Vargused pagasist lennureisil

Sattusin välismaa fotofoorumis teema peale, kus inimesed kurtsid pagasist varastatud asjade üle. Kaamerad, arvutid ja isegi riided ning matkavarustus ja seda USA siseliinidel, mitte kuskil kolmandates maades. Väidetavalt lennufirmad on neile kinnitanud, et probleem on tõsine ja kahjuks kinni eriti midagi ei maksta, eriti kaameraid jms. Probleemi süvendab veel see, et mitmel pool sunnitakse inimesi turvaväravas oma kaameraid ja asju käsipagasist loovutama turvalisuse ettekäändel ja hiljem saab nii mõnigi kätte vaid tühja koti.

On keegi pagasist varguse ohvriks langenud?

olen. Portost lendasin labi Londoni Riiga ja Parnusse joudes polnud enam cd-mappi. kahjuks enne ei kontrollinud ja nuud ei teagi kedagi suudistada, sest ju ei tea kus pihta voidi panda. igatahes peale seda ei pane uhtegi hinnalist asja alla pagasisse.

Minu leedulannast sõbrannal varastati nii pool aastat tagasi Pariisi Charles de Gaulle lennujaamas pagasisse antud reisikohvrist hinnaline kingitus. Kohvri sai ta Vilniuses kätte ning mingeid räsituse jälgi seal ei olnud, nii et avastas varguse alles kodus ja siis oli juba hilja kuhugi kaebama minna. Kohver lukus kahjuks ei olnud.
Praegu lukustan kohvri isegi Tallinn-Riia liinil ning võimalusel võtan asjad mida kahju kaotada salongi kaasa.

Mina olen lasknud kohvri ära kiletada. Tüütu küll seda lennujaamadest otsida, aga ikka kindlam tunne. Ja pagasilindilt tunneb oma kohvri teiste seast paremini ära (kiletavad vähesed).

Olen lugenud, et kauglendudel on olnud juhuseid, kus ka käsipagasist varastatakse öisel ajal. Nii et raha ja dokumendid tuleb enda ligi hoida!

Lõuna-Ameerikast tulles pandi seljakotist pihta taskunuga ja pihutäis kohalikke münte. Avastasin kodus, esitasin kaebuse ja ingi osa hüvitati. Kusjuures ei ole üldse kindel, kas pikanäpumeesteks olid ladina ameerika lennujaamatöötajad või saksamaa toll: kott oli igatahes korralikult segi pööratud, kuid näiteks rummipudel oli alles.

Lendan palju ja reeglina kaugeid lende.
Suureks abiks on pagasi kiletamine, mis kaitseb nii varguste eest kui ka lihtsalt kohvrite kriipimise ning määrimise eest. See, kuidas pagasit vahepeal käitletakse, on üsna hirmus.
Kahjuks ei ole see kiletamine päris igal pool võimalik -- HKIA (HongKongInternational Airport), õnnestus mul alles viimasel reisil möödnund pühapäeval (mis oli minu jaoks 16.kord HKIA-d kasutada),leida see tädikene, kes seal selle kilatmisega tegeleb (sektor H, Air France vastas, kui keegi veel otsima hakkab).
KUI pagas on kiletatud, on tunne palju julgem ja lennufirmal eiole ka midagi vaielda. Kuigi, ei lennufirma ega reisikindlustsued ei korva reeglina äraantavasse pagasi antud kaameraid,arvuteid ega väärisesemeid. See on kirjas kõikides tingimustes ning samuti ei ole MITTE ÜHELGI lennujulgestusagendil õigus nõuda nende esemete ära andmist. Kui nõuavad, tuleb nad lihtsalt pikalt saata ja kogu lugu. Toimib. Ka USA-s, järele proovitud enda poolt.

Aga kuidas see kile kaitseb "turvakontrolli" vastu? Turva ettekäändel võivad nad suvalise kiletatud kohvri lahti kakkuda ja turvaosakonnas tõenäoliselt töötavad samasugused alamakstud juhutöölised nagu mujal lennujaamas (kuigi meile meeldiks mõelda, et seal turvakontrolli osakonnas on kõik väga turvaline).

minul sellist asja, et turvakontrollis (äraantavat pagasit puudtab see), keegi oleks minu pagasit avada tahtnud. Selleks peab seal ikka midagi väga kahtlast sees olema ja muide, reeglite järgi tohivad ka turvakontrolli töötajad pagasit avada ainult ja eranditult pagasiomaniku juuresolekul.

Oleneb millise riigi reeglite.. Näiteks Põhja-ameerikas võivad teha mida tahavad sinu pagasiga. Samuti on mul läbi saksamaa lukud katki lõigatud ühe korra. Nüüd on müügil universaalsed lukud, mida saab kontroll oma võtmega lahti teha.

Ma usun et enamiks vargustes on siiski süüdi need tavalised pagasitransporttöölsied. Turvakontrolli teostatakse tavaliselt selleks ette nähtud alal ning omakorda tuvalisuse tagamiseks on reeglina ka seal kõikjal valvekaamerad.
Olen ikkagi seisukohal, et pagasi kiletamine annab teatava lisatagatise, et sinu pagas ka puutumatult kohale jõuab.

Üks naljakas tendents on varguste osas veel. Minult on näiteks korduvalt varastatud LH FTL-i pagasilipikuid -- need on need vahvad plastkaardikesed, mida lennufirma staatusreisijatele saadab ja mis peaks teoorias tagama parema pagasikäitlemise, kuid praktikas lihtsustavad pelgalt asjaolu, et staatusreisja võib 20 kg lisaks tasuta kaasa võtta. Õnneks saab need perosnaliseeritud pagasilipikud aga lennufirmadest uued tellida.

Aga esitage lennufirmale kaebus, ka siis kui alles kodus avastate, et midagi on tuuri pandud. Turvakaamerate salvestused vadatakse üle kuigi jah enamjaolt turvalintidelt süüdlast ei leita aga kui vargustest ikka väga palju signaale laekub siis on põhjust turvakontrolli suurendada.

Jutu jätkuks ütleksin, et USA-st lahkudes ei tohi pagas olla lukustatud. See puudutab ka koodilukkudega kohvreid. Et minu kohvri koodilukk oli oma salakoodiga suletud, siis üritati kõigest väest kohvrit lahti saada, aga vist ei õnnestunud, kuid siiski kohver oli külgedelt lõhutud, ime, et veel koos püsis. Tallinna igatahes jõudis. Siiani väga kahju, oli veel igavesti kallis kohver.Lugu juhtus möödunud aasta oktoobris.

Et USA-st lahkudes ei tohi olla pagas lukustatud?!?!?

Minu lahkumistel LAX-ist, Tom Bradley terminalist EI OLE sellest küll mitte mingisugust probleemi olnud. Seda ei ole öelnud mulle MITTE KUNAGI ei check-ini agendid ega ka turvakontroll.
Turvakontroll toimub seal sisuliselt ju lendaja sile all -- ehk siis on soovitav oodata, kuni security-agent soovib Sulle head reisi ja ütleb, et enam sina oma kohvreid puudutada ei tohi!

See ei ole kirjas mitte kuskil, et kohgvrid peavad olema lukustamata ning seda ei saa seega nõuda mitte keegi.

Tulime eile Istanbul-Riia-Tallinn, tegime Istanbulis ära check-in´i nii Istanbul-Riia kui Riia-Tallinn. Iseenesest väga mugav - Riias ei pidanud pagasit ootama, tassima ja hoiule panema ja saime kuni Tallinna lennuni Riias ringi jalutada, Riias ei pidanud enam Tallinna lennule check-in´i tegema, kohtadega pardakaardid anti juba Istanbulis kätte..
Aga - eile õhtul Tallinnas selgus, et kohvrid kõik kenasti kohal, aga üks spordikott on läinud kaduma, kusjuures ei tea, kas Istanbulis või Riias. Täitsime Tallinnas paberid, andsime koti tunnused, kirjutati üles pagasi kood.
Täna hommikul helistati, et kott saabus ja kuller tõi selle kenasti kohale.
Kotti üle vaadates, et see on korralikult läbi sobratud, s.h oli nt algselt kilesse pakitud kaheosalise kostüümi jakk topitud kuidagimoodi kilesse tagasi, aga seelik visatud niisama koti põhja.
Ja nüüd põhiuudis - kadunud ei ole mitte midagi!
Ilmselt neile minu poolt ostetud riided, maiustused jm ostud ei meeldinud. Hea, kui on nii halb maitse:). Ja alternatiiv on see, et Riia toll kontrollis pagasit ja kuna mind kohal ei olnud, siis vaatas ise asjad läbi. Lõpp hea, kõik hea.

We Recommend That You

Do not lock your baggage due to Transportation Security Administration screening of every checked bag.

Although we recommend that you do not lock your baggage due to Transportation Security Administration (TSA) screening of every checked bag, there are now locks available at retail outlets which can be used to secure your luggage without creating the need to break the lock or damage your bag.

Look for locks that identify the use of a "TSA-recognized locking mechanism." Only locks that state this use of a TSA-recognized locking mechanism are recommended for use in locking your baggage. For more information, please visit the TSA website at www.tsa.gov*

Riia toll ei sanud Sinu pagasit kontrollida, kuna neil puudub selleks õigus.
Tollikontroll EU-s teostatakse mitte selles lennujaamas, kus Sa EU territooriumile sisened, vaid sellest, mis on Sinu reisi lõpppnkt EU-s.
Ju Su kotis sobrasid ikka kas Türgi või Läti transamehed...

Võib-olla on siis teistsugune käitumine äriklassi reisjatega.
Aga võib-olla juhtusid minu kohvritel juhtumisi olema ka neile sobivad lukud.
Igal juhul toimub LAX-is business-class reisijate äraantava pagasi turvakontroll reisija silem all (kui vähegi oodata/vaadata viitsid).

Hmmm......
Mu reisi lõpp-punkt oli Tallinn. Kott tuli Riiast tänahommikuse lennuga ja mulle toodi see ära peale lõunat. Sellest me järeldame siis, et....
:(

Marsruudil Billund-Kopenhaagen-Tallinn oli kellelgi minuga ühine maitse brändi osas. Poolik plastikpudel asus reisikoti suletud küljetaskus, mille ees tõsi küll polnud ühtegi tabalukku - seega pole nagu kedagi peale enda süüdistada. Tuleb poodi minna.

USAs kõikide pagasit ilmselt ei avata, sest kaamerast läbi lastes näeb, kas on midagi kahtlast. Aga üldiselt jah nõutakse, et poleks lukus. Mul töökaaslasel lõhuti ka avamise käigus kohver ära ja seda loomulikult mitte tema silme all. Nii mõnigi tuttav on kohale jõudes kohvrist leidnud sildikese, mis teatab, et TSA on tema pagasit kontrollinud.

Aga mida arvate sellest, et virtualtouristi foorumis on mõned muretsenud hoopis sellepärast, kas keegi midagi kohvrisse juurde ei sokuta? Kas keegi on kuulnud, et reaalselt oleks midagi sellist juhtunud, tundub rohkem filmivärk olema.

Finnairil on mu kott mitu korda avatud, kotti on jäetud teade et avasime ja võtsime ära...tulemasina