Reisile Happy Travel´iga - ei iial enam

NB! Käesolev ei ole antireklaam ega sõimukiri Happy Traveli pihta, vaid minu isiklik hoiatus teistele – Happy Traveliga reisides olge valmis ohtrateks negatiivseteks üllatusteks.

Käisime Happy Travel´iga oktoobri keskpaigas loteriimajutusega Tenerifel. Kes kogu pikka juttu ei viitsi lugeda, neile lühidalt:

  • hotell ei asunud lubatud kuurordis, vaid sellest väga kaugel
  • kõigis Happy Travel´i hotellides olid odavaimad (halvimad) toad
  • reisijuhid olid pehmelt öeldes äpud
  • klienditeenindus oli olematu
  • Happy Travel andis alaliselt valeinfot, et mitte öelda valetas näkku
  • Suhtumine klientidesse oli rõve

Pikk jutt ise siis siin:
Saabumine
Reis väljus õhtul kell 17.10, mistõttu kaotasime ühe päeva reisist. Kohale jõudsime südaöö paiku, oli kottpime ja meid vastu võtnud vene-rootsi aktsendiga nõutu olemisega reisijuht ütles, et loteriimajutusega reisijad saavad kolmetärnihotelli kuurorti rahulikumas piirkonnas ja tema meiega sinna kaasa ei tule, ta läheb kindla hotelliga reisi ostnud klientidega. Näitas meile bussi kätte ja kadus. Kuurordi rahulikum piirkonnas - hing hakkas halba aimama.

Kuurort
Siiski ei pabistanud me eriti kuurordi rahulikumasse piirkonda sattumise pärast, kuna reisi ostmisel ütles reisikonsultant korduvalt, et hotell asub Playa de las Americas või Los Cristianose kuurortis ning et reeglina on tegemist lihtsa apartementhotelliga. Seda, et hotellid asuvad neis kahes kuurordis, kinnitas ka Happy Travel´i reisikataloog „Puhas Puhkus, sügis 2007 - kevad 2008” (lk 51). Kui aga pimedas kihutavast bussist kuurortituled enam ei paistnud ja jätkasime teekonda pilkasesse pimedusse, hakkas hing veel enamgi halba aimama.

Transfeer
Sõidu ajal oli kuidagi õõnes tunne, sest harilikult toimus ikka transfeeri ajal reisijuhi tervitus- ja sihtkoha tutvustuskõne. Seekord aga polnudki nagu ühtki „oma inimest” kohal, ainult umbkeelne bussijuht, kes muidugi sõidu ajal ei maininud midagi kraanivee joomise, taksohindade, kohalike kommete ega muu sellise kohta. Tegelikult ta ei maininud mitte millegi kohta mitte midagi. Tekkis tunne, nagu poleks loteriimajutusega kliendid üldse oodatud.

Hotell
Hotelli juurde jõudnud, sõitis buss ära ja pimedas ei teadnudki kuhupoole minna ja milline see meie hotell ülepea välja näeb. Siiski leidsime retseptsiooni üsna hõlpsalt üles ja seal öeldi meile toanumbriks 136, esimene korrus – hing aimas juba täiega halba. Läksime piki hiigelsuurt hotelli muudkui edasi, kuni leidsime meie „trepikoja.” See oli hotelli kõige kaugemas tagumises nurgas. Siis selgus veelgi õõvastavam tõsiasi – meie tuba asus maapinnast kaks korrust allpool. Pimedasse keldrisse minemine viis ka mind lõpuks mu tüdrukuga samale tasemele ehk kergelt endast välja. Toas avastasime õnneks, et teisel pool asuv terrass on ikkagi maast paari meetri kõrgusel ja tuba polegi akendeta keldriboks. Jõudsin juba hetkeks rõõmustada ja tüdrukutki lohutada aga siis – meid tabas jube teadmine, et oleme hotelli köögipoolel: meie akna all oli hotellitöötajate autoparkla, akna kõrval hotelli prügikeskus ja et prügikonteinereid tühjendatakse, lohistatakse, visatakse ja kolistatakse öösel. Lärm oli hirmus, nii hirmus, et ma lõpetasin tüdruku lohutamise, tegin endale ühe rummikokteili ja olin lihtsalt vait. Tabasin end mõttelt, et oleme nagu ilma lauda reserveerimata restorani läinud, kus kelner juhatab meid kööki pliidi kõrvale, katab sinna laua ja ütleb, et seekord sööte restorani rahulikumas piirkonnas. Varsti proovisin prügivedajate kiuste magama minna. Voodis kahetsesin, et hispaania keeles ropendada ei oska, kolin oli tõesti jube. Halb aimdus oli tõeks saanud.

Teise päeva avastused
Hommikul rõdule minnes märkasin sama korruse rõdudel nägusid, kes olid ka lennukis silma jäänud, nüüd olime kõik naabrid. Ei pidanud just geenius olema, et taibata, et meie toad on hotelli kõige odavamad nurgatagused kubrikud, rikkamad sakslased ja britid majutusid hotelli kesk- ja merepoolses osas. Happy Travel on seega kokkuhoidlik firma ja muidugi hoiab ta kokku klientide reisikvaliteedi pealt. Veel avastasime, et meile lubatud kuurordid on 50-minutlise bussisõidu või 20-eurose taksosõidu kaugusel. Tegin praegu väikese pausi ja arvutasin välja, et kuurorti rahutumasse ossa (loe: tegelikku keskusesse) sõidud bussiga võtsid nädala jooksul koos ootamistega aega 5 tundi ja 20 minutit. Seda on palju, kuna käisime seal vaid kaks korda. Veel avastasime, et meie kuurordi rahulikumas piirkonnas pole randa, kohalikke ekskursioone korraldavat reisibürood ega ka suveniiripoodi. Masendav. Meievanuseid noori oli käputäis, valdav enamus olid saksa ja briti pensionärid, kes millegipärast eelisatavad reisida väikeste koertega ja rääkida surmast (ootasime nendega kolmveerand tundi bussi, nad muust ei rääkinudki). Busse tuleb kaua oodata, aga see pole Happy Travel´i süü, nende süü on see, et me üleüldse pidime neid busse ootama seal väikeses külas. Callao Salvaje on muideks ta nimi. Avastasime ka, et Callao Salvaje on meile lubatud kuurortide hale ja miniatuurne koopia ning me tundsime ennast väga petetuna. Sama tundsid ka meie naabrid, kellega peagi sõbrunesime ja kes olid Happy Travel´i peale vaata et veel tigedamad kui meie.

Kontaktid Happy Travel´iga
Esimene kontakt Happy Travel´i kohaliku reisiesindajaga leidis aset selsamal teise päeva hommikul, kuna olin nii endale kui oma tüdrukule lubanud, et esimesel võimalusel kontakteerun nendega, tuletan meelde nende lubadust hotelli asukohakuurortide kohta ja nõuan hotelli väljavahetamist. Helistasin seekord normaalset eesti keelt rääkivale esindajale ning ta lubas mu kaebused Tallinnasse edasi anda. Tema võimuses polevat midagi. Ütles vaid, et meie hotelli asukoht oli ka neile üllatus. Jäin ootama. Vastust ei tulnudki. Teine kontakt toimus infotunnil, kus vene-rootsi aktsendiga esindaja tutvustas meile Happy Travel´i ekskursioone Tenerifel. Kuna meil oli kindel plaan külastada Loro Park´i, läksime infotundi kuulama ja saime teada, et Loro Park´i külastus maksab 49 eurot. Küsisin, kas ma eksin rängalt, kui ütlen, et eelpool mainitud kataloogis (Happy Travel´i reisikataloog „Puhas Puhkus, sügis 2007 - kevad 2008” lk 35) on hinnaks märgitud 38 eurot. Sain vastuseks, et nii see tõepoolest on, hinnatõus oli ka neile üllatus. Jälle! Ütlen ausalt, minu jaoks on ikka vahe sees, kas mingi asi kahele maksab 1190 või 1540 krooni. Vahe on 350 krooni ja see on 22 eurot – Tenerifel vägagi korralik eine restoranis kahele. Pärast infotundi tõstatasin esindajaga ka meie hotellivahetuse teema. Tema küsis seepeale, et mis meie toal siis täpselt viga on. Selgitasin talle, et meie toa fenomenaalselt häiriv lähedus prügikeskusele pole niivõrd suur mure, kui on hotelli asukoht. Seepeale ta vabandas korduvalt ja tegi Happy Travel´i nimel mulle lahke ettepaneku juurde maksta ja teise hotelli kolida. Juurde maksta selle, eest, mida mulle nagunii oli lubatud?! Siis saabusid meie juurde ka tulivihased naabrid, kelle ees reisijuht samuti korduvalt väga vabandas ja mispeale naabritüdrukud ütlesid väga asjakohaselt, et Happy Travel´i vabandus ei too meie juurde randa, seltskonda, ööklubisid ega midagi muud. Ega ei too küll, isegi reisiesindaja pidi sellega nõustuma. Kolmas kokkupuude reisiesindajatega oli bussireisil Loro Park´i, kus see normaalset eesti keelt kõnelev esindaja pea pool teed meile Loro´st ja Tenerifest (eelviimasel reisipäeval) rääkis. Jutt oli katkendlik, konarlik ja keset lauset pidas ta nii pikki pause, et kiikasin üle istmete, ega ta juhuslikult pingutuse tõttu hinge pole heitnud. Ei olnud, lihtsalt kiilus vahepeal kinni kuhugi. Ja seda väga-väga tihti. Peale selle, ta suutis korduvalt mainida, et Tenerife on kolmnurgakujuline moodustis Atlandi ookeanis, pani ta ka tõsiselt meeldejääva pärli: ”Loro pargi akvaariumis näete te ka haisid; katsuda te neid küll ei saa ja nemad teid hammustada ka ei saa, aga põnev on ikkagi.” No anna kannatust! Poolel teel arutasid nad ka omavahel, et huvitav, kus me oleme ning kui nad jõudsid järeldusele, et neil pole meie asukoha kohta õrna aimugi, hakkasid nad närviliselt teeviitasid vaatama. Varjaku siis oma teadmatust, isegi reisijad hakkasid teeviitu piidlema ja kui nägime Loro pargi reklaami, vallandus bussis kergendusohe. See ikka ei ole päris normaalne. Ülim ebaprofessionaalsus torkas nende puhul silma igal sammul, endalgi hakkas täitsa piinlik. Lisaks palusid nad Lorosse sõites üles kirjutada show-de ajad, need aga ei klappinud tegelikkusega karvavõrdki – ei tea, kas nad mõtlesid ajad ise välja või oli seegi neile järjekordne üllatus

Tähelepanekud
Bussisõidul Loro´sse ütles üks vanemapoolne meesterahvas muuhulgas hotellitubadest rääkides, et „me oleme oma keldriga juba ära harjunud.” See ju tähendab seda, et tema, kes on kindla hotelliga reisija, on ka majutatud keldrituppa - kõige odavamasse, mis hotellis saada on. Veel helistas reisiesindajale keegi toaga rahulolematu klient, kelle kaebus lubati Tallinnasse edasi anda. Jube tuttav tuli ette. Esindaja helistaski õige pea ja mainis telefonikõnes, et „klient pole toaga rahul, kuna tal pole merevaadet” ja et „muidugi on tubadel hinnavahe, aga ta pole nõus juurde maksma.” Taas kord sain kinnitust sellele, et Happy Travel majutab kõik oma reisijad hotellide odavaimatesse tubadesse. Masendav.

Kokkuvõtteks
Kogu reisiseltskond, kellega suhtlesin, oli Happy Travel´i ilmselge „odavalt läbiajamise” poliitika tõttu väga tujust ära ja mõned lubasid isegi asjale ametliku käigu anda. Saar ise oli aga väga lahe ja kui Happy Travel´iga just kokku ei puutunud ja hotellis polnud, oli reis tore, aga Happy Travel – una pistola por favor!

Mulle on miskipärast meelde jäänud, et oma reklaamides lubas see reisikorraldaja mõõduka hinnaga paremat kvaliteeti( või midagi taolist).Ausalt öeldes ei saa aru kuidas alustav firma nii puusse saab panna.Endalgi sugulased käisid vist sama reisiga ja tegid päris kõvasti kriitikat.Karta võib , et varsti seda ettevõtet ei eksisteeri.Ei soovitaks happit üldse kasutada kuna võib juhtuda, et reis jääb ära ja raha lännu.Tuletaks meelde Wris Toursi pankrotti.

et kui palju see asi teil ka maksis?

võibolla ma teen sulle liiga ,aga su jutust kumas korduvalt vaesust.teinekord ära nii hullult koonerda,jäävad reisist paremad mälestused.ning hotell,restoran ja rand vali endale ikka ise. internetist vaatad täpselt järgi.iga endast lugupidaval hotellil on kodulehekülg ja konkreetsed andmed kui kaugel on rand ,ööklubi jne.lennukipiletid võib ainult eesti reisibüroo kaudu osta.kogu värk läheb muidugi rohkem maksma ,aga loe mu postituse teine lause sel juhul uuesti.

Väga lihtne, firma nimeks paneme siis "Appi Travel!"

Mis hotelliga tegu oli, ega mitte Tropical Park?

Vaatasin huvipärast nende kodulehte, see hotell on jah kuskil pärapõrgus.Kasutage parem Horizoni või Nova teenuseid.Domina teeb ka sinna reise, aga neil on vist kallimad hotellid ainult.

Oli jah Tropical Park ja asi pole niivõrd vaesuses, kuivõrd kulude planeerimises. Hinnatõusuüllatused on ju alati ebameeldivad.

Minule ei jõua kohale, et miks noored inimesed kasutavad reisibüroosid sellises mahus..Hoteli, lennuki jne saab netist uurida-võtta.

Aga kui võtad reisikorraldajalt ainult tsarterlennu, siis pead ikka hotelli eest ka maksma, kuigi sa seda ei kasutagi. Lihtsalt keegi ei paku ainult lendu sihtkohta Eestist minuteada. See on nagu vanasti Breshnevi pakike.
Me oleme vahel soome reisikorraldajatega käinud. Eestis polegi ühtegi normaalset.

Pakuvad küll ainult lendu,enne kui haugud viska pilk reisikorraldajate kodulehekülgedele.

Räägin siin oma vanemate kogemusest - tulid teised käesoleva nädala neljapäeval Gran Canarialt. Tegemist oli 2-nädalase reisiga, seega olid nad minnes vist esimene rühm, kes Happy Traveli poolt sellel aastal Kanaaride poole lähetati.

Kogemused olid neil valdavalt positiivsed, kui välja arvata just reisikorraldajapoolne töö - ei toimunud lubatud eestikeelseid ekskursioone, firma kohapealse esindajad olid äpud jne. Õnneks on mu seeniorid ise ka ettevõtlikud inimesed ja said enda ekskurseerimisega suurepäraselt hakkama.

Oma kogemuse põhjal soovitaks suuremat korraldajapoolset orgunni soovivatele inimestele pigem Horizoni. Käisime sealkandis kolmel aastal järjest, kahel korral Horizoniga, ühel Novatoursiga. Ise haarasime kohe rendiauto ja olime omaette, kuid huvi pärast käisin ka kõigis infotundides. Horizoni esindajad andisd reegilina ikka adekvaatsemat infot, Novatoursi esindaja ütles näiteks konkreetselt, et auto rentmine on väga ebasoovitav, sest mägiteed on kohutavalt kitsad ja igasugune märgistus puudub - minu arust täielik desinformatsioon. Lisaks soovitas ta, et kui meil kõigest hoolimata peaks ikkagi tulema soov autot rentida, siis tema kaudu saab saare parima hinna - paraku oli see aga meie poolt omal käel leitud sõiduvahendi maksumusest ca 2 korda kõrgem.

Ühesõnaga - lennake kohale ja tegelega edasi omal käel!

Loro pargi ühe päeva piletihinnaks on täiskasvanutele 30 EUR (470 EEK) ja lastele 19 EUR http://www.loroparque.com/ingles/fullpage.html Sinna sõit muidugi maksab midagi, kuid grupiga kas just 8 EURi asemel 19 EURi näo kohta, on küsitav.

Tere!
Reisisin ise samuti oma noormehega 17.oktoobril Tenerifele ja oleme samuti noored inimesed. Kuna tegu on alustava firmaga, siis esmalt kaitsesime end ikka rahaliselt pagasi-, tervise-ja reisitõrkekindlustusega, kuid õnneks selliseid äpardusi ei olnud. Tõesti, sõites kuhugi alustava ja odavat teenust pakkuva firmaga peaks ju natuke sellega arvestama, et sellised "tõrked" võivad esineda. Kui tahetakse ikka kindla peale mina, siis soovitaksin Horizon Travelit, millega sõitsime Gran Ganariale eelmisel aastal (vaid kiidusõnad). Ja mida oodata loteriimajutuselt? Vist loteriid. Sellisel juhul peab olema samuti valmis riskima.
Nüüd natuke oma reisist. Lennuk väljus ja saabus õigeaegselt, pagasiga ka probleeme polnud. Reisiesindaja oli lennujaamas vastas (pr Tiiu) ja jagas meid hotellide järgi bussidesse ning tuli ka ise meie bussi. Ma ei tea, mitu neid reisiesindajaid täpselt oli (minu arvates 2), kuid pr Tiiu rääkis küll puhast eesti keelt. Muidugi oli tunda, et ta närvitses ja puterdas ka parajalt, kuid meid see ei häirinud ja need killud, mis ta maha pani olid isegi naljakad. Bussis räägiti seda igavat juttu, et ärge jooge vett (jõime ja oleme terved), meri on soe, ärge saage päikesepõletust, kohapealseks valuutaks on euro jne, seega ei midagi uut. Ka meie hotell polnud kõige parem (2 tärni, odavaim hotell, mis pakuti 5995 kr), kuid see ei häirinud väga (Horizoni poolt korraldatud hotell Gran Canarial enam-vähem selle raha eest oli parem), olime ju sellega arvestanud. Hotellis küsis keegi, kas TV on hinna sees ning reisiesindaja samuti sai üllatusega teada, et mitte. Samas mind see ei üllatanud. 2-3 tärni puhul pole kunagi TV hinnas olnud. Seda imelikum oli kuulata sellist üllatumist reisikorraldaja käest, kes peaks olema reisihuvi või vähemasti töö pärast küllaltki palju reisinud.
Kuna olime üsna ranna lähedal (Playa Las America), siis terve öö oli hirmus lällamine, aga ka sellega olime arvestanud (kõrvatropid, maksavad poes 15 eek). Infotund ise oli ka paras huumor, kuna enamus planeeritud ekskursioone jäi ära ja toimusid vaid Loro park, mingi flamenkoetendus ja saaretuur. Paljud inimesed olid väga pahased, kuna lootsid sisustada oma päevad eestikeelsete ekskursioonidega ja ka meile öeldi, et hinnad on muutunud ning muutus ei olnud mitte väike. Loro oli jah 49 eur-i, saaretuur vist 40 eur-i jne. Samas terve kuurort oli täis lendlehekesi, kus reklaamiti erinevaid ekskursioone, samuti pakkus hotell ekskursioonide reserveerimist, samuti oleks saanud mõne euro eest internetist midagi otsida, kui asusite väljaspool kuurorti. Meie broneerisime 2 hotelli poolt pakutavat ekskursiooni: Loro park (36 eur!!) ja saaretuur (Icod-Teide-Garachico-Masca) ja oli väga huvitav, giid rääkis hispaania, inglise ja saksa keeles. Loro kohta tahtsin öelda veel, et ühistranspordiga minek läheb üsna kalliks, kuna Playa de Americasest sõit Puerto de la Cruzi on täiskasvanule üks ots 11.20. Arvestage nüüd ise.
Infotunnile läksime tegelikult selle pärast, et soovisime infot autorendi kohta, et äkki saab turvalisemalt ja soodsamalt asju läbi reisiesindaja ajades. Reisiesindaja palus oodata, et tegelikult on nii, et nendel veel autorendifirmaga leping puudub (reisid juba ju toimusid!) ja et küsib Tallinnast infot. Hiljem ta helistas tagasi ja ütles, et meile helistab keegi itaallane Claudio, et siis tema annab kontaktid. Tema siis soovitaski, et näed, selle firmaga on meil koostöö, minge ise kontorisse. Sinna see asi jäigi, kuna lõpuks arvasime, et polegi seda autot nii väga vaja, kasutame parem ühistransporti nagu varemgi. Üldiselt puhkasime hästi ning käisime bussiga ära ka pealinnas. Keda huvitab, siis Hispaania üks tuntumaid kaubamaju, EL Corte Ingles, asub otse bussijaama kõrval (Estacion de guaguas). Rahvas on sõbralik ja ka osa bussijuhte räägib inglise keelt, mida naabersaartel ei kohanud.

Kahjuks pean paljudes asjades teemaalgatajaga vaidlema. Ütlesite, et kaotasite reisist ühe päeva nii hilise väljalenu pärast. Minu teada ongi ju nii, et lennuk tuleb hommikul sihtkohast, paneb Eestis reisijad maha ja viib uued reisijad sihtkohta, minu teada väljubki reis sageli pealelõunati. Tegelikult kaotasime mõlemad ju ka teise päeva, siis kui tagasi tulime.
Teisalt tundub, et ka teie ei uurinud ise absoluutselt mitte midagi sihtkoha kohta, Happy Traveli kodulehel on antud kõigest sellest üsnagi põhjalik ülevaade. Ise tutvusin selle infoga reisile eelneval õhtul.
Muidugi oleks aga pidanud reisiesindaja ikkagi neidsamu asju kordama.
Ei oleks teinud paha ka eesti-hispaania sõnaraamatu kaasa võtmine (no nii igaks juhuks, et äkki on vaja mingeid asju ajada vaid antud keelt valdava inimesega). Ja suveniiripood, ei kujutanud varem eriti ette, et inimesed sellest puudust tunnevad ("Rolexi" kellad, klaashelmed, savitaldrikud, võtmehoidjad jms). Samu asju sai lennujaamast ja Loro pargist ka enam kui küll osta. Samas saan aru, et küllap kodusolevad väikesed lapsed nt ootavad kingitusi.
Kus saab Tenerifel 22 euri eest korraliku õhtusöögi? ja kui hiinakad arvesse ei lähe? Tahaks ka teada, tõesti, siis järgmine kord tean. Juba kokteil on 4-7 euri, õlu 3 euri, praad 7-15 euri, lisaks veel eelroog ja magustoit. Minu lemmikroog gambas al ajo maksab juba 6-7 euri ja see on eelroog.
Ja jutt, mida pauka räägib, on tõsi. Mõnikord pakutakse ka tšarterile ainult lennupileteid, kuid hind on peaaegu sama, mis lend+hotell ja seetõttu ei tasu ära. Muidugi, kui oled nõus elama üliodavas hotellis, siis ehk saad odavamalt. Kõik oleneb ikka ootustest, nii reisile kui majutusele.
Tegelikult tunnen aga teile kaasa. Kuna enam midagi vist parata pole, siis võiks vähemasti sellest ebameeldivast juhtumist midagi kasulikku kõrva taha panna.
PS! Antud hotelli kohta on ju Hapy Traveli info toodud!! Kas te siis seda ei lugenud? Kas piletil hotelli polnud?

Tropical Park**
Asukoht: Apartementhotell paikneb Tenerife edela rannikul, Callao Salvaje kuurordis. Lähim rand on jalutuskäigu kaugusel, rand on kaljune ning ei ole ujumiseks väga sobiv, kuid ujuda saab hotelli basseinides. Hotell asub Playa de las Americasest 15 km (u 10-minutilise autosõidu) kaugusel.
Kuurort: Callao Salvaje
Rand: lähim rand Bahia del Duque Costa Adejes.
Veebi aadress: www.tropicalpark.com
Keskus: u 50 m; kohalikus kuurordis on mõned restoranid, baarid ja kauplused.

Ei saa aru inimestest, kes lähevad loteriimajutusega ja siis loodavad saada uhket hotelli. on ju ette teada, et võib sattuda kõige odavamasse ja koledamasse hotelli kusagil pärapõrgus. Kui minnakse mõne vene firma kaudu, siis tuleb arvestada, et reisikorraldajad on rahvuselt venelased ja ei pruugi kõige paremini eesti keelt osata. Loodetavasti oled vähemalt reisitingimused läbi lugenud ja tead, kui pika aja jooksul on võimalik pretensiooni esitada.
Loteriimajutuse kohta on nende kodulehele kirjutatud järgmist - Loteriimajutus kujutab endast majutust, mille kohta reisijal puudub enne reisile minekut täpne informatsioon. Majutuse asukoht sihtkohas selgub enne äralendu, vahest ka alles sihtpunkti jõudes. Tavaliselt on loteriimajutuse puhul tegu lihtsa, kuid kõigile elementaarnõudmistele (WC ja vannituba) vastava majutusega. Sõpradest või pereliikmetest koosnev reisiseltskond, kes otsustab loteriimajutuse kasuks, peab arvestama võimalusega, et neid kõiki ei pruugita majutada samasse hotelli.
Seega pole kusagil öeldud, et hotell peab asuma kuurordis ja et tuba peab asuma kusagil kõrgel korrusel, et saaks mingit vaadet nautida. Ka tuleb arvestada igasuguse müraga; Egiptuse kuurordites nt paigutatakse paljud loteriaamajutusega tulnud inimesed lennuvälja kõrval asuvatesse hotellidesse. Loteriimajautus mõeldud ikka neile, kes hotllis praktiliselt ei viibi, kes kasutavad hotelli ainult oma asjade hoidmiseks, pesemiseks, riiete vahetamiseks ja teatud määral ka magamiseks.

Asi on ikka firmas. Olen ise reisinud Horizoniga. Võrdlesin huvi pärast Happy Traveliga hindu ja ega need polegi odavamad. Aga Horizoniga sa ei satu kindlasti kuhugi pärapõrgusse hotelli isegi loteriiga (mis on palju ringiliikuvatele inimestele täiesti mõistlik).

Mul siis vedas, et ma nendega ei läinud. Aga isegi sellisel juhul sai "nalja" nabani!
Minu meelest käisid esimesed rühmad Kanaaridel juba suvel. Võib-olla ma siiski eksin.

Tuba keldris vaatega prügikastidele?! Aitäh info eest, nüüd tean, et ennast nende odavatest hindadest meelitada ei lase. Aga teile avaldan kaastunnet! Mõru maik jääb kauaks suhu, tean küll. Ise lendasin suvel orki Novatoursi pakutud perehotelliga Rodosel, mis kirjelduste järgi pidavat sobima peredele, vaikne jms., kohapeal selgus, et tegu oli noorte brittide jooma- ja okseralli stardipaigaga. Edaspidi reisin ainult omal käel.

Leedi, kas olite Playa Azulis?

Meil endil minek 9. jaanuar, kas seal kuurordist väljaspool hakkas silma ka mõni suur kaubakeskus suure toidupoega? Teatavasti kuurordi toidupoed on megakallid.
Me käisime eelmine aasta Horizoniga Gran Canarial, hulkusime rohkem omal käel ringi, giidi kohta ma küll ainult tänusõnu öelda ei saa. Aga vaffa oli ja plaanime ka see kord omalkäel rohkem ringi käia.

Käisin Happy Traveliga okt.algul Korful ja kõik oli väga OK. Hotell otse mere kaldal. Tuba teisel korrusel vaatega merele ja tegemist oli loteriimajutusega.