Suvehooajaks ei saa Swissi otselende Tallinnast Zürichisse enam bookida. Sulgesid vaikselt?
Miks vaikselt, Eestis tehti ju piisavalt lärmi nende sulgemiste ümber seoses tasude tõusuga?
Jättes lennukite teenindamise tasud kõrvale, siis Tallinna reisijakohane lennujaamatasu/maks on endiselt 7.03 eurot ja peaks siis kohe tõusma 10.80 peale (pidigi juba jaanuarist, lennufirmad müüsid pileteid selle kõrgema tasuga ja panevad sellegi raha nüüd vahepeal oma taskusse). Riias on 10.08 (Air Balticule 9.98), Helsingis 16.77 (samuti sel aastal tõusnud 16.01 pealt). Tallinn on väiksem ja seetõttu ebaefektiivsem lennujaam, ok töötajate palkade pealt annab lõputult kokku hoida seniks kuni rumalaid leidub, aga õiglane lennujaamamaks oleks Tallinnas ca 20 eurot reisija väljumise kohta ja aastakümne lõpuks kõiki tulevasi rohenõuded hinnastades pigem juba ligi 30 eurot.
Minu arust kardavad lennufirmad asjatult neid tõuse, on ju praegu just inflatsiooni ja rahatrüki kuldajastu ja reisijad tulevad tõenäoliselt suuremas osas nende hinnatõusudega kaasa (lendamine on paljudele sundkulu), ilmselt annaks lennupiletite hindugi veidi kergitada. Pigem on hiljem raske nö. pildile tagasi saada kui täna slotist loobud. Agregeeritud vaates on inimeste sissetulekud kõikjal kõigi aegade tipus, mis muidugi ei tähenda, et üksikud võivad praegusel ajastul ka kaotaja rollis olla, nii on alati olnud ja jääb ka edaspidi ja nemad lihtsalt ei lenda kuhugi.
Lufthansal tasub ilmselt pigem lisada üks Frankfurdi lend kui hoida Zürich käigus. Iseasi palju neil Frankfurdis vaba kapatsiteeti.
Asi pole lennujaamatasude tõusus, vaid et reisimine ja lendamine jõuab sel kevadsuvel tagasi Covid eelsele tasemele ning prognooside kohaselt isegi ületab seda märgatavalt. Lennukeid on aga turul piiratud koguses ehk et selleks et kasvava reisijatehulgaga toime tulla tõstetakse lennukeid vähesema täituvusega liinidelt enama täituvusega omadele ümber. Meeldib see meile või mitte, aga meie lennundusturg on kahjuks väga väike kuna rahvaarv väga väike ning lisaks asume Euroopa mõistes ääremaal. Lisaks on meile sissetuleva turismi numbrid on väga väikesed, sest nii ärireisijaid kui tavaturiste on vähe (kui laevadega saabuvad soomlased mõistagi välja jätta). Me lihtsalt pole suure rahvusvahelise äri keskus ega ka atraktiivne turismisihtkoht (naabrid soomlased-rootslased kõrvale jättes kes saabuvad enamasti laevaga).
Ehk teisisõnu - kui Tallinnas oleks 1-1,5 mln. elanikku praeguse 0,5 mln asemel, siis arvestavat osa neist liinidest poleks sõltumata lennujaamatasudest ilmselt suletud. Ja ka alalisi lennuühendusi oleks meil praegusega võrreldes märksa enam. Nii lihtsalt paraku on.
TLL-ZRH lennud suveks on broneeringusüsteemides tagasi.
Osasid lende opereerib (SWISSI mängides) edasi airbaltic, osadel Edelweiss, osasid lendab SWISS ise.
Raul, noh, kahjuks see halvasti juhitud ebaprofessionaalne firma lendab paljudesse toredatesse kohtadesse, siis hakkavad nende debiilsused rohkem silma kui mõne muu puhul.
See "ebaprofessionaalne firma" jääb samasuguseks veel mõnda aega, sest Spohri lepingut pikendati 5 aastat. Naudi, Snoop! Küll leidub veel asju, mida kärpida, Aga nende IT puudujäägid hakkavad ilmselt järjest sagedamini silma. Sest milleks sinna raha panna?
Eks see ole kui oma rahvuslikku lennufirmat (mis ka riigis endas opereeriks) pole. Kunagi ei saa lõpuni kindel olla et isegi nö põhiliinid (ma ei pea silmas Liverpooli või Nice'i vaid olulisemaid sõlmjaamu) püsivad ja alati tuleb valmis olla võimalikeks "üllatusteks". Aga tore jah kui Zürich ikkagi alles jääb.
Ega kahjumiga ei lenda lõputult loomulikult keegi, aga rahvusliku lennufirma puhul reeglina on prioriteet siiski pigem ühenduste tagamine mitte niivõrd kasum. Ehkki viimast ei saa muidugi alahinnata. Teised meile lendajad vaatavad ju üksnes käibenumbreid ning teevad selle pinnalt otsuseid.
Selles mõttes tõesti kahju et selle asemel et kunagi keskenduda otseliinide hoidmisele sõlmjaamadega hakati fokusseerima oma tegevust Kajaanisse ja Joensuuse ning teistesse Soome väikelinnadesse lendamisele ning nüüd polegi enam oma rahvuslikku lennukompaniid ning sõltume Lufthansa peakorteris toimuvast.
Eesti mahud on väiksed ja jäävad väikseks. Äriklassis eestlane ka lendab vähe(veel). Eks Lufthansa huvi on oma klientidele üle maailma pakkuda head teenust ja Tallinna lendamise võimaldamine üks sellest. Eesti klientidest arvatavasti suht suva. Ma pole mingi spetsialist, aga Zürichi liin tõenäoliselt puhtalt transiidi peale üle ehitatud, teisisõnu saab Lufthansa platvormilt müüa rohkem pileteid läbi Zürichi ja aidata seal mahtusid. Kindlasti Zürichist erinevad suunad täis müüa keerulisem kui Frankfurdist. Minu lendudel on Tallinn-Frankfurt olnud alati pea täiesti välja müüdud.
Kusjuures huvitav, kui ma poleks seda teemat siin üles tõstnud ja Veigo Tallinna Lennujaamast uurinud, kas siis oleks veel nädalateks pekki jäänud asi. Nii et parandasin paradoksaalselt selle firma majandusnumbreid, kus mu teenetemärk on rsk? :)
Muide, minu mäletamist mööda olid need ZRH otselennud kadunud juba ENNEM 15.02 õnnetust, vähemalt 2 nädalat, ma lihtsalt ei viitsinud varem kirjutada. Nüüd saab LH kõik oma IT-kalad selle õnnetu kaabli kaela ajada.
Snoop, tuleb siiski TLL au anda, et nad informeerisid. Meil nüüd vähemalt suhtlus taastunud.