannas ja siis Delhisse.Nad pisut Budda huvilised ka!

Kui aega on nii vähe, siis ise jätaks Jaipuri üldse vahele, linnana on see ikka suht tarbetu pommiauk - isegi India kohta, kusjuures mulle üldiselt meeldib sealsete linnade kaos.

Tervist

Käisime kahekesi Rajasthanis (Delhi-Agra-Jaipur-Jodhpur-Jaisalmer-Bikaner-Jaipur-Delhi) 2016. sügisel. Kuna mu sõber rääkis kohalikku keelt oli asi tunduvalt lihtsam. 


Kaalusime esialgu ka autojuhi võtmist, kuid tookord otsustasime rendiauto kasuks - kogu reisi vältel (12 päeva) saime seda otsust nii kahetseda, kui mitte :) 
1) arvestades kohalikku liikluskultuuri, siis usun, et meil (so eestlastel ja lääneinimestel) on surelikkuse tunne tunduvalt tugevam, kui neil. Autojuht oleks ilmselt raha eest võinud 15 tundi järjest ka sõita, meie enda ohutunne käskis meil mingitel hetkedel peatuda ja paus teha. 
2) autojuhi eelis oleks olnud võimalus ise sõitude jooksul puhata ja magada - meie graafik kogu reisi vältel oli a 5-6 tundi (mõnel päeval 10) sõitu päevas ja max 5 tundi und öösel. Enamjaolt startisime varahommikul või hilisõhtul, et kuumust vältida (reisi kuuendal päeval sõitsime ööpimeduses surnud metsseale otsa ja sinna läks meie rendiauto A/C :D rendifirma lahendus oli, et me oleksime pidanud tagasi Delhisse sõitma, me otsustasime jätkata ilma konditsioneerita. Andis sellele reisile kohe järgmise ekstreemsuse mõõtme, igatahes). Lisaks on autojuhi eelis kindlasti ka see, et ta räägib kohalikku keelt, see on oluline eriti juhul kui keegi reisiseltskonnast ei räägi. 

Jaisalmeris läksime kõrbesse ööbima ja seda soovitan kindlasti. Tol ajal oli Pakistani ja India vahel olukord eriti pingeline ja see teadmine, et piir meist üldse mitte kaugel, lisas ainult vürtsi. Keset ööd kõrbes ärkamine ja see tähistaevas jäävad mulle kindlasti kauaks meelde. Ostsime selle teenuse ühe väiksema pakkuja kaudu, oli ehedam; kallimad pakkujad teevad õhtu jooksul kohalikke tantse jms ka, kellele selline asi meeldib. 

Jodhpuris soovitan kindlasti Mehrangarhi kindluses Flying Foxi zipline'i. Vaated on imelised! 

Kui on täpsemaid küsimusi konkreetse piirkonna/linnaga seoses, vastan hea meelega nii palju kui mäletan :)

Head reisi!

Hei Sigrid,


Mida see kõrbes ööbimise matkahõnguline teenus endast täpsemalt kujutas?   Iseenesest tundub väärt ettevõtmisena.
Viidi dziibiga hommikul kõrbesse, seal tehti kaameliga sõitu ning ööbimine magamiskotis tähistaeva all, mitu saatjat, toiduvalmistajast kaasas oli? 
Magamiskotid tuuri korraldaja poolt?
 Järgmine hommik Jaisalmerisse tagasI?
Kui kaugele kõrbesse Jaisalmerist ajaliselt sõideti?
Mis maksis kahele?

Tänud! :)

Ijon Tichile!  
Jaipur jääb üldiselt selle Rajastani ringi peale ette ning kuna sinna on Dehlist ca 5 h sõitu, siis ma arvan, et vähemalt 1 ööline vahepeatus (puhkus) on seal mõistlik teha ning selle käigus jõuab ka paleed vaadata ning observatooriumi külastada. Lisaks oleme samal hommikul Dehli lennult saabunud, seega pole mõistlik liiga pikka esimese  päeva teekonda planeerida.

Tere,  tegin detsembris Jodhburist 2 ööbimisega kõrbetuuri,  teejuhi leidsin tripadvisorist,   https://www.hacra.org/. Vastuvõtt oli  täpselt nii  hea nagu Tripadvisrori kommnetaarides kirjutatud.  Erinevalt tavapärasest vastavad nad e-kirjadele väga kiiresti ja on kokkulepitus täpsed.