Viimased kommentaarid

Eks see oleneb suuresti ajast, millal sinna minna. Suvel kuumade ilmadega on alligaatoreid vähem näha, mida külmemad ilmad, seda rohkem. Detsembris näiteks pidavat Shark Valley külastuskeskuse vaatetorni juures olev tiik neist kubisema, oktoobris polnud seal ühtegi näha ja terve matkaraja peale nägime vist nelja ainult. 


Seevastu kui Miamist Naplesi poole sõita, siis paremale poole teest jäävates külastuskeskuste kraavides vedeles neid kümneid. Samuti Buffalo Tigersiga hõljukisõidul oli mitmeid ja tulid päris hõljuki külje äärde maiustusi sööma, mida hõljukijuht neile loopis. 

Ajaliselt Miamist võid arvestada tund sinna ja tagasi sõiduks, oleneb suuresti liiklusest ja kust stardid ja mis kell. Hõljukisõidule ise kulub juba tund. Kui ka kuskil külastuskeskuses laudteele minna, siis ka arvesta tund. Shark Valley kui ratastega sõita, siis meil kulus üle 3 tunni, matkarada edasi-tagasi oli vist 24km, nii et jala ma ei läheks. Võib ka bussiga selle tee külastuskeskusest vaatetornini ette võtta, sisi peaks kahe tunniga saama hakkama.

Miami Beachi öömajade kohta ei oska midagi soovitada, kuna ei ole seal ööbinud, aga autot ma ei rendiks selleks ajaks kui on ööbimine Miami Beachil. Sest autoga pole seal eriti midagi teha ja parkimine on ka 30-40$ öö. Pigem vaataks majutuse, kus pakutakse (tasuta) transfeeri lennujaamast, ja pärast võtaks auto juba Miami beachi autorendist.

Autorendi kohapealt on parimad kogemused Alamoga. Esiteks on Alamol kõige mõistlikum tasuliste kiirteede kasutamise süsteem. Teiseks saad auto ise garaažist valida vastavalt oma broneeritud klassile. Kolmandaks on Alamol Skip the counter võimalus ja teha check-in varem ära. Sel juhul ei ole mingit järjekorras seismist ja keegi ei määri sulle ka letis kindlustusi kaela. Lihtsalt sammud oma paberiga otse garaaži autot valima.

Soovitusi (lähi)piirkonna kohta on keeruline anda kui ei tea, mis huvid on. Aga kindlasti Everglades ja alligaatorid, laudteed külastuskeskustes. Siiski ma väldin nn alligaatorifarme, kuna mulle on täiesti vastuvõetamatu kinniteibitud koonudega alligaatoribeebide väntsutamine turistide poolt. Hõljukisõitu soovitaks Buffalo Tigers'is. Shark Valley külastuskeskust ja rattarenti soovitaks alates poolest novembrist, varem ei pruugi seal väga palju alligaatoreid näha ei olla.

Key-del:
Snorgeldama/sukelduma minna (või klaasist põhjaga paadiga ookeanile) John Pennekamp Coral Reef State Parkis.
Tarpoone sööta Islamoradal asuvas Robbie's Tarpon feeding.

Key Westis 2-3 ööd on hea mõte. Julgen soovitada Southwinds Motelli. Basseinid ei ole küll suuremad asjad, aga see-eest on toa hinnas ka lähedal asuva South Beachi rannatoolide kasutus. Samuti asub see sutsu öökärast eemal ja saab ka normaalselt öösel välja puhata. Pidutsemiseks muidugi kõige sobivam selle asukoht ei ole. Hommikusöögiks on seal läheduses ka päris häid kohti, kuna motelli enda pakutu on pigem tagasihoidlik.

Entu, ega mina ei olegi väitnud, et ei võiks meediat kaasata. Pigem oleksin just meedia kaasamise poolt. Kui ei tule muud tulu, siis vähemalt saab suur osa inimesi veidi tarkust juurde ja teavad arvestada, mis nende "varajase tellija soodustusega" tegelikult võib juhtuda.


Üks mees siis väitis, et mis see Delfi parem on kui Trip. Aga näed, Trip.ee-s pole resikorraldaja üldse oma kaitseks või selgitamiseks midagi kostnud. Kui Delfi või muu meedia oleks selle kajastamise endale võtnud, siis kindlasti oleks ka see reisifirma sunnitud suu lahti tegema. 

Kui varajase soodustuse kasutamine muudetakse mõttetuks oma reisitingimustega, siis äkki peaks klient ka koostama oma "reisiteenuse ostmise tingimused" ja need koos ettemaksuga reisifirmale esitama. Sätestama ära näiteks intressi ettemaksu raha kasutamise eest, kui reisifirma ei suuda tagada kokkulepitud hinnaga reisi ja veel põnevaid aspekte. Nii võiks ju kohe olla selge, kas tegu on tühikargajatega, kellega pole nagunii mõtet diili teha või mingi päris reisifirmaga. Muidugi põnevaks läheb siis, kui vaja kohtusse minna, et kumma tingimused siis võidavad, kas kliendi või reisifirma.

Et siis teen omale reisifirma Hello Kitty Tours. Müün sigaodavalt aasta ette ostes 5* hotellides ja äriklassis lende. Saadud raha kasutan kuidas iganes tahan. Aasta pärast ütlen, et sorry, tuleb nüüd jõhkralt juurde plekkida, kes ei taha saavad raha tagasi. Juurdemaks on nii üüratu, et kõik võtavad raha tagasi variandi. Mina olen saanud aastaks intressita laenu. Kõlab nagu hea äriplaan.

Kolm nädalat kasutasin navigeerimiseks Waze'i ja lugesin maile ja vahest sirvisin ka FB-d. Selleks piisas täiesti 2GB andmemahuga 4G andmesidepaketist ja jäi veel ülegi. T-Mobile'l on selline süsteem, et kui see 2GB andmemahtu peaks isegi otsa lõppema, siis edasi enam ei saa 4G kiirust, vaid see piiratakse ära, mis aga on siiski piisav Waze'ga navigeerimiseks. Maksis see kui ma ei eksi siis 30$, aga sisaldas veel ka piiramatult kohalikke kõnesid ja SMS-ide saatmist (ka Eestisse). Kui ainult navigeerimiseks vaja, siis on T-Mobile'l ka ainult data pakette, sisuliselt sama raha eest sai rohkem 4G andmemahtu. 

Dim, päriselt ka arvad, et paketireisiga egiptuses hotelliterritooriumil istuda on lastel põnevam kui Tenerife parkides käia ja matkaradadel matkata? 

Et terve nädala põnevus lastele on kahest torust alla kihutamine?
Mis see animatsiooniga hotell muidu on ka?
Tõsi, Kanaaridele lend on pikem, aga et kallim... eks see oleneb millise lennufirmaga minna ja millal pileteid vaatama hakata.
Ja kindlasti läheb lastel veel põnevamaks, kui tuleb paketireisiga kaasneva smartlynxi lennukit lennujaamas pool päeva või poole ööni oodata.
Muide, Auras on ka kaks toru. Lastega auras kahest torust nädal aega alla kihutada on veel odavam.

Majutus oleneb ilmselt suuresti seltskonnast. Perega reisides ja teades, kus ja millal me oleme, olen sobivad majutused varem välja vaadanud ja pikalt ette bronninud. Nii võib saada päris häid hotelle hea hinnaga.


Kui aga sobib variant, et sõidate kuhu jõuate ja siis õhtul otsite öömaja, siis 50...60$ eest saab teeäärest motelli kindlasti, kus kannatab öö ära magada.

Airbnb minu kogemuse põhjal sobib ainult siis, kui pikemalt samas kohas peatuda. Airbnb hinnale lisandub tavaliselt koristamise ja ka Airbnb kasutamise tasu, mis hinna ühe-kahe päevaste peatuste jaoks liiga kalliks teeb.

Mina teeks hoopis vastupidi, 3-4 päeva (kui sedagi) Miami ja ülejäänud sõidaks ringi.
Mis ilusaid kohti oleks Miamis nädala jagu külastada?

Kennedy kosmosekeskuse jaoks varuda kindlasti terve päev, mitte hakata alles hommikul Miamist sinna sõitma.

Ilusad ja põnevad kohad on veel Everglades ja sõit Miamist mööda Florida Keys kuni Key Westi ja tagasi, tehes vahepeal peatusi ja keerates maanteelt kõrvale. Ainuüksi sellele teekonnale võib vabalt 3-4 päeva või isegi rohkem planeerida.

Kui Orlandos pargid ei huvita, siis ega seal suurt muud teha pole, saab päevaga linnukese kirja, sama Tampaga.
Clearwater on kena rand. Veel ülespoole on Crystal Waters ja meriveised. Tampa elektrijaama juures saab ka talveperioodil meriveiseid näha.

Clearwaterist allapoole ka kenad linnad ja rannad. Kui ette võtta selline ring Miami - Kennedy - Orlando - Tampa - Clearwater - Naples - Everglades - Miami, siis ma ei kujuta ette, kuidas seda alla nädala teha. Teine nädal teekond Key Westi ja tagasi ja siis paar päeva Miami rannas.
Miamis tasub rentida auto ja sõita välja, et külastada Florida Key-sid,  Everglades rahvusparki ja Kennedy kosmosekeskust.

Aga kui mingil põhjusel seda teha ei saa või ei jõua, siis on näiteks:
* Miami Sea Aquarium http://www.miamiseaquarium.net/
* Miami Science Museum http://www.miamisci.org/
* GameWorks http://www.gameworks.com/
* Gold Coast Railroad Musem http://gcrm.org/
* Jungle Island https://www.jungleisland.com/
* Monkey Jungle https://www.monkeyjungle.com/
* Miami Zoo http://www.zoomiami.org/
* Coral Castle Museum http://coralcastle.com/
* Ocean drive ja Lincoln Ave
* South Beach ja South Pointe Park
Palju oleneb muidugi sinu eesmärkidest ja ajast, mis sul kasutada. Kui sa tahad neis kõigis käia ja on piisavalt aega, siis võib-olla tasub ära. Aga, arvesta selliste asjadega:

1. Top Of The Rock'i minekuks on see ainult vautser ja pead seisma pikas järjekorras, et saaks selle vautseri vahetada mingiks kindla kellaajaga pileti vastu. Sisuliselt tuleb tuleb käia kaks korda TOTR juures: hommikul piletiks vahetamas ja külastusaega määramas ning õhtul siis sellel kindlal ajal saad üles. (Empire State Buldingu kohta ei tea, äkki on samamoodi) Ja nüüd TOTR muutis ka pileti tingimusi seades sisse päikseseloojangu ajaks $5 kallima pileti. Ma ei tea, kas need PASS'id üldse lubavad sisenemist sellel kallimal ajal.

2. Statue of Liberty puhul on samuti, et pead seisma lisa järjekorras, et see pileti vastu vahetada ja alles siis saad teisse järjekorda. Kusjuures PASS-idega ei olegi võimalik saada krooni või isegi mitte pjedestaalile ja SOL muuseumisse. Et sinna saada, peaksid ostma uue täie hinnaga pileti.

3. American Museum of Natural History's kui juba pileti järjekorras pead seisma, siis tegelikult AMNH-is kohapeal piletit ostes saad ise valida, kui palju tahad pileti eest maksta. Ehk siis võid maksta selle soovitusliku hinna, aga võid maksta ka nii palju, kui sa ise arvad, et see väärt on. Kasvõi ainult $5 või ka $50. Näiteks kui eelarve on piiratud, oled suurema perega või on ainult paar tundi selle suure muuseumi külastamiseks vms.

The Metropolitan Museum of Art ja 9/11 Memorial & Museum pääsude kohta ma ei oska midagi öelda. Aga üldiselt kipuvad need PASSid olema head ainult selleks, et lühikese ajaga mingid vaatamisväärsused läbi joosta ja linnukesed kirja saada. Kui tahta maksimumi võtta, siis need ei sobi.

Google Street View-ga võid terve Stockholmi virtuaalselt läbi käia.
Vasa, akvaarium, laevaga vanalinna ja kuningaloss ja laeva tagasi, rohkem ei jõuagi selle ajaga. Trip-is palju infot Stocki vaatamisväärsuste kohta.

Huvitav, millal telefonide tootjad hakkavad 90 kraadi keeratud sensoreid telefonidesse panema, sest näha on, et inimesed ei õpi telefoni käeshoidmist videote salvestamise jaoks kuidagi ära.

Ikka on, võta aga kaasa ja kasuta. Aga lennusaatja muidugi mööda vahekäiku ei käi ja tahvelarvuteid muffinite ja mahla kõrvale ei paku. Internetiühendus on juba teine teema ja tuleb lisaks osta. Istmete seljatugedes on puutetundliku ekraaniga meelelahtukeskused. Saab filme vaadata, mänge mängida ja muudki.

Seal oli minumeelest kirjas, et tuleb panna UNKNOWN kui ei ole kedagi.

Disniländist on Loro park ikka väga kaugel ja ka looduse imetlemiseks on paremaid kohti. Kui showd ei huvita, siis on see lihtsalt loomaaed. Raske öelda, kas see sinu jaoks on väärt 35 kulli või mitte.

Kindlasti tasub minna, aga nii mõnedki ilusad ja külastamist väärt kohad on avatud alles maist või koguni mai keskpaigast.

Oleneb muidugi lennuki täituvusest ja palju enne kohti ette bronnitud, aga ma arvan, et nelja kohta kõrvuti saada on juba päris õnnelik juhus. Ühe tuttava perega läks eriti õnnetult, kui nende 4 liikmeline pere pandi kõik eraldi istuma ja midagi polnud teha.

Nagu näha, levib tänapäeval 4G ka sigalas, ja mõni vastu küna kärsa kõvera löönud orikas eksib ka vahest siia ära.

Erinevalt 1000V-st, siis mul täpselt vastupidine kogemus. Baltikumis jah kaardi pärast Garmin parem. Mujal aga mitte. On olnud juhtumeid, kus olen sunnitud olnud originaalkaardiga Garmini kindalaekasse pistma ja "partially covered" TomTomiga edasi navigeerima.

Kui sul on Swed kuldkaart, siis sellega tuleb reisikindlustus tasuta kaasa. Pead ainult vaatama üle, et vastaksid nendele tingimustele, et see tasuta reisikindlustus kehtiks.

Kui plaan minna (ja see on kindlasti parem plaan) Marina Bay Sands hotelli katuseterrassile, siis sinna tuleks just minna tund enne hämardumist. Pimadaks läheb Singapuris kiiresti ja sel juhul saad imelised vaated linnale nii valges kui pimedas. Parem plaan on see sellepärast, et Flyeril on aeg piiratud ja katuseterrass on kõrgem ka. Kui katusel ära käid, pole mõtet vaaterattale enam raha kulutada.

Singapuri loomaaiast on mul ka ainult head mälestused ja öösafari oli ka väga äge. Kahjuks asub loomaaed kesklinnast eemal ja nii piiratud aja puhul ei pruugi sinna jõuda.

Mustafa Centerist elektroonika kohapealt on veel parem Sim Lim Square.

Lennufirma kohapealt niipalju, et minu eelistus on olnud Lufthansa. Kaotad ajas küll mõned tunnid (võrreldes Finnairiga), kuid saad lennata suurima ja mugavama A380 lennukiga ja pardamenüü on ka palju parem.

Johhaidii, talvel minuteada Kotkapessa ei lasta, vaid avatakse alles 9. maist. Või saab sinna mäe otsa kuidagi omal käel?