Viimased kommentaarid

See blogi oli väga tore lugemine. Ise olen matkabussiga teinud tiiru Barcelona-Biarritzi ehk siis ümber Püreneede. Eestist laevaga Rootsi ja väikese ringiga tagasi. Oli vahva seiklus.

Peeter Volkonski on andnud universaalse soovituse viie asja kohta, mida kindlasti peaks tegema igas linnas ja see kõlab: süüa, juua, magada, pissida ja kakida :)
Viinis, kui üks päev aega, võiks külastada Schönbrunni lossi ja parki, loomaaeda, Stefani katedraali. Kui on eri huve, siis enne reisi googeldada vastavalt huvidele või TOP 10 Vienna.

Täielikult teostatav. Yangoonist Bagani ja Baganist Inlesse saab mugava ööbussiga. Baganist Mandalaysse sõitsin ma laevaga. See võttis terve päeva. Vaata Air Asia soodukaid, mis praegu jõus.

Väga ilus kokkuvõte! Võiks olla eeskujuks, et kui midagi küsida, siis võiks pärast ka tagasisidet anda, kuidas vastuste põhjal tehtud otsuse elluviimine läks :) Kui mahti, võiks mõne lausega ka marti384 küsimusele vastata, et millisena tundus esimene lendamiskogemus selles vanuses.

Kuna lugesin enne reisi just täpselt sama juttu, mide joejoe postitas, siis kinnitan igaks juhuks üle, et veebruari alguses ei olnud Iisraelist Jordaaniasse minekuga Wadi Arabi piiripunktis probleeme. Soovitan samuti tripadvisori foorumit kõige värskema info tarbeks.

Wadi Arabi piiripunktis oli Iisraelist lahkumise tasu küll ja päris krõbe -  kohalikus rahas tublisti üle 100 seekli, kui õigesti mäletan, siis 107. Täiesti ametlik - vormis tädi putkas kogus ja andis tsheki vastu - maksta sai kaardiga, eurodes või kohalikus rahas. Kuna maksin kaardiga, keevitati veel mingi lisatasu otsa sinna. Jordaanist naastes Iisraeli ei olnud vaja maksta midagi, sest olin Jordaanias üle 3 öö. Ühepäevareisil või ühe-kahe ööbimisega on lahkumistasu vist 10 IOD. Üks foorum, kust mina infot sain https://www.petrafigtreevilla.com/wadi-araba-border/


Olen rentinud Viini lennujaamast ja sõitnud Sloveeniasse ning tagasi. Polnud probleemi. Muidugi tuleb seda rendifirmas öelda, lisandub täiendav tasu. 

Ühistransport Iisraelis on täiesti kasutatav. Nipp selles, et osta tuleb Rav-Card. Mina ostsin kohe Tel Avivi lennujaamast. Kaardiga saab maksta lisaks linnaliinidele lennujaamabussis, samuti linnadevahelistes bussides Tel-Avivi ja Jeruusalemma ning Tel-Avivi ja Eilati vahel. Kaardile raha kandes saab 20 % nii-öelda avansina juurde. Kannad 100 seeklit ja kaardile saab 120 seeklit.  Lisaraha laadimiseks on automaate mitmel pool. Google mapsi  abiga ja sama kaardiga tasudes toimis ka reedehommikune bussitransport lennujaama (lennujaamarong mulle üllatusena läheneva sabbati tõttu ei liikunud). Petlemma bussis tuli siiski rahaga pileti eest maksta, aga sõit sinna oli tavaline lähiliinibussi sõit.  Info põhineb enda kogemusel mõned nädalad tagasi. Nõustun väitega, et juudi ühistransporditöötajad on üsna ignorantsed. Eilatisse sõites näiteks ei lasknud bussijuht mind välja Jordaania piiripunkti lähedases peatuses vaid viis linna bussijaama. Olin maruvihane, aga vana ütles tuimalt, et ma oleks pidanud mitte vahekäigust bussiukse juurde tulema, vaid oma kohalt väljumist nõudma stopp-nuppu kasutades. Transpordikaardi kohta: http://www.egged.co.il/Article-786-Rav-Kav-Card.aspx Nõu saab ka tripadvisorist.

Väga äge reisikiri. Tänud!

Lisan oma soovituse vastavalt küsija teemapüstitusele. Tai. Miks mitte Koh Chang? Sinna saab bussiga või mugavamalt minibussiga ka Bangkoki lennujaamast. Kui shopata tahate, siis võib paar päeva enne tagasilendu Bangkoki tagasi tulla.

1) Midagi väga erilist nagu polnudki :) Tavaline pikem aeg Tais talvel, tavaline Portugal, sekka veel pihutäis käike Euroopasse nii lennuki kui autoga. Kõige enam jäid meelde perega jalgrattamatk Vormsil, teine perega jalgrattamatk Gotlandil, St. Andrews'i golfiväljak Šotimaal, Berliini Riigipäevakupli külastus aga ka ilus päev Prahas ja teine ilus päev Londonis. Äpardus oli see kui Heathrows lennujaamahotelli saabudes oli arvutisüsteem maas ja ootasime tuppa pääsemist poolteist tundi.
2) Paigas on Küpros-Iisrael-Jordaania jaanuaris ja päikesereis Kanaaridele. Midagi uut kas Ameerikas või Aafrikas tahaks ette võtta. Eks vaatab jooksvalt.
3) Ryanairi piletid olid päris soodsad mitmele poole. Vahest tuleb Tallinnast soodsaid otselende Malagasse ka.

Suur tänu selle info eest! Kulub endal ka ära kuu aja pärast.


Kasutasin sellist firmat neli aastat tagasi. Tundub, et see leht pole enam aktiivne, aga hindu näed. Selliseid firmasid on teisigi.  https://www.yourkrabi.com/category/tours/4-islands/

Käisime mõned aastad tagasi Rarotongal.
Tsiviliseeritud troopikasaar oli. Kehtib Uus-Meremaa dollar, hinnad üsna kõrged, aga nädala pidas vastu. 
Ööbisime sellises kohas.
https://www.sunrisebeachbungalows.com/
Mitte midagi erilist, pigem basic, aga hinnaklassilt talutav. Võtsime ookeaniäärse bungalow. Oli õige valik, sest sisehoovis tehti nädalavahetusel mürtsu, aga rannas summutas ookeanimüha selle ära.
Ujuma majutuskoha juures ei saanud minna, kivine, küll aga oli mõni kilomeeter eemal kena laguun, kus käisime mitu korda päevas vees vedelemas. 
Veel võtsime rahvakunstituuri, kus õhtul pakuti maa sees küpsetatud siga ja muud buffee-toitu ning sai vaadata kohalike tantse ja laule.
Soovitan ka auto rentida, see annab vabaduse rannas, poes ja söömas käia. Saare ümbermõõt ca 30 km, idee järgi peaks ümber saare ka buss liikuma, aga see käivat nagu jumal juhatab. Politseist vaja paarikümne dollari eest kohalik juhiluba võtta, jääb kena suveniir.
Teistele nimetatud saartele saab Rarotongalt lennukiga, aga meil ei jäänud aega...

Mina olen rahul sellega, mis kaasas VISA Platinumiga ja annab piiramatu sissepääsu lounge'i. Tavaliselt võid seal viibida kolm tundi. Pead kümmekond korda aastas lendama ja tasub ära. Eriti mõnus on hommikul Tallinnast lennukile minna ja hommikusöök lounge's võtta. Kui oled alkoholisõber, siis see on samuti hinnas. Kaaslastele saad lisaks osta pileti, kui reisid perega. Ka lapsele on pilet vajalik. Lähemalt (ja konkreetsete lennujaamade lounge'de kohta) prioritypass.com Ahjaa, lisan veel, et minu jaoks omaette väärtus on peale pikka lendu ümberistumiste vahel lounge'is dushi all käia.

Olen käinud, aga ammu. Ma küll midagi ette ei broneerinud. Üks link, kust infot saab: https://kaikourawhalewatching.com/ Siin kirjas, et 80% rahast saad tagasi isegi juhul kui kruiis toimub, aga vaala ei näe.

Kuu aega tagasi rentisin Barist ja andsin ära Bergamos Rentalcars kaudu rendifirma Sixt auto Citroen Cactus. Sõitsin 2300 km 11 päevaga. Maksis 240 eurot. Probleeme polnud muid, kui, et Sixt ei tunnistanud Rentalcarsi kaudu ostetud täiskindlustust, tahtis müüa oma variandi või krediitkaardilt suure summa broneerida. Aga see lahenes - bronn kanti tagasi. Tore reis oli.

Lisan juurde hilinenud vastuse: poegkaru'le. Kompensatsiooni ei saanud detsembris. Minu nimel kompensatsiooni taotlenud firma ütles, et põhjuseks toodi lumeolud. Pakkusid, et võib Tsehhi tarbijakaitsesse pöörduda. Naljakas on aga see, et praegu olen taas Praha lennujaamas ja täpselt sama lugu on. Väljalend hilineb üle kahe tunni. Tallinna lennukile ei jõua, juba on ümber bookitud hommikul kella kuueks. Seekord võtan asja ajamise ise käsile. Kõigil soovitan aga Finnairiga Prahast Tallinnasse õhtul lendamist vältida.

Siem Reap. Ainulaadne vaatamisväärsus saab vaadatud. Söögiga on nagu on.

Kindlasti tuleb lasta panna nõuetekohaselt suletud tax free kotti. Ja selles (läbipaistvas) kotis peab olema ka väljastpoolt nähtav ostutshekk. Siis ei pea lahti tegema kotti, kui näiteks saabud Helsingisse ja transiittsoonist ei välju. Oma kogemus mõne aasta tagant. 

Huvitav jälgida, kuidas libauudisel sabast kinni saadi.

Vabandan otsekohesuse pärast, aga soovitan võtta hotelli Manhattanile ja keskenduda ainult sellele. Korralikult eeltööd tehes on võimalik saada puhkuseelamus, mis ei unune kunagi. Kuus päeva on päris paras aeg.

Soovitaksin ka kämperit. Meie kasutasime Lõunasaarel kolme nädala jooksul sellist. https://www.spaceshipsrentals.co.nz/ Teoreetliselt on võimalik ööbida ka looduses - hea alternatiiv telgile. Me siiski olime kogu aeg kämpingutes, kus olid teenused: dušš, pesupesemine, köök, vihvi. lastemänguväljak jne. Mugavad olime :) Kämpinguketis https://top10.co.nz/ sai kohe kaarti vormistades soodustust ka. Põhjasaarel sõitsime ringi Britz'i bussiga. http://www.britz.co.nz/ See oli spaceship'ist parem, sest bussis sai ka täispikkuses püsti olla: oluline, kui vihmase ilmaga pead põhiliselt autos olema. Samas oli spaceship mägiteedel palju paremini juhitav: nagu sõiduauto. Tegin praegu väikese arvestuse, et kahe kiivimaalkäiguga on kahe poole kuuga kokku saanud ca 8000 km sõidetud. Aga väga hea meelega läheks veel :)