Ryanairiga Marokosse

Tere!

Lugesin ja uurisin siinset foorumit päris põhjalikult ning jõudsin arusaamale, et üks odavamaid viise Marokosse minemiseks on odavlennufirmaga Ryanair. Päris paljud inimesed kinnitasid, et nende reis suunal Riga - Frankfurt - Marrakesh - Frankfurt - Riga läks maksma vaid midagi 2000.- ringis.

Ise Ryanairi lehekülge uurides sellise summa juurde paraku ei jõua. Plaanis oleks alustada reisi Marokosse juuli lõpus. Löön sisse teatud kuupäevad ja saan vastuseks, et näiteks 21. juuli 2010 väljuv lend Riiast Frankfurti lähkeks maksma 22.59 LVL ehk ca. 500 EEK. Edasi vaatan lendu liinil Frankfurt - Marrakesh. Siinkohal näen, et lend, mis väljub alles järgmisel päeval ehk 22. juuli 2010 maksab 59.99 EURI, mis koos "taxes/fees" teeb kokku 80.68 EURi ehk ca 1300.- Kui teha kiire arvutus tuleb juba Frankfurdist Marrakeshi edasi-tagasi lend kokku rohkem kui 2600 EEKi.

Kuidas on võimalik, et on inimesi, kes selle maa vaid 2000.- eest läbi lendasid? Jään ootama teie nõu ja kommentaare. Kui kellelgi on siinkohal mõni veelgi parem ja soodsam idee Marokosse lendamiseks jään sedagi huviga ootama.

Ryanairil on igaks päevaks oma hind mis muutub ajas. Reegel on see, et mida varem oma lennu broneerid seda odavamalt saad. Mina olen enda lennuplaanid pannud paika vähemalt pool aastat ettepoole. Soodsamalt aitab lendu saada ka see kui sa pole kinni teatud kuupäevades.

Kuupäevades ei ole ma absoluutselt kinni. Orienteeruvalt võiks see aset leida suve teises pooles ehk juuli lõpp kuni august.

Siis sa ju oled kuupäevades kinni täiega. Vaata hindu oktoobrisse-novembrisse, tõenäoliselt saad parema hinna.

Frankfurt - Marrakesh liinil on ka Novembris piletihind täpselt samasugune. Ikka 80.68 EURi. Mis on need "taxes/fees", mis nii suure osa lõplikust hinnast moodustavad?

Mina prooviks näiteks 31. juuli läbi Brüsseli Marrakech'i ja näiteks 23. august läbi East Midlands'i tagasi, hind 2500 kandis. See oli muidugi ilma eeltööta ja põhjalikult uurimata (2 min otsing); tagasi peaks palju soodsamalt ka saama. Ajalise paindlikkuse jaoks on vaja paidlikust nädala lõikes, mitte aastaaegade lõikes. Ja natukene viitsimist.

Aitäh, haaletaja, see plaan kõlab päris hästi. Natuke uurimist ja ehk just nendel kuupäevadel Marokosse lendangi. :)

Odava hinna üheks tingimuseks on pikad ooteajad. See on reegel, milles on ka erandeid. Kas te olete nõus istuma mõnes vahepunktis 2-3 ööpäeva, et 500 krooni kokku hoida. Kahtlen?. See, et 5 aastat tagasi sai sihtpunkti N. 500 krooniga, ei tähenda, et see võimalus oleks ka tänapäeval. Kõik siin maailmas on suhteline ning hindasid tuleb võrrelda eestlaste mõistes korralike lennukompaniidega. Kui Hobulaiu Airlinesi kõige odavam pilet Hiiumaalt Saaremaale on 5000 krooni, ja odavlennufirma KadakaAiri pilet on 3000 krooni,tähendab see seda, et 3000 krooni on odav pilet. Ja siinkohal pole oluline ei lennu pikkus ega keskmine palk. Selliste vahemaade puhul ehk Euroopa ühest otsast teise, õigemini Aafrikasse, on kõik hinnad, mis jäävad alla 3500 odavad. Kui ma saan lennata Londoni 1000 krooniga, pole see kallis. Nüüd vaatame edasi. Järgmine lend tuleb samas hinnaklassis. Tagasilend samuti ning kokku saame 4 lendu. Kui iga lend 1000 krooni, mis polnud kallis, saame kokku 4000 krooni.

Vaata vueling.com ka ûle.Nt.Barcelona-Marrakesh maksab 60 eurot .

Miks sa arvad, et Ryanair ei ole korralik lennukompanii?

Olen aastaid kasutanud Ryanairi ja Easyjet`i või nende kombinatsiooni. Midagi hullu pole. Kõige lihtsam on kombineerimise töö lasta ära teha automaadil. Selleks olen kasutanud Googlisse sisse lööduna algul cheap flights, siis tuleb lahti hulk võimalusi ja minu jaoks on olnud kõige mugavamaks otsijaks www.skyskanner.net või cheapflights.com, mis on vaesema inimese jaoks, viimane küll kehvem variant Euroopa jaoks. www.bookinghause.ee on rikkamale inimesele ja annab rohkem otselende. Tegelikult saab leppida vaid skyskanneriga ja saab kõik võimalused korraga kätte. Sellega saab algul valida mingi ajavahemiku ja seejärel võib mängima hakata, sest algul ta annab hulga kombinatsioone koos hindadega ning kui need ei sobi, siis uued ajad sisse ja edasi proovima. Tegelikult peaksid kodus olema krediitkaart, vaba aeg, kohver, passid, raha, suusad ja ujumisriided korraga valmis olema, sest kui hasardiks läheb, siis ei tea, millise reisiga saab ootamatult odavalt kodust ära.
Ryanil on lubatud 10 kg tasuta pagasit kaasa, aga see peab ühes kotis olema ja mõõdud on ette antud. Kaalu ja mõõtu on viimasel ajal sageli kontrollitud, meil on vedanud, aga pikki nägusid enne pardale minekut olen näinud küll, sest maksta tuleb lisakilode eest korralikult.

Kumb on pigem probleem, kas paar cm suurem pagas või lisa kilod?
Nimelt Vaatasin, et koti mõõtmed käsipagasis on 40x30x20.
40x30 on ok, aga 20cm on pigem portfeli paksus, mis suht ebareaalne ja kuhu enamik seljakotidki ei mahu.

Koti mõõtmed on Ryanairi kodulehel 55x40x20 cm ja 10 kg, teistel firmadel nagu Läti Õhk vaid 8 kg ja teised mõõdud, Easyjeti mõõte saab vaadata, aga nemad andsid märtsis äraantava pagasi juba pileti sees. Lennujaamas on raam, mille sisse saab kohvri või koti toppida. Kui sisse läheb, pole häda midagi. Kilosid, eriti Saksamaal kontrollitakse kohe eraldi kaalu peal. Saksa tädi pani käsikohvrile isegi rohelise märgi peale. Ülekilosid ei thi olla! Kuid kui käsipagas väike, siis kaalukontroll pisteline. Käsipagasis vedelikke kontrollitakse röntgenis. Mõne väikese asja saab panna mantlitaskusse. Käsipagasiga on tüki lihtsam rännata ja ega see hambapasta ja habemekreemi ostmine kallim ole kui lisapagasi hind.

See hea sait lennupiletite leidmiseks on siiski www.skyscanner.net mitte skyskanner.

Küsimus Toivole
Miks sa arvad, et Ryanair ei ole korralik lennukompanii?
Vastus.
Sest suur osa eestlasi peab korralikeks lennukompaniideks vaid neid firmasid, kus pakutakse isegi 2 tunnise lennu ajal "tasuta" süüa ja juua. Kõik teised on tema jaoks saast.
Kus vähegi lennukompaniidest juttu, kostub eestlaste hädaldamist "tasuta" söögi puudumise üle. Kes oli see eesti noorepoolne meespoliitik, kes keeldus lennukis õlle eest maksmast?

Ehk on sul isegi õigus:-) Eestlane on ju kõhuori.

Maroko puhul tasub teisi linnu ka vaadata. Näiteks Londonist saab suht odavalt Fezi. Ise pole küll 2000 krooniga Eestist kohale saanud. Juba seetõttu, et Tallinnast Frankfurti või Londoni on piletid kallid. Soovitan ka vaadata condori lehelt Agadiri lende. Ise sain kord 70 Euriga. Hispaaniast saab ka odavalt kohale, aga Eestist Hispaaniasse jälle eriti odavalt ei saa. Arvesta edasi-tagasi piletite hinnaks siiski ca 6000-8000 krooni. Ise lähen juunis. Kõige kallim ots on Tallinn-Riia-Tallinn 212 EURi. Edasi sain märksa odavamalt.

Kui odavamalt tahta, saab Riiga bussiga.
Ise lähen või üritan minna 13. häälega.

Mul õnnestus saada Agadirist koju (st Riiga) lennud kokku 457 kr eest. Seda umbes paar kuu enne lendu. Ja reisil kohtasin sakslast, kes sai tagasilennud 15 EUR eest... Nii et võib ikka trehvata soodsaid leide, Skyscanner otsingul abiks:)

Ise käisin Ryaniga selle aasta jaanuaris Marokos, edasi-tagasi hinnaks kujunes 5-euro-soodukaid kasutades 1200 krooni - endal ka siiamaani raske uskuda, aga vedas piletite ostmise ajastusega.

Lendasin Riia-Milano (Bergamo) ja Itaaliast edasi Fezi. Tagasitulek Agadir-London Stansted-Riia kaudu. Piletid ostsin ligi kaks kuud ette.

Loodan, et sinagi sattud mõne hea pakkumise peale, Maroko on omal käel avastamist väärt :)

(@ Toivo - "tasuta" toidu jutt pani mõnusalt muigama. Ma ka alati imestan, kui sõbrad kiruvad Ryanairi, sest selle pardal ei saa enda poolt kinni taotud hirmkallist võileiba näsida.)

Offtopic, aga vaevalt, et keegi kirub Ryanairi võileiva puudumise pärast.

Ryanairi kirumise põhilised põhjused võrreldes tavalennufirmadega:

1) Kui midagi nende süül pekki läheb, on üliraske raha tagasi saada,
2) Ülikitsas istmevahe
3) Päraperses asuvad lennujaamad, kust on pikk tee linna
3) Enamasti pikad ooteajad lennujaamades või vajadus ööbida.
4) pagasi lõpp-punkti saatmise võimaluse puudumine, ainult point-2-point.
5) sageli halb lennuaeg
7) Kõikvõimalikkude lisatasudega jamamine bookingu käigus - sa ei näe lõpphinda kohe.
8) Ebasõbralik teenindus ja pidev müügisurve pardal

Kõigil on kindlasti mõni näide, kuidas nende Ryanairi lend läks superhästi ja mõne tavafirmaga ebaõnnestus - ärge nähke vaeva, ma räägin statistilisest keskmisest.

Loomulikult, kui raha vähe, tasub ebamugavustega riskida, aga põikpäiselt kinnitada nagu oleks Ryanairi vahe tavalennufirmadega ainult võileiva puudumine, on üsna debiilne.