Kui kiiresti on vaja ja alternatiiviks on vaid paberatlas, siis võid ära osta. Elionis on hetkel saada hinnaga 1990.- EEKi. Kui ostuga on veidi aega, siis soovitaks oodata TomTom One IQ Routes mudelit. Saad juurde kaks väga olulist tarkvaratäiendust - IQ Routes ja Advanced Lane Guidance, mis muidu saada vaid kallimatel seadmetel. Hind tuleb muidugi kallim kui 2K, aga selle eest tasub ka lisaraha välja käia.
Kui ostetud TomTomi seadme kasutamisest pole möödunud rohkem kui 30 päeva, siis saad kaardiuuenduse tasuta. Aega hakatakse lugema hetkest, kui ühendad oma seadme TomTom Home tarkvaraga. Tarkvara kontrollib automaatselt uue kaardi olemasolu. Seega praegu navi ostes pole probleemi, saad kindlasti uue 100% detailsusega Eesti kaardi kasutajaks. Kas siis juba koos naviga või tasuta läbi TomTom Home tarkvara.
Selle eest saab kõik aasta jooksul tehtavad põhikaardi uuendused. Väidetavalt uuendatakse kaarte kord kvartalis. See ei tähenda muidugi seda et iga kvartal tuleb välja uus Eesti kaart vaid värskendatakse mingit osa põhikaardist. Seekord oli siis Eesti kord. Kindlasti uuendati ka muid piirkondi kuid mingit listi nende uuenduste kohta ma ei ole suutnud leida. Eesti oma aga sai kohe käega katsuda.
Uuel TomTomi v830 kaardil täienes lisaks Eestile teedevõrk oluliselt ka Leedus (senise 34809km asemel on nüüd kaetud 66675km) ja Venemaal (ca 120000km võrra). Väiksemaid täiendusi tehti Türgis (lisandus ca 11000km), Kreekas (lisandus 8000km teid ja 7500 huviväärsust) ja Rumeenias (lisandus 8800 km teid). Ülejäänud riikide puhul on täiendused juba suhteliselt tühised, lisati enamasti vaid veidi uuemaid teid ja majanumbreid ning korrastati huviväärsusi.
Uus Eesti kaart on küll asjalik selles suhtes, et palju teid on peal, kuid väga palju on vigaseid andmeid: näiteks ei suudeta koostada otseimat marsuuti, sest ilmselt on kuskil teelõigul katkend sees. Kui kriitilisest kohast üle sõidad, tehaks juba uus marsruut. Seda olen kohanud Viljandi maakonnas ja ka Ida-Virumaal sõites. Teine suur probleem on see, et kiputaksegi juhatama metsateid pidi, mida isegi teeks nimetada ei saa ja sõiduautoga läbimatud. Viljandi maakonnas juhatas lausa läbi taluõue. Nii et arenguruumi veel on.
Eastern Europe v8.30 Download 179.5 MB Detailed map covering Eastern Europe with the latest IQ Routes™ data for faster routing. Map coverage statistics:
* countries fully covered (99.9%): Czech Republic, Hungary, Lithuania, Poland and Slovakia
* countries partially covered: Bulgaria (54%), Estonia (72%), Latvia (63%),
Ehk siis tootja andmetel kaetud ikka sama suur % nagu viimaste aastate jooksul? Saab keegi kinnitada et 8.30 on muutunud eesti osas võrreldes 8.15ga?