zira

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
3 meeldimist
0 postitust / 10 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Natuke hiljem küll, aga Karvanejakole - ei ole enamus meie inimesi kogu ajalooga ja eriti Iisraeliga seonduvaga nii sinasõber, et omal käel kõigist vaatamisväärsustest kõike teada. Kui grupil on asjalik giid - on see ka raha väärt. Lisaks veel väärtus, et istud ja vaatad ning kuulad, mitte ei rabele võõras riigis tihedas liikluses roolis. Jah - Eilatist surnumere äärde või Haifast põhja - isegi võiks, aga rendiautoga ma Jeruusalemma küll ei läheks.

Iisrael kuulub arenenud riikide hulka. Juba 10 aastat tagasi sai seal edukalt ka kaardiga maksta. No välja arvatud muidugi turud, tänavakaubandus jms.

Kohalike soovitus Surnumerre mineku kohta: samal päeval (s.t. enne minekut) end mitte raseerida.

Antud link Club-hotellile on tegelikult siiski Eilatist väljas - nii umbes 5-6 km Egiptuse piiri poole. Samal hotelliketil on ka täiesti keset linna mere ääres ja kaubanduskeskuse vastas (no sõidutee jääb vahele) nn resort-spa. Tegelikult suite-hotell. Mitmekesi minnes tuleb hind hea (sviite on erinevaid ja saab mitme peale võtta) ja asukoht on tõesti super. Ise olen samasse hotelli otsinud broneeringut sügiseks, aga mingil põhjusel seda sügiseks ei pakuta. Ehk on renoveerimine ees, sest varasemalt on nad ka oktoobris siiski avatud olnud?

No mina isiklikult varuks tagasilennuks (Tel avivis) enam kui 3h. Küsitlused algavad sisuliselt kohe kui sisened terminali. Sulle antakse saatja, kes viib ja juhatab sind etappide kaupa. Kui miski esimeses kohvrikontrollis neile ei meeldi, siis suunatakse edasi põhjalikumasse. Mind ja kaaslast puistati hullu moodi, aga samas oli see ka huvitav jälgida - tehnika, mis seal kasutatakse, on nagu ulmekirjandusest. Hiljem sain aru, mis minu juures ei meeldinud - ostsin omale laualinaks paar rätikut, mis olid nn Arafati mustriga (elik beduiinide pearätid). Ostetud muide täiesti iisraelist suveniiripoest. Seega minu 3h kulusid nii ära, et sööma me ei jõudnudki ja vaevu ning joostes jõudsime väravasse. Aga arvestades seda põhjalikkust - no võib olla ikka 100% kindel - see lennuk, mis sealt väljub - juba alla ei kuku.
Alkohol ja tubakas on ikka kallid. Seega - seda võite tax-free'st kaasa osta. Kõike muud, millega aastavahetust tähistada - saab kohalikest poodidest. Kui leiad vene poe (s.t.ei ole koššer) - võid saada isegi kilu ja musta leiba.

Kui läänekaldale ja gazasse oma nina ei topi - siis on seal tõesti turvalisem kui Stockholmis

Iisraelis tasub sisse astuda kohalikku turismifirmasse. Neil on siseturism viimase peal välja arendatud. Valid soovitud piirkonna reisi ja edasi organiseeritakse kõik vastavalt sellele, kus linnas ise peatud. Tasub tähele panna, et venekeelsed reisid on oluliselt odavamad kui inglisekeelsed.

Sealset "liikluskoolitust" arvestades - kindlasti hull mõte.

Värske kogemus Hurghadast. Riietest ei kadunud midagi, ka mitte ostudest laua peal. Küll aga kahanes kahtlaselt kiiresti kaasa võetud kohvipakk - ja seda just ühe päeva jooksul. Aga kohvrid hoidsime ikka lukustatuna. Toateenindus pressib raha välja sama edukalt kui nad kõik - kui jätad ühel päeval raha andmata võid näiteks tuppa tulles avastada, et tuba haiseb mingi eriti jälgi lõunamaise lõhnaga. Ja tugevaga sealjuures. Maksad - ja seda "puhastusvahendit" ei lasta. Halvem kogemus on hotellis oleva juveelikauplusega. Ikka kohe väga üritati petta - tellitud kahest kartuššist üks oli silmnähtavalt väiksem. Küsimusele, et miks - oli hea vastus: vähem tähti :D Ja erinevalt kõigist saadaolevatest kartuššipõhjadest ei olnud tehtud töödel hõbedamärgistust. Ka kohalekutsutud hotellitöötaja arvas sama mis meie - kaks kena plekitükki. Õnneks ei maksnud ette ega ka pärast selliste toodete nägemist. Hotelli endaga jäime rahule. Toitu oli piisavalt, maitsetu nagu eurooplaste jaoks vaja - no mõnikord lipsas soola vähe rohkem sisse. Aga nälga ei näinud ja ei mingeid kõhuhädasid ka ei saanud. Loomulikult hoidsime kotis desinfitseerivaid vahendeid ja lappe ning igal võimalusel ka pesime käsi. Hotelliks Titanic Palace - ja julgen täitsa soovitada. Reisiteenuse pakkujaks teztours - ja see on seal kohapeal omaette ooper. Neil enam eestikeelset esindajat seal pole, kogu asja ajavad ära vene keeles (omast arust) kõnelevad kohalikud. Tundub perebisnisina. Nende infotund on ainult ja puhas müügiaeg - ei mingeid kohalike olude tutvustamist, isegi mitte kontaktisiku telefoni andmist. Ainult müük. Ja nad pole sugugi varmad teavitama, et tegelikult neil siiski ka on eestikeelne giid (Veiko - absoluutselt super!) - seega seda tuleb täitsa neilt nõuda. Novatoursiga selliseid probleeme pole - nende infotunnist saime kõik vajamineva info ja nende esindaja (üks neist) Jelena on väärt ainult kiidusõnu.

Tsitaat:"Pagasikindlustus ei kata tõesti reaalselt mitte midagi. Minul on 2 korda lennufirmad enda kulud kohvrid ära parandanud, kuigi pagasikindlustus oli olemas. Lennufirmad peaks, ja vahel kindlasti korraldavad nende süül tekkinud hilinemised teistele lendudele. Kindlasti mitte kõik lennufirmad. Kui väljalend venib 2h lennukiummiku tõttu, siis nad võivad su kukele ka saata... pole nende süü."

Ma pole sinuga pagasikindlustuse osas sugugi nõus. Oma kogemuse järgi lennufirmad küll tunnistavad nende viga pagasi purunemisel, aga nende nö asjaajamine võtab kaua aega. Vaatasin,et vastust ei tule ja enne 30 päeva möödumist pöördusin kindlustusfirmasse (Salva). Tegin avalduse, andsin kohvri ära ja hiljem avastasin,et raha ka arvel. Parim nali oli siis kui lennufirma 5,5 kuud hiljem kirjutas, et jah - nad on selgusele jõudnud, et süü oli ikka nendepoolne ja nad on nõus mulle kohvri hüvitama. Et kuhu raha kanda. Mis ma enam - rahad olid ammu ja probleemideta saadud ning unustatudki. Ilmselt ajafaktori peale lennufirmad mängivadki. Sest tegelikult on kindlustuse tingimustes sees, et kindlustus hüvitab kahjud, mida teised ei pea maksma. Teiste all mõtlen siin lennu- ja reisifirmasid. Aga EU direktiivi järgi peaks lennufirma hüvitama pagasiga nende süül toimunud kahju.


*
Trip.ee lisas puuduvad suured algustähed