Ryanairis veebruarist kõigile nummerdatud istekohad.

Tundub, et metsikud tormlemised tavalendajatele Ryanairis saavad läbi. Nimelt kavatseb Ryanair alates veebruarist hakata kõigile istekoha numbrit määrama.

Uudis ise:

17 Jan – Update - Allocated Seating from 1 Feb 2014

From 1 Feb all seats on flights will be allocated. Customers’ seat numbers will be displayed on all boarding passes.

Customers may select their preferred seat during (a) initial booking, or (b) Manage Booking or (c) Online Check-In, up to 4 hours before the scheduled flight departure time.

The following seats are available for customer selection:

Premium Seats - Rows 1-5 (rapid exit), Rows 16 & 17 (extra leg room) and Rows 32 & 33 (rapid exit). Available from £/€ 10 (including Priority Boarding)

Regular Seats - Rows 6-15 & 18-31 available from £/€5. These seats can be upgraded to include Priority Boarding for a small supplement of £/€2.

General Allocated Seats - Customers who don’t wish to pay for a Premium or Regular seat can check-in online between 15 days to 4 hours prior to scheduled flight departure and will be assigned a randomly allocated seat at zero cost.

Customers who have already selected Priority Boarding on flights departing from 1 Feb onwards, can now select (free of charge) a Regular Seat (including Priority Boarding) when checking-in online.

Loodame et tormamist ja trügimist nüüdsest vähem (kuigi sellist jaburat tormamist nagu Tallinnas olen näinud veel ainult Lätis-Leedus)

Uskumatult loll süsteem ja meeletu raha pumpamine. Pole kunagi Ryanairi lendudele arulagedalt peale tormanud, alati oleme reisiseltskonnaga saanud lähedased istumiskohad. Nüüd, kus number valitakse randomly, võib juhtuda, et satun endaga koos lendava lapsega eri lennuki otsadesse?
Ma ei näe siin mingisugust mugavust ega eelist.
Kui lapsega koos lennates soovin endale kindlaid istumiskohti, siis moodustab see minu peatselt ees seisvate lendude puhul 50% lennupiletite hinnast.

Laias laastus ma näen, et Ryanair kaotab sellega - Kui varem oli rahval huvi varem kohale tulla ja järjekorras seista, kus sai kontrollida pagasit ja pileteid, siis nüüd istun rahulikult kuni viimase hetkeni ja jalutan peale. Istekoht on mul ju olemas. See aga tekitab neil raudselt delaysid.

Tegin just neljale reisijale check in'i. Näib, et süsteem alustab keskelt 16 ja 17 rea juurest otstesse. Neljane punt pandi kokku istuma 19. ABCD ja teisele lennule 18. CDEF.

Pileti peal ei seo miski mind mu lapsega ja seetõttu on kord mul A ja lapsel D jne. Seltskonna piires saab end ju liigutada, kuid kui check in viimasele hetkele jätta, ei pruugi enam kõrvuti istmeid leiduda ja satumegi eri lennuki otstesse.
Kahjuks on Ryanair ära tabanud ka kiire väljumise eelise ja need kohad müüakse vaid kalli raha eest välja. Varasemalt oli võimalus kiire ümberistumise vajaduse korral end lennuki viimastele istmetele sättida (mis millegipärast olid väga ebapopulaarsed ja pea lõpuni tühjad).

Ühesõnaga, Ryanair tegi asja "paremaks" - ehk kehtestas lisatasude süsteemi. Krt, krt, krt - esimest korda vannun ja kirun Ryanairi peale mõeldes.

Mulle tegelikult meeldib nummerdatud istekohtade süsteem. See loomaaed, mis seal toimus, kiskus juba liigseks. Aga kui inimesed käituda ei oska ja ilma trügimata ei saa, siis ei aita kahjuks mitte ükski süsteem.

Tahaks Sinu optimismi jagada. Millegipärast kardan, et paljud ei hakka austama numbrisüsteemi. Istutakse ikka kokku ja cabin crew peab palju-palju energiat kulutama vaidluste lahendamisele.
Kui Sa loodad järjekordade kadumisele, siis lennukile peab ikkagi inimesed 10-minutiga saama. Ma ei usu, et RA pikendab maapealse paiknemise aega. See tähendab, et loomaaeda ei tekita inimesed, vaid teenindajad. Kui varem oli võimalik loomaaeda vältida ise rahulikuks ja mõistlikuks jäädes, siis nüüd sind haaratakse kaasa.
Kas kellelgi on võrdlusmomenti Easyjeti muudatustega? Läks siis midagi paremaks?

jmets,

Kuidas sa teiste lennufirmadega lennata saad, kellel nummerdatud istekohad? Su teooria loomaaia tekitajatest ei pea ka paika.

Teised lennufirmad jätavad boardinguks oluliselt rohkem aega. Ryanair üritab kogu protseduuri teha läbi maks 15 minutiga.

Uue infokilluna nägin piirangut käsipagasile - salongi lubatakse maksimum 90 käsipagasiühikut, ülejäänud võetakse tasuta vastu äraantava pagasina?

"Due to cabin space limitations only 90 cabin bags (55 x 40 x 20 cms) can be carried in the cabin, any remainder will be carried free of charge in the aircraft hold."

Kas sellega üritatakse rahvast motiveerida olema esimese 90 seas, et loomaaed jätkuks? Kuidas korraldatakse sabas 91. ja järgnevate kottide äraandmine. Paari tunni pärast saan teada.

“Due to cabin space limitations only 90 cabin bags (55×40×20 cms) can be carried in the cabin, any remainder will be carried free of charge in the aircraft hold.”

Ma arvasin, et see on mingi nali, aga selgus, et polegi. Tripadvisoriski pikem arutelu sel teemal.

Kuna mul üldiselt vahet pole, kus ma istun, siis ma olen Ryanairi lendudel rahulikult viimaste hulgas peale läinud. Ma ei kujuta nüüd ette, et nad tahaks mu käsipagasi omal "holdi" võtta ja hiljem pagasilindile saata. Sinna saakski põhimõtteliselt tühi kott minna. Ok, kosmeetikakott, pesu ja paar topi ka (kui siin nüüd nädalavahetuse reisidest rääkida). Kõik ülejäänud, mis mul käsipagasis on - rahakott dokumentidega, telefon, fotokas (suur kaamera, mitte kompakt), Kindle ja veepudel tuleks ju ikka minuga salongi kaasa. Et siis edaspidi kilekott ka kaasa, et oleks, millega asju käsipagasist salongi võtta? :)

Käsipagasina saab kaasa võtta ka lisapagasi 35x20x20 kuha saad siis oma vajalikud asjad võtta. See pagas mis ära võetakse, võetakse ju lennukile minnes, õigemini jätad selle lennuki kõrval. Peab tunnistama, et mina selles otsest ebamugavust ei näinud kuna kui lennuk on väga täis siis os teine kord väga raske leida ruumi kuhu oma pagas panna, kui kaasas juhtub olema kohver. Mul näiteks nii ühe korra oligi, pidin ka pagasi lennuki kõrvale jätma ja hiljem lennukis vaatasin, et ega polekski olnud ruumi seda kuhugi paigutada.

Ei kujuta ette kui peaks jätma läpaka pagasimeestele loopida...

Isegi Tallinnast minevatel mitte-Ryanairi lendudel on sageli lennuki kõrval alus, kuhu oma kohvri jätad, ning mehed tõstavad need sealt lennukisse pagasiossa; sama ka lennukist väljudes, alus on kohe trapi kõrval ja saad naksti jälle kätte.
Mina ei näe selles küll vähimatki ebamugavust, pigem just mugavust, sest ei pea lennukis seda kohvrit kusagile ülariiulisse ega tooli alla pressima. Samamoodi keegi ei ela oma kohvriga sul seljas või vastu jalgu reavahes liikumisel. Aga mul on muidugi ka väike kott nagunii kaasas, mille saan käsipagasist kiiresti välja võtta ja kus on reisidokumendid, raha ja kaardid, telefon, fotokas, tahvel jne.
Pika jutu lühike kokkuvõte - ei ole mõtet üle pabistada, see süsteem on tegelikult kiire ja mugav. Ei mingeid pagasilinte, nagu keegi siin eelpool kirjutas, pagas on lennukist väljas lennukitrapi kõrval alusel juba enne, kui rahvas üldse mahagi saab.
Holdi minevad pagasid saavad väravas enne lennukile minekut vastava lipiku külge, nii et tead juba väravas, et pagas tuleb anda alusele, mitte ei pea ise seal midagi mõistatama, et kas oled juba 91 või alles 89.
Nummerdatud kohtade süsteem meeldib mulle ka. Eeldan, et kui teha check-in koos, saab ka istekohad kõrvuti. Ja kui ei saa, siis ei saa, mõne lennutunni elab ka eraldi istudes üle; või siis on variant viisakalt vajalike kohtade omanikelt küsida, kas ei oleks võimalik kohti vahetada.

Minul pole eraldi kotti käsipagasi kotis :) Kui ma Ryanairiga lendan, siis ongi pigem tegemist mõnepäevaste Euroopa-reisidega ning mul on kaasas minimaalselt asju. Suuremalt jaolt on käsipagasis asjad, mida ei ole nagunii võimalik kuhugi "holdi" anda. Ehk et kui ma need kõik välja võtan, siis jääbki kotti paar riideeset, kosmeetika ja võib-olla veel mõni pisiasi.

Kui ma eile tripadvisorist seda teemat lugesin, siis seal oli kirjas, et rahvas sai oma "Gate-checked" pagasi siiski alles lindilt kätte.

ei ole mõtet üle pabistada
wdym "ei ole mõtet üle pabistada?
Lennates on mul käsipagasiks põhiliselt läpakas, mille kadumise peale ma isegi mõtelda ei taha, see oleks pask kuubis. Ma peaks selle kuhugi alusele paigutama? Ja mitte pabistama? Tõsiselt?

Alternatiivid on muidugi lihtsad:

  • mitte lennata Ryaniga;
  • hankida lendamiseks ekstra läpakas;
  • mõlemat korraga.

to tripp:
Reaalsem ja minu arvates ainus alternatiiv on võtta standard seats + priority boarding (eeldusel et üle 90 reisija sama ei tee). Standard seats valiku korral maksab see kokku 5 + 2 = 7€/7£ suund.
Ehk siis edasi-tagasi lend läheb 14 raha kallimaks, jätkulendude korral enamgi.
Seega võib öelda et tegu on varjatud hinnatõusuga.

Veel. Ma elan kontaktläätsedega. Aga salongis on mul alati kaasas prillid ja kontakt-läätsede vedelik (või täidetud tops). Sest ma jään lennukis alati magama, ja siis on vaja läätsed kas üle niisutada või prillide vastu vahetada. Kui nüüd kott ära võetakse, on kohe häda.

Prillid saab ka taskusse panna, aga seda peab ette teadma.

Ehk, koti äravõtmise risk on minu jaoks tõsine.

Seepärast aitäh, et sellised teemad siin on - teab arvestada!

Pane siis omale kotti veel omakorda üks väiksem kott, mille sa saad salongi kaasa võtta juhul kui koti pagasisse pead andma! Väikest kotti ei võta sult keegi ära. Läpakat ei käsi sul samuti keegi pagasisse visata vaid võid selle rahumeeli kotist välja võtta ja salongi kaasa. Virisemist rohkem kui asi väärt.

Kui nad reaalselt lubavad läpaka salongi võtta siis ei ole tõesti probleemi. Samas teise väiksema käsipagasi ametlikud mõõdud on 35×20×20 ja sellesse raami vähemalt tavapärane läpakas ära ei mahu.
Lennuki kõrval virisemisest pole ilmselt enam suuremat kasu. Arvan et igaüks on näinud kuidas pagasit jõhkralt loobitakse.

Mina näiteks ütlesin väravas, et mul on läpakas kohvris ja öeldi, et võtke siis välja enne lennukile minemist. Läpakas omakorda oli suurema ümbrise sees, samuti oli kaasas väike üleõla kott. Üldse olin väga hämmingus, kui ükskõiksed nad selle pagasi suhtes on, olles varasemalt kuulnud õuduslugusid. Eks ta vastvvõib oleneda ka lennujaamast ja personalist.

Seal lennuki kõrval ei ole mingit kohvri-gestaapot. Kui tunned vastupandamatut vajadust kogu käsipagas lennukisse sisse võtta ja ei soovi kasutada väiksema lisakoti võimalust, milles ainult osa asju sisse võtta, siis on täiesti võimalik jalutada oma kohvriga lihtsalt kivinäoga sellest alusest mööda ja trapist üles. Ilmselgelt võid sa selle "hold" paberilipaka ise kotisanga küljest ära võtta või üldse kohvri külge mitte pannagi, juhul kui see lipik pistetakse sulle väravas lihtsalt pihku. Kui üles riiulitesse kusagile ei mahu, siis jalge ette tooli alla ikka saad paigutada, seda ruumi ei saa sinult keegi ära võtta. Täpselt nii nagu sinu käsipagasit ei saa keegi lennuki kõrval sinult jõuga rekvireerida ja alla pagasisse lükata. Nad saavad seda ainult soovitada, kuid sinul on õigus keelduda.
Kuigi muret laptopi ja pagasi loopimise pärast mõistan täiesti, see on selge, siis minu meelest on see lihtsalt väga mugav, kui lennukisse kohvriga ukerdama ei pea. Hea kerge on ju reisida nii, et taskus ainult pass ja rahakott :)

Mõned lennud seljataga - ei pakutud ega võetud kelleltki pagasit "hold'i". Riiulid olid ääreni täis ja jalgealused samuti. Seega on see rakendamine valikuline.

Mis puutub aga istekohtade määramisse, siis see ei ole suurt midagi muutnud. "Loomaaed" tekib ikka - enne boardingut oled kohustatud järjekorda minema, kus saad linnukese piletile. Jäädes istuma ja ootama, ähvardati Kaunases maha jätta. Kui linnukest läksime küsima, nipsati:"Then join the que please!" Seega järjekordadest see ei vabasta.

Lennukis istuti tõepoolest oma määratud kohtadele, sellega probleeme ei näinud. Küll aga oli palju neid, kes sisenesid valest uksest ja võtsid ette kõigi jaoks piinarikka teekonna läbi poole lennuki.

Kõikidel lendudel oli vabu kohti ja kasutasin ka ise seda võimalust, et peale boardingu lõppu hõivasin endale mõne sobivama koha. See oli personali poolt igati tolereeritud. Minnes soovisin lapsega kõrvuti istuda ja teavitasin personali. Kohe peale boardingut näidati sobiv võimalus. Sama kasutasid ka mitmed teised seltskonnad, sest keskel varuväljapääsu juures ja esimesed/viimased viis rida olid täiesti tühjad.

Mõnus oli see, et hommikul vara ja õhtul hilja enam pakkumistega ei tüüdata ja saab rahus magada. Samuti on cabin crew oluliselt sõbralikumaks ja teenindamisvalmimaks muutunud. Visati nalja (Kaunase asemel pidavat lennuk Marijampoles maanduma, soe toit on otsas, aga meeskonnal on mõned isiklikud võileivad, kapten on väsinud, kas keegi aitaks ja hoiaks tüüri mõnda aega jms).

Ja veel - pisut tüütu oli fakt, et keegi ei olnud ostnud kalleid kohti varuväljapääsude juurde, aga samas peab seal eeskirjade järgi keegi (meesterahvas) istuma. Seega enne õhkutõusu peab personal leidma sinna inimesi.