Toscana reisiideid

Tere Tripikad,

Augustis kahenädalane reis Toscanasse. Rendime sealt auto ja liigume rendiautoga. Uuriks Toscana muljeid, mida peaks kindlasti vaatama/külastama, mis üllatas ja mis valmistas pettumust. Kui aega on siis tore oleks kui oma mõtteid kribate. Tänan. Aleksander

Kindlasti Firenze

Leidsin just hiljuti hea blogija, soovitan lugeda https://hiieliinreisib.com/toscana-avastame-piirkonda/

Kui autoga, siis chiantigiana nimeline teelõik on kindlasti imeilusate vaadetega. Googeldades leiab selle kohta kindlasti palju infot.

Käisin eelmise aasta septembris ja olin vaid nädala, seega ülearu palju ei näinud. Aga kõige ägedama mulje jättis Civita di Bagnoregio. Vaatamist väärt on kindlasti ka San Gimignano. Firenze on väga ilus linn, ise olin seal asjaolude sunnil vaid väga piiratud aja, aga kui mul oleks olnud aega 2 nädalat, siis oleksin Firenze jaoks kindlasti 2 päeva jätnud.

Erilist vau efekti ei jätnud Pisa (kuigi kui pole varem käinud, läheksin sinna ikka, et korra ära näha) ning Saturnia hot springs (ülerahvastatud, enamus külastajatest oli keskendunud selfide tegemisele, midagi nauditavat seal polnud).

Pitigliano ja Val d'Orcia oli ka plaanis, kuid kahjuks sinna ei jõudnud, aga soovitan kaaluda.

Kui vein pakub huvi, siis kindlasti soovitan külastada ka mõnda veinimõisa.

Soovitan kindlasti armsat Lucca linna külastada, Pisast võib ka korra läbi hüpata, kui juba mööda sõidate, Livorno võiks vist pigem vahele jätta, Firenze on imeline koos uhke Duomo,, Arno jõe ja parkidega.

Väga ägedad on kiirteedest kõrvale jäävad väikesed teed koos seal asuvate asulatega, sest seal on autentsed söögikohad, mis pole mõeldud turistidele sh hind vs kvaliteet. Tavaliselt on vaated ka kõrvalteedel paremad kui kiirteedel - mäed, veinimõisad jms. Eriti äge on nt google mapsis kasutada teid, mis liiguvad üle mägede.

Firenze on OK, aga mitte midagi erilist nagu ka teised suuremad linnad. Oleneb muidugi, mis eesmärgiga reisid.

Käisime novembris ja kasutasime ühe majutusena sellist turismitalu - http://www.villalafagianaia.com/ . Super vastuvõtt, mega vaade ümbritsevale!

Pisa torni ümbruses kindlasti vältida tänavale valveta kohta parkimist, sest väga suure tõenäosusega tehakse auto tühjaks. Juhtus endal ja rendifirma kinnitas seda ohtu.

Meie käisime juunis Toscanas, alustasime ja lõpetasime Firenzes. Väga meeldis ja soovitan Siena linna, vanalinn on eriline ja Toomkirik jättis võimsa mulje. Käisime Terme di Saturnias, ilus ja teistmoodi looduslik koht, oleme käinud enne Islandi ja Assooride termides. Käisime ka Livornos, aga nõus ühe eelneva kommentaariga, et eriti muljet ei jätnud. Tee peal külastasime Pisa torni ning eelviimane öö oli La Spezias, kust läheb otse rong Cinque Terresse, auto jätsime hommikul raudteejaama parklasse. Seal on viis ajaloolist ja maalilist küla kaljudel mere kaldal, mida ongi parim rongiga külastada, ostad päevapileti ja sõidad niipalju kui tahad ja ükskõik, mis suunas. Iga küla on isemoodi, mõnes turiste rohkem, aga õnneks mõnes oli rahulikum, terve päev kulub ära kui ujuda ja rahulikult ringi vaadata ja süüa kohapeal. Cinque Terre asub küll juba Liguuria mere kaldal, aga meie plaan oligi alustada Toscaanast ja siis ülevalt tagasi Friezesse.

Sellise video otsa komistasin, ehk on abiks: https://www.youtube.com/watch?v=tv7kKdyQgRc