Viimased kommentaarid

Ka mulle tundub, et selle teema/küsimuse taga on muu kui lihtsalt uudishimu.

Püüdsin kunagi midagi tööarvutist trip.ee-sse kirjutada, aga kuna meil töö juures internetiühendus läbi Prantsusmaa käib, siis see postitus foorumis nähtavale ei ilmunud, vaid kadus lihtsalt ära. Õhtul kodust sama juttu kirjutades läks kohe nähtavaks.

Niipalju, kui ma nende 30.11.2020 kehtima hakkavast hinnakirjast aru sain, KOLM Priority Pass salongi külastust aastas on Luminor Visa Infinite kaardi hinnas ja alates neljandast maksab see külastus 28 eurot.

See võib tõesti arvustuse üksikasjadest või ka hotellipoolsest kaebusest sõltuda. Ma kirjutasin ka ühe asutuse kohta sarnase arvustuse, kes minu tühistamise soovi ja kompromissipakkumise pikalt saatis, aga see on küll avaldatud. Minu argument oli see, et kuna piirid olid kinni, siis ma ei oleks saanud oma broneeringut kasutada. Erinevalt Hbertist arvan, et majutusasutuse paindlikkus suhtumisel klienti ja üldisesse olukorda on samamoodi osa kliendikogemusest, niisamuti nagu padja mugavus, ja potentsiaalsetel uutel külastajatel võiks olla huvitav seda teada.

Ülal juba kõik kirjas. Kauplustes, ühistranspordis, kirikutes ja muuseumides ollakse maskiga, tänaval mitte. Leedu-Poola piiril kummaski suunas mingit lauskontrolli ei olnud. Turiste tundus olema vähem kui tavaliselt, enamus poolakad ise. Laupäeval-pühapäeval olid teed Hel'i ja Krynica Morska'sse raskelt ummikus.

Air Serbialt sain tagasi, aga aega ei oska öelda, kuna suhtlesin nendega korduvalt ega tea mis hetke alguseks peaks lugema. Aga ikka hea mitu nädalat läks.

Air Balticu raha tagastus võttis umbes poolteist kuud helistamisest.

Kas see on nüüd üldine arusaam ja absoluutne tõde, et reisikindlustused viiruse tõttu ära jäänud reise ei hüvita, nii neid, kus lennud või üritus tühistatud, kui ka neid, kuhu enam ise minna ei taha? Piletid said ostetud enne eriolukorra väljakuulutamist 12.03. Kas siin võiks pärast eriolukorra lõppu (17.05) muutusi oodata?

Mul õnnestus täna AB klienditeeninduse liinile saada, ehkki soovitati valida inglisekeelne teenindus, siis saavat rutem ette. Ütlesin neile oma booking reference ja reisija nime ja kuna kõik lennud (nii sinna kui ka tagasi) olid tühistatud, siis teenindaja teatas, et ta korraldab nii, et makstakse täissumma tagasi. See toimub küll 3 kuu jooksul ja mul ei ole vaja midagi rohkemat teha. Huvitav kas see jutt vett ka peab..?

1. Jaanuaris ja veebruaris Küpros. Famagusta kummituslinn põhja-Küprosel võttis mõtlikuks. Augustis Šotimaa. Mõnusaim puhkusetunne oli kui 25+ ilmaga ostsime mingist poekesest lihapalle ja neid sealsamas poe ees kõnnitee äärel sõime. Ise pole just enam teismelised. Oktoobris Puglia. Low season, aga ilm ikka veel üsna soe.

2. Jaanuaris Singapur ja Malaisia. Suveplaane veel pole.

3. Otselennud, ka odavatega (Ryanair, Wizz). Ei soovi oma niigi vähest vaba aega lennujaamades veeta. Wizzi Kutaisi on üks variantidest.

ZTL sissesõidud on tõepoolest enamasti silmatorkavalt tähistatud, aga mitte alati pole nad itaalia keelt mitte oskajale üheselt mõistetavad. Sõitsin seal ringi oktoobris (low season) ja tundus, et mingid tsoonid käisid siis kellaaegade järgi. Kaamera kõrval oli tabloo, mis teatas, kas kaamera on parasjagu aktiivne või ei. Pidasin paremaks eemale hoida.

Kasutasin ka Lennuabi. Jah 30% teenustasu on krõbe, aga kui hilinevate lendudega igapäevaselt tegelema ei pea, siis mugavus maksab ka midagi. Jäin rahule. Hilinenud lend oli SAS-i oma.

Riia lennujaama on hiljaaegu oluliselt laiendatud. Aga turvakontrolli ala ilmselt mitte. Sellest siis see pudelikael.

Vabandust, kui alljärgnev siia teemasse ei sobi, kustutage ära vms.Naeratus või selle puudumine pole mind niiväga häirinud, aga Brittide võltsviisakusest kantud käibefraasid küll. "How are you?" olukorras, kus võib üsna kindel olla, et küsijat tegelikult ei huvita, kuidas mul läheb. Lihtsalt nii on kombeks! Või "Nice to meet you" teadmata, kuivõrd see tutvus tegelikult meeldivaks kujuneb. Võibolla ma kujutan asju ette, aga mulle tundub see kõik nii võlts ja ebasiiras, et iga kord kui jälle kuulen, siis käib pinda.

Rolleriga sõites KANDKE KIIVRIT ja võimalus politsei tähelepanu orbiiti sattuda langeb kordades.

Kui Napolis tegevust ei leia, vaadake Cristo Velato üle. https://www.museosansevero.it/the-statue/?lang=en#Loomulikus valguses ei tundu ta nii läbipaistev nagu parimatel fotodel, aga huvitav ikkagi.

Wizzairil on "Administration fee", mille kohta ilmselt ei saa keegi väita, et see kaardimakse tasu oleks. ;-)  Kahekesi edasi-tagasi kokku 32 eurot.

Kaheksakümne teisel aastal läksime Tehnikaülikooli (TPI) grupiga Ungarisse. Esmalt rongiga Tallinnast Leningradi, sealt teise rongiga Budapesti. Üks reisiline oli millestki valesti aru saanud ja jõudis Balti jaama siis kui Leningradi rong juba läinud oli. Me teised rongi peal olime murelikud - kogu paberimajandus oli tehtud grupile ja kui üks puudu on, ega siis ülejäänud ka väga kuskile ei reisi. Too mahajäänu aga ei kaotanud lootust vaid läks kohver käes Leningradi maantee otsa hääletama. Hääletas ennast mootorratta peale ja sõitis umbes 350 km nii et hoidis ühe käega juhist kinni ja teises käes oli kohver. Öösel! Juulikuu küll, aga tavaliste tänavariietega ikkagi külm. Hommikul võttis meid Leningradis perroonil vastu.Tagasi tulles anti Ungarist igaühele mingi suhhoi pajok toidupakike kaasa. Saiake, juustutükk, puuvili jne. Piiril lasi vene toll ühe puuvilja pooleks lõigata ja kõigi teiste omi uuris äärmise tähelepanuga nagu et kas sinna midagi sisse ära peidetud ei ole.Minnes oli meil mingi kogus Ungari raha vahetada lastud. Koha peal sai veel 30 rubla vahetada, kusjuures selleks kõlbasid ainult 10-rublased, muud kupüürid ei sobinud. 

Panen tähele, et väljastpoolt Eesti IP-aadressi tehtud postitused kustutatakse lihtsalt ära. Umbes nagu vene ajal...Kuskil 80-ndate teises pooles saadeti mind suurele kodumaale komandeeringusse. Sihtkohta ei mäleta, aga oli ikka tublisti teisel pool Moskvat. Sinna sõiduks sain mingid täiesti talutavad lennupiletid, tagasi aga polnud. Ainus, mida pakuti oli lennupilet Moskva-Tallinn. Võtsin siis igaks juhuks selle ja siirdusin tööülesannet täitma heas usus, et küll kuidagi ikka koju saab. Kohale jõudnuna oli esimene mure sebida mingi rongipilet Moskvasse. Aga ei olnud sellist. Ainus, mis oli, oli rongipilet Leningradi rongiga, mis Moskvas ei peatunud, vaid sellest kuidagi ringiga mööda sõitis. Võtsin siis selle. Tagasiteel kui rong Moskva lähistele jõudis, uurisin hoolega ümbrust ja püüdsin mõistatada kui kaugel pealinn olla võiks. Kui linnalähi-elektrironge rohkem paistma hakkas ja minu rong hoogu maha võttis, pudenesin liikuvalt rongilt maha, sõitsin "elektritškaga" Moskvasse ja sealt varem varutud pileti abil lennukiga koju. Kui rong Moskvast täie hooga mööda oleks sõitnud, siis oleksin vist Leningradis lõpetanud.

Tellisime auto Eesti Avisest 360° teenusega, mis sisaldas 0-omavastutust. Oli tõenäoliselt kallim kui tänavalt oleks saanud, aga asjaajamine oli soliidne, auto meile sobiv ja just 0-omavastutus oli see, mida tahtsime. Autoga midagi ei juhtunud, aga mingil hetkel sattusime ikka väga kehva tee peale...

Auschwitzi huvilistele soovitan soojalt ka Patareis ära käia. Maksab 5 eurot ja aega bronnima ei pea.Palun vabandust nendelt, kellele see teema solkimisena tundub, aga elamuse saab eheda.

Minu kogemus Hispaania EMO-ga on veidi positiivsem. Juunis Eestist Sevilla palavusse sattudes viskas naine tänaval pildi eest ära. Osavõtlikud kohalikud kutsusid kiirabi selgitades kus täpselt hädaline asub. Kiirabibrigaad inglist ei rääkinud, aga EMO-sse viis kohale ja suuna kuhu minna juhatas ka kätte. Oodata seal muidugi sai ja kogu vastuvõtu ala peale oli ainult üks inimene kes veidigi inglist rääkis. Arsti, või kes iganes nad seal olid, vastuvõtt nägi välja nii, et üks veidi vanem naisterahvas, kes taas inglist ei rääkinud, andis soovitusi ja kirjutas ka mingi retsepti, ehkki tundus, et meie jutust ta kuigipalju aru sai. Kabinetis olnud teine noorem siis "tõlkis". Kuna selleks ajaks oli konditsioneeritud ooteruumis istumise peale pilt tagasi tulnud, siis suuremat abi meil enam vaja ei läinud. Kogu teenuse saamiseks piisas ID-kaardist, ehkki pakkusin, et meil ka reisikindlustus olemas on.

Paberile mõeldud .pdf-is ei ole öeldud, et see ainult paberil kõlbaks. Olen püüdnud igasugustest harva või üldse mitte kasutatavatest äppidest hoiduda, aga seekord vist ei õnnestu.

Kas pardakaart PEAB olema paberil või Ryanairi äpiga saadud? Kas paberile mõeldud .pdf fail telefoni salvestatuna ka kõlbab? Check-in'i tehes tuli kiri, et allalaaditav .pdf tuleb paberile trükkida.?. Aitäh!