Tšarterlennu väljumise aja muutmine.

Kuidas kogemused? Smartlynx muutis Tenerifelt tagasi lennu aega u 3,5 tundi hilisemaks. Teada anti 3 nädalat enne lennu kuupäeva. Kas saab ka ebamugavuste pärast kahjutasu küsida või peab leppima, et öösel Tallinnast Tartusse ei saa, ja hommikul tuleb bussi pealt otse tööle tormata.

Kompensatsiooniks alust pole, kuna sind on teavitatud rohkem kui 14päeva. Ainuke õigus on sul mitte lennu muudatusega nõustuda ja loobuda lennust ja nõuda raha tagasi, kuna lennumuudatus ei ole sulle sobiv. Kuid siinkohal tutvu reisilepinguga, kuidas seal on asjad sätestatud.

Aga kui Smartlynx muutis 3 päeva ette teatamisega väljumise aega 6 h ja 20 min hilisemaks ja saabusin seetõttu Tallinnasse 6 h ja 20 min hiljem? Kreekast-Tallinnasse. Põhjust vedaja ei avaldanud (lennuilm oli 5+ sel päeval).

Kas siis on alust kompensatsiooniks 400 €?

Peaks olema. Mul oli 2019 augustis Smartlynxiga pakettreis, mis pidi Tallinnast väljuma hommikul vara, kuid õhtul peale 23 oli tulnud sõnum, et lend väljub pealelõunat. Sain hüvitise 400 eurot, millest 120 maksin Lennuabile. Aega läks sellega üle aasta (raha laekus 2020 septembris).

Seega peaks ka sellisel juhul saama.

Pole kindel, kas nad viimasest kohtuotsusest midagi õppisid.

Aga esimene taotlus tasub teha ikkagi Smartlynxile ja kui sealt midagi ei tule, siis saab neid firmasid kasutada.

Hüvitis sõltub ka lennu pikkusest. https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm#delay

Meil kunagi Tyrkish tühistas lennu ja lendasime edasi Istanbulist 24 tundi hiljem, meid majutati ja toideti kuninglikult. Kompensatsiooni küll küsisin, aga ei miskit. Kas see kehtib EU piires?

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm

ELi lennureisijate õigusi kohaldatakse:

  • kui teie lend toimub ELi piires ja seda teenindab ELi või kolmanda riigi lennuettevõtja
  • kui teie lend saabub ELi väljastpoolt ELi ja seda teenindab ELi lennuettevõtja
  • kui teie lend väljub EList kolmandasse riiki ja seda teenindab ELi või kolmanda riigi lennuettevõtja
  • kui te ei ole juba saanud hüvitist (rahaline hüvitis, marsruudi muutmine, abi lennuettevõtjalt) lennuga seotud probleemide tõttu kolmanda riigi asjakohaste õigusaktide alusel

Smartlynx hüvitise kättesaamine ei ole teab mis suur kunst, täidad nende kodulehel vastava taotluse ära (kindlasti tee kuvatõmmis), sest ühtegi meili ei tule, et taotlus on esitatud, siis ootad 14 päeva kui selle ajapeale keegi ei vasta, siis kirjutad meili, et vastasel juhul oled sunnitud pöörduma tarbiakaitse poole. Mõningatel juhtudel saadavd nad muidugi vastuse, et antud asi ei lähe nõude alla (olid mingid ettenägematud asjad jne) 99% on see jama. Kui ei reageerita teed tarbiakaitsele avalduse võtavad selle menetlusse, edastavad kirja Smartlynx´ile ja enamalt jaolt tuleb positiivne otsus ja antakse aega lennufirmale 30 päeva jooksul raha ülekanda. Antud otsus on ka kehtiv, mille alusel mittemaksmisel saad pöörduda kohtusse makse kiirmenetluse algatamiseks. Mina olen rahad tagasi saanud neilt ca 1,5 kuuga ja ilma vahendajaid nuumamata.