Rattamatk ümber Laadoga

Juulis on plaan teha väike rattamatk ümber Laadoga või Onega järve. Kui keegi tunneb nende järvede ümbrust, oleksin tänulik soovituste ja näpunäidete eest. Meeldivad reisikaaslased on samuti oodatud.

Jälle Venemaale? Mul seekord kavas rongiga Kaug-Itta.

Korduvalt mõlemale järvele mitu ringi peale tehtud, looduse poolest mitmekesine, aga kas just jalgrattamatkaks sobiv....pole päris kindel. Karjalas on paremaid kohti, eriti Soome poolel. Nii Laadoda kui ka Onega idakallas on suures osas laudtasane igav vene asfalt. Liiklus ümber Laadoga üsna tihe ja metsik, teed kitsad, lääne ja põhjakülg käänuline ja vilets tee. Onega idakülg, lõuna ja osaliselt ka läänekülg on rattamatkaks väga igavad paigad, vähe asustust, tasane läbi soode ja metsade ehitatud tee, Pudozhist Vytegrani norm. asfalt aga vaadata pole midagi (kui just paar lagunenud puukiriku varet mitte arvestada). Vytegra on kõige närusem linn, mida olen Venemaal näinud. Murmanski maanteel vaevalt rekkad jalgratturite pärast kiirust maha võtavad...

Venemaa hädad on suured vahemaad, viletsad teed ja liikluskultuur. Iseenesest on selles regioonis vaadata küll (on kirikuid, kloostreid, looduse vaatamisväärsusi, ehedat vene ja vepsa küla ja linnaarhidektuuri) aga jalgrattaga nende kohtade vahet sõitta.... Olen ise suur rattafänn aga seal ma rattaga ei sõidaks. Vaatamisväärsuste vahemaad on 100-150 ja enam kilomeetrit. Mõistlik liiklusvahend oleks enduuro mootorratas. Selleks, et midagi näha oleks vaja päevas umbes 300 km läbida.

Aga kui ikka kindel plaan minna, siis küsige julgelt, võin enamiku teelõikude kohta, mis ümber nende järvede kulgevad, silmad kinni, midagi öelda.

Kisub sind ikka sinna ida poole!Peterburi rattamatkajad sõidavad päris palju sealkandis ja netis on üleval mitmeid marsruute ning matkakirjeldusi.Et aga eelmisest aastast laiendas Venemaa oma piiritsooni,siis peab sul ümber Laadoga sõitmiseks kindlasti piirivalvest luba olema.Selle hankimine pidi aga suht tülikas ja aeganõudev olema,isegi venelased ise ei viitsi sellega jännata.Vahelejäämise korral suured trahvid.Ats,mõtle parem näit. Ukraina peale,Lääne-Ukraina väntamiseks igati sobiv ja huvitav.

Olen Ukraina peale ka mõelnud, lihtsalt igale poole ei jõua. Kuna sinna Laadoga- Onega kanti on mingi väike põhjus minna ka, siis uurin seda liini. Onega muide ei tohiks piiritsoonis enam olla. Kui sul on mingeid konkreetseid linke marsruutide ja reisimuljete kohta, anna teada. Sobib nii vene kui ka ingliskeelne jutt. Ja kui Ukrainas mingi väntamine on planeeritd, oleksin ehk huvitatud ühinemisest:)

velopiter.spb.ru on Peterburi klubi link.Sealt leiad palju huvitavat.Eks näed.Ise kaks viimast suve Ukrainas sõitnud,see aasta jääb küll vahele,lähen Gruusiasse.Küll aga järgmine aasta kindlasti Valgevene ja Ukraina kuni Lvivini või pisut kaugemale.Lugesin su blogi Venemaa tripi kohta,huvitav.Olen tavaliselt üksi vändanud,Karpaatides käisin küll koos pojaga,aga meeldib rohkem üksinda. Ka mina olen mõelnud selle kandi peale,kuhu kavatsed minna.Kui pikaks sa matka planeerid?Ja kas tingimata juulis?Sel ajal seal vist palju sääski?

Seda piiritsooni värki tasub uurida, sest viimase paari aasta jooksul on olnud mitmeid muutusi. Vahepeal oli see vaid 10-kond km pikki pärispiiri. Isegi Svetogorski oli vaba pääs. Eelmisel aastal aga piiritsooni laiendati, sellegipoolest peaks ka Laadoga läänekallas tervikuna vaba olema. Igaljuhul on tsooni kontrollpunktid Laadogast tükk maad Soome poole. Sellist suurt tsooni nagu nõuka ajal oli, kui suletud olid ka Viipuri, Priozersk, Lahdenpohja ja Sortavala, enam ei ole. Onega järve ümber pole mingeid piiranguid.

Tere! Oskab keegi öelda midagi Karjalas matkamise kohta Petrozavotski ja Lodeinoje Pole vahelisel alal? Samuti ka raffingutest? Samuti oleks tore kui saaks mingid lingid kust saab osta topograafili kaarte. Ette tänades.

Topokaarte saat nt siit: http://www.mapstor.com/. Seal on palju venekeelseid kaarte (vähemalt nende kohtade kohta, mis mind on huvitanud). Olen lasknud koopiakolmes värviliselt ca A3-le välja printida ja on täitsa ok kasutada.